Már múltkor pedzegettem, hogy vajon mitől lehet az, hogy bizonyos scaler -ek érzékenyek az EP video jelének pontatlanságára, másikak meg nem.
Egy olyasmi gondolatom támadt, hogy esetleg fakadhatna ez a scaler működési elvéből.
Van ugye a "kínai típusú" scaler, mely korrekt de akár forszolt deinterlace -t ad, az interlace képek tökéletesen állnak, nem "BOB deinterlace" van (ez az interlace módszer szimulálja leginkább a CRT interlace működését, remeg mint a CRT is, stb.), hanem két frame -enkénti összerakás. Ilyesmi scaler -ek vannak a SCART bemeneteken is általában a TFT monitoroknál.
Ezekre jellemző az szerintem, hogy minimum 1 frame az input lag,
lebufferelnek teljes frame -eket (az interlace miatt kettőt is, egyéb effektekhez esetleg még többet),
de mindenképp igaz, hogy az új input frame hatása a kimeneten legalább 1 frame késleltetés után következik csak be,
mert mikor még csak "jön befele" az input frame, addig csak letárolás van, és a kimeneten korábbi frame(ekből kompozitált kép) van kirajzolva.
Az ilyen típusú scaler -nek van ideje megvárni míg a bemeneti oldalon egy sorszinkron jel mondjuk elcsattan, és aztán kezdeni csak a sort,
illetve ha a sorok időben pontatlanságokkal indulnak az sem baj, mert csak annyi az eredmény hogy a frame bufferbe "időben pontatlanul" lesz letárolva a sor,
attól az még pont jó helyre lesz téve "geometriailag",
és amíg a videojel nem csúszik ki a függőleges időzítésből, addig a sorok csuszkerálhatnak ahogy akarnak.
Vannak (lehetnek) azonban olyan scaler -ek is, amelyek az 1 frame input lag -ot túl soknak gondolják.
Ezek megcsinálhatják azt is, hogy csupán egy sort pufferelnek le, és amint beérkezett egy egész sor, rögtön elkezdik generálni belőle a kimeneti jelet,
párhuzamosan a második sor beérkezésével ...
Ekkor az input lag csupán egy sor lesz nem pedig egy frame. Ezt már nem igen veszi észre élő ember, míg a frame az még kritikus lehet játékoknál.
Viszont ilyenkor követelmény (kell legyen) a bemeneten is a pontos jel, hiszen mire a kimeneten elkezdődne generálódni a második sor,
addigra annak a bemenetre már meg kellett érkeznie. És ha a bemeneten a második sor mondjuk egy pixelt késett,
akkor a kimeneten a második sor is csak egy pixel késéssel tud megjelenni ...
Szóval valami ilyesmit gondolok ... hogy az input lag nélküli (sor bufferelő) scaler -ek azok, amig megbolondulnak, érzékenyek az EP scanline -jaira horizontálisan,
és az input lagosak (frame bufferelők) azok nem ...
De persze mindez csak elmélet, nem tudom helyes -e ...