Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Topic started by: Povi on 2017.October.30. 19:30:09

Title: Digger
Post by: Povi on 2017.October.30. 19:30:09
Nem olyan rég szó volt valami Digger készítésérõl EP-re, Attus avatarjának kapcsán. Nem tudom, az idén aktuális lesz-e. :)
Páran már láthattátok szombaton a találkozón:
https://www.youtube.com/watch?v=Z6P6NVdxO2k&feature=youtu.be
Szóval talán idén, talán jövőre, de úgy tervezem, hogy elkészül :-)
Title: Re:Digger
Post by: IstvanV on 2017.October.30. 19:38:51
Szóval talán idén, talán jövőre, de úgy tervezem, hogy elkészül :-)

Ezért volt téma korábban a C fordító? :) Vagy assembly nyelvű lesz az EP verzió?
Title: Re:Digger
Post by: geco on 2017.October.30. 21:13:38
Páran már láthattátok szombaton a találkozón:
https://www.youtube.com/watch?v=Z6P6NVdxO2k&feature=youtu.be
Szóval talán idén, talán jövőre, de úgy tervezem, hogy elkészül :-)
Jól néz ki :)
Title: Re:Digger
Post by: SlashNet on 2017.October.30. 22:04:53
Here is Digger for ZX Evolution: http://hype.retroscene.org/blog/games/579.html

Sources included.
If it helps....
Title: Re:Digger
Post by: Povi on 2017.October.31. 08:20:33
Ezért volt téma korábban a C fordító? :) Vagy assembly nyelvű lesz az EP verzió?
Ezért is, de végül assembly-ban írom, kézi fordítással C-ről :-) De az LPT-s kérdés, amiben segítettél, az ehhez kellett :-)

(Zozo, csinálsz egy külön Digger topic-ot, átmozgatva a kapcsolódó hozzászólásokat?)
Title: Re:Digger
Post by: Povi on 2017.October.31. 08:25:46
Here is Digger for ZX Evolution: http://hype.retroscene.org/blog/games/579.html

Sources included.
If it helps....
Oh, I haven't knew, that Digger exists for Spectrum! :shock:
Currently I am porting based on the original PC C-source.
Title: Re:Digger
Post by: Povi on 2017.October.31. 08:44:53
Sources included.
If it helps....
Do you mean, the ZX source? Or the original XT one? (I've found only the latter on the homepage)
Title: Re:Digger
Post by: Povi on 2017.October.31. 09:38:59
Oh, I haven't knew, that Digger exists for Spectrum! :shock:
Currently I am porting based on the original PC C-source.
Oh, as I understood, the Spectrum version was written in C, based on the original source code, and compiled with SDCC.
But anyway, what kind of Spectrum is in the blog? hi-color grapchics, with 320 pixel wide screen??? :shock:
The original ZX has only 256 pixel width screen, so the whole game should be redrawn, as it was done in the Colecovision port (https://www.youtube.com/watch?v=WnqMJy_xmNk).
Title: Re:Digger
Post by: IstvanV on 2017.October.31. 10:06:28
But anyway, what kind of Spectrum is in the blog? hi-color grapchics, with 320 pixel wide screen??? :shock:

ZX Evolution (http://nedopc.com/zxevo/zxevo_eng.php)
Title: Re:Digger
Post by: SlashNet on 2017.October.31. 14:39:26
Oh, as I understood, the Spectrum version was written in C, based on the original source code, and compiled with SDCC.
But anyway, what kind of Spectrum is in the blog? hi-color grapchics, with 320 pixel wide screen??? :shock:

Yes. You are right. It based on the original sources. ZX Evo - have extended video modes.
Game has old (original) graphics and new.