attól hogy 3 bites a konverzió, a forrás még 2 bites...
emulátorban néztem ezeket a szín tekerőket, de a kéket feljebb tekerve a fekete is kék lett... ez így nem súlyozás...
Nem a fényerőt kell növelni, hanem csak a kontrasztot, (5/7 - 0.5) / (2/3 - 0.5) = 1.2857... értékre.
a fő kérdésem viszont hogy ezek szerint az emu nem azt a képet adja mint az igazi EP??
illetve azt se értem miért függhet a kimenetektől a kék súlyozása...
Külön áramkör végzi a D/A konverziót a NICK digitális kimenetéről az RGB és az RF (illetve átalakítással kompozit vagy S-Video) kimeneten. Az előbbi egy egyszerű ellenállásos átalakító, ami nem biztos hogy pontos, az utóbbi pedig egy LM1886 IC, amelynek 3*3 bites digitális RGB bemenete van. Mivel a NICK kék kimenete csak 2 bites, itt így kötötték össze a biteket:
NICK b0 -> LM1886 b1 (2)
NICK b1 -> LM1886 b0, b2 (5)