Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: NICK (Read 162979 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #360 on: 2015.October.17. 13:25:26 »
Na, azért ne egy játékgéphez hasonlítsuk az EP-t! A C64 még oké.

az alap gameboy nem sokkal erősebb hw mint a c64, sőt, talán még gyengébb is
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: NICK
« Reply #361 on: 2015.October.17. 23:34:40 »
az alap gameboy nem sokkal erősebb hw mint a c64, sőt, talán még gyengébb is
De akkor is, azt játékhoz tervezték, az EP-t meg nem kifejezetten.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #362 on: 2015.October.17. 23:39:29 »
De akkor is, azt játékhoz tervezték, az EP-t meg nem kifejezetten.

ok, ez igaz
bár mondjuk a c64-et pont játékra tervezték :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: NICK
« Reply #363 on: 2015.October.17. 23:51:38 »
bár mondjuk a c64-et pont játékra tervezték :)
Na igen, és itt felmerül a kérdés, hogy az EP-t mire tervezték. :D Azt hiszem, azt nem sikerült még megfejteni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #364 on: 2015.October.17. 23:58:40 »
Na igen, és itt felmerül a kérdés, hogy az EP-t mire tervezték. :D Azt hiszem, azt nem sikerült még megfejteni.

ha jól tudom nem kifejezetten játékra, de azért arra is
mondjuk a karakteres-grafikus módok eléggé hasonlítanak a gameboy-os tile grafikára, úgyhogy igazán megcsinálhatták volna őket jobbra... bár asszem akkoriban az volt a vélekedés hogy a pixeles grafikus mód a jövő, csak hát ügye ahhoz meg nem elég gyors a gép (főleg hogy nincs hw sprite)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #365 on: 2015.October.31. 10:37:47 »
amúgy létezik más 8 bites gép, aminek van ilyen "egy bájt pixel" módja?
lehet hogy az ep egyedülálló ebben
(más kérdés hogy ilyen felbontással mi értelme van, bár 3d doom-szerű enginhez talán használható lett volna)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #366 on: 2015.October.31. 10:44:16 »
Korabeliek között nem hinném. Modernek, mint például a V6Z80P+ tudhatják. Kérdés, ezt mennyire érdemes 8bitesnek tekinteni, amikor kb. egy proci, némi RAM meg egy FPGA az egész?

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #367 on: 2015.October.31. 13:22:54 »
Korabeliek között nem hinném. Modernek, mint például a V6Z80P+ tudhatják. Kérdés, ezt mennyire érdemes 8bitesnek tekinteni, amikor kb. egy proci, némi RAM meg egy FPGA az egész?

Attol fugg, mi van az FPGA-ban ... Elvileg a Nick, Dave is kb kapu szinten felepitheto FPGA-ban tehat hivhatjuk "valodi" hardware-nek egy emulatorral szemben (ami teljesen maskepp mukodik persze az implementacio szintjen). Viszont, ha FPGA-ban tesznek hozza nagyon combos co-processorokat, grafikai stb dolgokra, blittert miegymast, akkor nemikepp "nem fair" valoban, mert joval tobbet fog tudni kb, mint akarmelyik 8 bites "klasszikus" konstrukcio ...

Az a baj, hogy ez meg oda vezet, hogy ha lenne ilyen nevezo, akkor elobb ertekelni kell a hw-t is, hogy az mit is csinal, mert hat ja, vegulis egy modern GPU-t is lehet FPGA-ban csinalni (vagy legalabbis vmi hasonlot), es ha azt meghajtod egy 8 bites CPU-val, az nagyon nem fair azert utana az EP-vel osszehasonlitani :)
« Last Edit: 2015.October.31. 17:15:22 by lgb »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #368 on: 2015.December.14. 10:54:31 »
emlékszem az amiga graf processzorát dícsérték, hogy egy 40MHz-s pc-nek felel meg a sebessége, ami abban az időben nagy szó volt

a z80/nick viszonylatban hogy lehet ez? a bias és border soronkénti megváltoztatásáról jutott eszembe :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #369 on: 2015.December.14. 16:54:05 »
emlékszem az amiga graf processzorát dícsérték, hogy egy 40MHz-s pc-nek felel meg a sebessége, ami abban az időben nagy szó volt

a z80/nick viszonylatban hogy lehet ez? a bias és border soronkénti megváltoztatásáról jutott eszembe :)
Az Amiga esetében ez két dologra vonatkozhatott. Vagy a Blitter kitöltési sebességére, vagy a Copper regiszter írási késleltetésére és sebességére. Mondjuk én inkább az előzőre tippelnék. (Szerinted van bármi ezekkel összemérhető a NICK-ben?)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #370 on: 2015.December.14. 22:37:23 »
olyasmire gondolok hogy ha a z80 renderelne (állítaná elő a képet), milyen gyorsnak kéne lennie hogy a nick képességét hozza?
persze tudom, ezt így nem lehet teljesen összevetni, de azért érdekes gondolat.
pl a bias vagy border karakterenként megváltoztatható egy sorban, persze biztos a hw korlátozza, kérdés, ha nem korlátozná akkor a z80 milyen sűrűn tudná ezt megtenni?
á hülyeség :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #371 on: 2015.December.15. 00:21:37 »
olyasmire gondolok hogy ha a z80 renderelne (állítaná elő a képet), milyen gyorsnak kéne lennie hogy a nick képességét hozza?
persze tudom, ezt így nem lehet teljesen összevetni, de azért érdekes gondolat.
pl a bias vagy border karakterenként megváltoztatható egy sorban, persze biztos a hw korlátozza, kérdés, ha nem korlátozná akkor a z80 milyen sűrűn tudná ezt megtenni?
á hülyeség :)

Szerintem ez eleg ertelmetlen igy :) Azert is, mert Nick pl az LPB-t beolvassa az elso 8 slot-ban. Z80-ban nem tudnad "hova tenni" azt a 16 byte-ot igazan, hogy utana meg maradjon munkaregiszter is raadasul stb. Ha meg minden alkalommal pixelenkent kene a memoriat turni az LPB miatt is, az persze meg remesen lassabb lenne. A masik, hogy Z80-al tipikusan pl OUT-tal beallitod a bias-t vagy a keret szint ... Az ugye vmi 11 orajelciklus ... Node, ha Z80 lenne a Nick helyen, akkor feltetelezheto lenne, hogy lenne specialis integralt I/O port rajta, amivel meg tudja csinalni rovidebb ido alatt is. Es hasonlok. akkor viszont ez messze nem normal Z80 lenne, tobb szempontbol sem :)

Ha jol tudom, a "slot orajel" (tehat a Nick slot-ok frekvenciaja) 889846Hz. Ha most 4MHz-es Z80-ra nezed, akkor ez azt jelenti, hogy kisse kerekitve 4.5 Z80 CPU t-state megy le, amig a Nick vegez egy slot-tal. Ez kicsivel tobb csak mint a 4 orajelciklus hosszu legrovidebb Z80 utasitasok, hiszen pl a NOP is 4 orajelciklus hosszu. Pl 2 ketszinu pixel modban amig a Z80 egyetlen NOP-ot megcsinal (meg meg egy kb fel ciklus ...), a Nick kozben "kirakott" 16 pixelt :)

Viszont, ha minden igaz, pl a Primo C-nel (vagy a colour primo, nem tudom) volt vmi olyan, hogy egy masodik Z80 volt kotott programmal, ami segitett a kep eloallitasaban, a szinek kornyeken. Vagy valami hasonlo ... Igaz, ott nincs is ennyire szofisztikalt dolog, mint az LPB stb, a felbontas is kisebb, miegymas. Sajna most nem talalom, pedig volt erdekes cikk arrol is, hogy a programja igen specialis, ha jol remlik vmi olyasmi, hogy csak adott hosszusagu utasitasokat lehetett hasznalni benne, hogy az idozites preciz legyen stb, nem egyszeru!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #372 on: 2015.December.15. 05:48:54 »
na pont erre voltam kíváncsi
szerintem ki hoztad a maxot a témából :)

hanggal egyértelműbb lenne ez amúgy, egy második z80 micsoda király 4 szólamú mod-okat tudott volna lejátszani játék közben :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #373 on: 2015.December.15. 07:23:21 »
na pont erre voltam kíváncsi
szerintem ki hoztad a maxot a témából :)
Igazából nem hozta ki a maxot. Az akkor lenne meg, ha megírta volna az összes megjelenítési módra a Z80 kódot, ami értelmezi az LPB-t, és ez alapján generálna egy(-két?) portra kiírt bájt sorozato(ka)t, amit be lehetne adagolni a NICK után lévő elektronikának, és abból előállhatna elvileg a NICK által létrehozottal egyenértékű kép. Ekkor már csak vissza kellene számolni a T-ciklusok alapján a szükséges órajelet, és készen is lenne. Te endi, nem akarnád megcsinálni? :D

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #374 on: 2015.December.15. 07:30:36 »
haha :)
na igen.
de most hirtelen még őrültebb ötlet jutott eszembe: a rem1 és rem2. az vajon milyen kép előállítására lenne alkalmas? :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)