Csak bazi hosszú LPT kéne, hogy értelme legyen
A digi hang kapcsan a leendo (ha egyszer haladni tudok a VHDL-el tovabb, es lesz FPGA board-om is hozza ...) project kapcsan en mar gondolkodtam: ugye minden sorban az utolso 3 nick slot az "semmire" nem kell, jobban mondva, akkor horizontalis visszafutas van generalva meg DRAM refresh. Ez (DRAM refresh) azonban mondjuk egy FPGA implementacional nem feltetlen kell, tehat minden sorban lenne 3 nick slot "szabad", es mivel egy nick slotban 2 byte olvashato, ez 6 byte. Nem szamoltam utana, de ezzel, meg hogy VSYNC mod alatt sem feltetlen kell nagyon 2 byte semmire, az is felhasznalhato. Es akkor LD1, LD2 mellett lehetne pl egy LD3, ami egy pointer a memoriaba, ahonnan a digi hangot olvassa. Tehat nem magaban az LPT-ben lenne azert ... Hogy igy mennyi sampling rate jonne ki, annak nem szamoltam mondjuk utana
Hatranya, hogy akkor a VRAM-ban lehet csak a hangadat is ... Bar tulkeppen, ha mar FPGA, akkor az LPT cim, LD1, LD2 (es az LD3 ...) -ra is lehetne egy beallitas, hogy a memoria melyik 64K-s "szeletet" tekintse "VRAM"-nak az adott jellegu olvasas kapcsan.
Arrol nem is beszelve, hogy pl lehetne dupla annyi byte-ot olvasni egy slot alatt opcionalisan a Nick2-nek, akar olyan aron is, hogy 16 biten eri el a RAM-ot igaz akkor ehhez a modhoz aligned kell hogy legyen a megfelelo cim. Igy tobb adat jutna digire, nameg a felbontas is novelheto lenne ha csak a videot nezzuk, ami pl 256 szinu modban nem (sem) olyan hatrany
Mondjuk ez mar kisse "futurisztikus" EP nextGen otlet lehetne max