Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: NICK (Read 218185 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #465 on: 2016.December.23. 14:29:43 »
azon gondolkodtam, lehetséges-e olyan exos bővítőt írni, ami engedélyez ilyen extra módokat, vagy pl lpt soronkénti paletta állítást
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14773
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #466 on: 2016.December.23. 14:34:08 »
azon gondolkodtam, lehetséges-e olyan exos bővítőt írni, ami engedélyez ilyen extra módokat, vagy pl lpt soronkénti paletta állítást
Simán, VIDEO: néven, és akkor az letiltja a gyárit. Így működik a géphez adott Interlace driver is (demó kazettán volt rajta)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #467 on: 2016.December.23. 14:51:25 »
Simán, VIDEO: néven, és akkor az letiltja a gyárit. Így működik a géphez adott Interlace driver is (demó kazettán volt rajta)

na jó de ez felülírja az egész jelenlegit?
az lenne jó ha bele lehetne nyúlni.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #468 on: 2018.January.21. 19:49:21 »
attr módban ügye két memcímet lehet megadni az lpt-ben. ez a másik cím karakteres módban is használva van.
a többi grafikus módban miért nem használták ezt valamire a nick tervezői?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1340
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #469 on: 2018.January.21. 20:26:11 »
attr módban ügye két memcímet lehet megadni az lpt-ben. ez a másik cím karakteres módban is használva van.
a többi grafikus módban miért nem használták ezt valamire a nick tervezői?
Na jó, de mire lehetett volna használni? Esetleg a felépítés bonyolításával LORES módban lett volna esély valamit kezdeni ezekkel, mivel ilyenkor van még szabad sávszélesség a memória felé, de az megdrágította volna a NICK-et, és még többet késtek volna a piacra dobással.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #470 on: 2018.January.21. 20:33:26 »
Na jó, de mire lehetett volna használni? Esetleg a felépítés bonyolításával LORES módban lett volna esély valamit kezdeni ezekkel, mivel ilyenkor van még szabad sávszélesség a memória felé, de az megdrágította volna a NICK-et, és még többet késtek volna a piacra dobással.

hát nyilván minden plusz dolog extra idő és pénz... de ötletességgel ki lehetett volna valamit hozni, ami lehet hogy csak valamiféle effektekhez lett volna használható, de az is valami.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: NICK
« Reply #471 on: 2018.January.22. 08:51:50 »
Talán az extra 8 szín definíciós pointerére, de gondolom az már nem fért volna be a Nick olvasási idejébe se. :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #472 on: 2018.January.22. 09:27:33 »
Talán az extra 8 szín definíciós pointerére, de gondolom az már nem fért volna be a Nick olvasási idejébe se. :)

hát nem értek az elektronikához, de vajon ha text80 módban tud két memcímről olvasni hires grafikát akkor miért nincs col2 hires attr mód?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1340
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #473 on: 2018.January.22. 09:45:13 »
hát nem értek az elektronikához, de vajon ha text80 módban tud két memcímről olvasni hires grafikát akkor miért nincs col2 hires attr mód?
Ez nem elektronika, csak a NICK működése. Minden képpontsor a NICK számára fel van osztva 57 időszeletre. Minden időszeletben képes elvégezni két olvasási műveletet a videó memóriából, és biztosítani egy olvasási vagy írási hozzáférést a Z80-nak. Ebből az első nyolc időszeletben olvassa az adott sorhoz tartozó LPB-t, az utolsó háromban pedig végzi a memóriájának frissítését (ezért nem tudsz 46/92/184/368/736 karakternél/képpontnál szélesebb képernyőt létrehozni). Nagy felbontású vagy karakteres módokban kihasználja mindkét olvasási hozzáférést az adatok memóriából elhozására, kis felbontású módban csak az egyiket. Vagy legalább is én így tudom. Amit te kérdezel, annak valószínűleg az az oka, hogy a szükséges mennyiségű adat felolvasása már nem fér bele a rendelkezésre álló sávszélességbe, amit pedig nem lehet megváltoztatni.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14773
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #474 on: 2018.January.22. 09:55:01 »
hát nem értek az elektronikához, de vajon ha text80 módban tud két memcímről olvasni hires grafikát
Éppen ez az, hogy Text 80-ban sem olvas két címről.
A Text 80 a Nick számára nem karakteres, hanem grafikus (Hires 2). A karakterkészletet a VIDEO eszköz olvassa ki karakter kiírásakor, és teszi oda a megfelelő pixel adatot a grafikus területre. Ezért is van ez szoftveres grafikus módnak nevezve. A Text 40 a hardveres grafikus mód.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #475 on: 2018.January.22. 10:00:58 »
Éppen ez az, hogy Text 80-ban sem olvas két címről.
A Text 80 a Nick számára nem karakteres, hanem grafikus (Hires 2). A karakterkészletet a VIDEO eszköz olvassa ki karakter kiírásakor, és teszi oda a megfelelő pixel adatot a grafikus területre. Ezért is van ez szoftveres grafikus módnak nevezve. A Text 40 a hardveres grafikus mód.

ja igazad van, kevertem azzal hogy lehet színezni a karakter byte-jainak pixeleivel, de ez értelemszerűen nem külön memóriacímről megy

de akkor a következő kérdésem, hogy miért nincs pl c4 vagy c16 módban valamiféle attr lehetőség, akár ezek lores módjában.
persze bizonyára 2 színt "renderelni" kevesebb idő mint több színt, bár az attr módú szín és pixel keverés tuti nem egyszerűbb mint pl egy c16 mód.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #476 on: 2018.June.05. 18:24:11 »
a fórum leghülyébb kérdése jutott eszembe :D

van ügye ez a "külső színbemenet". na most, hogy lehetett volna ezt úgy kihasználni, hogy maga az ep adjon valami jelet oda, tehát hogy minimális hardverrel (azaz olcsón) valamiféle effektet ki lehessen hozni belőle? :D
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1340
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: NICK
« Reply #477 on: 2018.June.05. 21:18:28 »
na most, hogy lehetett volna ezt úgy kihasználni, hogy maga az ep adjon valami jelet oda, tehát hogy minimális hardverrel (azaz olcsón) valamiféle effektet ki lehessen hozni belőle? :D
Nem hülye kérdés ez, hanem határozatlan. Azt szeretnéd tudni, hogy milyen módon kell bővítést építeni a kérdéses célból? Vagy azt, hogy mi lenne a lehető legminimálisabb bővítő, ami már működőképes és használja a kérdéses bemeneteket? Vagy esetleg valami mást?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: NICK
« Reply #478 on: 2018.June.05. 21:38:16 »
Nem hülye kérdés ez, hanem határozatlan. Azt szeretnéd tudni, hogy milyen módon kell bővítést építeni a kérdéses célból? Vagy azt, hogy mi lenne a lehető legminimálisabb bővítő, ami már működőképes és használja a kérdéses bemeneteket? Vagy esetleg valami mást?

1: valamit kivezetni az ep-ből, amit erre a bemenetre kötünk
2: a lényeg hogy totál olcsó legyen, mert ügye más értelme nem lenne :)

a kérdés tehát hogy mit lehetne kivezetni? hangot? csíkok jelennének meg a hangmagasság függvényében? :D
persze nyilván ezt csak valamiféle demo vagy játék effektre lehetne használni, semmi komolyabbra
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14773
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: NICK
« Reply #479 on: 2018.June.05. 21:43:08 »
Sok értelme nincs, de egy 74LS138+74LS74 elég arra, hogy két bitet tároljunk, azaz a külső szín jelző bitjét, és egy színbitet. 74LS138+74LS74+74LS273 esetén már mind a 4 színbit eltárolható. Azaz egy Z80-as portra kiírható a színkód, és az, hogy be legyen-e kapcsolva a külső szín.
Sok proci használattal talán valami ábrát is ki lehetne rajzolni... de a CPU lassúsága miatt nem túl jó felbontással.