Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 104853 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #300 on: 2018.May.31. 13:14:37 »
Azért csináljak a midivel is néhány hangeffektet?
Sztem lehet, ha esetleg ez a kis programocska nem jön be. Igyekszem ma befejezni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #301 on: 2018.May.31. 14:05:57 »
Sztem lehet, ha esetleg ez a kis programocska nem jön be. Igyekszem ma befejezni.
Ha meglesz, akkor is azért kellene többféle effekt is, torzításos, gyűrűmodulációs, ami inkább a midivel készíthető el jobban? Tehát ebből is egy kicsi, abból is egy kicsi?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #302 on: 2018.May.31. 14:18:34 »
Ha meglesz, akkor is azért kellene többféle effekt is, torzításos, gyűrűmodulációs, ami inkább a midivel készíthető el jobban? Tehát ebből is egy kicsi, abból is egy kicsi?
Ezzal az a baj, hogy kétféle lejátszó kell hozzá.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #303 on: 2018.May.31. 14:41:28 »
A jelenlegi lejátszóval is lehet torzítást és gyűrűmodulációt használni. Csak több szegmenses burkológörbét nem tud, illetve azt is lehet valamennyire, a paraméterek trükkös választásával. Szerintem Szipucsut egyszerűen nem érdekli a téma, mindenképpen BASIC vagy MIDI alapú megoldásra van szükség.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #304 on: 2018.May.31. 17:19:56 »
Effektusok DAVE regiszter lejátszással megvalósítva:
[ Guests cannot view attachments ]

EP64-en nem EXOS kompatibilis, a hangok továbbfejlesztése esetén valószínűleg csomagolni kell majd a karakterkészleteket, hogy elférjen a program egy szegmensen. További hátrány, hogy csak 50 Hz-es lehet a burkológörbe, így a régi tégla bontás hangot vissza kellett állítani. Az effektusok beépítése most meglehetősen bonyolult és nehézkes, több lépésben kell konvertálni és csomagolni és a forráskódot frissíteni, illetve futás közben sem lehet paraméterekkel kísérletezni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #305 on: 2018.May.31. 20:09:10 »
Szipucsut egyszerűen nem érdekli a téma, mindenképpen BASIC vagy MIDI alapú megoldásra van szükség.
Érdekelni érdekel. Ha most nem is feltétlen, valamikor elmélyedhetnénk majd ebben a témában, csak mostanában mindenfélével tele van a fejem, így nem tudok nyugodtan elmélyedni egy ilyen újszerűnek tűnő dologban.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #306 on: 2018.May.31. 20:35:17 »
Itt a nagy mű :ds_icon_cheesygrin:
Ami nincs feltűntetve:
ESC értékek nullázása
SHIFT (bármelyik) , akkor az 1-es csökkentő/növelő érték 40h lesz.

pár gyengébb példa, de az érdekes pl egy majd 1KHz frekvenciájú megszakítás vezérelt hang

A snapshotok a program különbüző fázisaiból készültek, így mindegyikben van hiba (több, mint a futtatható fájlban :D )

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #307 on: 2018.May.31. 20:56:18 »
Itt a nagy mű :ds_icon_cheesygrin:
Húha, elsőre elég érdekesnek tűnik. Lassan kezdem érteni, amit István is itt magyarázott. Azt hogy lehet elérni, hogy a hang lecsengjen, mint a dobnál? Valahol nem lecsengős (elhalkulós) a hang.
Egy érdekes hangzást találtam, igaz, ez nem pont a játékba való:
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #308 on: 2018.May.31. 21:13:30 »
Húha, elsőre elég érdekesnek tűnik. Lassan kezdem érteni, amit István is itt magyarázott. Azt hogy lehet elérni, hogy a hang lecsengjen, mint a dobnál? Valahol nem lecsengős (elhalkulós) a hang.
Egy érdekes hangzást találtam, igaz, ez nem pont a játékba való:
(Attachment Link)
A volume change-et kell beállítani, pozitív érték csökkent (00-7f), negatív növel (80-ff), de vigyázni kell, ha túl nagy az érték túlcsordulhat és akkor kezdődik a lecsengő fázis ( vagy épp a hangerő növekedés) újra.

pl a 20-as Start volume-hoz úgy emlékszem a 08-as volt a legnagyobb Change érték, hogy ne csorduljon túl (és ez a 20-as sound length-nél volt, nem tudom a sound length befolyásolja-e a túlcsordulást)
Szerintem először próbáld a kisebb frekvenciájú megszakítást a lecsengés tesztelésére, pl a 20-as Int freq-et (125 Hz-es megszakítás)

tényleg érdekes a hangzás :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #309 on: 2018.May.31. 22:15:34 »
jók ezek a hangok, különösen az a dob! bár így hallgatva asszem tudom hogy lehetne basicből is megcsinálni
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #310 on: 2018.May.31. 22:18:02 »
Itt a nagy mű :ds_icon_cheesygrin:

Jó lett a program, talán egy egyszerű ötlet a könnyebb használhatóságra: az F1 és az F2 a megfelelő "mask" felső 4 bitjét is állíthatná, illetve ezeknek az alapértéke lehetne például 07h (11 bites frekvencia).

pl a 20-as Start volume-hoz úgy emlékszem a 08-as volt a legnagyobb Change érték, hogy ne csorduljon túl (és ez a 20-as sound length-nél volt, nem tudom a sound length befolyásolja-e a túlcsordulást)

Ha Start volume + (Length-1)*Change >= 256 vagy < 0, akkor van túlcsordulás.
« Last Edit: 2018.May.31. 22:27:41 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #311 on: 2018.May.31. 22:34:46 »
Példák a játékból:

Tégla bontás (az időtartam valójában 14h, de ennek nem sok jelentősége van):
[ Guests cannot view attachments ]

Game Over:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #312 on: 2018.May.31. 22:39:59 »
Ez sem a játékhoz való hangzás, de érdekes. A Ring mod snapshothoz képest picit állítottam rajta, a hang vége máshogy "cseng le".
[ Guests cannot view attachments ]
Látom, hogy az F1 és F2 módosítja a számokat, de eddig hallható változást nem érzékeltem ezekre a gombokra.
A maszk mit jelent?

Az a dobos hang tényleg nagyon jó! Az a játékba is illik.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #313 on: 2018.May.31. 23:01:16 »
Látom, hogy az F1 és F2 módosítja a számokat, de eddig hallható változást nem érzékeltem ezekre a gombokra.
A maszk mit jelent?

A maszk felső 4 bitje a torzítás (STYLE), ez általában ugyanaz, mint az F1 vagy F2 billentyűvel beállított érték, amelynek csak a hang elején van hatása. Az alsó 4 bit a frekvenciát korlátozza AND művelettel, ezt a "game over" és hasonló hangok használják, egyébként lehet F.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #314 on: 2018.June.01. 08:39:00 »
Jó lett a program, talán egy egyszerű ötlet a könnyebb használhatóságra: az F1 és az F2 a megfelelő "mask" felső 4 bitjét is állíthatná, illetve ezeknek az alapértéke lehetne például 07h (11 bites frekvencia).
Csak ne nézz bele :ds_icon_cheesygrin:
Jó ötlet, nem kell külön állítgatni, és az esetek többségében úgyis olyanra állítjuk, amilyen a frekvencia high bit beállítása, ma megcsinálom, azon gondolkoztam, hogy lehet jó lenne a hang újrakezdési sebességét is állíthatóvá tenni, mert rövid hangoknál túl nagy a szünet, hosszúnál meg előfordulhat, hogy nem megy végig, és jön az újrajátszás.