Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: NICK (Read 162872 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #345 on: 2015.October.07. 10:27:17 »
Ez a használt kimenettől is függ, RF/kompozit/S-video esetén például 3 bites a D/A konverzió kék színnél is, 0,2,5,7 értékekkel. Emulátoron hasonló színeket lehet beállítani a kék kontrasztot 1.286-ra növelve, ez szoftveres módban működik a legpontosabban.

na de maradnunk kell a meglévő ep-nél :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #346 on: 2015.October.07. 12:39:53 »
Pont hogy a meglévő Ep-ről beszél IstvanV. Ott van a kapcsolási rajzon is, a harmadik lapon, a C4 szegmensben. U34 17-es, 18-as és 19-es lábak. Ott megyen be az RGB-YCbCr átalakítóba.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #347 on: 2015.October.07. 13:13:47 »
Pont hogy a meglévő Ep-ről beszél IstvanV. Ott van a kapcsolási rajzon is, a harmadik lapon, a C4 szegmensben. U34 17-es, 18-as és 19-es lábak. Ott megyen be az RGB-YCbCr átalakítóba.

tehát átkötjük minden EP-ben? :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #348 on: 2015.October.07. 13:28:28 »
amúgy ez a szürkeség hiány azért érdekes, mert akkoriban, de most is eléggé általános a felhasználói programokban a szürke.
játékban még elmegy, hogy aminek szürkének kéne lennie az kicsit kékes meg sárgás :)

szerk: lehet hogy ezért nem futott be az EP??? :) windóz nem lehetett volna EP-re mert ott szükséges a szürke! :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #349 on: 2015.October.07. 13:48:15 »
tehát átkötjük minden EP-ben? :)

Bocs, de én a helyedben mégegyszer elolvasnám mit írt István. :)

Ez a használt kimenettől is függ, RF/kompozit/S-video esetén például 3 bites a D/A konverzió kék színnél is, 0,2,5,7 értékekkel. Emulátoron hasonló színeket lehet beállítani a kék kontrasztot 1.286-ra növelve, ez szoftveres módban működik a legpontosabban.

Tehát, ha valamilyen TV kimenettel használod a gépet és a vörös és zöld komponenseknek is 0, 2, 5 vagy 7 értéket választasz, akkor szürkét fogsz kapni. Nyilván a kék 0..3 értékei mellett. Hogy a digitális kimenet (és esetleg az emulátor) ettől eltérően viselkedik, az független esemény. Ettől maga az eredeti gép alapkiépítésben tudja. Szerintem.
« Last Edit: 2015.October.07. 14:39:53 by ergoGnomik »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #350 on: 2015.October.07. 14:04:56 »
na ez jó kérdés akkor, hogy vajon az igazi gép hogy is csinálja?
az logikátlan lenne számomra hogy a digitális kimeneten másféle súlyozása van a színeknek!

de jobban belegondolva hirtelen nem is tudom hogy lehetne az 1 bittel kevesebb kéket úgy súlyozni hogy ellensúlyozódjon hogy 1 bittel kevesebb...
nyilván ugyanúgy van súlyozva mint a többi szín, és ebből következik hogy nincs igazi szürke
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #351 on: 2015.October.07. 14:47:48 »
Még mindig nem olvastad el.

Kék komponens érték (0..3)Kék 3 bit ekvivalens érték (0..7)
00
12
25
37

Digitális kimenet mondjuk  nincs, hülyeséget írtam. RGB van, és ott is van valami súlyozás a kapcsolási rajz szerint.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: NICK
« Reply #352 on: 2015.October.07. 18:26:26 »
Ettől függetlenül nekem PC-n mindig a barna szín jött elő a legnehezebben, pl. a Painttel. Amikor ki lehet keverni a színeket, akkor nehéz volt belőni, hogy ne legyen túl vöröses. De ez az én problémám. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #353 on: 2015.October.07. 19:06:22 »
Ez a használt kimenettől is függ, RF/kompozit/S-video esetén például 3 bites a D/A konverzió kék színnél is, 0,2,5,7 értékekkel. Emulátoron hasonló színeket lehet beállítani a kék kontrasztot 1.286-ra növelve, ez szoftveres módban működik a legpontosabban.

attól hogy 3 bites a konverzió, a forrás még 2 bites...
emulátorban néztem ezeket a szín tekerőket, de a kéket feljebb tekerve a fekete is kék lett... ez így nem súlyozás...
a fő kérdésem viszont hogy ezek szerint az emu nem azt a képet adja mint az igazi EP??
illetve azt se értem miért függhet a kimenetektől a kék súlyozása...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #354 on: 2015.October.07. 19:19:24 »
attól hogy 3 bites a konverzió, a forrás még 2 bites...
emulátorban néztem ezeket a szín tekerőket, de a kéket feljebb tekerve a fekete is kék lett... ez így nem súlyozás...

Nem a fényerőt kell növelni, hanem csak a kontrasztot, (5/7 - 0.5) / (2/3 - 0.5) = 1.2857... értékre.

Quote
a fő kérdésem viszont hogy ezek szerint az emu nem azt a képet adja mint az igazi EP??
illetve azt se értem miért függhet a kimenetektől a kék súlyozása...

Külön áramkör végzi a D/A konverziót a NICK digitális kimenetéről az RGB és az RF (illetve átalakítással kompozit vagy S-Video) kimeneten. Az előbbi egy egyszerű ellenállásos átalakító, ami nem biztos hogy pontos, az utóbbi pedig egy LM1886 IC, amelynek 3*3 bites digitális RGB bemenete van. Mivel a NICK kék kimenete csak 2 bites, itt így kötötték össze a biteket:
  NICK b0 -> LM1886 b1 (2)
  NICK b1 -> LM1886 b0, b2 (5)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #355 on: 2015.October.07. 19:51:55 »
ja tényleg a kontrasztot kell :)
bár így se látom hogy több szürke lenne...
na mindegy.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #356 on: 2015.October.17. 00:10:24 »
amúgy mi akadálya lett volna hardveresen pl olyan karakteres módot csinálni hogy a karakter sorszámától függ a szín 1:1-ben?
tehát 256 szín lehetne egy sorban (persze csak 42, mert karakter, de az is tök jó)
ha meg 4 színű a karaktermód akkor sok színcsoport lehetne, amivel szintén el lehetne érni soronként sok színt...
elég durva játék grafikát lehetett volna így csinálni...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #357 on: 2015.October.17. 00:22:31 »
amúgy mi akadálya lett volna hardveresen pl olyan karakteres módot csinálni hogy a karakter sorszámától függ a szín 1:1-ben?

Szerintem a karakteres mod eredeti celja nem ez, hanem szoveg megjelenitese :) Amirol itt szo van, az mar a karakteres mod kreativ felhasznalasa :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #358 on: 2015.October.17. 00:24:52 »
Szerintem a karakteres mod eredeti celja nem ez, hanem szoveg megjelenitese :) Amirol itt szo van, az mar a karakteres mod kreativ felhasznalasa :)

hát alapvetően most is ügye van pár szín az alap karakter módban is
aztán kis lpt babrálással még több
de miért ne lehetett volna ezt rendesen kihasználni?
lásd c64, vagy akár a gameboy meg hasonló tile grafika...

persze így is király amit most pl kihozok belőle, és tökre élvezem, sőt, a limitációkat is :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: NICK
« Reply #359 on: 2015.October.17. 12:49:29 »
gameboy
Na, azért ne egy játékgéphez hasonlítsuk az EP-t! A C64 még oké.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos