Hát, igen. Ezt mindig elfelejtem. Azonban – érdekes módon – a CRTC alapú rendszerek jellemzően ezt a maximális felbontást produkálták. Biztosan volt ennek valami műszaki oka, vagy csak egy kitalálta, a többi ellopta, mert így volt egyszerűbb.
Az is vicces amugy, hogy elvileg a CRTC olyat sem hataroz meg, hogy grafikus/karakteres felbontas feltetlen ... Bar _elvileg_ kezel olyan infokat ami karakteres modra 'van kitalalva' (pl hogy melyik scanline-ja egy karakter sornak) ezt szoktak a tobbi cimekkel kombinalni grafikus mod eloallitasahoz, aztan lesz mindenfele gyonyoru non-linear video memoria layout a vegen
illetve a soha el nem készült VIC-III-nak is lett volna pl. 1280-szor 200-as vagy 400-as felbontása is.
Elkeszult - vagy hat mondjuk ugy volt belole ... lehet meg fejlesztgettek volna egy kicsit, bar meg mindig jobban kesz volt mint pl az F011 FDC vagy az F018 DMA controller a C65-ben
Van belole par - marmint C65-bol meg VIC-III-bol - , igaz vehetsz 20ezer euroert kb egyet
Mellesleg mivel eppen a VIC-III emulaciot irom ujra a C65 emulatoromban (mivel eddig igen rondan van megoldva), nem kell elmeselned, hogy mukodik, mondjuk eleg nagy rondasag, kulonosen akkor lehet imadni, amikor 320*200-at 256 szinben kipresel magabol 8 bitplane-es modban, hogy szegeny memoria ugy nezi ki, mintha fesu lenne, az egyes bitplane-ek elehelyezkedese miatt, ami nemileg kotott a VIC-III dual data bus design-ja miatt, ha es akkor sprite-oknak sem marad mar igazan eleg memoria a regi VIC-I/VIC-II bank szervezesi elvek miatt. Vicces egy cuccos
Ja, es van VIC-IV is, igaz az mar nem Commodore, hanem egesz ujkeletu, Mega65 specific
Amugy 400 pixelt VIC-III is csak interlaced modban tud persze, 1280 modnak meg sok ertelme nincs, es raadasul ilyen bitplane time multiplex alapu cuccos a VIC-III-on. Szerintem amit esszeruen lehet vele hasznalni es normalisan az meg kb a 640*200 (amire van text mod is, hw attributumokkal is, mint villogas, meg ilyesmi csacskasagok, meg persze classic VIC-II bitmap mode es a VIC-III bitplane mod is lehet ilyen).