Na, mint ismeretes, az interneten többé kevésbé közhelyként forog,
hogy ha valaki CRT monitorban gondolkodik a 15 KHz -es ketyeréjéhez,
az a SONY PVM/BVM sorozatú (egyébként profi felhasználásra szánt)
monitoraival járhat a legjobban.
Ha azonban nem sikerül előbbit beszerezni, akkor gyakorlatilag bármelyik
SONY Trinitron képcsővel szerelt cucc megteszi.
Ezeket a pletyiket (sőt elég alaposnak és komolynak tűnő cikkeket) ilyen (és hasonló) videók is erősítik:
https://www.youtube.com/watch?v=dg3H4RlW950&list=PLYi7oOtnOEUMcadAqQAnELnyIpsIYNJ9y&index=16Ennek ellenére ugye korábban bepróbálkoztam egy B&O beovision MX 4000 -rel,
aminek igazából a legdurvább hibája, hogy mindenféle irányokban csavarodik rajta a kép,
és már ezer óra próbálkozással sem tudtam rajta valami szerethető geometriájú képet kitekerni.
(Pedig a szervízmenüjében 50 féle korrekciót lehet összevissza tekergetni elektronikusan.)
Na akkor most szerencse fel, bepróbálkoztam egy sunyi trinitronnal is, egy standardnak tűnővel, lássuk mittud.
(A BVM/PVM cuccok darabjait 70-300 ezer forintig lehetne megcsípni az ebay -ről, de 70 -et nem adok egy ütöttvágott cuccért,
300 -at meg nem fizetek egy EP monitorért.)
Választásom egy KV-21CT1K típusú sunyira esett, mert bár szürke kívülről (pedig nagyon kerestem fekete típust) ami nem passzol az EP -hez szerintem,
de fele annyi bagóért házhoz hozták, mint a korábbi B&O -t, valamint teljesen sarkított képcsöves típus, és itt a teljes az teljesen teljes.
Mondjuk átvertek egy távkapcsolóval (le kellene szokjak arról, hogy megbízok az emberekben), de hálistennek a sunyi tett teljes funkciós gombokat a TV tetejére is, amivel hozzá lehet férni a menühöz, beállításokhoz.
Miután kivakartam a khmm ... szóval tisztába raktam, utána viszont megint jött a pofon, mint rendesen.
Egyrészt valóban a geometriára (legalábbis a beovision példányomhoz képest) nem lehet panaszom, az esetek 99% -ában olyan egyenes a síkképcsövön minden, mint az álom.
(Nagy ritkán azért kifog rajta ez-az és meghajolgat valami, de olyan ritkán, hogy még arra sem jöttem rá, hogy milyen típusú kép az.)
Szóval ez tényleg egyenes, szupi.
Másrészt ezen is van (volt legalábbis, de nem szaladok előre) az a jelenség, hogy színváltásokkor ugrásszerűen változik a képszélesség.
Harmadrészt (és ezt nevezném én pofonnak) a vízszintes felbontása mintha legalább fele! lenne a B&O -nak. A TEXT80 -as karakterek teljesen összefolynak, alig lehet (ett legalábbis) kisilabizálni hogy mik azok. Míg a B&O -n teljesen jók a TEXT80 felbontású dolgok is.
Most ezt nem tudom hogy mitől van, én úgy tudtam, hogy a SONY Trinitron képcső dot pitch értéke rögzítve van szabványban, és nincs belőle "rosszabb felbontású" verzió ...
Azt meg ugyan olvastam a Trinitron WIKI -n, hogy a Trinitron képcsöveknek függőleges csíkokban vannak az RGB sávjai (a legtöbb képcsőnek meg vízszintesen), de a dot pitch az attól még dot pitch, az a teljes pontra vonatkozik, nem a komponensekre ... szóval nemtom, kicsit furák is a "pixel" -ek, olyan furi, nem telített a pixel, de ez nem zavarna, inkább érdekes, és normál "320 -as" felbontásoknál nincs is gáz, de "640 -es" felbontásoknál (mint a TEXT80) összefolyik minden ...
Képek a következőben.