Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 455494 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #225 on: 2010.May.25. 12:22:28 »
Jobban megnézve úgy látszik, az a probléma, hogy eredetileg ugyanazon a csatornán van négyszögjel és zaj :( A négyszögjel alacsony frekvenciájú, tehát az AND művelet miatt az eredmény gyakorlatilag 6250 Hz órajelű zaj 58.4 Hz-es négyszögjel burkológörbével. Ezt nem tudom, hogyan lehet EP-n emulálni. De talán csak a zaj jobban szólna, mint a négyszögjel torzítva.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #226 on: 2010.May.25. 12:27:37 »
az AND mûvelet miatt az eredmény gyakorlatilag 6250 Hz órajelû zaj 58.4 Hz-es négyszögjel burkológörbével. Ezt nem tudom, hogyan lehet EP-n emulálni. De talán csak a zaj jobban szólna, mint a négyszögjel torzítva.
Esetleg 50Hz megszakításból kapcsolgatni ki-be?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #227 on: 2010.May.25. 12:39:26 »
Esetleg 50Hz megszakításból kapcsolgatni ki-be?

116.8 Hz-es kapcsolgatás lenne jó, de valószínűleg az 50 Hz-es is jobb, mint a semmi :) Egyébként nem csak ez a hang problémás, más négyszögjel+zaj effektus is van a játékban, például a lift hangja (62500 Hz-es zaj modulálva 224 Hz-es négyszögjellel).

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #228 on: 2010.May.25. 13:27:30 »
116.8 Hz-es kapcsolgatás lenne jó, de valószínűleg az 50 Hz-es is jobb, mint a semmi :) Egyébként nem csak ez a hang problémás, más négyszögjel+zaj effektus is van a játékban, például a lift hangja (62500 Hz-es zaj modulálva 224 Hz-es négyszögjellel).

Így van, de csak ez a kettő, ahol egyszerre szól a négyszögjel+zaj, azért gondoltam, hogy a négyszögjel torzítását választom, mert a lift esetében az változik, a zaj freki nem.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #229 on: 2010.May.25. 13:32:57 »
Ha ezek konvertálják a CPC-s frekvenciát, akkor nem egészen jó:

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.   43EE  CB 24        SLA   H
  2.   43F0  CB 15        RL    L
  3.   43F2  7D           LD    A, L
  4.   43F3  6C           LD    L, H

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.   3FCD  3A 84 41     LD    A, (4184)
  2.   3FD0  67           LD    H, A
  3.   3FD1  1F           RRA
  4.   3FD2  CB 24        SLA   H
  5.   3FD4  1F           RRA
  6.   3FD5  8C           ADC   A, H
  7.   3FD6  20 01        JR    NZ, 3FD9
  8.   3FD8  3C           INC   A

Az elsőt a négyszögjel, a másodikat pedig a zaj használja. A zajnál a frekvencia Spectrum 128-hoz lenne jó, CPC-nél néggyel kell szorozni. Egészen pontos konverzióhoz pedig az eredményből még ki is kell vonni 1-et (CPC: f = 62500 / N, EP: f = 125000 / (N + 1)):

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.         LD    A, L
  2.         LD    L, H
  3.         LD    H, A
  4.         ADD   HL, HL
  5.         DEC   HL

Itt AL helyett HL-be kerül az eredmény, tehát 4156h-nál nem kell az "LD H, A".

Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.         ADD   A, A
  2.         ADD   A, A
  3.         JR    NZ, 3FD6
  4.         LD    A, 4
  5. 3FD6    DEC   A

A 6-os regiszter. és 7-es regiszter konverziót tőled csórtam :) (ha jól rémlik, a Hydrofoolból), az eggyel való csökkentést feláldoztam, hogy beférjen az adott helyre,
Köszi szépen a javításokat, beteszem, és megnézem azt is hogy szól a program csak zajjal.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #230 on: 2010.May.25. 13:43:56 »
ha jól rémlik, a Hydrofoolból

Ott azért van ilyen megoldás, ami egyébként hibás lenne, mert a négyszögjelhez a frekvencia táblázatokat megkerestem a játékban és átírtam EP-s értékekre (így semmilyen konverzióra nincs szükség futás közben), a zaj pedig azért a Spectrum 128-as konverziót használja, mert a CPC-s játék Spectrum átirat, és a zajt nem írták át (azaz az CPC-n tulajdonképpen hibás) :)
« Last Edit: 2010.May.25. 13:47:04 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #231 on: 2010.May.25. 13:49:11 »
Ott azért van ilyen megoldás, ami egyébként hibás lenne, mert a négyszögjelhez a frekvencia táblázatokat megkerestem a játékban és átírtam EP-s értékekre (így semmilyen konverzióra nincs szükség futás közben), a zaj pedig azért a Spectrum 128-as konverziót használja, mert a CPC-s játék Spectrum átirat, és a zajt nem írták át (azaz az CPC-n tulajdonképpen hibás) :)

Szuper, jól belenyúltam :D
A zajjal kapcsolatban mostmár emlékszem is, hogy volt róla szó :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #232 on: 2010.May.25. 14:09:58 »
A négyszögjel alacsony frekvenciájú, tehát az AND művelet miatt az eredmény gyakorlatilag 6250 Hz órajelű zaj 58.4 Hz-es négyszögjel burkológörbével. Ezt nem tudom, hogyan lehet EP-n emulálni. De talán csak a zaj jobban szólna, mint a négyszögjel torzítva.

Az nem lehet jó megoldás, hogy a torzítás mellé 58,4 Hz-et kitolni egy másik hangcsatornára, ha éppen van szabad, meg szabad helyem is ezt kivitelezni?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #233 on: 2010.May.25. 18:01:07 »
Hát ez a SuperHero csalódás volt. Bár öröm volt látni egy új izometrikus engint, de hamar kiderült hogy sehol sincs a Batman-HoH enginhez képest. A grafikában is látszik hogy ezt a két mestermûvet akarták másolni... bár nem rossz a grafika, de ehhez jó gameplay is kellett volna.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #234 on: 2010.May.25. 20:21:23 »
Szuper, jól belenyúltam :D

Csak a Hydrofool-ban van ilyen, a többi a CPC-s AY-t emulálja :)

Az nem lehet jó megoldás, hogy a torzítás mellé 58,4 Hz-et kitolni egy másik hangcsatornára, ha éppen van szabad, meg szabad helyem is ezt kivitelezni?

Ki kell próbálni :) Zaj, négyszögjel&zaj, négyszögjel+zaj:
  [ Guests cannot view attachments ]

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #235 on: 2010.May.25. 20:24:11 »
Hát ez a SuperHero csalódás volt. Bár öröm volt látni egy új izometrikus engint, de hamar kiderült hogy sehol sincs a Batman-HoH enginhez képest. A grafikában is látszik hogy ezt a két mestermûvet akarták másolni... bár nem rossz a grafika, de ehhez jó gameplay is kellett volna.

Kissé lassúnak is tűnik, és a képernyő mérete is lehetett volna nagyobb (valószínűleg azért ekkora, hogy két teljes 25x20 karakteres képernyő elférjen 16K memóriában, és azokat felváltva lehessen megjeleníteni). Viszont újdonság a scrollozás, amit a Batman, Head over Heels, és Hydrofool nem tud.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #236 on: 2010.May.25. 20:31:41 »
Pár perces attrakció, nem probléma.
A Disk-image-ket úgyis "át kell szabni", ha kész az Imp. Miss, addig nem nyúlok hozzájuk...  :oops:

Super Hero:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Változtatások:
  - a lépések és a scrollozás hangja valamivel hangosabb lett (valószínűleg még mindig lehetne javítani a hangon :oops:)
  - kissé sötétebb keretszín
  - néhány százalék gyorsulás a 300 Hz-es megszakítás 50-re való átírásával

Régebbi átiratok "turbó kompatibilis" változata:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
A Cybernoid 1-2. most már támogatja az EXT2 joystick használatát is alapértelmezés szerint, és a Deflektor-ban a robbanások hangja (talán) javult egy keveset (de ezt jobb lenne igazi gépen is megnézni).

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #237 on: 2010.May.25. 21:05:03 »
Köszi, frissítettem!
A disk-image-nek akkor esek neki, ha kész az Imp. Miss. Majd átrendezem, hogy az összes változat egy lemezen legen.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7070
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #238 on: 2010.May.25. 21:06:12 »
Kipróbáltam 4 dolgot, a négyszögjel+mi kis zajcsatornánk borzasztó volt, semmiféle torzítást nem igénybevéve, ez se volt jó, a POSSIBL1.PGM 4 bites polinom számlálót használ, a POSSIBLE.PGM (az eredeti) 7 biteset, és a POSSIBL2.PGM pedig csak zajcsatornát, ha van négyszögjel is ,és zaj is a csatornán.
Szerintem a POSSIBL1.PGM a legjobb, csak ott néha nincs lövéshang.
Az extra hangcsatorna használata kilőve, mindhárom csatorna használatban van :(
A teszteléshez a file-okat kell POSSIBLE.PGM-re nevezni

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #239 on: 2010.May.25. 21:24:49 »
Szerintem a POSSIBL1.PGM a legjobb, csak ott néha nincs lövéshang.

Tényleg ez szól a legjobban, bár a 2-es is jó lenne, Viszont ott megváltozik a lövéshang, ha közben lépéshang is van.
Szerintem maradjunk az "eredeti" verziónál. Már csak azért is, mert ha elkapnak a robotok, itt van "elporladás" hang is.

Ez végleges verziónak tekinthető? A kétféle esés-mód benne lesz, amit említettél?
« Last Edit: 2010.May.25. 22:03:49 by Lacika »