Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: NICK (Read 109684 times)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3535
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #90 on: 2005.December.29. 19:38:22 »
Quote from: "Zozosoft"
Ez az extended LPB gondolat se rossz, én mondjuk az LD1-be tenném a kérdéses LPB-hez tartozó eLPB címét.


Hmmm, az sem rossz otlet ... Aztan magaban az eLPB-n lenne akkor a "hianyzo" LD1, amit felhasznaltunk mas celra az eLPB kapcsan. Egyetlen hatrany, hogy az LD1 hatrebb van ugye az LPB-ben ezert mire oda eljutunk addig mar lement az LPB olvasasara szant 8 slot-bol 3 slot (ha magat az LD1 olvasasat is nezzuk) azaz utana meg dupla annyi byte fetch-el slot-onkent se hozhato be eleg byte, illetve igen, csak akkor le kell mondanunk pl a 16 szinu uzemmod kiterjeszteserol (full 16 szinu paletta fixbias nelkul). Masreszt igyekeztem a legkevesebbet valtoztatni az LPB 16 byte-jaban meg eLPB modban is, hogy esetleges sw atirasoknal pl ha valaki csak vizszintes felbontast akar novelni akkor ne kelljen neki tul sokmindent atirni.

Amugy a masik ami meg Cool lehetne Nick2-ben az hogy az EP palette is legyen programozhato, azaz pl jojjon ki 24 bites adat per pixel a D/A atalakitas elott, Nick modban maradna a max 256 szin, de megmondhatnad hogy ez meg az az EP "szin" milyen valodi szint jelent. Ez 256 szinu modnal egy indexelt eleres tehat, de pl 16 szinunel mar duplan indexelt (az LPB-ben levo palette info EP szint az az meg index a valod RGB color space-ben pl). Amugy ez nem uj otlet, ez volt pl EGA/VGA valtasnal: az erdeti EGA paletta megvan VGA-n is de valojaban az is "kersztulmegy" aztan a 256 palette regiszter elso X erteken, csakhogy ezek default erteke pont azok ami EGA-n lenne. Vagy hasonlo, ertitek, most nem magyarazom 3C8/3C9 port szinen a VGA kartya programozasat mert nem ide tartozik :)

Offline tigrian

  • EP user
  • *
  • Posts: 401
  • Country: hu
    • View Profile
Re: NICK
« Reply #91 on: 2006.January.02. 23:54:11 »
Átolvastam, amit itt a NICK bõvítésérõl fejtegettetek. Nem igazán értem, mit akartok bonyolítani.
Az odáig rendben, hogy jó lenne egy CH mód, nagyobb felbontással, hogy a 80 karakteres szöveg is gyorsabb legyen. Az is O.K., hogy grafikára is jó lenne egy nagyobb felbontású/színû üzemmód.
Azt viszont nem értem, hogy miért akarjátok ezt az LPB-be belezsúfolni. Ha már úgyis új HW, akkor az interface is hozzá lehet új. SW kompat. eleve kizárva, legalábbis a grafikát illetõen. A karakteres módot is meg lehet oldni, anélkül, hogy az LPB-t tolgozgatnánk.
re' mi' do' do sol

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13718
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #92 on: 2006.January.03. 10:12:00 »
Quote from: "tigrian"
Ha már úgyis új HW, akkor az interface is hozzá lehet új. SW kompat. eleve kizárva,

Na ez az ami nekem nem tetszik! Mert így ha régi programot, vagy akárcsak EXOS-t futatsz, az csak a régi Nicken látszódna, az új kártyán nem.
Ezért nekem az lenne az alapkövetelményem, hogy az új Nick pontosan ugyanazt csinálja mint a régi! Olvassa az LPT-t, stb, így minden jelenlegi program látszodna az új kártyán.
Esetleg lehetne úgy, hogy átkapcsolni egy nem LPT-s módra, de ez nekem nem tetszik, nem EP-s megoldás :)
LPT-t, mint az egyik legEP-sebb dolgot, mindenképpen meg kéne tartani. Így lehetõvé válna a régi és új módok tetszõleges keverése, akár soronként is.
Szerencsére ott a nem használt videómód, így egyszerûen szépen be lehet illeszteni egy nagyobb felbontású grafikai módot.
Én alapvetõen másra nem is vágynék :) Ha karaktermódokat is akarjuk tuningolni, arra is van egy ötletem: a VRES bit-et jelenleg nullázni kell. Ennek 1-es értéke jelenthetné a HW80-as módot. Így akkor nem kéne mindenféle extended LPT-ket kitalálni.

De ez most ugyis csak egy ötlet roham, hogy elüssük az idõt addig, míg jön a Nick elõadás következõ része :) :) :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3535
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #93 on: 2006.January.03. 10:33:05 »
Quote from: "tigrian"
Átolvastam, amit itt a NICK bõvítésérõl fejtegettetek. Nem igazán értem, mit akartok bonyolítani.
Az odáig rendben, hogy jó lenne egy CH mód, nagyobb felbontással, hogy a 80 karakteres szöveg is gyorsabb legyen. Az is O.K., hogy grafikára is jó lenne egy nagyobb felbontású/színû üzemmód.
Azt viszont nem értem, hogy miért akarjátok ezt az LPB-be belezsúfolni. Ha már úgyis új HW, akkor az interface is hozzá lehet új. SW kompat. eleve kizárva, legalábbis a grafikát illetõen. A karakteres módot is meg lehet oldni, anélkül, hogy az LPB-t tolgozgatnánk.


Azert, hogy full compatible legyen visszamenoleg is! Ez persze alapkovetelmeny, ez vita targya nem lehet. Plusz igy az is megoldhato, hogy akar keverd a dolgokat, es a kepernyo felso fele az pl valami uj felbontas, az alja meg regi full nick compatible. Amugy szerintem a Nick-ben pont az a jo hogy legtobb akkori (es mai ... :) geptol elteroen nem egy globalis videomod van, hanem LPT-ben LPB-kent valtoztathatod, es ha EP bovites akkor nem artana megorizni legalabb az EP filozofia alapjait, kulonben az mar ugye nem EP hanem valami mas, akkor ilyen erovel egy mai PC-t is lehet hasznlani, hisz az ugyis sokkal gyorsabb es jobb a grafikaja is :) A boncolgatott megoldas elonye, hogy 100%-ban visszmenoleg kompatibilis, illetve az uj feature-ok keverhetoek egy screen-et a regiekkel anelkul hogy a "regi resznel" megszunne a kompatibilitas.

Ha az ember akar pl FPGA-ban szintetizalni egy Nicket, plusz feature-okkel, akkor amugy is (a kompatibilitas miatt) implementalni kell az eredeti Nick mudkodest IS, akkor meg teljesen logikus hogy azt a mechanizmust bovitsuk az "extended" uzemmodban (pl tobb byte fetch-elese stb), minthogy emelett letrehozz egy teljsen kulonbozo elven mukodo reszt is, nem?

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13718
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #94 on: 2006.January.03. 10:42:25 »
Amúgy meg itt a topic fõszereplõje:
http://enterprise.8bit.hu/Alapgep/Picture/NICK.jpg

Érdekes, hogy ebben a korai (02944) gépben amiben fotóztam, még nincs hûtés rajta. Az újabb gépekben egy rézlemez van rátéve: http://enterprise.8bit.hu/Alapgep/Picture/elanenterprisepcb-h.jpg

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3535
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #95 on: 2006.January.03. 10:49:49 »
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "tigrian"
Ha már úgyis új HW, akkor az interface is hozzá lehet új. SW kompat. eleve kizárva,

Na ez az ami nekem nem tetszik! Mert így ha régi programot, vagy akárcsak EXOS-t futatsz, az csak a régi Nicken látszódna, az új kártyán nem.
Ezért nekem az lenne az alapkövetelményem, hogy az új Nick pontosan ugyanazt csinálja mint a régi! Olvassa az LPT-t, stb, így minden jelenlegi program látszodna az új kártyán.
Esetleg lehetne úgy, hogy átkapcsolni egy nem LPT-s módra, de ez nekem nem tetszik, nem EP-s megoldás :)


Tokeltesen egyet ertek! Azert ne egy PC-t epitsunk ... Az mar van jo par. Ha mar mindenkeppen kell bovitett EP (van aki ezzel sem ert egyet ugye ...) akkor meg kene probalni tenyleg EP-t epiteni, azaz legalabb az EP szellemet tovabbvinni.

Quote from: "Zozosoft"

LPT-t, mint az egyik legEP-sebb dolgot, mindenképpen meg kéne tartani. Így lehetõvé válna a régi és új módok tetszõleges keverése, akár soronként is.
Szerencsére ott a nem használt videómód, így egyszerûen szépen be lehet illeszteni egy nagyobb felbontású grafikai módot.


pontosan!

Quote from: "Zozosoft"

Én alapvetõen másra nem is vágynék :) Ha karaktermódokat is akarjuk tuningolni, arra is van egy ötletem: a VRES bit-et jelenleg nullázni kell. Ennek 1-es értéke jelenthetné a HW80-as módot. Így akkor nem kéne mindenféle extended LPT-ket kitalálni.

De ez most ugyis csak egy ötlet roham, hogy elüssük az idõt addig, míg jön a Nick elõadás következõ része :) :) :)


Az meg csunya. A VRES nullazasnak igenye az a Nick filozofia eredmenye: a VRES az ugye
az ha jol emlexem, hogyha az adott LPB tobb scanline-ra vonatkozik (LPB legelso byte-ja) akkor minden az adott LPB-hez tartozo scanline-ra ujra visszaallitsa az LD1 es LD2 erteket, vagy ne. Ennek altalaban grafikus felbontasnal az az ertelme amit a VRES jelent ("vertical resolution"), azaz akkor az adott scanline-okra ugyanaz fog latszodni. Azonban karakteres modnal azert kell nullazni, mert ugye ilyenkor egy LPB valojaban egy KARAKTERSORT ir le, es a scanline-ok szama adja az adott sorban a fontok magassagat, ehhez viszont persze nem art ha az LD1 es LD2 erteke visszall minden scanline utan, hiszen ugyanazt a karaktert jelenitjuk meg csak mindig mas sorat, egymas utan. Ettol persze az meg lehetne amit akarsz, csak kicsit "csorbitja" a filozofiat, plusz imho az eredeti Nick mukodne talan (valakinel tapasztalat?) akkor is ha CH* modokban a VRES nem nulla, csakhat akkor eleg "fura" eredmenye lenne, de ki tudja hogy nem hasznalja-e ki ezt valaki valamire? Na ha a fenti logikamban hiba van akkor javitsatok ki please :)

Ez eLPB otlete nekem azert jon be, mert termeszetes modon adodik: nagyobb felbontasban ugyis novelni kell a slot-onkent olvashato byte-ok szamat, es mivel ugye az elso nyolc slot van fenntartva az LPB olvasasara, akkor pl tobb byte beolvasasaval azonnal hosszabb LPB-t is olvashatunk, es akkor a kerdes le van zarva, egyszeruen, a filozofiahoz illeszkedo modon bovitettunk, plusz kaptunk jo par byte-ot meg az LPB-be amibe esetleg
majd kesobb meg tobb dolog is beteheto. Plusz persze "normal" modban (nincs eLPB) komatatibilis. Persze az is lehetne, hogy lenne egy uj Nick I/O port (pl a 84h) ahol azt mondod a Nick-nek (globalis beallitas) hogy ezentul 32 byte egy LPB es nem 16, ami pl nemes egyszeruseggel annyi hogy 2 helyett 4 byte olvasasa lenne ezentul solt-onkent, es akkor ebbol adodik a 32 bytes-os LPB es a dupla vizszintes felbontas is egyarant. Ez viszont nekem azert nem feltetlenul tetszik, mert a Nick filozofiaban pont az tetszik
hogy igen keves "globalis" dolog van amit pl I/O porton kell beallitani, es minden mast "ugy szed fel" a Nick mukodese kozben, teljsen automatikusan, nulla CPU behatassal elerheto az ami mas gepen nem (pl C64-en raster interrupt kell aztan ott a program pl modositja a VIC-II megfelelo regisztereit). Masreszt tovabbi elony, hogy keverheto akar scanline-onkent az eLPB elkepzelessel az hogy pl egy LPB az normal a kovetkezo az "extended", ami globalissan nem menne. Ez azert is jo, mert hacsak nem akarunk egy total durva uj gepet epiteni, a videoram az 64K, es nem feltetlenul eleg ha mindent megduplazunk (vagy negyszerezunk?) egyes modokban, neha erdemes lenne ugy takarekoskodni a programoknak hogy pl a screen egy reszen van csak ez. Vagy akar lehetne nagyobb video RAM is pl ugy hogy a CPU az utolso negy szegmensen (FC-FF) esetleg belapozhatoan lathat
a videoram tobb resze, a Nick meg pl az eLPB-bol veheti hogy a videoramja melyik 64-s
szeletebol kell toltenie ha LD1 es/vagy LD2 alapjan kell fetch-elni (reszleteket persze ki kene dolgozni), az LPB byte fetch az pl fixen mehetne a nullas video ram "laprol" ami egyben a default Nick config is. Ez persze eleg messzire vezethet, itt csak azt kivanom jelezni hogy az LPB az egy jo dolog, es egy csomo mindent meg lehet vele rugalmasan csinalni (ilyeneket is amit irtam es amit most nem feltetlenul akarunk), tehat erdemes a Nick bovites soran ugyanugy LPB-ben tarolni mindent amit csak lehet, es nem valami "globalis" beallitasokban gondolkodni ...

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13718
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #96 on: 2006.January.03. 10:56:08 »
Quote from: "lgb"
a Nick filozofiaban pont az tetszik, hogy igen keves "globalis" dolog van amit pl I/O porton kell beallitani, es minden mast "ugy szed fel" a Nick mukodese kozben, teljsen automatikusan, nulla CPU behatassal

Teljesen egyetértek!!!

Offline tigrian

  • EP user
  • *
  • Posts: 401
  • Country: hu
    • View Profile
Re: NICK
« Reply #97 on: 2006.January.04. 01:43:02 »
Quote from: "Zozosoft"
Ezért nekem az lenne az alapkövetelményem, hogy az új Nick pontosan ugyanazt csinálja mint a régi! Olvassa az LPT-t, stb, így minden jelenlegi program látszodna az új kártyán.

Ebben teljesen egyetértünk.
Quote from: "Zozosoft"
LPT-t, mint az egyik legEP-sebb dolgot, mindenképpen meg kéne tartani. Így lehetõvé válna a régi és új módok tetszõleges keverése, akár soronként is.

Egyetértek, szerintem is a NICK a legjellemzõbb elem a vasban. Azzal már nem feltétlenül, hogy az jó dolog, ami abban van.
Quote from: "Zozosoft"
Szerencsére ott a nem használt videómód, így egyszerûen szépen be lehet illeszteni egy nagyobb felbontású grafikai módot.

Na ebben tér el a véleményünk. Minden adott a nagyobb felbontáshoz, minden üzemmódban, egyedül csak a RAMDAC-ot kell felgyorsítani. Ezt pedig szerintem globálisan érdemes, nem pedig soronként. Kár tehát az LPT-be piszkítani. Ugyanazt az LPT-t (ill. majdnem ugyanazt, a pointereket újra kell számolni) egy új vas nagyobb felbontással jeleníthet meg, a NICK pedig annak a felét, negyedét stb (vagyis egy ablakot belõle). Tehát semmiféle új módot nem kell kitalálni.
És ez szépen bele is illik az EXOS-ba.  :wink:
Quote from: "Zozosoft"

Én alapvetõen másra nem is vágynék :) Ha karaktermódokat is akarjuk tuningolni...

Hát nem ugyanazt mondjuk? :-) kicsit finomított grafika, plusz 80 karakteres CH üzemmód.
Quote from: "Zozosoft"

De ez most ugyis csak egy ötlet roham, hogy elüssük az idõt addig, míg jön a Nick elõadás következõ része :) :) :)

Hát nem tudom. Úgy tûnik, semmi újat nem mondtam, ezek után sem fogok nyilván. És baromira utálok fölöslegesen dolgozni. Majd meglátjuk.
(lbg talán el sem olvasta, hiszen úgy már akkor bele kellett volna kötnie a VRES-be.
Quote from: "lgb"
...Azonban karakteres modnal azert kell nullazni...

NEM, minden sor elején 1-gyel nõ az LD2 értéke. Ha azt is újratöltöd, csak a legfelsõ sort ismételgeted.)

De igaz, valóban csak elmélkedünk. Ennek az egésznek semmi értelme, amíg egy (vagy több) programnak nincs rá igénye.
re' mi' do' do sol

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3535
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: NICK
« Reply #98 on: 2006.January.04. 08:21:52 »
Quote from: "tigrian"
Quote from: "Zozosoft"
LPT-t, mint az egyik legEP-sebb dolgot, mindenképpen meg kéne tartani. Így lehetõvé válna a régi és új módok tetszõleges keverése, akár soronként is.

Egyetértek, szerintem is a NICK a legjellemzõbb elem a vasban. Azzal már nem feltétlenül, hogy az jó dolog, ami abban van.


Hat pedig ha azzal nem ertesz egyet, akkor mar nem EP-t akarsz epiteni ha teljesen mas logikaval akarsz tovabbmenni, akkor ennek semmi koze tobbe az EP-hez ...

Quote

Quote from: "Zozosoft"
Szerencsére ott a nem használt videómód, így egyszerûen szépen be lehet illeszteni egy nagyobb felbontású grafikai módot.

Na ebben tér el a véleményünk. Minden adott a nagyobb felbontáshoz, minden üzemmódban, egyedül csak a RAMDAC-ot kell felgyorsítani. Ezt pedig szerintem globálisan érdemes, nem pedig soronként. Kár tehát az LPT-be piszkítani. Ugyanazt az LPT-t (ill. majdnem ugyanazt, a pointereket újra kell számolni) egy új vas nagyobb felbontással jeleníthet meg, a NICK pedig annak a felét, negyedét stb (vagyis egy ablakot belõle). Tehát semmiféle új módot nem kell kitalálni.
És ez szépen bele is illik az EXOS-ba.  :wink:


Ez viszont nem olyan szep. Az eLPB SOKKAL jobb otlet, foleg ha nyesz tizeniksz plusz byte-ot minden LPB-hez (!) az azert szerintem _sokkal_ tobb hasznot tud hozni mint az a lehetoseg hogy par dolgot globalisan tudsz csak meghatarozni. Szerintem ez sokkal jobb, Nick szellemisegehez sokkal jobban illo, es kesobbiekben is tovabb bovitheto megoldas.

Quote
Quote from: "lgb"
...Azonban karakteres modnal azert kell nullazni...

NEM, minden sor elején 1-gyel nõ az LD2 értéke. Ha azt is újratöltöd, csak a legfelsõ sort ismételgeted.)


Ize, ja lehet, de az LD1-et nem :) Kozben megfeledkeztem arrol az "aprosagrol" hogy EP-n kisse maskeppen muxik a chargen mint legtobb mas gepen, itt eloszor minden char elso sora van leirva, aztan a masodik stb, mig mashol altalaban eloszor az elso char osszes sora, stb.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 811
  • Country: hu
    • View Profile
Re: NICK
« Reply #99 on: 2007.February.18. 20:48:05 »
Kérdésem volna:
A CPU  I/O utasitásnál IN a,(0B5h)  A0-A7=0B5H  A8-A15= A regiszter
viszont a bövítö csatlakozon már az A14-A15 a NICK generálja
ilyenkor mi jelenik meg rajta a CPU A14-A15 vagy valami más?

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13718
  • Country: hu
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #100 on: 2007.February.18. 21:38:17 »
Nem a Nick,hanem a Dave, de jó a kérdés.
A buszon mindig a Dave-böl jövö A14-15 van,ami az éppen belapozott szegmensektöl függ. Ezért EP-n nem használhato a 16 bites I/O cimzéses trükk, amit Pl Spectrumon is használnak.
Ezért is volt hibás az eredeti Spectrum Emulátorban a billentyüzet figyelés. A javított ROM programban úgy válogattam össze a belapozott szegmenseket,hogy mind a négy laphoz különbözö A14-15 kombinácio jöjjön ki a buszra.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 811
  • Country: hu
    • View Profile
Re: NICK
« Reply #101 on: 2007.February.18. 23:20:23 »
Ha jól emlékszem van 1-2 üres érinkezö oda ki lehet vezetni a CPU a14-A15 lábait.

ha nem akkor csak gépen belül lehet megoldani ezt aproblémát.

más a kép vissza futás ugy jellzi a NIKC hogy a Vsync és a Hsync X mikrosec H-H tartja vagy valami ilyesmi nem?

Offline Jubatian

  • Newbie
  • Posts: 20
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.11 Firefox 3.6.11
    • View Profile
    • Jubatian retroblogja
Re: NICK
« Reply #102 on: 2010.December.12. 15:34:07 »
Üdv!

Bocs, hogy régi témát forgatok fel, ez szerintem ide passzol: Nick.

Szóval beszereztem eme régi gépet, az EP128-at, mint életem elsõ igazi retró masináját, persze így másodkézbõl annak megszokott problémáival terhelten. Ugye-ugye, az a kis pöcök ott a jobb alsó sarokban, hát az sajnos nem mûködött oly szépen, pedig kellett volna némi BASIC-eléshez is. Fóliát ragasztgatni nem lehet, viszont egy Atari joyhoz egy 9 tûs csatit csak ki lehet kanyarítani valahogy.

Hát le is borzadtam kissé, most, hogy elemeire szedtem a gépet: A 64K RAM bõvítõ panel alatt az a rézlap csak ott lityegett a levegõben, fogta még éppen az átkötés drótjához a "rágógumi", de attól még aligha sokat segített a Nick-en ebben az állapotában (Hála a jó égnek, eme elszabadult fémdarab azért semmihez hozzá nem ért korábbi bekapcsolások során!). A rézlap alján szépen kivehetõen olvasható a Nick felirat, meg a sorozatszám, az IC-n semmi... Megoldottam, kis tisztítás, enyhe ledörzsölés, hõvezetõpaszta és pillanatragasztó, a masina mûködik :)

Gyakori lehet az ilyesmi? Csak szólok akkor, lehet, nem árt benézni a háztetõ alá!

(A joystick-hadmûvelet is sikerült: A négy irányt és az ENTER billenytût kivittem egy Atari szabványra drótozott csatira. Joystickom nem volt, így mindenféle hulladékból meg pár mikrokapcsolóból azt is csináltam :D )

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13718
  • Country: hu
  • OS:
  • Java Platform Micro Edition Java Platform Micro Edition
  • Browser:
  • Opera 9.80 (Opera Mini 4.2.20663) Opera 9.80 (Opera Mini 4.2.20663)
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #103 on: 2010.December.12. 19:37:52 »
Gyakori az a leesett fémlemez, így 25 év után kezd elengedni a ragasztó. Ujabb sorozatú Nicknek nem is kell :-)

Offline Jubatian

  • Newbie
  • Posts: 20
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.6.11 Firefox 3.6.11
    • View Profile
    • Jubatian retroblogja
Re: NICK
« Reply #104 on: 2010.December.12. 20:40:47 »
Jaa! :) - pedig igencsak megijedtem, hogy "Szent anyám, megfõztem a Nick-emet!!" így eddig alig párszor kipróbálva a masinát. Na, de akkor most már biztos jól van neki, a Core2duókhoz szánt hõvezetõ paszta biztos elbír azzal a kis fûtéssel odabenn :D