Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Külső sprite egység (Read 2592 times)

Offline Zozosoft

  • EP addict
  • *
  • Posts: 13404
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 32.0 Firefox 32.0
    • View Profile
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #30 on: 2014.October.03. 11:24:45 »
Közben csak érzékeltetésként: ezt a dolgot is, sok-sok logikai kapuval lehetett volna anno összerakni, aztán persze bele integrálni egy custom chip-be, ahogy a Nick meg Dave esetén történt.
Itt a TVC Sprite prototípus. Ep-s se lenne kisebb.
Bruce-tól tudjuk, hogy a Nick chip is ilyen nagy ládaként kezdte.

Valaki aki nagyon okos az manapság olyan VHDL programozható chipbe meg tudná csinálni.

A kevésbé okosak, mint én, meg keresnek valami emberi aggyal programozható kütyűt, amit talán van olyan erős, hogy szoftverből megoldja :oops:

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3867
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 37.0.2062.124 Chrome 37.0.2062.124
    • View Profile
Re: Külső sprite egység
« Reply #31 on: 2014.October.03. 11:37:53 »
Quote
A kevésbé okosak, mint én, meg keresnek valami emberi aggyal programozható kütyűt, amit talán van olyan erős, hogy szoftverből megoldja 
Na szerintem én is pont ugyanezt fogalmaztam meg pár üzenettel korábban (akkor még a másik topik volt) ...

Olyan egyébként még nem létezik hogy algoritmus -> logikai hálózat konverter ?

Vagy majdnem algoritmus (kiegészítve valami határértékekkel, értelmezési tartományokkal, mittudomén) ->logikai hálózat konverter ? :)
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3496
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 32.0 Firefox 32.0
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #32 on: 2014.October.03. 11:53:46 »
Quote from: Z80System
Olyan egyébként még nem létezik hogy algoritmus -> logikai hálózat konverter ?

Mit tekintunk annak ... PLD cuccokat (CPLD meg pl FPGA) szokas VHDL-ben vagy Verilogban programozni (allitolag USA kornyeken inkabb a Verilog, mifelenk inkabb a VHDL a "divat", de kinek melyik jon be amugy), a Verilog nehol egesz C szintaxisu. Plusz vannak fura krealmanyok, ami nekem tetszett (megtekintes szintjen meg csak) az pl a myHDL, ami alapvetoen Python. Aki tud python-ban programozni (pl en) annak lehet egyszerubb lehet, mint megprobalni a fenti HDL nyelveket megtanulni (VHDL, Verilog), mert filozofia szinten van a gond, azert ugye megis hardware-t ir le ...

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3867
  • Country: hu
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Chrome 37.0.2062.124 Chrome 37.0.2062.124
    • View Profile
Re: Külső sprite egység
« Reply #33 on: 2014.October.03. 11:59:04 »
Hmmm ... én azt képzeltem, hogy ezeket a programozható logikai áramköröket, ezeket valami ilyen sematikus, logikai áramkörös "rajzokon" tervezik ... :)
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3496
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
  • OS:
  • Linux (Ubuntu) Linux (Ubuntu)
  • Browser:
  • Firefox 32.0 Firefox 32.0
    • View Profile
    • http://lgb.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #34 on: 2014.October.03. 12:52:18 »
Quote from: Z80System
Hmmm ... én azt képzeltem, hogy ezeket a programozható logikai áramköröket, ezeket valami ilyen sematikus, logikai áramkörös "rajzokon" tervezik ... :)

Nem :) Ok, egyszeruket, par kapuig (pl GAL) meg oke, van olyan tool is, plusz altalaban vmi logikai leironyelv van hozza. Viszont pl egy Z80-at probalnal osszerakni igy ... haaat :) Amugy ott az opencores.org, ott vannak pl vhdl es verilog-ban letolheto kesz cuccok egy csomo mindenre, pl Z80 is van ... http://opencores.org/project,t80

Ha erdekel, nezz bele ez pl VHDL, a fenti T80 nevu Z80 implementaciobol reszlet: http://opencores.org/websvn,filedetails?repname=t80&path=%2Ft80%2Ftrunk%2Frtl%2Fvhdl%2FT80_ALU.vhd