Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: NICK (Read 162995 times)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #270 on: 2013.August.16. 15:30:45 »
Külön eset, mert a CPU és videó adatbuszt egy 74LS245 köti össze, ami ez esetben konkrét értéket ad ki, csak a bemenete nincs definiálva, hogy videó adatbuszon mi van ilyenkor, István tapasztalatai alapján az utolsó bájt lebeg még ott.
Más nem létező portoknál az egész CPU adatbusz lebeg (kivéve ha olyan kártya van a rendszerben amin van felhúzó ellenállás).

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #271 on: 2013.August.16. 21:12:22 »
specy border trükk
elég finoman tudja pozicionálni, csak hát attól még elég széles a csík... van ilyen border scroll specyre, az is ilyen, csak arról nem találtam videót

http://www.youtube.com/watch?v=cwpn0GGCYp4
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #272 on: 2013.August.29. 17:29:35 »
FIXBIAS scroll lebegő adatbusz olvasással időzítve:
[ Guests cannot view attachments ]
Csak 4 MHz-es valódi gépen működik. ep128emu-n ez a script javítja az időzítési hibát (így sem egészen pontos, mert igazi gépen nem karakterhatáron változik a szín, hanem egy 16 színű pixellel korábban):
[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #273 on: 2013.August.29. 17:40:23 »
bár tudnám hogy kell azt a lua-t használni az emuban...
snapshot esetleg?
marha kíváncsi vagyok!!!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #274 on: 2013.August.29. 17:47:37 »
A debuggerben be kell tölteni és elindítani (a második lapon a jobb alsó sarokban "Load from file" és aztán "Run"). A snapshot file nem tartalmazhat Lua scriptet, így azzal nem lehetne javítani a hibát.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #275 on: 2013.August.29. 17:57:16 »
hát ez nagyon király!
ha jól látom kb 3 karakterenkét lehet váltani, de a scroll kb karakteres?
ezt is megértük!!! marha jó :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #276 on: 2013.August.29. 17:58:20 »
Felvétel EP-ről:

[ Guests cannot view attachments ]

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #277 on: 2013.August.29. 17:59:04 »
amúgy emut 10% speedre állítva szépen látszik hogy karakteres a mozgás
tök jó :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #278 on: 2013.August.29. 18:04:33 »
Quote from: endi
ha jól látom kb 3 karakterenkét lehet váltani, de a scroll kb karakteres?
Igen. 3 karakter (~13.49 Z80 ciklus) a legrövidebb lehetséges időtartam két NICK I/O port írás között. Ez is csak "OUT (C), regiszter" utasításokkal lehetséges OUTI helyett, ezért a scroll csak 6 színű, és a "pixeleket" a kód felülírásával lehet módosítani. Az OUTI egyszerűbb lenne, de csak 4 karakteres felbontást tenne lehetővé.
Az időzítés valóban egy karakter felbontású, így a scroll vízszintes mozgatása is ilyen lépésekben lehetséges.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #279 on: 2013.August.29. 18:08:12 »
történelmi időket élünk :)
az a baj, hogy egyre kevesebb ilyen lehetőség lesz, és a végén nem marad semmi amit meg kéne valósítan :(
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #280 on: 2013.August.29. 18:18:20 »
volt szó arról a portról ahol a vízszintes pozíciót lehet olvasni
ezt nem lehetne kiküldeni a borderre vagy a biasra?
ha már ennyire benne vagy :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #281 on: 2013.August.29. 18:39:11 »
024Ch címre a debuggerben OUT (C), B helyett OUT (C), A-t írva a bal felső sarokban megjeleníthető a kiolvasott vízszintes pozíció változása. Lassítva látható, hogy a szín változik, azonban a program ennek megfelelően állítja be a várakozás mértékét, így stabil lesz a kép.

A program egyébként már kis mértékben "lassú" Z80 esetén sem működik megfelelően. :oops: Az emulátorban 3.989 MHz sebességet beállítva még jó a kép, de 3.988-nál már hibás. Nem tudom, valódi gépeken az alkatrészek véletlenszerű szóródása miatt előfordulhat-e probléma. A "gyors" Z80 kevésbé tűnik problémásnak, 4.1 MHz-nél még nincs hiba.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: NICK
« Reply #282 on: 2013.August.29. 18:49:31 »
Quote from: IstvanV
024Ch címre a debuggerben OUT (C), B helyett OUT (C), A-t írva a bal felső sarokban megjeleníthető a kiolvasott vízszintes pozíció változása.
Illetve ez nem egészen jó, mert már tartalmazza a vízszintes scrollt is. A scroll azonban megállítható 052Ch címre INC L helyett NOP utasítást írva.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #283 on: 2013.August.29. 20:20:03 »
Quote from: IstvanV
FIXBIAS scroll lebegő adatbusz olvasással időzítve:
:smt038 :smt038 :smt038

Quote
Csak 4 MHz-es valódi gépen működik.
Gyorsabb géphez is lehetne időzíteni?

Quote
Nem tudom, valódi gépeken az alkatrészek véletlenszerű szóródása miatt előfordulhat-e probléma.
A rendszer órajel 3 tizedesig pontos kristállyal van generálva, itt nem is találtam nagy szórást szkóppal, ellentétben a Nick órajellel, aminek a generáló áramköre állítható alkatrészt is tartalmaz, itt van bőven eltérés. (Ezeket igyekszem is az általad kiszámolt elméleti órajelre belőni.) A Nick órajel eltérés befolyásolhatja a programot?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #284 on: 2013.August.29. 20:57:55 »
amúgy ebben az a tök jó, hogy "áttetsző" hatású
és ha még a 8 palettás színnel lenne "fölé" rajzolva, még lehetne fokozni a hatást :)
jó kis demó effekt ez :)
bár lehet hogy valami tök jó játékot is ki lehetne hozni belőle...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)