Megint elővettem a Medusát, most a változatosság kedvéért a MiST Ep128 core-ával teszteltem.
Némi sebességbeli eltérés van (lassabban fut) az igazi vashoz képest, ez azonban kevesebb, mint 2%. A hardveres emuláció esetén a függőleges sávosodás ugyanúgy 912 ppl (pixels/line) értéknél tűnik el, de ennél a hozizontáls frekvencia 15,357kHz (versus 15,611), a vertikális frekvencia 49,3Hz (vs. 50,1), a pixel clock pedig 28,012MHz (vs. 28,475).
Az Eat It Up! kerete is rendben volt, bár totál más mintát adott, mint amikor igazi gépen próbáltam (pont olyat, mint az ep128.hu-n, a játékleírásoknál szerepel:
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Eat_it_Up.htm ), úgyhogy gondolom, a Nick OK.
A 'renitens' játékok, mint a Hungaroring, a Nodes és a Wriggler is szépen futottak, rendre arányosan alacsonyabb frekvenciákat mutatva, mint az eredeti hardveren (47,7Hz vs. 48,5; 51,1Hz vs. 51,9; 49,3Hz vs 50,1). Viszont utóbbira szépen rászinkronizált a Medusa, nem úgy, mint az eredeti vason.
Végül az Interlaced2 demora is visszatértem, és kipróbáltam a DVI-ablakot nagyobbra méretezni, a 740x600-nál maradtam, hogy biztosan minden beleférjen, és látszódjon, van-e vágás. A citromnál feltűnő, hogy a kép jobb szélén lemarad jópár oszlop a standard 720-as szélességnél. A teherautós képen ugyanez vehető észre, viszonyt hiába mozgatom az ablakot jobbra, kép bal szélén nem jelennek meg új pixelek, pedig a 'dbl xres' opció esetén látszik, hogy itt is lenne még képtartalom. Hogy ez a core vagy a Medusa miatt van így, ahhoz az igazi vason is ki kéne próbáljam a nagyobb DVI-ablakot.