Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Tesztelés (Read 43320 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #30 on: 2016.December.28. 22:35:11 »
ezeket a képeket nem látom jobbnak, mint amit attr+raszterenkénti színezésből ki tudunk hozni.
az a helyzet hogy az attr mód egy okos dolog, hiszen úgy tömöríti a színeket ahogy pl a jpg meg a videó tömörítések, azaz kevesebb bitet ad a színeknek. az emberi szem ugyanis a fényesség változásokra érzékenyebb, mint a szín változásora.

tehát állóképekre szerintem nem lesz sokkal jobb ez a hw cucc
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #31 on: 2016.December.28. 23:10:17 »
Ez szerintem az új, re majd te eldöntöd! ;)
Igen ez a új!

Quote
Csak neked! :cool: (Szerk.: Felért.)
Nem semmi!

Viszont azok a villogó lila pöttyök érdekesek... SCART kábellel nem tudnád megnézni?

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #32 on: 2016.December.28. 23:12:59 »
tehát állóképekre szerintem nem lesz sokkal jobb ez a hw cucc
Attól függ milyen képekre. Ahol finomabb, élesebb részletek is vannak, ott tuti kijönne a különbség.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Tesztelés
« Reply #33 on: 2016.December.28. 23:13:33 »
ezeket a képeket nem látom jobbnak, mint amit attr+raszterenkénti színezésből ki tudunk hozni.

Itt azért valószínűleg a TV kimenet is korlátozza a minőséget, RGB-n ennél jobb lehetne. :) És a kép nem interlace módú, tehát csak a vízszintes felbontása nagy.

Offline balagesz

  • EP user
  • *
  • Posts: 277
  • Country: hu
Re: Tesztelés
« Reply #34 on: 2016.December.28. 23:34:49 »
Nem semmi!

Ráadásul mintha el is rontottam volna a felvételt... Mennyi IRQ fut le egy frame alatt alapból? :)

Viszont azok a villogó lila pöttyök érdekesek... SCART kábellel nem tudnád megnézni?

Hát, ... nem. :| A tápegység, amit használok, túlzottan be van építve a helyére, egy óra míg kiszedem onnan. Ugyanannyi visszarakni. :) RGB kábelem egyelőre nincs, de azt még megoldanám... Viszont a TV-t ide nem cipelem, az tuti! :razz: Szóval egyszer majd megnézem.

Itt azért valószínűleg a TV kimenet is korlátozza a minőséget, RGB-n ennél jobb lehetne. :) És a kép nem interlace módú, tehát csak a vízszintes felbontása nagy.

Valahonnan szerezni kéne valami olyan digitalizáló cuccot, ami tud RGB-t is. Ilyen "filléres" árban ilyesmi nem jött velem még szembe, sajnos...

A mozgatáshoz lett amúgy két beállítható regiszter, egy 10 bites a vízszintesnek, egy 9 bites meg a függőlegesnek. A 05h I/O címen lehet beállítani a vízszintes kezdőpozíció B7..0 részt, a 06h I/O címen meg a függőleges B7..0 részét. A 07h címre került a maradék, a B10 a vízszintes B98 része, a B7 meg a függőleges B8. Talán érdemes lett volna 16 bites címzést használni, így egy utasítással be lehetne állítani a 10 / 9 bitet, csak azt szerintem BASIC-ből nem lehet kezelni. A beállított értékek a számlálók kezdő pozíciói, tehát ha növelem az értéket, akkor balra / fölfele mozdul a kép.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #35 on: 2016.December.29. 00:05:36 »
Az is egy megoldás, ha a teszt cuccból csinálsz egyet nekem is :ds_icon_cheesygrin:

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Tesztelés
« Reply #36 on: 2016.December.29. 12:40:33 »
ezeket a képeket nem látom jobbnak, mint amit attr+raszterenkénti színezésből ki tudunk hozni.
az a helyzet hogy az attr mód egy okos dolog, hiszen úgy tömöríti a színeket ahogy pl a jpg meg a videó tömörítések, azaz kevesebb bitet ad a színeknek. az emberi szem ugyanis a fényesség változásokra érzékenyebb, mint a szín változásora.

tehát állóképekre szerintem nem lesz sokkal jobb ez a hw cucc
De "ügye":
A) ez nem állóképekről szól, ennek a többé-kevésbé független mozgó objektumok a lényege;
B) okosan megválasztott palettával és ügyes dithereléssel viszont a több, mint 16 szín illúzióját lehet kelteni a nagy felbontás kihasználásával. (De hogy ezt miért magyarázom pont neked?)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #37 on: 2016.December.29. 12:58:15 »
na ez az érdekes, hogy hogy lesz ebből mozgó objektumok, sprite-ok?
persze önmagában már az is nagy dolog hogy a háttérrel nem kell foglalkozni a sprite-ok kirakásakor és mozgatásakor. ez esetben ügye ez a hw adná a hátteret, a z80-al meg az eddigi szokásoknak megfelelően rajzolnánk a sprite-okat.
gondolom ezt a legegyszerűbb megoldani.

amúgy ez most c16 felbontásnak megfelelő? vagy c4 (vagy attr) felbontásnak? esetleg a max felbontás?
a felbontás azért számíthat, hiszen a z80 fogja kirajzolni a hátteret, és ügye minél nagyobb a felbontás, annál lassabb lesz ez...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #38 on: 2016.December.29. 13:40:12 »
na ez az érdekes, hogy hogy lesz ebből mozgó objektumok, sprite-ok?
Ugyanez kell, csak kisebb méretben, mitomén mondjuk pl 32x16-os, és annak meg mondani a bal felső sarkát hova rakja ki. Aztán a Z80-nak már csak ezt a koordinátát kell módosítani. És aztán ilyenből kell x darab.


Quote
persze önmagában már az is nagy dolog hogy a háttérrel nem kell foglalkozni a sprite-ok kirakásakor és mozgatásakor. ez esetben ügye ez a hw adná a hátteret, a z80-al meg az eddigi szokásoknak megfelelően rajzolnánk a sprite-okat.
gondolom ezt a legegyszerűbb megoldani.
Igen.

Quote
amúgy ez most c16 felbontásnak megfelelő? vagy c4 (vagy attr) felbontásnak? esetleg a max felbontás?
Max (2 színűnek megfelelő) felbontás. De ez könnyedén lehet beállítható is, azaz lehet kisebb is.

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Tesztelés
« Reply #39 on: 2016.December.29. 13:51:45 »
na ez az érdekes, hogy hogy lesz ebből mozgó objektumok, sprite-ok?
persze önmagában már az is nagy dolog hogy a háttérrel nem kell foglalkozni a sprite-ok kirakásakor és mozgatásakor. ez esetben ügye ez a hw adná a hátteret, a z80-al meg az eddigi szokásoknak megfelelően rajzolnánk a sprite-okat.
gondolom ezt a legegyszerűbb megoldani.

amúgy ez most c16 felbontásnak megfelelő? vagy c4 (vagy attr) felbontásnak? esetleg a max felbontás?
a felbontás azért számíthat, hiszen a z80 fogja kirajzolni a hátteret, és ügye minél nagyobb a felbontás, annál lassabb lesz ez...
SZVSZ szprájt nagyjából hasonlóan lesz, mint pl. C64-en. Betöltesz ennek a bővítőnek a memóriájába valami támogatott méretű – ami majd egyszer kiforrja magát, vagyis balagesz kifőzi az igényeitek és a lehetőségek alapján – képecskét, megmondod melyik koordinátákon szeretnéd látni, és az ügyeket intéző része majd jól odakeni a képre. Nem a Z80 rajzolgatja, mert a CPU-t értelmes dolgokra kell tartogatni, a kuli munkát végezze a célhardver. Ez sosem a hátteret adta volna, hanem a NICK által rajzolt háttértől függetlenül mozgó alakzatokat. Amik lehetnek a háttér előtt vagy mögött, az üzemmódtól és az alakzat színeitől (pontosabban paletta indexétől) függően. Ezek szerint amikor tegnap este úgy vélted megértetted, akkor lehet hogy igazából mégsem.

Pillanatnyilag ez a maximálisan elérhető felbontás – szerintem – amit két színű és PIXEL mód kiválasztásával lehet elérni. De majd a mesterek kijavítanak.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #40 on: 2016.December.29. 14:47:05 »
na de ez az, hogyha csináltok egy sprite hardvert, akkor ennyi erővel ráköthetünk bármit... egy mai videókártyát is :)
és hát jön az elvi kérdés, hogy mi legyen ez a hw? a megszokás és a retro miatt x*y és x darab sprite? :) miért nem 3d? :)

zozo, ha max felbontás, akkor az durva! :) akkor tényleg jobbat lehet mint attr módban. de erre mondtam hogy ez csak állóképre jó, hiszen ezen mozgatni sprite-okat azért ahhoz erős hw kell...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #41 on: 2016.December.29. 14:58:08 »
zozo, ha max felbontás, akkor az durva! :) akkor tényleg jobbat lehet mint attr módban. de erre mondtam hogy ez csak állóképre jó, hiszen ezen mozgatni sprite-okat azért ahhoz erős hw kell...
A külső és belső felbontásnak semmi köze egymáshoz. Vagyis amit a Nick csinálna az teljesen szokásos lenne.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Tesztelés
« Reply #42 on: 2016.December.29. 15:04:39 »
A külső és belső felbontásnak semmi köze egymáshoz. Vagyis amit a Nick csinálna az teljesen szokásos lenne.

na jó de ez a célhw mozgatná a sprite-okat akkor erősnek kell lennie, ekkora felbontáshoz
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #43 on: 2016.December.29. 15:05:27 »
Ez sosem a hátteret adta volna, hanem a NICK által rajzolt háttértől függetlenül mozgó alakzatokat.
Ez eredetileg így van. Azonban a mai hardverekkel elérhetővé vált, hogy akár teljes képernyőt is odarakjon a cucc.

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Tesztelés
« Reply #44 on: 2016.December.29. 15:06:59 »
na jó de ez a célhw mozgatná a sprite-okat akkor erősnek kell lennie, ekkora felbontáshoz
Pont ez a trükk, hogy nem kell mozgatni! Csak koordinátákat kell átírni.