Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 104727 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #210 on: 2018.May.23. 11:19:10 »
Ezeknek a ditherelt háttereknek lehetne hasznát venni?
Szerintem feltétlen! Nagyon jónak tűnnek!

Ezt a hangeffektezést nem értem, a 300Hz nagyobb, mint a 100Hz, mégis kisebb. :D De nem baj, a lényeg, hogy ti értitek.
50Hz-nél is elérhető fokozatos elhalkulás, legalábbis basicben (vagy akár midiplay-ben) az envelope-pal. Az persze más lehet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #211 on: 2018.May.23. 11:27:03 »
Szerk.: az LPT-ben egy-két kisebb javítási lehetőség: a megszakítás lehetne a VBLANK helyett az alsó keret előtt, így több idő lenne rajzolásra sprite villogás nélkül. Széles képernyő módban pedig a függőleges pozíciót (alsó/felső keret mérete) igazítani lehetne, mert most el van tolódva a kép lefelé.
A VBLANK átallítás jó ötlet, szerintem akkor jutottam volna oda, amikor a villogást észrevettem volna :D
A függőleges pozíció állítása tervben van, csak még nem jutottam oda :)
Ezeknek a ditherelt háttereknek lehetne hasznát venni?
Simán, szerintem jobban néz ki, mint eddig bármelyik, jó ez a minta benne :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #212 on: 2018.May.23. 16:36:24 »
4 féle ditherelt háttér, csomagolt pályák:

[ Guests cannot view attachments ]

Egyes színátmenetek nem jól néznek ki, de ezeken még lehetne javítani. Néhány kisebb optimalizálási lehetőséget is találtam, amik hasznosak lettek volna a 4K-s verzióban. Bár ez most már 5K-s, futás közben a szabad terület 2704h címnél kezdődik. A különböző dither minták a karakterkészletbe kerültek, mind a 128 karakter ki van használva.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #213 on: 2018.May.23. 16:40:11 »
nagyon szép hátterek tudnak kijönni. tök egyedi hangulatot ad az egésznek :)
kockák is lehetnének ilyen szépek :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #214 on: 2018.May.23. 16:53:52 »
az jutott eszembe, hogy ha már ennyire szerettek tömöríteni, elő lehetne pár jobb de kisebb ep játékot szedni, hogy mekkorára lehetne letömöríteni őket.
tudom, volt valami dtf dolog, de az csak loaderrel mőködött, meg biztos lehet még kisebbet.
itt inkább az lenne érdekes hogy 4k vagy 1k játékok lennének... :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #215 on: 2018.May.23. 18:29:24 »
itt inkább az lenne érdekes hogy 4k vagy 1k játékok lennének... :)
A Dot Collector és a Dot Breaker talán lemenne 4k-ra tömörítve, vagy nem.
Povinak volt még valami überrövid játéka, azt nem tudom, hova lehetne még tömöríteni.
De lehet nagy játékokat is tömöríteni, pl. Batman the Movie.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #216 on: 2018.May.23. 21:43:17 »
Talán minden említett bug, és módosítási javaslat, plusz az új dolgok benne (nem 100%), az új háttér megvalósítást egy picit átmókoltam, a karakterkészletbe csak a 00-04h, és a 08-1fh ig lettek betéve a háttér karakterek, a többiek előtte vannak, mert az ' elveszett, és lehet használnám majd a copyright karaktert.
A játéktér középen marad mód váltásnál, és a megszakítás a pixel mód 23. karaktersora után történik. A háttér színátmenetein módosítok még, legfőképp az enyémeken, és még tervbe van véve pár dolog, nem tudom azok mind sikerülnek-e.

Attachment removed
« Last Edit: 2018.May.26. 10:57:50 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #217 on: 2018.May.24. 15:29:37 »
Néhány kisebb módosítás amik közül talán valaminek hasznát lehet venni:
- az új háttereknél a rossz színátmeneteket próbáltam javítani, bár továbbra sem tökéletesek
- RLE szóközök támogatása a printString-ben
- néhány már nem használt adatot töröltem
- új loader, a réginél (elsősorban a pálya formátum változása miatt) valamivel hatékonyabb csomagolás. Elvileg használható marad futás közben is (CALL 0113h)
- 53 byte-os pálya kicsomagoló rutin, bár a réginél lassabb (az első pálya kb. 3.8 helyett 4.4 ms, ami ugyan nem feltétlenül észrevehető)
- kisebb optimalizálások

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #218 on: 2018.May.24. 17:22:22 »
Még egy lehetséges változtatás, a Plus/4-es karakterkészletnél az M és W javítása, ezt az eredeti verzió is tartalmazza:

Code: Diff
  1. @@ -1142,24 +1142,23 @@
  2.          ret
  3.  
  4.  plus4_chr_conv
  5.          cp      "0"
  6. -        jr      nz,not0
  7. -        ld      a,l
  8. -        add     "O"-"0"
  9. -        ld      l,a
  10. -        ld      c,(hl)
  11. -        sla     c
  12. -        ret
  13. -not0    cp      "t"
  14. +        jr      z,zeroToO
  15. +        cp      "t"
  16.          ret     z
  17.          cp      "f"
  18.          ret     z
  19.          cp      "J"
  20.          ret     z
  21. -movelft sla     c
  22. +        cp      "M"
  23. +.l1:    call    z,cril_chr_conv.l1      ; cannot return A = 57h
  24. +        cp      "W"
  25. +        jr      z,.l1
  26. +        sla     c
  27.          ret
  28.  
  29. +
  30.  cril_chr_conv
  31.          cp      30h
  32.          jr      c,movelft
  33.          cp      40h
  34. @@ -1174,18 +1173,21 @@
  35.          cp      "T"
  36.          jr      z,movelft
  37.          cp      "I"
  38.          jr      z,movelft
  39. -        push    de
  40. -        ld      a,c
  41. -        and     0fh
  42. -        rlca
  43. -        ld      e,a
  44. -        ld      a,c
  45. +.l1:    ld      a,c
  46.          and     0f0h
  47. -        or      e
  48.          ld      c,a
  49. -        pop     de
  50. +        xor     (hl)
  51. +        rla
  52. +        or      c
  53. +        ld      c,a
  54. +        ret
  55. +zeroToO ld      a,l
  56. +        add     "O"-"0"
  57. +        ld      l,a
  58. +        ld      c,(hl)
  59. +movelft sla     c
  60.          ret
  61.  
  62.  drawBackground:
  63.          ld      hl, SAVED_BGND

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #219 on: 2018.May.24. 20:41:34 »
és még tervbe van véve pár dolog, nem tudom azok mind sikerülnek-e.

A hang vagy zene javítása esetleg? C64-es pályák? Bár azokat érdemesebb lenne külön programba építeni ha a Plus/4-es már elkészült, az eltérő pálya méret miatt.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2296
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Quadrillion
« Reply #220 on: 2018.May.24. 20:47:56 »
Néhány kisebb módosítás amik közül talán valaminek hasznát lehet venni:
Most nézem, hogy sztereó! Tetszik!
Viszont a vizszintes háttérképek szerintem nem szépek :oops:
Egyébként hogy-hogy most a felső sorokba kerültek a szövegek? Nekem oldalt jobban tetszett :-)
(igazából már nem is tudom követni, melyik verzió melyik...) :-)
*** Speicherplatz zu klein

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #221 on: 2018.May.24. 22:21:43 »
Egyébként hogy-hogy most a felső sorokba kerültek a szövegek? Nekem oldalt jobban tetszett :-)

Az F1 billentyűvel állítható, az F2-F4 pedig a karakterkészletet választja (F2: EXOS, F3: Crillion (C64), F4: Plus/4).

(igazából már nem is tudom követni, melyik verzió melyik...) :-)

Itt található a többé-kévésbé kész 4K-s verzióm (még lehetne jobb, de ez elfogadható).

Itt pedig a C64-es pályákat tartalmazó változat. Ezt elvileg még fejlesztettem volna tovább, de nem tudom, érdemes-e.

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #222 on: 2018.May.25. 09:04:39 »
Viszont a vizszintes háttérképek szerintem nem szépek :oops:
A színeken kéne változtatni, mondjuk a világosakat kiszedni, vagy növelni a csíkok méretét?

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #223 on: 2018.May.25. 09:15:37 »
Néhány kisebb módosítás amik közül talán valaminek hasznát lehet venni:
1- az új háttereknél a rossz színátmeneteket próbáltam javítani, bár továbbra sem tökéletesek
2- RLE szóközök támogatása a printString-ben
3- néhány már nem használt adatot töröltem
4- új loader, a réginél (elsősorban a pálya formátum változása miatt) valamivel hatékonyabb csomagolás. Elvileg használható marad futás közben is (CALL 0113h)
5- 53 byte-os pálya kicsomagoló rutin, bár a réginél lassabb (az első pálya kb. 3.8 helyett 4.4 ms, ami ugyan nem feltétlenül észrevehető)
6- kisebb optimalizálások

Cool, majd este megnézem :) ( a 2 említett karaktert a +4 vertióban is)

1 szuper, a régiek se voltak rosszak, csak volt 1-2, ahol egy-egy szín között túl nagy volt az eltérés :)
2 szuper, már tömöríteni se kell a programot ;)
3 tuti bent felejtettem pár dolgot a módosítás(ok) során
4 oki, én még nem jártam ott, de tuti jobb lesz a végleges verziónál is ez a megoldás :)
5 nem is nevezném lassulásnak :D Sokkal inkább gyorsulásnak a hátterek kirajzolását :)
6 cool , mondjuk az én "szemétkedésemen" tuti volt is mit :D

7 köszi szépen :)

A hang vagy zene javítása esetleg? C64-es pályák? Bár azokat érdemesebb lenne külön programba építeni ha a Plus/4-es már elkészült, az eltérő pálya méret miatt.
A zene mindenképp, nem tudom Szipucsunak van-e kedve komponálni valamit mondjuk midiben, a pályákat meg megpróbálnám betenni, vagy vegyesen a Quadrillionnal (felváltva, vagy random módon választhatná a két verzióból, biztos meg tudom oldani a két külön méret kezelését, csak az a kérdés milyen módon :) Plusz betenni a robbanás sprite-okat is, ha belefér még majd a CPU időbe, gondolom be, de még nem néztem mennyi rasztersor maradt szabadon míg a megjelenítés elérné újra a képernyő látható részét, plusz egy extra a szünet alá , talán más nincs.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Quadrillion
« Reply #224 on: 2018.May.25. 09:17:51 »
Az F1 billentyűvel állítható, az F2-F4 pedig a karakterkészletet választja (F2: EXOS, F3: Crillion (C64), F4: Plus/4).
Ez nagyon jó!