Ha már úgyis új HW, akkor az interface is hozzá lehet új. SW kompat. eleve kizárva,
Na ez az ami nekem nem tetszik! Mert így ha régi programot, vagy akárcsak EXOS-t futatsz, az csak a régi Nicken látszódna, az új kártyán nem.
Ezért nekem az lenne az alapkövetelményem, hogy az új Nick pontosan ugyanazt csinálja mint a régi! Olvassa az LPT-t, stb, így minden jelenlegi program látszodna az új kártyán.
Esetleg lehetne úgy, hogy átkapcsolni egy nem LPT-s módra, de ez nekem nem tetszik, nem EP-s megoldás
Tokeltesen egyet ertek! Azert ne egy PC-t epitsunk ... Az mar van jo par. Ha mar mindenkeppen kell bovitett EP (van aki ezzel sem ert egyet ugye ...) akkor meg kene probalni tenyleg EP-t epiteni, azaz legalabb az EP szellemet tovabbvinni.
LPT-t, mint az egyik legEP-sebb dolgot, mindenképpen meg kéne tartani. Így lehetõvé válna a régi és új módok tetszõleges keverése, akár soronként is.
Szerencsére ott a nem használt videómód, így egyszerûen szépen be lehet illeszteni egy nagyobb felbontású grafikai módot.
pontosan!
Én alapvetõen másra nem is vágynék Ha karaktermódokat is akarjuk tuningolni, arra is van egy ötletem: a VRES bit-et jelenleg nullázni kell. Ennek 1-es értéke jelenthetné a HW80-as módot. Így akkor nem kéne mindenféle extended LPT-ket kitalálni.
De ez most ugyis csak egy ötlet roham, hogy elüssük az idõt addig, míg jön a Nick elõadás következõ része
Az meg csunya. A VRES nullazasnak igenye az a Nick filozofia eredmenye: a VRES az ugye
az ha jol emlexem, hogyha az adott LPB tobb scanline-ra vonatkozik (LPB legelso byte-ja) akkor minden az adott LPB-hez tartozo scanline-ra ujra visszaallitsa az LD1 es LD2 erteket, vagy ne. Ennek altalaban grafikus felbontasnal az az ertelme amit a VRES jelent ("vertical resolution"), azaz akkor az adott scanline-okra ugyanaz fog latszodni. Azonban karakteres modnal azert kell nullazni, mert ugye ilyenkor egy LPB valojaban egy KARAKTERSORT ir le, es a scanline-ok szama adja az adott sorban a fontok magassagat, ehhez viszont persze nem art ha az LD1 es LD2 erteke visszall minden scanline utan, hiszen ugyanazt a karaktert jelenitjuk meg csak mindig mas sorat, egymas utan. Ettol persze az meg lehetne amit akarsz, csak kicsit "csorbitja" a filozofiat, plusz imho az eredeti Nick mukodne talan (valakinel tapasztalat?) akkor is ha CH* modokban a VRES nem nulla, csakhat akkor eleg "fura" eredmenye lenne, de ki tudja hogy nem hasznalja-e ki ezt valaki valamire? Na ha a fenti logikamban hiba van akkor javitsatok ki please
Ez eLPB otlete nekem azert jon be, mert termeszetes modon adodik: nagyobb felbontasban ugyis novelni kell a slot-onkent olvashato byte-ok szamat, es mivel ugye az elso nyolc slot van fenntartva az LPB olvasasara, akkor pl tobb byte beolvasasaval azonnal hosszabb LPB-t is olvashatunk, es akkor a kerdes le van zarva, egyszeruen, a filozofiahoz illeszkedo modon bovitettunk, plusz kaptunk jo par byte-ot meg az LPB-be amibe esetleg
majd kesobb meg tobb dolog is beteheto. Plusz persze "normal" modban (nincs eLPB) komatatibilis. Persze az is lehetne, hogy lenne egy uj Nick I/O port (pl a 84h) ahol azt mondod a Nick-nek (globalis beallitas) hogy ezentul 32 byte egy LPB es nem 16, ami pl nemes egyszeruseggel annyi hogy 2 helyett 4 byte olvasasa lenne ezentul solt-onkent, es akkor ebbol adodik a 32 bytes-os LPB es a dupla vizszintes felbontas is egyarant. Ez viszont nekem azert nem feltetlenul tetszik, mert a Nick filozofiaban pont az tetszik
hogy igen keves "globalis" dolog van amit pl I/O porton kell beallitani, es minden mast "ugy szed fel" a Nick mukodese kozben, teljsen automatikusan, nulla CPU behatassal elerheto az ami mas gepen nem (pl C64-en raster interrupt kell aztan ott a program pl modositja a VIC-II megfelelo regisztereit). Masreszt tovabbi elony, hogy keverheto akar scanline-onkent az eLPB elkepzelessel az hogy pl egy LPB az normal a kovetkezo az "extended", ami globalissan nem menne. Ez azert is jo, mert hacsak nem akarunk egy total durva uj gepet epiteni, a videoram az 64K, es nem feltetlenul eleg ha mindent megduplazunk (vagy negyszerezunk?) egyes modokban, neha erdemes lenne ugy takarekoskodni a programoknak hogy pl a screen egy reszen van csak ez. Vagy akar lehetne nagyobb video RAM is pl ugy hogy a CPU az utolso negy szegmensen (FC-FF) esetleg belapozhatoan lathat
a videoram tobb resze, a Nick meg pl az eLPB-bol veheti hogy a videoramja melyik 64-s
szeletebol kell toltenie ha LD1 es/vagy LD2 alapjan kell fetch-elni (reszleteket persze ki kene dolgozni), az LPB byte fetch az pl fixen mehetne a nullas video ram "laprol" ami egyben a default Nick config is. Ez persze eleg messzire vezethet, itt csak azt kivanom jelezni hogy az LPB az egy jo dolog, es egy csomo mindent meg lehet vele rugalmasan csinalni (ilyeneket is amit irtam es amit most nem feltetlenul akarunk), tehat erdemes a Nick bovites soran ugyanugy LPB-ben tarolni mindent amit csak lehet, es nem valami "globalis" beallitasokban gondolkodni ...