Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler (Read 74713 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler
« Reply #75 on: 2011.July.25. 11:58:39 »
Üdv Gyuri!

Ezek szerint sikerült végre bejutnod ide :-)

Quote
A versenytárs kukac szó szerint csal (EP),
Na itt volt az a pont ahol anno el ment a kedvem az egésztõl! Kukac Maratonról írtak, de hogy hajtson az ember a gyõzelemért, ha a gép csal?!

Quote
1; 3 (ZX) helyett csak 1 (EP) kukac versenyez
5; Nem animálnak a tárgyak (EP), míg a másikon (ZX) két fázisuk is lehet.
Tippem szerint az EP/CPC grafika lehet a válasz. Itt a 4 szín miatt kétszer annyi pixel adatot kell egyszerre írni, plusz még a 2 bites pixeleken a mûveletek is bonyolultabbak.
Viszont írod, hogy a Spectrumosat 1 Poke-val duplájára lehet gyorsítani? Ez a lehetõség vajon meg van a CPC/EP kódban is? Mert akkor ez bõven fedezhetné az elõbb elbukott idõt, és maradhatna a több kukac, animált tárgyak.


Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler
« Reply #76 on: 2011.July.25. 12:13:19 »
Teljesség kedvéért itt a CPC verzió, láthatóan ebbõl lett az EP-s.

(Az ep128emu CPC részével futatható, ALT+D-vel tegyük be a .DSK-t az A: meghajtóba, majd RUN"WRIGGLER")

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #77 on: 2011.July.25. 14:45:05 »
A program a szobákat a 829c címen tárolja. Ha starttól elmegyünk egy szobát, beírunk FE értéket és visszamegyünk a start felé, akkor a CÉL előtti, utolsó szobába találjuk magunkat.

Lásd videó. :)
 

Offline MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2745
  • Country: hu
    • Enterprise Forever
Re: Wriggler
« Reply #78 on: 2011.July.25. 15:08:58 »
Üdv. Pgyuri a fórumon!
Izgalmas a nyomozásod eredményeit olvasni!

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1453
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #79 on: 2013.February.20. 02:05:50 »
Kedves Fórumtársak!

 Minap néztem egy kedvenc sorozatomat amit a 70-es években forgattak, és az 50-es évek Amerikájában játszódik, nevezetesen a "Happy Days"-t (idehaza nem vetítették soha), és az egyik epizódban meghallottam egy ismerős dallamot. És egy halott kukac jutott eszembe. Utánakerestem a dolognak és kiderült, hogy ez amerikában "The Anniversary Song"-ként ismert, azonban az eredeti címe "The waves of the Danube" (A duna hullámai) a dal szerzője pedig Josef Ivanovic román zeneszerző. Ez egyébként egy keringő, és véleményem szerint gyönyörű dallama van. (Pláne ha szimfónikus nagyzenekar adja elő).
 Nekem az EP-vel együtt ez a dallam a bőröm alá ivódott, és ezért kerítettem ekkora feneket most neki :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #80 on: 2013.February.20. 11:39:03 »
Itt most akkor a Wriggler zenéjéről van szó? És melyik zenéjéről, a főcím (menü) zenéről?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #81 on: 2013.February.20. 11:52:03 »
én ismertem már akkor is ezeket a zenéket, rádióból, innen-onnan
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #82 on: 2020.June.22. 21:33:09 »
Már a kezdetektől fura volt, hogy amikor energiát veszít a Wriggler, a hang zaj is meg nem is egyszerre. Sosem értettem, miért így oldották meg, nem volt szokásos. Nemrég jöttem rá, hogy CPC-n van, hogy egy csatornán szólhat egyszerre sima négyszögjel és zaj is, és ezt írták át EP-re.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Kapitany

  • EP user
  • *
  • Posts: 295
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #83 on: 2020.June.24. 10:03:11 »
Már a kezdetektől fura volt, hogy amikor energiát veszít a Wriggler, a hang zaj is meg nem is egyszerre. Sosem értettem, miért így oldották meg, nem volt szokásos. Nemrég jöttem rá, hogy CPC-n van, hogy egy csatornán szólhat egyszerre sima négyszögjel és zaj is, és ezt írták át EP-re.

Igen, elvileg az AY chip-en mind három csatornán szólhat egyszerre hang és zaj is, és lehet külön szabályozni a hangerejüket és frekvenciájukat. :)

Offline ilozikatap

  • User
  • *
  • Posts: 82
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #84 on: 2020.December.15. 14:26:24 »
Sziasztok! Mivel sikerült nem kis nehézségek árán ROM-ból elindítani a wrigglert csináltam egy videót hátha tudok valami újjat mutatni nektek. A 90-es években mindíg nekem vagy az öcsémnek kellett elösször játszani és eltüntetni mind a 4 haramiát. Ezek a haramiák azok a bogarak akik úgymond követnek. Csak ezek után játszottak vele a szüleink. Na de a rövid kitérő után a lényeg! Hová tűnik a bogár? Ha nem tudja senki(bár ezt kétlem) akkor örömmel elárulom! https://youtu.be/u9kEbXjwHRI

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #85 on: 2020.December.15. 15:07:46 »
Hová tűnik a bogár?
Emlékszem, nekem is előjött ez. Szerintem a bogár ideges lett, amiért ott van tőle a kukac egy karnyújtásnyira, mégsem fér hozzá, így aztán dühében kibontja a falat is, számára az nem nagy falat. Nem kukacoskodni akarok, de ezek szerint ez egy bug a játékban. Ez már csak azért is érdekes, mert a bug bogarat jelent, így nyugodtan mondhatjuk, hogy ez egy bug-bug.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #86 on: 2020.December.15. 15:14:25 »
Még az jutott eszembe, hogy a DIE képernyőkön mintha ugyanott lennének a pókok, mint azon az ominózus képernyőn, ahol szintén egy bug miatt a pók kiment a játéktérből és letörölt az energiacsíkból. És pont a DIE képernyőkben is gyakori volt a fagyás, talán nem véletlenül. Érdekes, hogy ilyen átfedés van a két képernyő között. Talán nem akartak egy teljes pályát leprogramozni DIE képernyőnek, és rákutyulták a pókos-kimenős képernyője, talán a memóriával, vagy mivel tudtak így spórolni, vagy csak nem volt idejük/kedvük bajlódni vele. Biztos nem gondolták, hogy ki lehet menni a térképről nem létező pályákra, és erre az esetre találták ki a DIE képernyőt, legvégső megoldásként, amire talán úgyse kerül sor. Aztán hát lehet, nem úgy alakult, ahogy tervezték, mert a pálya legalább 2-3 helyen nyitott és el lehet menni olyan irányba, ahol nincs is tovább pálya.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ilozikatap

  • User
  • *
  • Posts: 82
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #87 on: 2020.December.15. 15:28:43 »
Szerintem a bogár ideges lett, amiért ott van tőle a kukac egy karnyújtásnyira, mégsem fér hozzá, így aztán dühében kibontja a falat is, számára az nem nagy falat.

Ez nagyon tetszett!
A bugos dolog nekem annyit mond hogy hibás a program... Sajnos ezekhez a dolgog hoz picit sem értek.
De az biztos hogy nagyon szerettük ezt a játékot anno és ez is azok közé tartozott ami végigjátszottunk még ha hónapokba is telt a gyakorlás. Pedig semmit sem tudtunk arról hogy külső joy-jal több életet ad stb. Arra emlékszem hogy csak akkor tudtuk végig játszani amikor az első felvehető dolog tea volt. Ezesetben úgy adta a dolgokat a gép hogy mindíg éppen elég volt az energia a föls alatt a következő élelemig. Sapka kötelező volt az esőcseppek miatt. A palotában pedig az eggyik pókra felülről rá másztunk így bekerültünk egy egyébként zárt ajtó mögé és az itt megszerzett kulcsal nyitottuk a következő ajtót. Ezáltal sok ajtót megkerültünk és nem kellet hadakozni az ufókkal vagy űrhajókkal. A skeleton kulcsot sosem használtuk mert azt hittük hogy az áll kulcs azt jelenti hogy csak olyan mintha kulcs lenne de nem az. Aztán nemrég nézegettem videokat a neten illetve itt is olvastam hogy az állkulcs valójában mindent nyitó kulcs. Ha lesz rá időm és érdekel valakit megpróbálok videót csinálni ezen az úton való végig játszásról mármint az állkulcs használata nélkül. Egy kis segítség a bogarak eltűnésével kapcsolatba: A bogár pedig nem tünt el megvan az csak csapdába esett... De még nem lövöm le pontosan a poént!
« Last Edit: 2020.December.15. 15:39:34 by ilozikatap »

Offline ilozikatap

  • User
  • *
  • Posts: 82
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #88 on: 2020.December.15. 15:31:12 »
Látom közben írtál. Ha arra utalsz hogy a bogarak is a die-be kerülnek akkor igazad van!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #89 on: 2020.December.15. 20:01:16 »
A bugos dolog nekem annyit mond hogy hibás a program...
Azóta PGyuri kijavított sok bugot a játékban. (Lehet, már 10 éve is ennek? Kegyetlenül megy az idő...) A faltörő hangyák nem tudom, akkor előjöttek-e. Szerencsére itt a lakásban nem jönnek elő hangyák a falból, de nem élnének sokáig.

Quote
végigjátszottunk még ha hónapokba is telt a gyakorlás
Hónapokba? Szerintem nálunk évekbe, és akkor is a külső joy-jal, ami sok életet ad.

Szerintem az álkulccsal (skeleton key) nem teljesíthető a játék. Ha az összes élet megmarad az álkulcs felvételéig, akkor is utána olyan viszontagságok jönnek, hogy mindenképpen kell vinni kalapot, mert sorozatosan elhullik a kukac a sok csöpögő vizecskétől. Ha meg kulcs nálunk van, nem lehet nálunk a kalap. A lifthez vezető képernyőkön szerintem mind a három élet elveszik kalap nélkül, nincs mit tenni.
Van az a kegyetlen expander, ami nagyon hülyén mozog, és alig lehet rajta átmenni. Utána jön pár tragikus képernyő, és utána a lift.
Egyszer a sokkulcsos variációval végigvittem, de ez "mostanában" volt, mert az emulátor snapshotjai jól jöttek. Pók mögé beesős részre nem emlékszem, azt majd megmutathatnád.

Látom közben írtál. Ha arra utalsz hogy a bogarak is a die-be kerülnek akkor igazad van!
Nem akartam erre utalni. Úgy érted, teljesen eltűnnek a bogarak? Az nem lenne rossz, de sajnos nekem elnyűhetetlennek tűntek. Van az Ant spray, de az is csak ideiglenesen nyiffantja ki őket.
Egyszer a DIE képernyőbe is bemászott a versenytárs kukac és ott tespedt. Lehet, hogy hangyák is voltak abban a képernyőben néha, már nem tudom. Az olyan, mint egy fekete lyuk, nem lehet belőle kijutni. De van egy billentyűkombináció, amivel átugrik egy másik pályára, az nem tudom, DIE képernyőben mit csinálna.
Na, már azt hittem, 10 éve is kiveséztük ezt a játékot, erre még mindig van mit írni róla.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos