Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tesztelés (Read 43338 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #105 on: 2017.January.05. 11:52:12 »
az ep-hw építésnél meg azt is vegyétek szerintem figyelembe hogy lesz-e aki alkot rá valamit, illetve hogy mit... szerintem nem nagyon lesz olyan se aki akár a sprite-okat kihasználná (max valami egyszerű demó)... de ne legyen igazam
Itt a kérdés az, hogy tudni fog-e annyi, és olyan sprite-ot a cucc, mint MSX, CPC+, ki tudja még milyen Z80-as sprite-os gép? Ha igen akkor lehetséges lesz ezekről sprite-os játékokat átírni. Tudom fúj átirat, de azért mégiscsak könnyebb, gyorsabb így szaporítani a spriteos programok számot :-)
A másik dolog: mindehhez lehetséges IS-BASIC bővítést írni, így BASIC programból is használni őket. Itt különösen nagy lesz az előny a sima egyik printtel kirakom másik printtel letörlöm, harmadik printtel odébb rakom módszerhez képest.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #106 on: 2017.January.05. 12:00:46 »
Itt a kérdés az, hogy tudni fog-e annyi, és olyan sprite-ot a cucc, mint MSX, CPC+, ki tudja még milyen Z80-as sprite-os gép? Ha igen akkor lehetséges lesz ezekről sprite-os játékokat átírni.

Az ilyen átiratok viszont nem futnának eredeti EP-n, vagy azt még külön támogatni kellene, ami elég sok munka. Nem véletlen, hogy a hardver bővítések közül elsősorban az EnterMice lett sikeres, egy játékot nem túl nehéz "egeresíteni" úgy, hogy egér nélküli konfiguráción is használható maradjon.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #107 on: 2017.January.05. 12:15:48 »
hát bármi, ami használja ezt a hw-t, az nem fog futni eredeti gépen :)
de amúgy igen, átiratnak lenne értelme! de akkor ezt már most ki kéne találni hogy melyik gépről lenne lehetséges/érdemes átírni játékokat.

a basic bővítés az jó ötlet!

amúgy engem csak az érdekel hogy az emu is támogassa majd :P
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #108 on: 2017.January.05. 12:45:42 »
Kicsit visszakanyarodva a sprite boviteshez :) Ha mar mouse: egy erdekes pelda lehet pl gflorez baratunk mouse drivere: mukodik az most is, de _opcionalisan_ hasznalhatna sprite-ot egerkurzorkent, ami hat szebb is, meg talan hatekonyabb is (nem kell szenvedni talan annyit a video modokkal, stb).

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3607
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #109 on: 2017.January.05. 13:15:29 »
Igen, a legtöbb kód a vezető kapcsolatban van grafikus mód és vezérlési módok. A vezető kizárólag a EnterMice és Sprite lehet nagyon pici.

A másik oldalon, hozzátéve, a Sprite opciót a Universal Mouse Driver, lehet nagyon egyszerű.

Képzeljünk el egy olyan alak változó egérmutató, mint a Windows.

És szövegen módban a mutatót nem korlátozódik karakter határokat.

-----------------------

Yes, most of the code in the driver is related to graphic modes and control modes. A driver made only for EnterMice and Sprites could be very tiny.

On the other side, adding a Sprite option to the Universal Mouse Driver, can be very easy.

Imagine a shape changing pointer, like on Windows.

And on text modes the pointer wouldn't be limited to character boundaries.

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #110 on: 2017.January.05. 13:24:25 »
Nem tudom, hogy ez esetleg segítség-e.

A linkelt kereskedő "fent van a listán", de jól meg kell nézni, hogy mit vesz az ember, mert elég meredek áraik is vannak. :???:

Csak turbo EP-re is gondolni kell, de amugy oke :) Az is erdekes kerdes, hogy milyen RAM, sima SRAM, vagy esetleg valami SDRAM, akarmi.

A sebességgel IMHO nem lesz gond, de persze majd meglátjuk. (10 MHz-ig biztos jó lesz, de persze oda kell figyelni erre is.) A RAM az tuti valami gyors SRAM lesz, kell ide a gyors Random Read ha nem akarom nagyon elbonyolítani.

Manapsag viszont az SMD technika mar olyan szintekre maszik, amit otthon nem igazan lehet egyszeruen muvelni, foleg ha az extrem kis "morzsa" meretu alkatreszekrol van szo, no meg egy BGA tokozasu cuccot forrasszon be egy atlag szerencsetlen mint en ...

Hát igen, erre halad a világ. Pár év, és ez is a "kiváltságos" multik hatáskörébe kerül, az otthoni faragásnak teljesen lőttek... :( Esetleg még jól "ki is lobbiznak" maguknak valamit (mint pl. az RoHS...), aztán kész is. Használjuk ki a lehetőséget, ameddig még lehet! :) (Vagy inkább :( ?) BGA tokozású alkatrészt azért nem óhajtok használni, mondjuk ha nem túl "sűrű", talán még meg is tudnám szereltetni, de inkább mégse. :)

Kerdes, hogy meddig tart ki a jelenlegi helyzet, jelenleg meg fut a through hole technika,

Azért vannak jelenleg még olyan területek, ahol a "régi" technológiának van bőven létjogosultsága, de elég ha csak visszaszorul, a hozzá kapható alkatrészek ára "elérhetetlen" lesz.

akkor arra jutottam, hogy adott egy max memoria fele ertelmezett savszelesseg. Ami ebbe belefer, azt miert ne adnam. Azaz, ha full resolution max szinmelyeseggel (itt ugye "csak" negy bit, ha EXTCOL input-rol van szo) eppen belefer, akkor annyi, de ha pl fele felbontast ker az ember, abbol ket layer-re is futja :D

:-D Na ja. Ez addig "jó" is, ameddig tervezhető a memória-hozzáférés. Csak itt jön a képbe a CPU, ami nem kiszámítható módon fordul majd a memóriához, neki hagyni kell mindig valami időszeletet, ha kell neki, ha nem. (Mint ahogy a NICK csinálja. :) Mivel ha Z80 ciklus jön, akkor a videótól nem vehetem el a RAM-ot, mert az lesz, ami a teszthardveremnél most van: havazás. :) )

Az mar nagyon messzire vezet, es szerintem "tul bator otlet" is, hogy mi van, ha magat az EP-t modositod "bent", hogy a Nick-bol kijovo 8 bitnyi infot magadra tolod, es esetleg "felulbiralod" adott esetben,

Ezzel csak az a "baj", hogy az alap bővítést is relatíve "kevesen" fogják beszerezni. Ha ehhez a gépen belül még matekolni is kell, akkor ennek a "kevésnek" is a töredékére esik a felhasználói létszám. Gondolkodtam már erről a plus/4 esetén is, ott is van jó pár ötletem, amihez minimálisan módosítani kellene a gépen belül is. De ezt nagyon kevesek csinálnák ám meg! Ne magadból (magamból...) indulj (-unk) ki, akinek nem fáj a forrasztópáka. :-D

Itt a kérdés az, hogy tudni fog-e annyi, és olyan sprite-ot a cucc, mint MSX, CPC+, ki tudja még milyen Z80-as sprite-os gép?

Erről van-e valamerre valami összefoglaló féle? :oops: Nehogy valami banális dolog miatt alul legyen tervezve valami. :)

Az ilyen átiratok viszont nem futnának eredeti EP-n, vagy azt még külön támogatni kellene, ami elég sok munka.

Ez viszont teljesen így van. Ezen csak úgy lehet "segíteni", ha a bővítő hardverből "sok" lesz forgalomban, utána már nem gond az igénye. De ha nincs sw, nincs indok a beszerzésre. Mond valakinek az a szám valamit, hogy 22? :-D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #111 on: 2017.January.05. 13:53:17 »
Erről van-e valamerre valami összefoglaló féle? :oops: Nehogy valami banális dolog miatt alul legyen tervezve valami. :)
Van, de a jelenlegi állapotból kiindulva alultervezéstől nem kell félni :) pl a CPC ugyanígy 1 byte 1 pixel alapon működik, 16 színnel, és ha jól emlékszem az alap felbontás a 4 szín módnak megfelelő, úgy emlékszem 32 sprite lehet max, és fix videómemóriája van a Sprite hardvernek, úgy emlékszem 8Kb sincs.

Offline lgb

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3563
  • Country: hu
  • æðsta yfirmaður
    • http://lgb.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #112 on: 2017.January.05. 13:55:05 »
Amugy pl a SymbOS biztos befuto lehet :) Mar aki akar SymbOS-t, es EP-n. Elonye, hogy a kompatibilitas (eredeti gepen a kerdeses bovites nelkul nem megy esete ...) nem gond, mivel SymbOS aztan nem csak EP-n fut, es jelenleg is fut EP-n :) Viszont sokkal jobb felbontasban, 16 szinu modban is mehetne a bovitessel, de ugyanazon SymbOS app-ok ettol mennek meg "alap" EP-n is. Ezt csak azert irtam, mert ugye szo volt rola, hogy valoban, az problema lehet, hogy adott sw mar nem megy az alap EP-vel. Max, ehhez lehet meg kene tamogatni majd Prodatron baratunkat egy ilyen bovitessel :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #113 on: 2017.January.05. 13:58:04 »
Rosszul emlékeztem, 16 sprite van csak, és Col2 módtól indul ott is.

CPC+ sprite
MSX Hw

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #114 on: 2017.January.05. 14:27:37 »
ha jól értem ez egy cpc plus game pl:
https://www.youtube.com/watch?v=CoWHkuI-REQ
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Tesztelés
« Reply #115 on: 2017.January.05. 16:44:37 »
Rosszul emlékeztem, 16 sprite van csak, és Col2 módtól indul ott is.

CPC+ sprite
MSX Hw
Csak szerintem perverz kicsit az MSX megoldása? Ha egy sprite is kívül esik a képernyőn, azonnal befejezi a megjelenítést.

ha jól értem ez egy cpc plus game pl:
https://www.youtube.com/watch?v=CoWHkuI-REQ
Nagyon jó az a parallax. Azonban a játék meglehetősen lassúnak tűnik, ami a látványnak sajnos nem tesz jót. :( Vagy ez valamilyen emulátorból lett felvéve amit gyenge gépen futtattak?

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #116 on: 2017.January.05. 16:46:43 »
Csak szerintem perverz kicsit az MSX megoldása? Ha egy sprite is kívül esik a képernyőn, azonnal befejezi a megjelenítést.
Nagyon jó az a parallax. Azonban a játék meglehetősen lassúnak tűnik, ami a látványnak sajnos nem tesz jót. :( Vagy ez valamilyen emulátorból lett felvéve amit gyenge gépen futtattak?

szerintem ez egy feltuningolt sima cpc game. azaz a pálya meg minden továbbra is cpc, és ráraktak parallax layereket. az fps meg maradt az a lassú ami volt.
de valszeg így nem volt vele annyi munka...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #117 on: 2017.January.05. 19:21:19 »
szerintem ez egy feltuningolt sima cpc game. azaz a pálya meg minden továbbra is cpc, és ráraktak parallax layereket. az fps meg maradt az a lassú ami volt.
de valszeg így nem volt vele annyi munka...

CPC-re és CPC+-ra is kiadták, ha jól látom, mindkét gépre 1993-ban?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Tesztelés
« Reply #118 on: 2017.January.05. 19:32:41 »
Érdekes, hogy a sima CPC verzióban volt CPU idő betenni a 2 rasztercsíkot, a CPC+ verzióban ez nem történt meg, és az is érdekes, hogy ezt csak most vettem észre, pedig mind a kettővel játszottam, ha nem is túl sokat :D

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #119 on: 2017.January.07. 17:05:20 »
Rosszul emlékeztem, 16 sprite van csak, és Col2 módtól indul ott is.

CPC+ sprite
MSX Hw

Kösz az "összefoglalót", ezek szerint azért nem akkora varázslat a dolog, illetve ezt most nem érzem egy lehetetlen feladatnak. :)

Viszont menet közben eszembe jutott még egy tesztelési lehetőség, csak ahhoz megint forrasztgatni kellene egy fél napot... :oops: