Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: CPC (Read 455447 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #255 on: 2010.May.26. 21:34:01 »
Ezen kívül még javítani kellene a sprite-ok villogását, ami gyorsabb (turbós) gépen rosszabb; talán CPC-n éppen azért nem volt villogás, mert ott valamivel lassabban fut a játék ?

Vigyázz, főhősünk villog, amikor megsérülünk! Ez direkt van így. A CPC-s és Spectrum verzióban is van ilyenkor villogás

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #256 on: 2010.May.26. 21:42:59 »
Feltöltöttem még egy színhibát snapshoot-al együtt.
« Last Edit: 2010.May.26. 21:46:40 by Lacika »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #257 on: 2010.May.26. 22:01:05 »
Kell snapshot az átlátszó sprite-okról?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #258 on: 2010.May.26. 22:47:41 »
Feltöltöttem 2 hibáról 1-1 snapshot-ot és egy-egy pár screenshoot-ot.
Feltöltöttem még egy színhibát snapshoot-al együtt.

OK, remélhetőleg sikerül megtalálni, hol vannak a memóriában. Érdekes, hogy a "hiba4.png" képen a CPC változat hibás :) Ez milyen verzióról készült ? Én a magnóst írtam át, ami megtalálható az FTP-re feltöltött "cpc_games.7z" csomagban is.

Vigyázz, főhősünk villog, amikor megsérülünk! Ez direkt van így. A CPC-s és Spectrum verzióban is van ilyenkor villogás

Nem, én úgy értettem, hogy folyamatosan villoghat, elsősorban a kép alsó részén. De egyszerűen megnézheted: írd át a Z80 frekvenciát az emulátorban 40000000 Hz-re, és azonnal villogni fog az összes sprite a képernyőn. Ilyen gyors gép ugyan csak emulátoron lehetséges, de már a "normál" 7.12 MHz-es turbós gépen is elég zavaró, és mint említettem, 4 MHz-en is megjelenik, ha a képernyő  alján van sprite.

Quote
+1 hiba, hátha orvosolható: a vödör villog.

Ez szerintem az előbb leírt probléma lehet, amit a Z80 sebesség állítgatásával ellenőrizni lehet: ha például 3.5 MHz-en nem villog, akkor valóban ugyanaz a "hiba".

Kell snapshot az átlátszó sprite-okról?

Ez az, amit először említettél ? Arról nem kell snapshot, mert már az első képernyőn észre lehet venni (illetve a screenshotokon is), és már tudom mi okozza. Csak az az egy probléma van, hogy valószínűleg rosszabb minőségű paletta árán lehet javítani, mert egy színt fel kell áldozni a "nem átlátszó" feketéhez.
« Last Edit: 2010.May.26. 22:52:52 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #259 on: 2010.May.26. 23:21:37 »
OK, remélhetőleg sikerül megtalálni, hol vannak a memóriában.

Egyelőre ezeket találtam, amik eddig nem voltak konvertálva:

[ Guests cannot view attachments ]

AF96h: 3 4x24 byte-os sprite

[ Guests cannot view attachments ]

0080h: 2 4x16 byte-os sprite

[ Guests cannot view attachments ]

B0B6h: 1 6x24 byte-os sprite

Érdekességként itt egy pixel kereséshez használható script:
  [ Guests cannot view attachments ]

Ezen ki lehet próbálni (CPC snapshot):
  [ Guests cannot view attachments ]

A billentyűzettel lehet irányítani, de a kezdeti beállításokat a script elején is lehet módosítani. Minden változtatásnál kiírja az új értékeket a monitor ablakba. A billentyűk:
  Z: cím csökkentése 4096-al
  X: cím csökkentése 512-vel
  C: cím csökkentése 64-el
  V: cím csökkentése 8-al
  B: cím csökkentése 1-el
  N: cím növelése 1-el
  M: cím növelése 8-al
  ,: cím növelése 64-el
  .: cím növelése 512-vel
  /: cím növelése 4096-al
  G: cím csökkentése egy sprite-al
  J: cím növelése egy sprite-al
  BAL: sprite szélesség csökkentése
  JOBB: sprite szélesség növelése
  LE: sprite magasság csökkentése 1-el
  FEL: sprite magasság növelése 1-el
  A: sprite magasság csökkentése 8-al
  Q: sprite magasság növelése 8-al
  U: megjelenített sprite-ok számának csökkentése 8-al
  I: megjelenített sprite-ok számának csökkentése 1-el
  O: megjelenített sprite-ok számának növelése 1-el
  P: megjelenített sprite-ok számának növelése 8-al
  D: soronként váltakozó irányú pixel adat ki- és bekapcsolása
« Last Edit: 2010.May.26. 23:35:00 by IstvanV »

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #260 on: 2010.May.26. 23:32:12 »
OK, remélhetőleg sikerül megtalálni, hol vannak a memóriában. Érdekes, hogy a "hiba4.png" képen a CPC változat hibás :) Ez milyen verzióról készült ? Én a magnóst írtam át, ami megtalálható az FTP-re feltöltött "cpc_games.7z" csomagban is.

Innen való disk image.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: CPC
« Reply #261 on: 2010.May.26. 23:38:07 »
Innen való disk image.

Úgy látszik a magnós megbízhatóbb, talán mert nincs feltörve és egyéb módon változtatva :) Bár én elsősorban azért használtam, mert be lehet tölteni ep128emu-val.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #262 on: 2010.May.27. 08:53:25 »
soronként váltakozó irányú pixel adat
Ilyen trükköt is szoktak csinálni? Ennek mi értelme?

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: CPC
« Reply #263 on: 2010.May.27. 18:27:25 »
Ilyen trükköt is szoktak csinálni? Ennek mi értelme?
Talán tili-tolihoz. :???:

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: CPC
« Reply #264 on: 2010.May.27. 19:16:56 »
hú de randa ez a cpc dizzy...
de nem akarok senkit elkeseríteni :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #265 on: 2010.May.28. 08:50:51 »
Itt az általam véglegesnek tekintett verzió, fut ep64-en, igaz lassított felvétel formájában, bepróbáltam a 16Kb-s videoramot, de nem lett gyorsabb, azt hittem, hogy ebben az esetben Nick barátunk lemond a másik 48kb lassításáról, de nem :( Tudja valaki, hogy mi értelme ennek a beállításnak?
A szobák színe, és a padlóé C64-szerűre lett belőve, az eredeti nem tetszett, a padló kapott egy kis mintát, 6 csalási lehetőség választható, és új betöltőképet kapott a program. Természetesen soft reset van (EP64-en nincs), a program EXOS kompatibilis, 300Hz-es megszakítás 50Hz-re konvertálva.
Irányítás: Q A O P SPACE
              EXT1 Joystick
Egy kis ellenreklám :D : sajnos a sprite-ok okoznak (kivéve a robotok) némi színgalibát, mivel CPC-n a sprite-ok színei a paletta végére lettek téve (14-15), ha ez megmarad, szép világoskék, és fehér lett volna emberünk, a hang se sikerült olyanra, mint CPC-n, két hangnál egyszerre szól egy csatornán a zaj, és a négyszögjel.
Végig még nem vittem, remélem a végén nem jelentkezik semmi galiba.

Impossible Mission
« Last Edit: 2010.May.30. 20:07:08 by geco »

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14709
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: CPC
« Reply #266 on: 2010.May.28. 09:52:50 »
Irányítás: Q A O P SPACE
              EXT1 Joystick
Internalt nem lehetne még berakni?  :oops:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3189
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: CPC
« Reply #267 on: 2010.May.28. 10:05:20 »
A szobák színe, és a padlóé C64-szerűre lett belőve, az eredeti nem tetszett

Igen, ezt már nem volt pofám megemlíteni, de ezért a nemes tettért külön köszönet!  :bow:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #268 on: 2010.May.28. 10:33:40 »
Internalt nem lehetne még berakni?  :oops:

Ez egy kemény dió, be akartam tenni, de az igazat megvallva meg is feledkeztem róla, de vannak technikai nehézségei, a kiválasztott irányítási módnak megfelelő billentyű sor, és érték kombinációt bemásolja 42C0h-ra.
Ha találok neki helyet, meglesz, most jutott eszembe a megoldás, az EXT1 joy-jal fog egyszerre működni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7069
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: CPC
« Reply #269 on: 2010.May.28. 12:07:15 »
Benne van már az Int Joy is, a tűzgombot az Enterre tettem, sajnos az Altot már ellőttem az External joystickhoz, a space meg helyigényesebb, a Letöltések között már az új verzió van, de az előző hozzászólás linkjét is módosítottam.