Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 20796 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5088
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 59.0 Firefox 59.0
    • View Profile
Quadrillion
« on: 2018.May.05. 13:36:57 »
A bias, vagy a border értékét nem lehet csak karakter pontosan pozícionálni a képernyőn? Egész délelőtt ezzel szórakoztam, megpróbáltam összehozni egy bias által színezett képet, egy soron belül 7x vált, és ezt szerettem volne eltolni negyed karakterrel, ami az utasítások miatt adott is lenne, de bárhogy játszottam vele, csak karakteres eltolás valósult meg. Ezt is úgy olvassa a nick, mint az LPT-t? :(

Offline ergoGnomik

  • EP lover
  • *
  • Posts: 710
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Opera 12.17 Opera 12.17
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #1 on: 2018.May.05. 13:40:38 »
A bias, vagy a border értékét nem lehet csak karakter pontosan pozícionálni a képernyőn? Egész délelőtt ezzel szórakoztam, megpróbáltam összehozni egy bias által színezett képet, egy soron belül 7x vált, és ezt szerettem volne eltolni negyed karakterrel, ami az utasítások miatt adott is lenne, de bárhogy játszottam vele, csak karakteres eltolás valósult meg. Ezt is úgy olvassa a nick, mint az LPT-t? :(
Szerintem nem (de majd Zozo vagy István kijavít), viszont a Z80 csak a NICK ciklushatáraira időzítve tudja írni nem csak a videó memóriát, hanem a NICK regisztereit is. :(

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4756
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #2 on: 2018.May.05. 13:41:51 »
A NICK portok hozzáférésének az időzítése csak karakteres felbontást tesz lehetővé soron belül. Valódi gépen egyébként a BIAS vagy keret új értéke nem pontosan karakter határon lesz érvényes, hanem néhány pixel eltolással (talán 1/4 karakter), de a pozíció ott is csak karakteres lépésekben változhat.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5088
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 59.0 Firefox 59.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #3 on: 2018.May.05. 13:50:23 »
A NICK portok hozzáférésének az időzítése csak karakteres felbontást tesz lehetővé soron belül. Valódi gépen egyébként a BIAS vagy keret új értéke nem pontosan karakter határon lesz érvényes, hanem néhány pixel eltolással (talán 1/4 karakter), de a pozíció ott is csak karakteres lépésekben változhat.
Az jó is lenne, ha negyed karakter eltolással lehetne érvényesíteni a kezdőpozíciókat (a z80 utasításhosszakból gondoltam, hogy negyed karakteres pozícionálás lehetne), utána már a 4 karakter hosszú bias jó is lenne (OUTI), mindig csak a kezdő sort kellene eltolnom negyed pixellel. Mivel lusta vagyok összerakni a gépet, ezt most akkor abba is hagyom.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4756
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #4 on: 2018.May.05. 14:03:50 »
Úgy értettem, van egy fix, talán 1/4 karakteres eltolás a hardver miatt, de mozgatni csak karakterenként lehet, a NICK portok időzítése miatt. Itt található egy régebbi demo ami a bias port soron belüli írásával scrolloz, és néhány hozzászólással később video felvétel valódi gépről. Ezen látható, hogy az emulátor el van csúszva jobbra kb. egy 16 színű pixellel. Érdekesség még hogy a program hogyan oldja meg a stabil időzítést, a NICK portok olvasásával (lebegő adatbusz). Természetesen turbós gépeken hibásan működik.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5088
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 59.0 Firefox 59.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #5 on: 2018.May.05. 14:14:57 »
Jaa, értem, köfi.
Erre a demóra gondoltam, amikor olvastam a postod, még arra is emlékeztem, hogy a Nick portokat használja időzítésre, arra nem, hogy hogyan.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4756
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #6 on: 2018.May.05. 14:43:51 »
Forráskód, bár ennél jobban is meg lehetett volna írni:
* fbscroll.s (12.15 kB - downloaded 56 times.)
* image.bin (19.41 kB - downloaded 51 times.)
* scroll.bin (2 kB. 1x5 - viewed 51 times.)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4756
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #7 on: 2018.May.07. 19:27:07 »
Annak a megoldásnak egyébként lehetne hasznát venni, ha a BIAS vízszintes pozíciója fix lenne, és helyette a pixel adat mozogna nagy felbontással?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5088
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows NT 10.0 Windows NT 10.0
  • Browser:
  • Firefox 59.0 Firefox 59.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #8 on: 2018.May.07. 23:06:03 »
Annak a megoldásnak egyébként lehetne hasznát venni, ha a BIAS vízszintes pozíciója fix lenne, és helyette a pixel adat mozogna nagy felbontással?
Álló képnél szerettem volna több színt használni úgy, hogy közben a szabadon választott paletta is megmaradjon.
Úgy gondoltad, hogy soronként lehet különböző biast beállítani, és úgy a scroll?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4756
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #9 on: 2018.May.08. 15:10:06 »
Úgy gondoltad, hogy soronként lehet különböző biast beállítani, és úgy a scroll?

Sor közben is változhatna, de ha állóképhez kellene az effektus, akkor nem lényeges. Ez egyébként valamilyen új átirat lesz, például ez a játék?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 6766
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 65.0.3325.181 Chrome 65.0.3325.181
    • View Profile
    • Honlapom
Re:Quadrillion
« Reply #10 on: 2018.May.08. 15:56:52 »
Annak a megoldásnak egyébként lehetne hasznát venni, ha a BIAS vízszintes pozíciója fix lenne, és helyette a pixel adat mozogna nagy felbontással?

pl. lehetne egy sakktábla mintázatot a háttérbe rakni biassal és felette meg scroll
csak hát sok cpu időt vinne...
A diplomás magyar programozó megcsinált egy pacmant egy év alatt, majd lefikázta a világ legjobb játékait. :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5088
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #11 on: 2018.May.09. 08:39:21 »
Sor közben is változhatna, de ha állóképhez kellene az effektus, akkor nem lényeges. Ez egyébként valamilyen új átirat lesz, például ez a játék?
Ön megnyerte az 1ft-os kérdést :ds_icon_cheesygrin:
Annak álltam neki, eredetileg a bias-szal szerettem volna a hátteret megoldani, de koncepciót váltottam, és a bias adja a majd a játék színeit :)
Gondolkoztam még az attributum módban is, de ott a labda lenne rossz a háttér miatt, és figurákat tartalmazó négyzetek se lennének az igaziak.
Viszont a sor közben állított biasnál elromlana a pixel színe finom scrollozásnál, nem?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4756
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 58.0 Firefox 58.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #12 on: 2018.May.09. 14:03:37 »
Ön megnyerte az 1ft-os kérdést :ds_icon_cheesygrin:
Annak álltam neki, eredetileg a bias-szal szerettem volna a hátteret megoldani, de koncepciót váltottam, és a bias adja a majd a játék színeit

Lehetne a játéknak külön téma. :) EP-n is 4K-s lesz (ha lehetséges), vagy továbbfejlesztett változat készül, például új zenékkel?

Ha jól látom, csak a négyzetek elfogyasztanak 15 színt ("alap" színek - R, G, B, C, M, Y - és a szürke normál és fényes változata, és fekete). Tehát csak egy szabad szín marad, talán még az sem ha a BIAS színek közül az egyik nem hasznos. Eredetileg villog a labda (az aktuális szín fényes és a normál és a fényes közötti árnyalatát váltogatja), de ezt nem biztos, hogy fontos lenne pontosan átírni. A hátteret valószínűleg nem lehetne minőségromlás nélkül konvertálni, és a program a színeket véletlenszerűen választja. Talán lehetne egyszerű ditherelt színátmeneteket használni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 5088
  • Country: hu
  • OS:
  • Linux Linux
  • Browser:
  • Firefox 52.0 Firefox 52.0
    • View Profile
Re:Quadrillion
« Reply #13 on: 2018.May.09. 14:40:29 »
Lehetne a játéknak külön téma. :) EP-n is 4K-s lesz (ha lehetséges), vagy továbbfejlesztett változat készül, például új zenékkel?

Ha jól látom, csak a négyzetek elfogyasztanak 15 színt ("alap" színek - R, G, B, C, M, Y - és a szürke normál és fényes változata, és fekete). Tehát csak egy szabad szín marad, talán még az sem ha a BIAS színek közül az egyik nem hasznos. Eredetileg villog a labda (az aktuális szín fényes és a normál és a fényes közötti árnyalatát váltogatja), de ezt nem biztos, hogy fontos lenne pontosan átírni. A hátteret valószínűleg nem lehetne minőségromlás nélkül konvertálni, és a program a színeket véletlenszerűen választja. Talán lehetne egyszerű ditherelt színátmeneteket használni.
Egyelőre úgy tervezem, hogy megpróbálom a 4K-s útvonalat. A négyzeteknél azt tervezem, amit a karaktereknél már végrehajtottam, hogy csak a 7 Bias árnyalat lesz, csak itt a világosabbik oldal 3fh lesz, míg a karaktereknél a sötétebbik szín a 38h-s szürke, nem lesz olyan szép, de egész jól néz ki,  a paletta a következőképp fog kinézni:
0 fekete, vagy a legsötétebb színek, 0-6 színek lesznek a háttér színei, 7. szín a kis szürke négyzet világosabbik szürkéje, 8. a kis szürke négyzet sötétebbik szürkéje, 9-14 négyzet színek, 15 a négyzetekben használt világos színek.
A labdaa vagy fehér lesz folyamatosan, vagy az aktív négyzet színét fogja megkapni, viszont a kijelzőben az életek színe a az aktív négyzet színét kapja meg.
A Ditherelelt színátmenetet néztem, az nem tetszett annyira, igaz még a BIAS-os megoldáshoz, és elég nagyok voltak a különbségek a színek között, egyelőre próbálkozok a 0-6 szín használatával.
« Last Edit: 2018.May.09. 15:07:26 by geco »

Offline szipucsu

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7344
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 59.0 Firefox 59.0
    • View Profile
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re:Quadrillion
« Reply #14 on: 2018.May.09. 15:26:49 »
Egyelőre úgy tervezem, hogy megpróbálom a 4K-s útvonalat.
Á, szerintem Hely van Bőven (így nevezik a holland informatikust), nem kell minél kisebbre összepréselni, még magnóról is gyorsan betöltene a 2-3-szor akkora fájl is.
Zenéje nem tudom, van-e, de remélem, majd lehet itt is turbózni a zenét, mint az Exorcist-nél, már alig várom, hogy telerakjuk gyűrűmodulációkkal és a zajcsatornán polinomszámláló-variálós, frekvenciavezérelt dobokkal!

De lehet helyspórolós 4K változat is, meg egy továbbfejlesztett is.
SOUND SOURCE 3,STYLE 16,LEFT 16,RIGHT 64,SYNC 2
SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 2
SOUND PITCH 25,SYNC 2
Videos
OPEL #1:"Audi(o):" ACCESS DENIED