Csináltam egy primitív "tesztprogramot", a beállított grafikus módnak megfelelõen az összes színnel rajzol egyre vastagabb vonalakat. Majd billentyû nyomásra lehet a palettát állítgatni, mindig egy szín marad fehér, a többi fekete, így meg lehet figyelni, hogy melyik paletta szín az ami szemétként jelentkezik. Ami nagyon érdekes: a páros színek rendetlenkednek! Tehát pl 1-es színû területben felvillannak 0-ás színû pixelek, de 0-ás területen nem villannak fel 1-es színûek. Tulajdonképpen olyan, mintha a video RAM-ból olvasott 1-esek nem jutnának el idõben a Nickhez, és ezért alacsonyabb kódú színt rak ki.
Nagyjából három hibakategória van:
-két különbözõ színû terület határán történõ felvillanás
-karakter határon történõ felvillanás. Ez azért is izgalmas, mert 1 karakter, az 2 bájt hires grafikánál... miért nem minden bájt határon van a hiba?
-karakteren belüli felvillanás
(És van még egy 16 színû módban, amikor az alacsony színekrõl áttérünk magas színekre, ezen a határvonalon is van hiba.)
Melegedés hatására így súlyosbodik a jelenség. De gépenként eltérõ súlyosságú, van amelyik borda nélkül se jut a hármas szintre.
Érdekes kérdés, hogy mi befolyásolja, hogy az egyik gépen súlyosabb a jelenség másikon enyhébb? Egyik Nick így sikerült másik meg úgy? Vagy pl ellenállások, kondenzátorok szórása?
Egyébként egyre inkább az a gyanúm, hogy anno a Enterprise cégnél is szívtak ezzel a problémával, valószínûleg ezért is késett a gép megjelenése.
A ráragasztott hûtõborda erõsen csak tüneti kezelésnek tûnik...