Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 455514 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #300 on: 2010.May.30. 20:30:45 »
Az IM.PRG-be betettem a javallott módosításokat, az EXOS LPT beállítást,és a megszakítási rutin 3 byte-jának visszaírását visszatettem, miután nálam is rátérhet a hiba rutinra a program memória sikertelen allokálása esetén is.

De feltételezem, hogy a memóriafoglalás közben még nincs felülírva a 0030h-005Ah terület, hanem csak akkor, amikor már minden memóriafoglalás és betöltés kész, és a játék elindul ? Az LPT-t pedig valójában a 01:C00Dh is visszaállítja, mert C=20h-val EXOS 0 hívást végez az elején, ami inicializálja a VIDEO: eszközt.
Még egy ötlet, ami nem tudom, hasznos-e: a státuszsort a BFF4h címen található rendszerszegmens címről (EXOS LPT kezdőcíme) is át lehet másolni (16 byte). Nem tudom, hogy ez valóban rövidebb-e, de mindenesetre így nem kell nem dokumentált módon EXOS verziót felismerni, és a verziótól függő fix LD1 és LD2 címeket beállítani.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #301 on: 2010.May.30. 20:47:17 »
Még egy ötlet, ami nem tudom, hasznos-e: a státuszsort a BFF4h címen található rendszerszegmens címrõl (EXOS LPT kezdõcíme) is át lehet másolni (16 byte).
Ez elvileg nalam igy is van, pontosabban csak 8 bajtot masolva, a szinek maradnak egyeniek.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7072
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #302 on: 2010.May.30. 20:50:42 »
De feltételezem, hogy a memóriafoglalás közben még nincs felülírva a 0030h-005Ah terület, hanem csak akkor, amikor már minden memóriafoglalás és betöltés kész, és a játék elindul ? Az LPT-t pedig valójában a 01:C00Dh is visszaállítja, mert C=20h-val EXOS 0 hívást végez az elején, ami inicializálja a VIDEO: eszközt.
Még egy ötlet, ami nem tudom, hasznos-e: a státuszsort a BFF4h címen található rendszerszegmens címről (EXOS LPT kezdőcíme) is át lehet másolni (16 byte). Nem tudom, hogy ez valóban rövidebb-e, de mindenesetre így nem kell nem dokumentált módon EXOS verziót felismerni, és a verziótól függő fix LD1 és LD2 címeket beállítani.
Ez jogos felvetés  :oops:, 0038h-ra csak a betöltő végén írok :)
Ezt se tudtam, hogy az LPT visszaáll 01:C00Dh esetén, az ötlet is hasznos, 100%, hogy rövidebb, ha az LPT-ről másolom a státusz sort, mintha külön tárolnám a programban, így EXOS verzió ellenőrzés is kell, az FF szegmenst meg így is, úgyis belapozom :)
Köfönöm szépen, következő betöltőim már ezeket a javaslatokat felhasználva készülnek.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #303 on: 2010.June.08. 18:14:33 »
Az nem lehet jó megoldás, hogy a torzítás mellé 58,4 Hz-et kitolni egy másik hangcsatornára, ha éppen van szabad, meg szabad helyem is ezt kivitelezni?

A Spectrum átiratban ezt a megoldást használtam:
  - a 0. és 2. csatorna közül az egyiken a zaj van (zaj frekvencia + 17 bites polinom számláló)
  - a másikon az alacsony frekvenciájú négyszögjel gyűrűmodulációval
  - mindkét csatorna hallható, azonos hangerővel
Így sikerült elérni, hogy a négyszögjel kapcsolgassa a zajt az AND művelethez hasonlóan, csak az az egy kisebb hiba van még, hogy a kikapcsolt állapotban nem 0 a kimenet, hanem a (csatornák keverése miatt kétszeres) magas szint értékének a fele.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #304 on: 2010.June.08. 18:19:19 »
REVOLUTION+++ EPCPCEMU DEMO
Aki ismeri a játékot, még az is láthat újdonságot a demómban. :)
Ez is mennyivel szebb, mint a ZX-es. :cool:
(Attachment Link)

 * REVOLUTION CPC.ep128s (160.27 KB - downloaded 0 times.)
 * REVOLUTION CPC.ep128d (162.72 KB - downloaded 0 times.)

Ezt érdemes átírni ? Úgy látom, nem lenne az átírással különösebb probléma, de nem tudom, mennyire jó a játék, vagy hogy érdekelne-e valakit.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #305 on: 2010.June.08. 19:07:29 »
Nekem ez a játék valahogy kimaradt, nem ismerem... A Castle Master-t nézted? Azt nehéz lenne átírni? Az négy színű, sprite-ok nincsenek benne, hang se sok... Vagy Zozo kedvencét, az ATF-et... (persze nekem is tetszik) :oops:
« Last Edit: 2010.June.08. 19:29:50 by Lacika »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #306 on: 2010.June.08. 20:18:37 »
Nekem ez a játék valahogy kimaradt, nem ismerem... A Castle Master-t nézted? Azt nehéz lenne átírni? Az négy színű, sprite-ok nincsenek benne, hang se sok... Vagy Zozo kedvencét, az ATF-et... (persze nekem is tetszik) :oops:

A Castle Master-t még nem néztem; az ATF-et elkezdtem, de az Impossible Mission átírása közben háttérbe szorult. Talán most folytatom, ha nincs valamilyen más játékra érdeklődés.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #307 on: 2010.June.08. 20:23:39 »
Érdeklődés éppen van, de nem akarok pofátlan lenni...  :ds_icon_cheesygrin:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #308 on: 2010.June.08. 21:07:46 »
pl a castle masterrel nem lehetne megcsinálni hogy lores-ben fusson és a függõleges felbontás is felezõdjön? vagy a függõleges felbontást lehessen állítani
tök kíváncsi lennék egy igazán gyors 3d-s filled polygon játékra EP-n :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #309 on: 2010.June.08. 22:06:04 »
Ezt érdemes átírni ? Úgy látom, nem lenne az átírással különösebb probléma, de nem tudom, mennyire jó a játék, vagy hogy érdekelne-e valakit.
Igen! A Spectrum átirattal játszottam anno, de az csak kétszínû, meg csak 48-as hang.

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1847
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #310 on: 2010.June.08. 22:36:22 »
OFF:
IstvanV!

Van egy privát üzeneted (napok óta már), ott villog a lap tetején...  ;-)
ON...

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #311 on: 2010.June.10. 01:09:47 »
OFF:
IstvanV!

Van egy privát üzeneted (napok óta már), ott villog a lap tetején...  ;-)
ON...

A NATO Assault-ot talán majd átírom, ha lesz rá idő, és addig nem írja át valaki más :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1847
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #312 on: 2010.June.10. 14:51:45 »
A NATO Assault-ot talán majd átírom, ha lesz rá idõ, és addig nem írja át valaki más :)


Jó volna, én várom! :-)
Tudtommal az egyetlen "Command & Conquer" féle játék a gépünkre.  :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #313 on: 2010.June.11. 19:19:01 »
Nekem ez a játék valahogy kimaradt, nem ismerem... A Castle Master-t nézted? Azt nehéz lenne átírni? Az négy színű, sprite-ok nincsenek benne, hang se sok...

Egyelőre eddig sikerült jutni:
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Turbós konfiguráció használata ajánlott :) A játékállás mentése és töltése még nem működik, tehát azokat nem célszerű használni, mert lefagyhatnak.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #314 on: 2010.June.11. 19:30:27 »
na ja, ennek jót tesz a 4 színû üzemmód
emulátorban 4x-re gyorsítva már egy rendesen játszható 3d játék :)
256 színû üzemmódban elég durva dolgokat lehetett volna EP-n csinálni...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)