Látom Zozo nem vagy hajlandó túllépni azon a problémán, hogy "Szoftver ne vezéreljen függõleges szinkront". Én is szerettem a Nick-kel játszani, jó volt, szép volt, de most ideje tovább lépni.
Ha tovabb akarsz lepni, akkor azt mondod, hogy az EP/Nick-rol kell tovabblepni, az miert jo? Ez a forum pont arrol szol, hogy az EP szep es jo (es nem csak "volt", hanem jelen idoben is az). Lehet olyat is, amit akarsz, de akkor az mar egy EP 2.0, ami viszzamenolegesen nem (vagy nem teljesen) kompatibilis, megha ezzel sok pluszt is nyujthat mondjuk.
Nem szabad majmolni a televíziós megjelenítést, volt belõle elég probléma a múltban, a számítástechnika túllépett a váltott soros megjeleníten, jelenleg a számítástechnikai eszközeink elég gyorsak ahhoz, hogy elvégezzék a megjelenítést vibrálás nélkül.
Igen, tullepett, ilyen elven hasznaljunk PC-t, es felejtsuk el az EP-t, hiszen azon mar a technika tullepet. Ez objektiv technikai nezopontbol amugy igaz is.
Nem butítom le a Nicket, még nagyobb felbontást kínálok mint az eredeti.
Szerintem inkabb _SEMMI_ plusz ne legyen (se nagyobb felbontas, se semmi!), de legyen kompatibilis a Nick/EP-vel, ahogy az megteremtetett. A plusz extra feature-ok mar csak bonusz dolgok, az egesznek az lenne az ertelme, hogy a kompatibilitas teljes legyen, es csak _utana_ jojjenek az esetleges extra feature-ok, mint a nagyobb felbontas.
A függõleges szinkronnal csak a gond van. Minden szempontból.
Ahogy az EP-vel is "csak a gond van", ha megkerdeznel egy modern hw-t programozot, hogy mit szol hozza, hogy 8 bites CPU, meg 64K address bus a CPU szempontjabol legalabbis stb, az o valasza is az lenne: ezzel csak a gond van, a technika ezen tullepett, szep volt, jo volt, de ideje haladni; tessek 32 vagy inkabb 64 bites cpu-kban es gigabyte-nyi memoriakban gondolkodni
- Különben is, mi a csudát csináljon egy SVGA monitor a televíziós szinkronjelekkel?
- Semmit! Az nem neki szól. Ezért nem veszem figyelembe.
Az SVGA monitor ne is csinaljon vele semmit, igazad van! Lasd lentebb.
A nick "TV-hez" keszult, ezt ne felejtsuk el
Ha ezt el akarod felejteni, akkor ez nem "Nick v2" lesz, hanem valami tok mas.
Amugy nezz meg egy enterprise-128 emulatort (pl ep128emu): a "kimenet" ott sem TV ugye, tekintve, hogy egy ablakban latod. Megis le van emulalva, hogy van szinkronjel, stb. Nem is mondta senki, hogy a szinkronjelet az SVGA monitornak kell ertelmezni. De alapvetoen az egesz Nick az TV signalt allit elo, es ehhez meg jobban is kotodik mint mas 8 bites gepek video hw-je: ha nezed pl a C64 VIC-II-jet, ott van globalis video mod, oszt' csokolom (ok, raster interrupt, miegymas: elvileg ott is modosithatod persze "menet kozben" a dolgokat, de nem olyan egyszeru es elegans mint a Nick-nel), ott pl sokkal egyszerubb azt mondani, hogy epitek egy VIC-II v2.0-at, amde a Nick eseten eleg kemeny fuggosegek vannak a tv szabvany egyes dolgaival, hiszen jovan nagyobb reahatasod van egyszeru LPB-kkel az LPT-n belul, hogy mit csinaljon, mig VIC-II eseten ugye mindent a hw csinal, nem a te dolgod a szinkronjelek eloallitasa. Viszont pont ezert is szep a Nick.
Elvileg egy software emulator is ugy csinalja, es imho egy Nick v2.0-nak is ugy kene, amit Zozo is javasolt: van egy privat memoriaterulet (kulon memoriakent realizalva) amit nevezzunk "frame buffernek". Ebbe "renderel" a Nick kvazi. Ezt meg folyamatosan olvassa egy masik entitas, aminek a feladata a VGA videojel eloallitasa. Igy a ketto tobbe/kevebe fuggetlen, sot, extrakent akar itt is meg lehet oldani a "TV signal"-t a VGA melett, hogy menjen azzal is, ha valakinek ez az alma
Ilyenkor ugye a Nick szempontjabol a fuggoleges szinkronjel annyi lesz, hogy mikor kezdi elolrol a framebuffer irasat, es hasonlok, paros/paratlan sor, stb, tehat kvazi minden kezelheto, amit csak el lehet kepzelni. Plusz akkor az sem gaz, hogy egy monitornak mondjuk kotott felbontas es frissitesi frekvencia kell, aminek lehet, SEMMI DE SEMMI koze nincs ahhoz, ahogy a Nick mukodik.