Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Külső sprite egység (Read 12400 times)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re:Külső sprite egység
« Reply #15 on: 2014.October.03. 00:53:20 »
De egy ekkora teljesítményű szutyokkal vagy sprite -ot csinálsz vagy scrollt ... ez egyértelmű ... :)
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re:Külső sprite egység
« Reply #16 on: 2014.October.03. 01:04:49 »
Na ugye-ugye :-D
A 4+1 láb a külső színbemenet, na arra akarok én valami jelet küldeni, aztán meglássuk mi lesz... spritében reménykedek :-) Ha VGAt meghajt, fullos demót futtatva, akkor hátha ez is megoldható.
A másik két láb a külső hangbemenet. AY meg SID program van már erre a cuccra, igy külső hangkártya is lehetne. Brutál mázlis esetben 1 mag hangkártya, többi meg spritézik...

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re:Külső sprite egység
« Reply #17 on: 2014.October.03. 01:14:20 »
Quote
A 4+1 láb a külső színbemenet,
Mellesleg hogy lehet 5 bittel sprite -ot csinálni ? Az még egy pixelhez is kevés ... Max egy színkomponens, de hát akkor is max 16 árnyalata lenne egy komponensnek ...

A cuccodnak meg gondolom van ramja, az be tudná fogadni a 256 (minimum! :)) színű, 8 bit palettás sprite -okat ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re:Külső sprite egység
« Reply #18 on: 2014.October.03. 01:26:50 »
16 színű sprite lehet. 1 bittel jelzed, hogy külső adat van, 4 bit választ a 16 színből. Aztán ezt még a Nick meg tudja variálni, hogy a különbő színcsoportok hogyan fedjék egymást, így lehet sprite pályaelem elött vagy mögött.
De, hogy a valóságban hogyan néz ki, azt csak a jó ég tudja...
Vajon lehet 2 vagy 4 szín módban és felbontásban is 16 színes a sprite? Végülis a trükkös Text 80-ban is 8 szín lehet 2 szín módban...
A nagy kérdés sikerül-e úgy összeszinkronizálni, hogy oda kerüljenek a pixelek, ahova akarjuk? Vagy majd csak a nagy tesó lesz elég gyors?

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re:Külső sprite egység
« Reply #19 on: 2014.October.03. 01:43:32 »
Quote
4 szín módban és felbontásban is 16 színes a sprite?

Na az nem volna sámedi ... 4 színű módban, soronkénti LPT -vel, 16 színű, háttérrel is állítható prioritású, 256 darab, 256x256 pixeles, utközéstesztelt sprite ... :)
« Last Edit: 2014.October.03. 02:13:43 by Z80System »
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re:Külső sprite egység
« Reply #20 on: 2014.October.03. 10:05:39 »
Quote from: Zozosoft
Na ugye-ugye :-D
A 4+1 láb a külső színbemenet, na arra akarok én valami jelet küldeni, aztán meglássuk mi lesz... spritében reménykedek :-) Ha VGAt meghajt, fullos demót futtatva, akkor hátha ez is megoldható.
A másik két láb a külső hangbemenet. AY meg SID program van már erre a cuccra, igy külső hangkártya is lehetne. Brutál mázlis esetben 1 mag hangkártya, többi meg spritézik...

Hmm, erdekes :) Epp emlitettem (talan?) hogy egy leendo projectem egy sima mezei AVR-rel VGA monitor meghajtasa, ciklus pontossagra meg kell komponalni stb de nem lehetetlen! Vegulis a TV meg "lassabb" (marmint PAL signal timing), szoval EXTCOL-ra is lehetne kotni AVR-t is akar. Bar igen, a tobb magos, propi cuccos lehet jobb ilyen celra :) En is terveztem mar regota h beszerzek egyet, de persze soha nem jutottam el addig ...

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re:Külső sprite egység
« Reply #21 on: 2014.October.03. 10:09:16 »
Quote from: Zozosoft
16 színű sprite lehet

Legegyszerubb megoldasban a sprite pl egerkurzorkent is tok hasznos lenne, de ez persze a legelemibb es legegyszerubb feature (nem tudom hogy pl MOUSE.XR-be lehetseges lenne-e beleirni hogy ilyen kulso sprite cuccos eseten rakja ki az egerkurzort, vagy a mouse.xr is relativ koordinatakat kap es csak az sw konvertalja konkret pozicioval? mert ha igen, akkor ez kevesbe menne ...), nyilvan uj dimenziok nyilnanak a rendszer elott :D

Amugy, ha a kerdeses MCU-nak eleg RAM-ja van ami EXTCOL labakat rangatja, akar teljes kepet is betehet, igy pl akar nagy felbontasu 16 szines mod is menne, es kozben a nick sajat maga is azt csinal amit akar. Erdekes jatekokat lehetne irni, pl hatteret a kulso cucc adja, gorgeti stb, az eloteri dolgokat meg a Nick. Bar ez kb pont nem a sprite feature hanem az ellentete ...

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re:Külső sprite egység
« Reply #22 on: 2014.October.03. 10:15:53 »
Igen, tegnap mikor írtam a 256X256 -os sprite -okat,
rájöttem, hogy TELJESEN SZABADON defininiálható méretű és számú sprite -ra gondoltam,
hiszen hogy most 37 vagy 56 sprite -ból (pláne hogy milyen méretűből) kell kitalálnia, a kódnak hogy azon a pixelen épp melyik látszik,
az majdnem mindegy.
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #23 on: 2014.October.03. 10:26:17 »
Ez nekem is eszembe jutott, de teljes képhez nincs elég RAM benne. Lehet rá valami soros SRAM-ot tenni, de az nem tudom elég gyors lenne-e...
Majd kiderül. A 2-es verzióba 512K belső RAM-ot igérnek, az már elég lenne :-)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Külső sprite egység
« Reply #24 on: 2014.October.03. 10:36:28 »
Most mennyi ram van benne ? 30-40k elég 4 bit/pixel -es képernyőre ... ha 512K -ra ugranak akkor gondolom nem 16K -ról ...
Z80 System

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #25 on: 2014.October.03. 10:42:39 »
Quote from: Zozosoft
Ez nekem is eszembe jutott, de teljes képhez nincs elég RAM benne. Lehet rá valami soros SRAM-ot tenni, de az nem tudom elég gyors lenne-e...
Majd kiderül. A 2-es verzióba 512K belső RAM-ot igérnek, az már elég lenne :-)

Nem tudom segit-e, de lattam egy allati otletes dolgot, amikor AVR-rel csinaltak pont 16 szinu VGA kepet. Lehet kapni un quad-SPI memoriat. A lenyege, hogy SPI buszon elerheto SRAM (vmi 27L vagy igy kezdodott a neve nem tudom). Ugye egy atlag MCU-nak van SPI busza, nem gond. Az otlet lenyege azonban nem ez, hanem az, hogy hogy ezt a kerdeses memoriat fel lehet ugy programozni hogy "streamelje" szepen a tartalmat az output-ra (csak leptetni kell ugye), es attol "quad SPI" hogy a normal SPI-hoz kepest 4 bitet ad ki magabol parhuzamosan egyszerre, es nem 1-et. Ez ugy mukodott az otlet kitalaloja szerint, hogy a fenti erdekes RAM-ot tudja irni az AVR amikor visszafutas van (azaz kimenet miatt nem kell), amikor meg lathato sor, akkor addig nem nyul persze hozza az AVR, felprogramozza hogy adja szepen az adatokat, amit CLK signal-al nyomat. Nekem nagyon tetszett az otlet, mivel az eredeti AVR-VGA projectnel az AVR hatarait veszegetjuk, itt egy kulso SRAM-al viszont a dolog nagy reszet magatol csinalja! Plusz a RAM kapacitas is lehet nagy, az MCU sajat RAM-ja altalaban limitalt. A 4 bit meg gyanusan pont jo lenne ide is (az igaz, hogy jo lenne egy 5. is, ha nem teljes kepet akarunk, vagy esetleg a 16 kombinaciobol pl a 0-at kinevezni annak hogy ott nincs adat, es akkor color == 0 -> nincs kulso colour info algoritmussal eloallitani egy logikai kapuval a jelet az EP szamara mint 5. bit).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #26 on: 2014.October.03. 10:56:03 »
Quote from: Z80System
Most mennyi ram van benne ?
32K közös, meg 2K magonként. De ebben foglal helyet a program is.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #27 on: 2014.October.03. 11:13:44 »
Quote from: lgb
Nem tudom segit-e, de lattam egy allati otletes dolgot, amikor AVR-rel csinaltak pont 16 szinu VGA kepet. Lehet kapni un quad-SPI memoriat.
Izgalmas ötlet!

Van beépítve valami beépített videogenerátor is, VGA módban 8 bitet tol ki, az elég 5 bitre :-) Csak kérdés, hogy rá lehetne-e szinkronizálni a Nickre.
Gondolom, az általad említett megoldást léptethetné a Nick órajel.

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Külső sprite egység
« Reply #28 on: 2014.October.03. 11:15:12 »
Quote
32K közös, meg 2K magonként. De ebben foglal helyet a program is.
Bakker , akkor jó nagyot ugranak az 512K -val ... :)

Mondjuk te attól még csinálhatnád a programot úgy, hogy a felhasználó mondhassa meg a darabszámot is, meg sprite -onként a szélességet magasságot is,
és majd a felhasználó gazdálkodjon a memóriával ...

Mikor lesz nagy memória, majd többet lehet ...
Z80 System

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14779
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Külső sprite egység
« Reply #29 on: 2014.October.03. 11:19:10 »
Quote from: Z80System
Mondjuk te attól még csinálhatnád a programot úgy, hogy a felhasználó mondhassa meg a darabszámot is, meg sprite -onként a szélességet magasságot is,
és majd a felhasználó gazdálkodjon a memóriával ...
Ez már szerintem csak részlet kérdés :-)

Előbb majd el kell jutni oda, hogy legalább egy pixelt sikerüljön kirakni oda, ahova akarjuk :oops: