Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: MEDUSA (Read 10252 times)

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 773
  • Country: hu
  • dr.
Re: MEDUSA
« Reply #15 on: 2023.January.22. 06:47:48 »
Annyival egészíteném még ki a fentieket, hogy a Medusán menüből állítható a DVI/HDMI kimeneti ablak mérete, tehát simán be lehet pl. 720 pixeles szélesség helyett 736-ot, 740-et, vagy akár még többet állítani. A sorok számára is igaz ugyanez, bár a PAL szabvány 288 (interlaced) vagy 576 (progresszív) sort ír elő, fel lehet menni akár 600 fölé is. Mondjuk az más kérdés, hogy a TV mit fog kezdeni az így kapott jellel, eddig én is csak trollkodásra használtam...
Ha valaki nagyon ragaszkodik a 720 pixeles kimeneti szélességhez, akkor persze a PPL (pixel/line) értéket növelve akár jóval többet is belesűríthet egy sorba, csak akkor visszatér a függőleges sávosodás, meg torz (oldalról nyomott) lesz a kép.
Tapasztalataim szerint ezekre a machinációkra nincs szükség, egy hagyományos CRT sokkal többet vág a képből (overscan), mint a Medusa + lapostévé kombó.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MEDUSA
« Reply #16 on: 2023.January.22. 13:54:40 »
Első körben a Minerrel kezdtem a tesztelést
Nem is gondoltam, hogy van, aki ezt a programot betölti vagy egyáltalán ismeri a Basic programcsokorból. Még a 90-es évek eleje felé dobtam össze. Ma már színesebbre próbálnám megírni, vagy eleve a TVC-s Bányászt kellene átírni, mert ott nagyobbak is a karakterek, nem csak színesebbek. Bár külön érdekes lehet, hogy kisebbek a karakterek, így nagyobb a pálya.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 773
  • Country: hu
  • dr.
Re: MEDUSA
« Reply #17 on: 2023.January.22. 15:44:17 »
Nagyon jó kis program ez, főleg tesztelésre a szinte egész képernyőt kitöltő pepita mintázat miatt. Tuti nem alkalmaz semmi piszkos trükköt a videojel manipulálására. A TVC-s változat érdekessége, hogy bár 16-színű módban íródott, csak négyet használ (fekete, zöld, piros, cián), a föld barnáját pedig a zöld és piros pixelek sakktáblaszerű alkalmazásával keveri ki. Pedig a felbontás duplázásával (128 helyett 256 képpont soronként) maradhatna a négy szín, de a "sprite"-ok lehetnének kisebbek vagy szebben kidolgozottak, és a barna is homogénebb lenne. Ha csinálsz esetleg modernizált változatot EP-re, én biztosan fogok vele játszani.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MEDUSA
« Reply #18 on: 2023.January.22. 18:35:27 »
Ha csinálsz esetleg modernizált változatot EP-re, én biztosan fogok vele játszani.
Közben rájöttem, hogy a TVC-s GRAPHICS 16-tal megnyitható videolap 6 karakterrel nagyobb, mint az EP-s GRAPHICS HIRES 16-os képernyő. Tehát nem oldható meg egyszerűen a Bányász átírása. Illetve megoldható, de ugyanolyan kicsik lennének a karakterek, mint a 40 karakteres szöveges lapon. Ha attribútum képernyőt használunk, akkor lehet sok szín legalább. De lehetne akár nagy karakterekkel is, csak kisebb lenne a játéktér, ez is külön kihívás lehet játszáskor. Még függőleges scrollt is lehetne beletenni, ez mondjuk 16 színű videolappal eléggé érdekes lenne.

Ez már itt OFF, majd elpakoljuk innen.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 773
  • Country: hu
  • dr.
Re: MEDUSA
« Reply #19 on: 2023.January.22. 19:31:22 »
Igazából TVC-n nincs a jobb szélső oszlop használva a létra mellett, így már csak 5 karakter az eltérés. De természetesen nem kötelező egy-az-egyben, "szolgai" módon átírni. Viszont a függőleges scroll mindenképpen a játék nehezítését is jelentené, mert körülményesebb lenne becélozni az összeszedendő gyémántokat.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 773
  • Country: hu
  • dr.
Re: MEDUSA
« Reply #20 on: 2023.January.29. 11:37:06 »
Megint elővettem a Medusát, most a változatosság kedvéért a MiST Ep128 core-ával teszteltem.
Némi sebességbeli eltérés van (lassabban fut) az igazi vashoz képest, ez azonban kevesebb, mint 2%. A hardveres emuláció esetén a függőleges sávosodás ugyanúgy 912 ppl (pixels/line) értéknél tűnik el, de ennél a hozizontáls frekvencia 15,357kHz (versus 15,611), a vertikális frekvencia 49,3Hz (vs. 50,1), a pixel clock pedig 28,012MHz (vs. 28,475).
Az Eat It Up! kerete is rendben volt, bár totál más mintát adott, mint amikor igazi gépen próbáltam (pont olyat, mint az ep128.hu-n, a játékleírásoknál szerepel: http://www.ep128.hu/Ep_Games/Leiras/Eat_it_Up.htm ), úgyhogy gondolom, a Nick OK.
A 'renitens' játékok, mint a Hungaroring, a Nodes és a Wriggler is szépen futottak, rendre arányosan alacsonyabb frekvenciákat mutatva, mint az eredeti hardveren (47,7Hz vs. 48,5; 51,1Hz vs. 51,9; 49,3Hz vs 50,1). Viszont utóbbira szépen rászinkronizált a Medusa, nem úgy, mint az eredeti vason.
Végül az Interlaced2 demora is visszatértem, és kipróbáltam a DVI-ablakot nagyobbra méretezni, a 740x600-nál maradtam, hogy biztosan minden beleférjen, és látszódjon, van-e vágás. A citromnál feltűnő, hogy a kép jobb szélén lemarad jópár oszlop a standard 720-as szélességnél. A teherautós képen ugyanez vehető észre, viszonyt hiába mozgatom az ablakot jobbra, kép bal szélén nem jelennek meg új pixelek, pedig a 'dbl xres' opció esetén látszik, hogy itt is lenne még képtartalom. Hogy ez a core vagy a Medusa miatt van így, ahhoz az igazi vason is ki kéne próbáljam a nagyobb DVI-ablakot.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MEDUSA
« Reply #21 on: 2023.January.29. 13:31:14 »
Megint elővettem a Medusát
Azért nem semmi, milyen éles képet ki lehet hozni ebből!
Van egyébként a Wrigglerből javított verzió (by PGyuri & Zozosoft), ahol a robot pisztolya nem marad a levegőben. (Bár ez lehet, légpuska, és nevéből adódóan a levegőben van, ez most csak egy olyan légből kapott ötlet volt, ha már az eredeti verzióban elpuskázták a dolgot, mert lövésük sem volt, hogyan kell megoldani, hogy ne maradjon a levegőben a fegyver.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 773
  • Country: hu
  • dr.
Re: MEDUSA
« Reply #22 on: 2023.January.29. 16:48:53 »
Tudom, hogy van belőle javított verzió, de direkt az eredeti, bugosat használtam. Na nem azért, mert bogaras vagyok, hanem mert tudtam, hogy annak biztosan zehernyés a képe, ha nem is hangyás. Ezzel be is fejezem a kukacoskodást, mert tovább húzni a fórumtársak agyát talán már féregség lenne ;-) .
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: MEDUSA
« Reply #23 on: 2023.January.29. 17:04:18 »
annak biztosan zehernyés a képe, ha nem is hangyás.
A javított verzió nem más ebből a szempontból, jól sejtem? Szerintem Zozóék nem végeztek féregtelenítést a képpel. De természetesen a régi verzió nosztalgikusabb lehet.

UI: Ez nem off topik. Arról van szó, hogy az eredeti Wriggler kihozott bizonyos megjelenítői bugokat, és ez igaz lehet a javított Wriggler verzióra is.
« Last Edit: 2023.January.29. 17:11:25 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: MEDUSA
« Reply #24 on: 2023.January.29. 17:06:54 »
Az Eat It Up! kerete is rendben volt, bár totál más mintát adott, mint amikor igazi gépen próbáltam
Véletlenszerűen sorsolja a kezdőpályát, szóval minden betöltésre más lesz.

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: MEDUSA
« Reply #25 on: 2023.January.29. 19:21:54 »
Még mindig van némi probléma a vízszintes videó központozásával az FPGA magon, ami néhány üzemmódban előfordul.