Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: Mentrid on 2006.February.20. 21:53:29

Title: Wriggler
Post by: Mentrid on 2006.February.20. 21:53:29
Sziasztok nincs meg valakinek a Wirggler az a verzioja amelyikben végtelenszer halhatot meg a kuzkac.. Vagy nem tudná valaki feltölteni.:) Egyszer megvolt régen.:) De már csak az eredeti van meg..:)
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2006.February.20. 23:48:05
Quote from: "Mentrid"
Sziasztok nincs meg valakinek a Wirggler az a verzioja amelyikben végtelenszer halhatot meg a kuzkac.. Vagy nem tudná valaki feltölteni.:) Egyszer megvolt régen.:) De már csak az eredeti van meg..:)


Az eredeti Wriggler külsõ joy-jal játszva örökéletes, nem arra gondolsz? Az emulátoron gondolom ez nem mûködik így, mert nem lehet hozzá a külsõ joy-t csalatkoztatni, asszem.
Persze ez sem teljesen örökéletes. Elfogyott az elsõ élet, utána a második, utána pedig a harmadik elfogyása helyett "visszagyógyult" az elõzõ meg ilyesmi, aztán elõbb-utóbb az utolsót is elvette a gép. De lehet, hogy amikor a gépnek olyan kedve volt, tényleg marha sok életet adott.
Meg az is érdekes, hogy ha a menüben sokat várunk és a sokadik játékot indítjuk, akkor kissé átírja a gép a labirintust: ott is el lehet menni, ahol egyébként fal volt, aztán kimúlunk a nemlétezõ pályán, rosszabb esetben a gép is lefagy. Máskor meg az egyetlen járható úton a föld alatt odatesz valami zöldséget az útba és nem lehet továbbmenni. Máskor meg rövidebb úton eljuthatunk ezáltal oda, ahova csak hosszú bóklászással lehetne. Ja, meg ha a föld alatt a baloldali legszélsõ járatba megyünk, akkor legalul egy pók kimegy a játéktérbõl, az energiacsíkokat ideiglenesen eltûnteti (ha vannak), meg az idõt is eltûntetni, csak azt állandóan újra kiírja a gép, meg talán a nálunk lévõ tárgy nevét is letörli.

A Spectrum Világ tizenvalahányadik számában az EP mellékletben van egy örökélet a lap alján a Wrigglerhez, de hogy azt melyik fájljába kell beírni és pláne mi a kezdõcím, azt nem tudom. Könnyítésként elárulom, hogy valószínû nem a második fájl az, mert az a screen.  :lol:
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2006.February.20. 23:56:50
Quote from: "szipucsu"
Meg az is érdekes, hogy ha a menüben sokat várunk és a sokadik játékot indítjuk, akkor kissé átírja a gép a labirintust: ott is el lehet menni, ahol egyébként fal volt, aztán kimúlunk a nemlétezõ pályán, rosszabb esetben a gép is lefagy. Máskor meg az egyetlen járható úton a föld alatt odatesz valami zöldséget az útba és nem lehet továbbmenni. Máskor meg rövidebb úton eljuthatunk ezáltal oda, ahova csak hosszú bóklászással lehetne. Ja, meg ha a föld alatt a baloldali legszélsõ járatba megyünk, akkor legalul egy pók kimegy a játéktérbõl, az energiacsíkokat ideiglenesen eltûnteti (ha vannak), meg az idõt is eltûntetni, csak azt állandóan újra kiírja a gép, meg talán a nálunk lévõ tárgy nevét is letörli.

Érdekes és izgalmas feladat lenne kijavítani benne a bugokat :-)
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2006.February.21. 00:06:08
Igen, ezek bugok a Wrigglerben. Én azt a pályát tartom a hibásnak, amelyiken a kis pók kimegy a képernyõrõl. Ez valószínûleg beleszemetel a memóriába, aztán onnantól már bármi lehet... általában csak rossz származik ebbõl.
A külsõ joy-os örökélet dolog nekem is mûködött EP-n, emulátoron nem próbáltam. Viszont így végig tudtam vinni a játékot EP-n és hát a vége elég nagy csalódás volt, ugyanis semmi se történt, talán valami szöveg hogy "Gratulálok" és kész. Amúgy nagyon jó játék... a hangok és a grafika nagyon hangulatos benne. Meg az egész játékmenet.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2006.February.21. 00:32:19
Megvan a Wriggler örökélet:
SpV 20. szám, 18. oldal:

Az örökélethez a 48dd, a végtelen energiához a 27d8 címeken kell zérust elhelyeznünk.

De hogyan?

Érdekes lehet a végtelen energiás változat, energiavesztésnél mindig ugyanaz a hang szólhat. Talán a versenyzõtársat is lehet követni így?
A játék vége nekem is csalódás volt. Egyáltalán melyikünk nyerte a versenyt? Meg mintha azt írná ki a gép, hogy negyedikek lettünk. Ez elég gyenge teljesítmény, ha ketten indultunk a versenyen.
Egyébként felháborítóak ezek a bugok. Drága pénzen annak idején megvettük a játékot és ilyen.
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2006.February.21. 09:16:59
Quote from: "szipucsu"
Megvan a Wriggler örökélet:
SpV 20. szám, 18. oldal:

Az örökélethez a 48dd, a végtelen energiához a 27d8 címeken kell zérust elhelyeznünk.

De hogyan?

Gondolom miután a betöltõ betöltötte a memóriába a dolgokat. Valószínûleg ezek ilyen címek. Tehát megnézed a betöltõben mit hová tölt és abból már tudni fogod melyik file-ban kell átírni ezeket.

Quote from: "szipucsu"
Talán a versenyzõtársat is lehet követni így?

Ahogy emlékszem a gép csalt. Képernyõváltásnál õ mindig kicsit elõrébb volt már mire te átértél. Mint a nagy csontpók.

Ti végigjátszottátok? Gratulálok! Örültem ha a föld alá lejutottam ;-)

Egy 3d-s Wriggler remake PC-re milyen király lenne! Multiplayer lehetõséggel és úgy hogy tényleg lehessen versenyezni.
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2006.February.21. 10:32:17
Quote from: "endi"
a vége elég nagy csalódás volt, ugyanis semmi se történt

Ez másik játékoknál is elõfordult :( Emlékszem Apucival sokáig azon izgultunk, hogy mi lesz a Centrumball-ban ha sikerül az összes betût kigyújtani... ott se lett semmi :(
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2006.February.21. 10:35:12
Quote from: "MrPrise"
Érdekes és izgalmas feladat lenne kijavítani benne a bugokat :-)

A Wriggler is Spectrumról lett átírva, így felmerül a kérdés, hogy az eredetiben is benne volt a hiba, vagy csak az átírásnál került bele?
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2006.February.21. 11:52:48
Nem specy átirat, a grafikáján látszik, hanem valami más gép, most nem jut eszembe. Persze az is hasonló gép mint a specy, sok játékot írtak át arról EP-re.
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2006.February.21. 13:03:11
Quote from: "endi"
Nem specy átirat, a grafikáján látszik, hanem valami más gép, most nem jut eszembe. Persze az is hasonló gép mint a specy, sok játékot írtak át arról EP-re.

Akkor Amstard CPC :)
http://www.cpcgamereviews.com/w/index5.html#wriggler_romantic_robot

Kérdés ettõl függetlenül fentáll, vagyis eredetileg hibás a program, vagy áritásnál hibáztak?
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2006.February.21. 14:48:33
jaja az az, amstrad... hm milyen szép játékok voltak rá... szeretem nézegetni az ilyen régi játékok képeit :)
Title: Re: Wriggler
Post by: Mentrid on 2006.February.21. 23:15:28
Nem tudom.. Fura az amikor más a pája azt nem bugnak néztem edig olyankor tudtam hol vanak nyitva kapuk hol lehet röviditeni.:) Meg akor elehetet menni a kukac pokolba...:))

De nekem olyan verzio volt az egyik kazin amugy ami betöltés után a giliszta halhatatlan volt...)) Valaki áttdná írni  azt nagyon megköszöném...:)

Amugy nem hitem volna hogy átirták ez a játék is lol.)
Title: Re: Wriggler
Post by: Mentrid on 2006.February.21. 23:31:18
Quote from: "Zozosoft"
Quote from: "endi"
Nem specy átirat, a grafikáján látszik, hanem valami más gép, most nem jut eszembe. Persze az is hasonló gép mint a specy, sok játékot írtak át arról EP-re.

Akkor Amstard CPC :)
http://www.cpcgamereviews.com/w/index5.html#wriggler_romantic_robot

Kérdés ettõl függetlenül fentáll, vagyis eredetileg hibás a program, vagy áritásnál hibáztak?


Amugy ez az info nekem sokat ér..:) Igy lehet hogy tudom futatni a wirgglert a telefonomon.. De amugy akor a lair-t is cpcrõl írták át nem is a sprectrumról érdekes..
Mert it olyanak a falak mint az enterprisebe nem mint a sprectrumba...
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2006.February.27. 00:29:23
Megnéztem az amstardos linket. Ott van ám egy csomó letölthetõ játék (nem csak képek) meg emulátor is Amstrad-hoz! Köztük sok megvan EP-re is. A Wrigglert megnéztem. A föld alatt ott baloldalt nem megy ki a játéktérbõl a pók, tehát, ezt valószínûleg átírásnál szúrták el. De lehet benne némi szándékosság is, hiszen érdekesebb, ha nem mindig teljesen ugyanolyan a labirintus.

Egyébként én nem tudtam eddig, milyen gép az Amstrad. A játékok alapján, amiket megnéztem, az EP sokkal jobb! A Wrigglerben például állandóan zöld a háttér, így a föld alatt is fû van. De ha a Cauldront vagy más játékokat megnézünk, akkor is sokkal jobb az EP változat!
Hiába, az EP verhetetlen! És még kék képernyõ sincs és nem kell utána a scandiskre várni.  :lol:
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2006.February.27. 01:06:12
Azért a Wriggler hibát a mi verziónkban (ha szándékos volt, ha nem) valaki egyszer "megnézhetné"... :wink:  Hátha javítható...
Title: Wriggler bugok
Post by: szipucsu on 2007.November.09. 17:47:12
Lehet, hogy soha nem kerülnek kijavításra, de ha már ennyire benne vagyok, összeírtam a Wriggler bug-okat, a teljességre törekedve:

- A jobb és a bal hangcsatorna fel van cserélve;
- Az ENERGY felirat E betûjébõl idõnként eltûnik a bal alsó rész az energiacsíkok miatt (a videón 3:00-nál figyelhetõ meg).
- Ha sírkövünket felvesszük és megint meghalunk, és letesszük a sírkövet, két sírkövünk lesz, viszont az egyik csak látszólag van ott: ha rámegyünk,letörlõdik.
- DIE képernyõbe kerülve gyakran lefagy a gép.
- Néha ott is nyitva vannak a falak, ahol nincs is út, és DIE képernyõbe kerülünk; máskor meg az egyetlen járható utat falak állják el.
- A Skeleton key-t tartalmazó képernyõn néha ott van egy extra life, ami, ha átmegyünk a szomszéd képernyõbe és vissza, eltûnik.
- Ha egy "sütõtökös" rúd a plafonhoz nyomra a kukacot, átesik a rúdon, és letörli a vonalat (rudat), ami a tökfejet tartja (A videón 11:55 után).
- A Skeleton key-t tartalmazó képernyõ után valahol az "expander" belemegy a "rúdba" és letöröl belõle (a videón 17:07-nél).
- A kastélyban az egyik mozgó ûrhajó letörli az alatta lévõ "csillagot".
- Ha a Wrigglernek esés közben nekimegy az expander, akkor a Wriggler megakad és a levegõben mászkálhat.
- Ha a kastélyban a liftben képernyõváltásnál a lefele gombot nyomjuk, átesünk a liften.
- Indulásnál a játékot indító robot keze ott is marad és vissza is kerül a helyére.
- Ha a föld alatt a bal oldali jártból lent jövünk, akkor egy pók kimegy a játékképernyõbõl és letörli az esetleges energiacsíkokat és a nálunk lévõ tárgy nevét (CPC verzióban ez nincs).
- Az óriás skorpió és a méhecske vibrál, és amikor tökfejes rúdon "liftezik" a Wriggler, akkor a Wriggler is vibrál. A kastélyban lévõ liftnél ugyanez.
- Ha egy tárgy ott van a képernyõn, lassítja az ellenfeleket, ami persze ki is használható, hogy kevesebb energiát veszítsünk. Különösen a csöpögõ vízcseppnél figyelhetõ meg a lassulás.
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2007.November.09. 17:58:13
Köszi ezt a sokmindent... Esetleg akadna önként jelentkezõ a (legalább a játékot nagyban befolyásoló) hibák kijavítására...?  ;-)
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2007.November.09. 18:03:56
Tervezem, hogy majd visszafejtek játékokat, tanulmányozás céljából, mellékesen persze a hibákat is ki lehetne javítani.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2007.November.09. 18:43:48
Tervezem, hogy majd visszafejtek játékokat, tanulmányozás céljából, mellékesen persze a hibákat is ki lehetne javítani.

Jó neked, hogy értesz az ilyesmihez. Én max. basic játékokat tudnék visszafejteni.
Akkor lehetne mondjuk pályaszerkesztõt is készíteni a Wrigglerhez? Az nagyon poén lenne. :D
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2007.November.12. 11:19:58
A videót Szipucsu-nak köszönhetjük, én csak a TV-t és a bevezõ képsorokat csináltam meg hozzá.
A kép gondolom ismerõs az ep128.hu-ról :-D

Én meg csak felvettem a végigjátszást, a többit MrPrise csinálta. :)
Amúgy érdemes lenne megszámolni, hány élete veszik el a Wrigglernek. Fõleg a Skeleton key  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Wriggler_8.gif)utáni képernyõkön szerintem lehetetlen örökélet nélkül végigmenni. Még ha egy kalapot vihetnénk magunkkal az esõcseppek ellen, de a kulcs miatt erre nincs lehetõség.
A másik lehetetlen rész közvetlen a lift  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Wriggler_9.gif)elõtt van. Én vagy 5-ször mentettem snapshotot, mire sikerült átvergõdni azon az ominózus "expanderen" (mozgó járdán). Ha itt leesünk, újra meg kell tenni egy olyan utat, ami tele van mindeféle kellemetlenségekkel, és immár a felvehetõ tárgyak sem lennének ott újra.
Laci, te mondtad ugye, hogy a Skeleton key mindenképpen kell? Biztosan nem lehetne azt a részt kikerülni?
Amúgy a Skeleton key-ig simán el lehet jutni úgy, hogy akkor még az összes élet meglegyen, csak én bohóckodtam el a végigjátszásban. (Meg szerencse is kell hozzá persze, hiszen ha nem kalapot tesz oda a kertben az óriáspók után  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Wriggler_4.gif)a gép, hanem valami kaját (a belinkelt képen most extra life van), akkor nem kellett volna utána annyit szerencsétlenkedni.)
Egyébként más útvonalon is el lehet jutni a föld alá. Ha az elõbb említett "kalapos" résznél  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Wriggler_4.gif)(elsõ óriáspók utáni 2. képernyõ, madárijesztõvel) balra megyünk és netalán sikerül átvergõdni az ott lévõ másik óriáspókon, akkor oda jutunk, ahol késõbb szórakozottságom miatt a másik irányból belerohantam az óriáspókba. Másik lehetõség, ha a start után kb. a 6. képernyõn felfele megyünk 2 képernyõt és ott  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Wriggler_3.gif)ugyancsak egy óriáspókot átvészelve eljuthatunk a madárijesztõs képernyõ utáni képernyõre. (A képernyõknek adhattak volna valami nevet is (mint a Catacombban/Tombs of doomban), így hevenyészett körülírásokkal ember legyen a talpán, aki tudja követni, mirõl beszélek...)
Próbálgattam képernyõmentésekbõl térképet összehozni, de piszok nehéz pontosan körbevágni az egész képernyõbõl csak a játékteret. (Térkép  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Map/Map_Wriggler.jpg)már van amúgy, csak nem képernyõmentéses.)
A videónak az eredeti változata egyébként vesztességmentes tömörítésû és teljes képernyõs nézetben is szépen mutat. Ha valaki netalán szeretné ezt látni, írjon nekem! (Igaz, csak 618 mega...) Ha több videó összegyûlik, lehetne talán egy DVD-t csinálni ezekbõl.
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2007.November.12. 11:59:53
A videónak az eredeti változata egyébként vesztességmentes tömörítésû és teljes képernyõs nézetben is szépen mutat. Ha valaki netalán szeretné ezt látni, írjon nekem! (Igaz, csak 618 mega...)
Vagy nekem és akkor felrakom az oldalra. A vágott DivX verzió (ebből lett a TV) csak 104MB, igaz ezen már kicsit látszik a tömörítés, de a pixelek nincsenek elmosódva.
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2007.November.12. 12:34:14
Ha a Fõnöknek nem gond ezt a méretet kitenni, én is megnézném "eredetiben"... Szóval támogatom az elérhetõvé tételt! :-)
(... és hasonló végigjátszás videók kirakását, gyûjtését is! :-) )
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2007.November.12. 12:51:50
A DivX verziót itt (http://enterpriseforever.com/downloads/?dir=Videos) találhatjátok.
Nekem a MediaPlayer nem jól játsza le, MPlayer-rel érdemes.
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2007.November.12. 13:29:36
Köszi! Nem semmi darab! Ki gondolta volna 15 éve, hogy "ilyesmink" lesz...? :-)
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2007.November.12. 13:37:39
Szipucsunak köszönjétek. A vágott verzióból jelenleg csak ez a DivX-es verzió van (és persze az ami az EP TV oldalon van). Elkezdtem újrakódolni a videot egy kevésbé veszteséges codec-kel, 6-7 óra múlva lesz kész ;-) Remélhetőleg azért 1 GB körül lesz a mérete. Most 2GB-re becsüli a program a végleges méretet, de folyamatosan változik. Nem mintha nem férne el a szerveren, de 2GB-t már műveszet feltölteni 15kB/mp sebességgel ;-)
Title: Re: Wriggler
Post by: Meghad on 2007.November.12. 16:52:24
Quote
Próbálgattam képernyõmentésekbõl térképet összehozni, de piszok nehéz pontosan körbevágni az egész képernyõbõl csak a játékteret. (Térkép  (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Map/Map_Wriggler.jpg)már van amúgy, csak nem képernyõmentéses.)

A HyperCam nevû programmal megoldható a képernyõkivágás.

Title: HQ Wriggler video
Post by: MrPrise on 2007.November.12. 22:48:13
A letöltések (http://enterpriseforever.com/downloads/?dir=Videos) között megtalálhatjátok most már a Wriggler videót veszteségmentes codec-kel tömörítve. A lejátszásához szükséges a CamStudioCodec amelyet le tudtok tölteni onnan.
Remélem örültök majd neki, mert 5 órámba került feltölteni ;-)
Title: Re: HQ Wriggler video
Post by: szipucsu on 2007.November.12. 22:58:42
Köszönjük, ezt én is le fogom tölteni, mert az eredeti videómban volt egy apró hiba (amit azóta MrPrise-szal legyûrtünk).
Valószínû, váltott mûszakot játszom majd a számítógéppel: amíg én alszom, õ addig dolgozik, azaz tölti le a cuccot. :D
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.01. 16:43:38
Ha bármelyik játékhoz szeretnétek trainert, akkor én, ha tudom, megcsinálom. :)
Engem egy Wriggler sérthetetlenség poke érdekelne. Pontosabban még jobb lenne, ha a gép nem az általunk irányított, hanem az "automata" kukacot mutatná, merre megy, hova jut...
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2008.August.01. 17:15:07
Az se lenne rossz, ha az automata kukac nem csalna :-)
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.01. 17:31:02
Vagy lehetne az Airwolfhoz hasonló "falonátmenõs" változat, csak akkor meg könnyen végveszélybe lehetne kerülni.
Ill. a föld alatt is lehetne mindig menni felfele is - vajon a lift utolérne? :D
Title: Re: Wriggler
Post by: IstvanV on 2008.August.01. 18:07:08
Engem egy Wriggler sérthetetlenség poke érdekelne. Pontosabban még jobb lenne, ha a gép nem az általunk irányított, hanem az "automata" kukacot mutatná, merre megy, hova jut...

A CPC-ről átírt verzióban a 94b8h címre kell 0-t írni futás közben (emulátoron) a sebezhetetlenséghez.
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2008.August.01. 18:18:17
Engem is mindig érdekelt, vajon hova a manóba megy az automata kukac és hogyan... Vajon egyáltalán "benne van a játékban" végig, hogy a másik kukac mit csinál? Tényleg tök jó volna 1x végig követni azt is...
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.01. 21:48:55
A sérthetetlenséges változatban kétszer is nekivágtam a versenyzõtárs követésének. Mindkét alkalommal egy bizonyos helyig sikerült követni, ott jött a döbbenet - hát igen, a versenyzõtársnak úgy látszik, mindent lehet...
Lehet, próbálkozom tovább is, meg akinek kedve van, szintén megteheti. Úgy tûnik, ha különbözõ utakon is, de végsõ soron a "döbbenetes" képernyõn is áthalad fajtársunk, így azt is meg lehet csinálni, hogy még õelõtte odamegyünk. Ha szerencsénk van, a kertben tesz egy kis kitérõt, mialatt mi egérutat (Qkacutat) nyerhetünk, és mire odaér a "döbbenetes" képernyõre, addigra mi már a képernyõ másik részébõl mutathatunk neki szamárfület (Qkacfület). Ezzel a módszerrel elõbb-utóbb ki lehet deríteni, merre megy a kolléga.

Érdemes még megfigyelni: régebben valaki (talán Zozo) említette, hogy a pálya azért változhat meg, mert az egyik képernyõn egy pók kimegy a játéktérbõl (a föld alatt) és ez szemetelhet bele a memóriába. Ez tökéletesen megfigyelhetõ a két mellékelt demót összehasonlítva. A "pókkimenõs" képernyõ után következõ képernyõ a 2. demo fájlban másképp néz ki, és utána szinte az összes képernyõ. Persze versenyzõtársunkat ez nem zavarja, simán átmegy a páfrányon...

Plusz érdekesség, hogy a "pókkimenõs" (2-es számú demo fájl) esetében az egyik pályán egy "spare" felirat is megjelenik, amivel azt hiszem, eddig nem találkoztunk. Lehet, hogy a játék fejlesztésekor ilyet is akartak volna a programozók, majd meggondolták magukat, de a kódban bennemaradt?

Tipp: ha a Machine/Speed-et nagyobbra állítjátok, nem kell annyit várni a demóban, mire odaér.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.02. 00:25:43
Megpróbáltam a játék betöltõjébõl kideríteni, melyik fájlban és hol kellene átírni a 94b8-as címet a sérthetetlenséghez, hogy betöltés után ne kelljen külön átállítani. Nem találtam EXOS 01 utasítások után fájlok kezdõcímét és hosszát. Ha nem így, akkor hogyan lehet kideríteni, hogy melyik fájlt milyen címre tölti be?
(Igazából nem probléma, mert snapshotból is vissza lehet tölteni a sérthetetlen változatot, de érdekelne a válasz.)
Title: Re: Wriggler
Post by: IstvanV on 2008.August.02. 00:45:00
Megpróbáltam a játék betöltõjébõl kideríteni, melyik fájlban és hol kellene átírni a 94b8-as címet a sérthetetlenséghez, hogy betöltés után ne kelljen külön átállítani. Nem találtam EXOS 01 utasítások után fájlok kezdõcímét és hosszát. Ha nem így, akkor hogyan lehet kideríteni, hogy melyik fájlt milyen címre tölti be?
(Igazából nem probléma, mert snapshotból is vissza lehet tölteni a sérthetetlen változatot, de érdekelne a válasz.)
Szerintem a legegyszerűbb megoldás megkeresni azt a byte sorozatot a file-okban, ami a módosítandó résznél van (35 3A 23 B0 A7), és a 35 helyére 00-t írni. Ezzel a módszerrel megtaláltam az utolsó file-ban a 14B8 címnél.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.02. 12:45:18
Szerintem a legegyszerûbb megoldás megkeresni azt a byte sorozatot a file-okban, ami a módosítandó résznél van (35 3A 23 B0 A7), és a 35 helyére 00-t írni. Ezzel a módszerrel megtaláltam az utolsó file-ban a 14B8 címnél.
Köszi! Hát igen, most már van emulátor, így könnyû. :)

Egyébként ha nem az örökéletes változatot tesszük sérthetetlenné, így is visszakerülhetünk a menübe, mert kimúltunk. Rájön valaki, hogy hogyan, vagy eláruljam? :)
Title: Wriggler térkép
Post by: szipucsu on 2008.August.03. 23:05:18
Egyszer, ha majd nagyon ráérek, talán megcsinálom a föld alatti részt is. Esztétikai szempontból emezen még lehetne javítani. Egyébként, ha jól számoltam, 94 képernyõbõl áll a labirintus, mielõtt a föld alá lemennénk.
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2008.August.03. 23:43:33
Ez így is nem semmi meló lehetett, köszi! :-)
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2008.August.04. 16:03:43
Szép munka.
Kerestem a Neten Wriggler térképet, de nem találtam.
Valamelyik Spectrum világban viszont van hozzá térkép.
Spectrumon 3 gépi kukac van és csak akkor tudnék a 4. helynél jobban végezni, ha a 3 ellenkukacot lelőhetném a startpisztollyal. :lol:
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2008.August.04. 18:03:13
WoS-ra épp a napokban rakott fel valaki Wriggler tértéket, persze az nem ilyen profi screenshotos, csak sematikus.
Mindig érdemes nézni a WoS-nak a What's New részét, sokszor vannak térképek. :) Nosztalgiaaaaaaa! :)
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2008.August.15. 22:41:43
na most van kint egy screenshtos map a WoS-on:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/w/Wriggler.png
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2008.August.15. 22:51:12
wow nem is emlékeztem az ûrhajós részre, de most beugrott :)
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2008.August.15. 22:52:04
na most van kint egy screenshtos map a WoS-on:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/w/Wriggler.png
Ez durva!
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.16. 01:33:40
na most van kint egy screenshtos map a WoS-on:
Nem gyenge.
Logikus, hogy jelöli, hol lehet átmenni, ezt én nem jelöltem a térképen. (Viszont az enyém ezért "ominózusabb" látvány, hogy összefüggõ.)

Egyelõre hozzá sem merek állni a földalatti részhez. :D Azokon a vonalakon aztán kiigazodni... Ha belevágok, sztem a Spectrum Világ térképét (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Map/Map_Wriggler.jpg) fogom alapul venni (vonalak helyett számok).

Ahogy elnézem, nem kell feltétlen a Skeleton key, hanem a kastélyban lévõ kulcsokat megfelelõen kombinálva elõbb-utóbb át lehet vergõdni a cél elõtti ajtón is. Szerintem az EP verzióban is ez lehet, mert ahol a skeleton key van, onnan nem lehet 3 élettel kijönni. (De azt hiszem, a lift elõtti pár képernyõn is mindenképpen elveszik pár élet, esetleg akkor nem, ha kalapot használunk a vízcseppek ellen.)

Volt egy sejtésem, hogy (az Airwolfhoz hasonlóan) azért nem csinálták meg szépen a játék végét, mert 3 élettel úgyse jut el senki oda. De kalappal még lehet esélyünk.
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2008.August.16. 06:45:25
A Spectrumos verzióban a második menetben megbolondulnak a kukacok.
Láttam hogy az egyik keresztülment mindenen, mint egy tank. :)
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2008.August.16. 11:57:09
A Spectrumos verzióban a második menetben megbolondulnak a kukacok.
Láttam hogy az egyik keresztülment mindenen, mint egy tank. :)
Követni persze, gondolom, nem lehetett...
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2008.August.16. 12:54:08
Követni persze, gondolom, nem lehetett...

Amelyiket követtem az nem szabálytalankodott. Bezzeg a másik… :)
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2008.November.15. 22:37:31
Beleolvastam pár korabeli Spectrum újság kritikába amit a Wrigglerrõl írtak... hát eléggé lehúzták, fõleg mert "nem elég gyors, nem pörgõs"... hát szerintem meg akkora nagy hangulata van és olyan aranyos meg szép hogy a sebessége pont jó.
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2008.November.15. 23:55:22
Beleolvastam pár korabeli Spectrum újság kritikába amit a Wrigglerrõl írtak... hát eléggé lehúzták, fõleg mert "nem elég gyors, nem pörgõs"... hát szerintem meg akkora nagy hangulata van és olyan aranyos meg szép hogy a sebessége pont jó.
Teljesen egyetértek... :)
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2008.November.16. 01:22:47
Én is epekedve lesem a remake oldalakat, hátha valaki felújítja. :)
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2008.November.17. 21:45:34
20 perces munka: http://www.etyekfilm.hu/wriggler_001.avi
:)
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2008.November.17. 22:15:40
:ds_icon_cheesygrin: Király!
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2008.November.17. 22:16:13
20 perces munka: http://www.etyekfilm.hu/wriggler_001.avi
:)

Nice!  :cool:    Lesz tovább is? :)
Title: Re: Wriggler
Post by: Attus on 2008.November.17. 22:29:23
20 perces munka: http://www.etyekfilm.hu/wriggler_001.avi
:)
Csudijó!  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2008.November.17. 22:30:01
Ez a célminõség: http://www.etyekfilm.hu/ant_0008.avi
:)
Csak még nem tudom hogyan oldom meg hogy a kukac Wriggleres maradjon de mégis olyan részletes-realisztikus hogy beleilljen ebbe a környezetbe.
Lehet hogy nem is játékot hanem kisfilmet kéne csinálni? :)
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2008.November.17. 22:32:48
Ez a célminõség
:shock: Nagyon jó!
Title: Re: Wriggler
Post by: varrogy on 2009.September.14. 23:08:12
Gondoltam egy kicsit feldobom a topic-ot!
Én magam is nagy wriggler fan vagyok :) 15 év után tudtam csak végigvinni a játékot és azt is csak emulátoron.
A kukac követés téma engem is nagyon érdekelt. Nemrég rá is jöttem, hogy hogyan lehetne ezt kivitelezni ;)

Kellékek:
EP32 emu (ezzel próbáltam és megy, a beállítások: nick chip refresh rate 120hz, z80 frequency 2mhz)
Wriggler játék (nem árt a TRN változat)  :)

Eredmény flash videóban a Letöltések (http://enterpriseforever.com/letoeltesek_downloads/egyeb_misc-t187.0.html;msg16077#msg16077) között (Wriggler Misc)!
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2009.September.14. 23:16:50
hogy kell lejátszani?
sajnos opera alatt minden attachment html kiterjesztéssel mentõdik, úgyhogy még a kiterjesztést se tudom...
Title: Re: Wriggler
Post by: varrogy on 2009.September.14. 23:18:14
Én is epekedve lesem a remake oldalakat, hátha valaki felújítja. :)

Itt talán várható egy Remake. Demo már van letölthető, lehet tesztelni.
Mondjuk fura elképzeléseik vannak az ottani fórumozóknak, mert azzal indít a készítő, hogy ő csak a föld feletti részt szereti és ezért csak az lesz benne a remakeben és látszólag ezzel egyet is értenek az ott hozzászólók.
Felajánlottam a segítségemet a készítőnek, hogy elkészítem a térkép maradék (föld alatti) részét vagy akár fejlesztést is tudok csinálni, de sajnos nem adta ki az infókat ahhoz, hogy ez létrejöhessen.

Wriggler (WIP) forum (http://retroremakes.com/forum/index.php/topic,394.30.html)

Nem az a 3D-s remake, de az előzetes grafikák jól néznek ki!
Mindenesetre én is várom, hogy elkészüljön!
Title: Re: Wriggler
Post by: varrogy on 2009.September.14. 23:21:47
hogy kell lejátszani?
sajnos opera alatt minden attachment html kiterjesztéssel mentõdik, úgyhogy még a kiterjesztést se tudom...

.swf az eredeti kiterjesztése és nálam window$ alatt dupla kattintással megnyílik a flashplayerben.
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2009.September.15. 19:49:08
Az Opera lejátsza az SWF fájlokat,
[attachthumb=#]
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2010.March.05. 18:17:46
Itt talán várható egy Remake. Demo már van letölthetõ, lehet tesztelni.

Már el is készült a remake. (Java, böngészõvel játszható) (http://www.fatseagal.retroremakes.com/)
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2010.March.05. 22:38:38
Hát... a jobbfajta átiratok közé tartozik, de sajnos egyáltalán nem hozza az eredeti hangulatot...
Egyrészt a zenék nagyon hiányoznak, másrészt a tempó... a Wrigglerben pont az volt a jó hogy szép komótos tempóban zajlott, élvezet volt nézni a szép animot stb... itt meg? Az anim és mozgás felgyorsítva...
Ja és a hangok... azok is nagyon sokat dobtak rajta... szinte azok is kis zenék voltak...
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2010.March.05. 23:50:42
Ja és a hangok... azok is nagyon sokat dobtak rajta... szinte azok is kis zenék voltak...
Igen, a pókok mozgása zenei hangokból állt, lelassítva egész pontosan lehetett hallani, talán moll hármashangzatok voltak eredetileg. Itt meg semmilyen hangeffekt nincs, nemhogy sztereó hangok, mint az eredetiben.
A többi tekintetben meg sok minden megváltozott, pl. valamelyik tárgytól nem az energia töltõdik fel, hanem gyorsabban mozog a kukac. Szóval a játékmenetet átdolgozták.
[attachimg=#]
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2010.March.06. 22:17:14
Ja azt észrevettem hogy a kávétól felgyorsulok. Ezek mondjuk jó ötletek.
Igen, a nagy pók hang pl. nagyon jó volt, de a többi is. Mestermunka ez a játék.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2010.March.06. 22:43:29
Már korábban is említettük valahol, hogy ahogy egyre nagyobb teljesítményû számítógépek vannak, egyre kevésbé figyelnek oda a programozók az apró részletekre. Ez úgy nagy általánosságban elmondható. Azt hiszik, hangeffektek helyett betesznek valami zenét, amirõl talán meg se mondanánk, hogy számítógépes zene, annyira "tökéletes", és ezzel a hang el is van intézve.
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2010.March.07. 10:36:08
Jól sikerült remake. Remélem, elkészíti a fölalatti részt is, mert nekem az a kedvencem. :)
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2010.March.07. 10:43:42
Jól sikerült remake. Remélem, elkészíti a fölalatti részt is, mert nekem az a kedvencem. :)
Remélem, lehet majd a föld alatt vakondot is találni, amely fejt nekünk egy rövidebb utat.
Bár egyelõre úgy áll a dolog, hogy nem akar földalatti remakét csinálni a szerzõ és Varrogy segítségébõl sem kért.

A fórumukban valami pályaszerkesztõrõl is írtak, hogy megvalósítható lenne.
Title: Re: Wriggler
Post by: Mentrid on 2011.March.31. 10:44:14
:D

A játékot és ezt a film részletet mindig összekötöm az agyamba.:)))

http://www.youtube.com/watch?v=XoS_9QXtVPs

Title: Re: Wriggler
Post by: Pgyuri on 2011.July.25. 10:03:34
Üdv,

Bocsánat azoktól, akik máshol is olvasták ezzel a játékkal kapcsolatos gondolataim, de ide is nagyon kívánkozik.

Levél #1:

Böngésztem egy jóízűt az Enterprise fórumon. Végigolvastam több klassz témát és sokminden tetszett. Aztán előkerült ez a Wriggler nevű játék.

Ez az, amivel Spectrumon olyan jókat játszottam és amelyben mindenki nagyon kíváncsi volt, hogy a kukacversenyben az ellenfél kukacok mit csinálnak, merre kódorognak. Mivel itt sokat olvastam róla, megvolt a lelkesítés, gőzerővel elkezdtem visszafejtenia spectrumos változatot. Bátran állíthatom, rengeteg hasznos POKE-t és egyebet sikerült kitúrnom és mind emellett a többi kukacka taktikáját is sikerült megfejteni a játék teljes működése mellett. Itt áll előttem gatyára vetkőztetve :)

Erről már írni is érdemes, ezért össze is hoztam egy rövidke leírást, hogy publikáljam az EP-s fórumon. De mielőtt ezt megtehettem volna (szerencsére), sikerült életet lehelni az Enterprise emulátoromba és be is tölteni az ottani Wriggler változatot. Ekkor jött a döbbenet.

A Romantics Robot által kiadott EP-s mű sokkal, de sokkal gyengébbre sikerült a Spectrum változatnál. Hihetetlen volt látni, hogy ebből a csodálatos gépből csak ezt voltak képesek kihozni. Példákat hozzak?

Hát a Spectrum voltozatban 3 kukac az ellenfél, az EP-sben csak 1 maradt....csak viccből, de a játék végén, ha eljutunk oda, a gratulációban közli a gép, hányadik helyezést értük el... Spectrumon még hagyján a 4., de EP-n is? Kettőből?

Aztán az ellenségek, tárgyak sem ugyanúgy kerültek át, de miért is rosszabbul, szinte ?gyötrelmessé? téve ezt a szép játékot.  A pálya meg - amennyire én eljutottam benne - szinte teljesen ugyanaz, kicsit szebb grafikával a színek miatt.

Jöhetett ezután a debug Enterprise emulátorban, mert a spectrumos forrás annyira belém égett, hogy gondoltam, a Z80 ott se lehet más. És nem is tévedtem. Szépen ráismertem az eredeti programszervezési struktúrára, vagyis a programozók nem sokat teketóriáztak, töprengtek, csak áttették a kódjukat....DE AKKOR miért hagyták ki a jórészét és miért nem figyeltek a finomságokra a játékban?  Ennyire szűk volt a határidejük?  Az a pár zenei szösszenet mellett juthatott volna idő bőven a tuningra... csak újabb példaként, de a spectrumos változatban 1, azaz egy POKE-val DUPLÁJÁRA lehet gyorsítani a játékmenetet! Ennyi tartalék volt ebben a kódban, játékban.

Ha most Zozo-val összeülnénk, kb. 2 nap alatt elkészülne az átirat a ZX változatból, tuningolva.

Levél #2:

Hiába, nem szabadulok tőle, még este is e körül forogtak gondolataim. Felállítottam egy saját koncepciót (nincs kedvem a neten keresgélni).

Szerintem a Wriggler elsőként Spectrumra készült el. Ebben a változatban dolgoztak ki mindent szépen. Mire alapozom?

1; A Spectrum változatban 3 gépi kukac indul a versenyen, nehezebb lett volna beletenni utólag, mint kivenni a többi gépre készült változatból.
2; A Spectrum változatban nincs HAT (kalap) nevű tárgy, amely feladata, hogy a csöpögő sav ellen védelmet nyújtson. Szintén miért hagyták volna ki, ha a Spectrum készül el később ?
3; A Spectrum változatban a programozás-technika nagyon a géphez van igazítva, a többi változaton is ugyanez a struktúra látható, de ott felesleges lett volna így szervezni bizonyos részeket.

Tehát első a Spectrum változat volt, utána Endi-re támaszkodva a CPC változat következett és utána a nagy hiba. Eldöntötték, hogy lesz Enterprise változat és alapnak inkább a CPC-t választották a Spectrum helyett. Szerintem kár, bár ez csak egy magánvélemény.

Eddig felfedezett, nem gép-képességből adódó különbségek a Spectrum és EP változat között:

1; 3 (ZX) helyett csak 1 (EP) kukac versenyez
2; A versenytárs kukac szó szerint csal (EP), míg 3 verziósban cseles intelligenciát kaptak (ZX).
3; Sokkal több hangyát és egyéb ellent tettek a játékba (EP).
4; Új tárgy jelent meg kalap képében (EP)
5; Nem animálnak a tárgyak (EP), míg a másikon (ZX) két fázisuk is lehet.
6; Nagyon sok a hiba (EP)

Nyuzga írta, hogy a spectrumos változatban a második menetben eltévedtek a kukacok. Eddig ezzel még nem találkoztam, de nagyon jó lenne javítani. Ha esetleg tudsz több konkrétumot a körülményekről....szívesen utánajárnék. Folytatom a forrás kommentezését, bár sajnos nem rejt se "Easter Egg"-et, se finom csalás lehetőséget...pedig igazán belefért volna egy kis ravasz átjáró, trükkös fal, stb. vagy csak egy kis Beatles felirat :)

Szívesen foglalkozom az EP-s változattal is, ha valaki segít kinyerni a forrást TXT-be, mert a beépített debugger nem épp nekem való. Az EP-s örökéletet a Spectrum forrás alapján hamar sikerült megtalálni, de felülírni még nem jöttem rá, hogyan kell.

Pgyuri
Title: Re: Wriggler
Post by: IstvanV on 2011.July.25. 10:47:10
A Romantics Robot által kiadott EP-s mű sokkal, de sokkal gyengébbre sikerült a Spectrum változatnál. Hihetetlen volt látni, hogy ebből a csodálatos gépből csak ezt voltak képesek kihozni. Példákat hozzak?

Az EP-s Wriggler valójában nem a Spectrum, hanem a CPC verzió (http://www.cpc-power.com/index.php?page=detail&num=1111) átirata, amelyen (grafikailag) javítottak is egy keveset, igaz, néhány hiba is került az átiratba.

Quote
Hát a Spectrum voltozatban 3 kukac az ellenfél, az EP-sben csak 1 maradt....csak viccből, de a játék végén, ha eljutunk oda, a gratulációban közli a gép, hányadik helyezést értük el... Spectrumon még hagyján a 4., de EP-n is? Kettőből?

Ha a Spectrum verzióban hasonló módon működnek a "gépi" kukacok mint a CPC és EP változatban, akkor ennek nem sok jelentősége van, mert a játékosnak egyébként sincs esélye ellenük csalás nélkül :) Minden ellenségen és ártalmas akadályon egyszerűen sértetlenül áthaladnak. EP-n legalább a 4. helyett a 2. helyen lehet célba érni :)
Title: Re: Wriggler
Post by: IstvanV on 2011.July.25. 11:03:39
Szívesen foglalkozom az EP-s változattal is, ha valaki segít kinyerni a forrást TXT-be, mert a beépített debugger nem épp nekem való.

A file-ba listázáshoz a D "" KEZDŐCÍM VÉGCÍM, vagy a teljes Z80 által látott 64K memóriához a D "" 0 FFFF monitor parancs használható. A file nevét egy file választó ablakban lehet megadni. De ilyen célra talán célszerűbb olyan disassembler programot használni, ami pl. meg tudja találni a kód által hivatkozott címeket és ez alapján címkéket generál.

Quote
Az EP-s örökéletet a Spectrum forrás alapján hamar sikerült megtalálni, de felülírni még nem jöttem rá, hogyan kell.

ep128emu monitorban >CÍM ÉRTÉK parancsot kell használni. A cím és az érték alapértelmezés szerint hexadecimális, de decimális is lehet a számokat L karakterrel kiegészítve (pl. az FF és a 255L ugyanaz). Egynél több byte írásához több érték is megadható szóközzel elválasztva.
Title: Re: Wriggler
Post by: Pgyuri on 2011.July.25. 11:24:54
Üdv,

Köszönöm, kipróbálom az örökélet bevitelét.

A kukacokról mozgásáról (ZX változatban, mert az EP-s tényleg csalt, amikor figyeltem):

Adott 3 kukac. Mindegyik kap egy indulási útvonalat, amelyen halad. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy figyel arra, hogy falon ne menjen át, hanem fixen meg van neki adva, mennyit lépjen merre. Ha a megadott útvonaluk végére érnek, akkor véletlen alapján választanak 2 lehetséges folytatásból, ezért tűnhet úgy a játékosnak, hogy a kukacok mindig más felé igyekeznek. Ezek az elágazások szintén meghatározott utat járnak be, gondosan figyelve, hogy falon ne menjenek át.

Az útjuk legvégén (speciálisan megjelölve), egyszerűen eltűnnek, de ez olyan helyre van téve, ahol a játékos nem tudja egyértelműen, hogy eltűntek vagy csak átléptek más szobába, így ahogy keresgéli őket, végül megnyugszik, hogy lehagyták, pedig a valóságban "csapó" és kész, eltűnnek. 3 ilyen pont van meghatározva.

Itt jön egy kis finom csel. Hogy az eltűnt kukacok előkerüljenek, a program figyeli, hogy a játékos melyik teremben van és a megjelölt teremben kellő ideig időzik, akkor elviharzik mellette egy korábban eltűntnek nyilvánított kukac, mint aki épp akkor ért oda és bőszen száguld is előre, mint aki pontosan tudja, hova siet. Ezek a megjelölt termek a föld alatti részben vannak, amely végén újra csak eltűnik a kukac.

Jöjjön a végső részlet, a helyezés. Ha egy kukac eltűnik, akkor elindul benne egy számláló. Tulajdonképpen ez az időt adja meg a játékosnak, ami alatt ha beér, akkor megelőzi a kukacot, ha viszont ez a számláló eléri a 0-t, akkor beértnek minősül a kukac. Így tehát lehet a játékos 1-4 helyezett, csak épp nagyon kell sietnie. Mivel a kukacok különböző időkben tűnnek el, így természetesen a "beérkezésük" is egymást követő.

Az EP-s kukac teljesen másképp mozgott, mint a ZX-s és hát bizony szinte egyből csalt is, amikor követtem, vagyis elég hamar végleg eltűnt, majd újra előugrott néhány terem múlva (bár lehet, hogy ő a ZX-s kettes vagy hármas indulója volt, még ez is lehet).

Az, hogy láttátok a kukacot átmenni falakon vagy virágokon, annak csak az lehet az oka, hogy a meghatározott útvonal felülírásra került a memóriában érvénytelen értékekkel. A ZX változatban az útvonalak nagyon közel vannak a STACK-hoz, így ha az átírásnál nem figyeltek erre, akkor könnyen megtörténhet a felülírás.

Egy biztos, az EP-s változatba szívesen betenném a másik két kukacot :)

Pgyuri
Title: Re: Wriggler
Post by: Ep128 on 2011.July.25. 11:46:08
Hajrá, én nagyon drukkolok Neked, hogy a grafikai elõny megtartása mellett a Spectrum változat összes elõnyét belegyúrd az Ep -s változatba!  :)
Szerintem István, Zozo segítenek, ahol tudnak, szóval kérdezd õket nyugodtan!
Óriási lenne egy minden szempontból "ellenséges csalás" és hibamentes Wriggler!  :)
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2011.July.25. 11:58:39
Üdv Gyuri!

Ezek szerint sikerült végre bejutnod ide :-)

Quote
A versenytárs kukac szó szerint csal (EP),
Na itt volt az a pont ahol anno el ment a kedvem az egésztõl! Kukac Maratonról írtak (http://gafz.enterpriseforever.com/Galery/Kazettak/wriggler/wriggler_4.jpg), de hogy hajtson az ember a gyõzelemért, ha a gép csal?!

Quote
1; 3 (ZX) helyett csak 1 (EP) kukac versenyez
5; Nem animálnak a tárgyak (EP), míg a másikon (ZX) két fázisuk is lehet.
Tippem szerint az EP/CPC grafika lehet a válasz. Itt a 4 szín miatt kétszer annyi pixel adatot kell egyszerre írni, plusz még a 2 bites pixeleken a mûveletek is bonyolultabbak.
Viszont írod, hogy a Spectrumosat 1 Poke-val duplájára lehet gyorsítani? Ez a lehetõség vajon meg van a CPC/EP kódban is? Mert akkor ez bõven fedezhetné az elõbb elbukott idõt, és maradhatna a több kukac, animált tárgyak.

Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2011.July.25. 12:13:19
Teljesség kedvéért itt a CPC verzió, láthatóan ebbõl lett az EP-s.

(Az ep128emu CPC részével futatható, ALT+D-vel tegyük be a .DSK-t az A: meghajtóba, majd RUN"WRIGGLER")
Title: Re: Wriggler
Post by: nyuzga on 2011.July.25. 14:45:05
A program a szobákat a 829c címen tárolja. Ha starttól elmegyünk egy szobát, beírunk FE értéket és visszamegyünk a start felé, akkor a CÉL előtti, utolsó szobába találjuk magunkat.

Lásd videó. :)
 
Title: Re: Wriggler
Post by: MrPrise on 2011.July.25. 15:08:58
Üdv. Pgyuri a fórumon!
Izgalmas a nyomozásod eredményeit olvasni!
Title: Re: Wriggler
Post by: Tuby128 on 2013.February.20. 02:05:50
Kedves Fórumtársak!

 Minap néztem egy kedvenc sorozatomat amit a 70-es években forgattak, és az 50-es évek Amerikájában játszódik, nevezetesen a "Happy Days"-t (idehaza nem vetítették soha), és az egyik epizódban meghallottam egy ismerős dallamot. És egy halott kukac jutott eszembe. Utánakerestem a dolognak és kiderült, hogy ez amerikában "The Anniversary Song"-ként ismert, azonban az eredeti címe "The waves of the Danube" (A duna hullámai) a dal szerzője pedig Josef Ivanovic román zeneszerző. Ez egyébként egy keringő, és véleményem szerint gyönyörű dallama van. (Pláne ha szimfónikus nagyzenekar adja elő).
 Nekem az EP-vel együtt ez a dallam a bőröm alá ivódott, és ezért kerítettem ekkora feneket most neki :-)
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2013.February.20. 11:39:03
Itt most akkor a Wriggler zenéjéről van szó? És melyik zenéjéről, a főcím (menü) zenéről?
Title: Re: Wriggler
Post by: endi on 2013.February.20. 11:52:03
én ismertem már akkor is ezeket a zenéket, rádióból, innen-onnan
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.June.22. 21:33:09
Már a kezdetektől fura volt, hogy amikor energiát veszít a Wriggler, a hang zaj is meg nem is egyszerre. Sosem értettem, miért így oldották meg, nem volt szokásos. Nemrég jöttem rá, hogy CPC-n van, hogy egy csatornán szólhat egyszerre sima négyszögjel és zaj is, és ezt írták át EP-re.
Title: Re: Wriggler
Post by: Kapitany on 2020.June.24. 10:03:11
Már a kezdetektől fura volt, hogy amikor energiát veszít a Wriggler, a hang zaj is meg nem is egyszerre. Sosem értettem, miért így oldották meg, nem volt szokásos. Nemrég jöttem rá, hogy CPC-n van, hogy egy csatornán szólhat egyszerre sima négyszögjel és zaj is, és ezt írták át EP-re.

Igen, elvileg az AY chip-en mind három csatornán szólhat egyszerre hang és zaj is, és lehet külön szabályozni a hangerejüket és frekvenciájukat. :)
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.15. 14:26:24
Sziasztok! Mivel sikerült nem kis nehézségek árán ROM-ból elindítani a wrigglert csináltam egy videót hátha tudok valami újjat mutatni nektek. A 90-es években mindíg nekem vagy az öcsémnek kellett elösször játszani és eltüntetni mind a 4 haramiát. Ezek a haramiák azok a bogarak akik úgymond követnek. Csak ezek után játszottak vele a szüleink. Na de a rövid kitérő után a lényeg! Hová tűnik a bogár? Ha nem tudja senki(bár ezt kétlem) akkor örömmel elárulom! https://youtu.be/u9kEbXjwHRI
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.15. 15:07:46
Hová tűnik a bogár?
Emlékszem, nekem is előjött ez. Szerintem a bogár ideges lett, amiért ott van tőle a kukac egy karnyújtásnyira, mégsem fér hozzá, így aztán dühében kibontja a falat is, számára az nem nagy falat. Nem kukacoskodni akarok, de ezek szerint ez egy bug a játékban. Ez már csak azért is érdekes, mert a bug bogarat jelent, így nyugodtan mondhatjuk, hogy ez egy bug-bug.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.15. 15:14:25
Még az jutott eszembe, hogy a DIE képernyőkön mintha ugyanott lennének a pókok, mint azon az ominózus képernyőn, ahol szintén egy bug miatt a pók kiment a játéktérből és letörölt az energiacsíkból. És pont a DIE képernyőkben is gyakori volt a fagyás, talán nem véletlenül. Érdekes, hogy ilyen átfedés van a két képernyő között. Talán nem akartak egy teljes pályát leprogramozni DIE képernyőnek, és rákutyulták a pókos-kimenős képernyője, talán a memóriával, vagy mivel tudtak így spórolni, vagy csak nem volt idejük/kedvük bajlódni vele. Biztos nem gondolták, hogy ki lehet menni a térképről nem létező pályákra, és erre az esetre találták ki a DIE képernyőt, legvégső megoldásként, amire talán úgyse kerül sor. Aztán hát lehet, nem úgy alakult, ahogy tervezték, mert a pálya legalább 2-3 helyen nyitott és el lehet menni olyan irányba, ahol nincs is tovább pálya.
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.15. 15:28:43
Szerintem a bogár ideges lett, amiért ott van tőle a kukac egy karnyújtásnyira, mégsem fér hozzá, így aztán dühében kibontja a falat is, számára az nem nagy falat.

Ez nagyon tetszett!
A bugos dolog nekem annyit mond hogy hibás a program... Sajnos ezekhez a dolgog hoz picit sem értek.
De az biztos hogy nagyon szerettük ezt a játékot anno és ez is azok közé tartozott ami végigjátszottunk még ha hónapokba is telt a gyakorlás. Pedig semmit sem tudtunk arról hogy külső joy-jal több életet ad stb. Arra emlékszem hogy csak akkor tudtuk végig játszani amikor az első felvehető dolog tea volt. Ezesetben úgy adta a dolgokat a gép hogy mindíg éppen elég volt az energia a föls alatt a következő élelemig. Sapka kötelező volt az esőcseppek miatt. A palotában pedig az eggyik pókra felülről rá másztunk így bekerültünk egy egyébként zárt ajtó mögé és az itt megszerzett kulcsal nyitottuk a következő ajtót. Ezáltal sok ajtót megkerültünk és nem kellet hadakozni az ufókkal vagy űrhajókkal. A skeleton kulcsot sosem használtuk mert azt hittük hogy az áll kulcs azt jelenti hogy csak olyan mintha kulcs lenne de nem az. Aztán nemrég nézegettem videokat a neten illetve itt is olvastam hogy az állkulcs valójában mindent nyitó kulcs. Ha lesz rá időm és érdekel valakit megpróbálok videót csinálni ezen az úton való végig játszásról mármint az állkulcs használata nélkül. Egy kis segítség a bogarak eltűnésével kapcsolatba: A bogár pedig nem tünt el megvan az csak csapdába esett... De még nem lövöm le pontosan a poént!
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.15. 15:31:12
Látom közben írtál. Ha arra utalsz hogy a bogarak is a die-be kerülnek akkor igazad van!
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.15. 20:01:16
A bugos dolog nekem annyit mond hogy hibás a program...
Azóta PGyuri kijavított sok bugot a játékban. (Lehet, már 10 éve is ennek? Kegyetlenül megy az idő...) A faltörő hangyák nem tudom, akkor előjöttek-e. Szerencsére itt a lakásban nem jönnek elő hangyák a falból, de nem élnének sokáig.

Quote
végigjátszottunk még ha hónapokba is telt a gyakorlás
Hónapokba? Szerintem nálunk évekbe, és akkor is a külső joy-jal, ami sok életet ad.

Szerintem az álkulccsal (skeleton key) nem teljesíthető a játék. Ha az összes élet megmarad az álkulcs felvételéig, akkor is utána olyan viszontagságok jönnek, hogy mindenképpen kell vinni kalapot, mert sorozatosan elhullik a kukac a sok csöpögő vizecskétől. Ha meg kulcs nálunk van, nem lehet nálunk a kalap. A lifthez vezető képernyőkön szerintem mind a három élet elveszik kalap nélkül, nincs mit tenni.
Van az a kegyetlen expander, ami nagyon hülyén mozog, és alig lehet rajta átmenni. Utána jön pár tragikus képernyő, és utána a lift.
Egyszer a sokkulcsos variációval végigvittem, de ez "mostanában" volt, mert az emulátor snapshotjai jól jöttek. Pók mögé beesős részre nem emlékszem, azt majd megmutathatnád.

Látom közben írtál. Ha arra utalsz hogy a bogarak is a die-be kerülnek akkor igazad van!
Nem akartam erre utalni. Úgy érted, teljesen eltűnnek a bogarak? Az nem lenne rossz, de sajnos nekem elnyűhetetlennek tűntek. Van az Ant spray, de az is csak ideiglenesen nyiffantja ki őket.
Egyszer a DIE képernyőbe is bemászott a versenytárs kukac és ott tespedt. Lehet, hogy hangyák is voltak abban a képernyőben néha, már nem tudom. Az olyan, mint egy fekete lyuk, nem lehet belőle kijutni. De van egy billentyűkombináció, amivel átugrik egy másik pályára, az nem tudom, DIE képernyőben mit csinálna.
Na, már azt hittem, 10 éve is kiveséztük ezt a játékot, erre még mindig van mit írni róla.
Title: Re: Wriggler
Post by: geco on 2020.December.15. 21:30:52
meg orok elettel is megsznvedtem vele,szerintem az ufos resznel egy kukac csonthalmot pupoztam fel :-D
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.15. 21:45:17
Igen végleg eltünnek azok a bogarak. Ha új játékot kezdesz sem térnek vissza. A pók mögé vagy  inkább rá esésről készítek videót a napokban ígérem.
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.15. 21:51:02
meg orok elettel is megsznvedtem vele,szerintem az ufos resznel egy kukac csonthalmot pupoztam fel :-D
Igen. Volt olyan rész ahová amit csak tudtunk oda hordtunk hogy lassabban mozogjon az ellenség. Ez igaz volt az ufókra, bizonyos nagy pókokra és mozgó padlókra. Ha nem vittünk oda semmi lehetetlennek tünt átjutni.
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.15. 21:58:40
Nem akartam erre utalni. Úgy érted, teljesen eltűnnek a bogarak? Az nem lenne rossz, de sajnos nekem elnyűhetetlennek tűntek. Van az Ant spray, de az is csak ideiglenesen nyiffantja ki őket.

Nem az összes bogarat lehet eltüntetni. Csak azt a 4-et amik követnek a képernyőn belül. Azokat eggyenként el lehet küldeni a die-be.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.16. 07:52:53
az ufos resznel egy kukac csonthalmot pupoztam fel :-D
Érdekesen mutatna egy kupacban az a kukac csonthalom. Kukac régészeti múzeumban kiállíthatják: őseink, hőseink a maratonról. Mint a valódi maratonnál, amikor a célban holtan esett össze.

azt a 4-et amik követnek a képernyőn belül. Azokat eggyenként el lehet küldeni a die-be.
Úgy, hogy többet nem is jönnek vissza? Na, ilyenre nem emlékszem.
Tényleg jól jött, amikor tárgyak voltak a képernyőn, és lassabban mozgott minden. Amikor az esőcsepp alatt átkeltünk, közben fel-le rakosgattuk a kulcsot, és kevesebbet ártott az esőcsepp, nem azonnal, hanem egy másodperccel később múltunk ki.
A liftből vezetett ki egy olyan rész is, amikor ki lehetett menni kertszerű képernyőkbe, mint amik még a föld alatti rész előtt voltak. Persze tudtuk, az csak egy kitérő, nem vezet sehova, mert megvolt az SpV-ből a térkép. Aki nem tudhatta, ennél a résznél biztos az egekben lehetett a vérnyomása, hogy fú, biztos most jön mindjárt a cél, aztán jól hoppon maradt.
Nagyon komoly, hogy ufók voltak a föld alatt, melyek a kukacokra veszélyesek. Bár a valóságban föld alatt röpködő méhet se tudnék elképzelni. Az ejtőernyőző kukac meg végképp kész. Kár, hogy amikor a kalapot felveszi, az nem látszik a fején. Arra se jöttem rá, hogy a kertben mászkálva hogyhogy sírkövet is lehet találni, hogy kerülhet oda.
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.29. 16:37:54
Elkészült a videó a pókos cselről... Ha így megszereztük az ottani kulcsot akkor teljesen kihagyhattuk az ufós részeket.  Akkoriban persze nem volt még örök energia stb. Nagyon oda kellet figyelni az időzítésre hogy a pók alatti lift lefelé menjen amikor átgázolunk a pókon. Ha jól emlékszem (mivel kifelé is a pókonát kelljönni csak persze felfelé) egy életet fel is áldoztunk hogy legyen sírkő a képben, ami lassította a pók mozgását. https://youtu.be/am_alQJdGHc
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.29. 18:14:06
Ha így megszereztük az ottani kulcsot akkor teljesen kihagyhattuk az ufós részeket.
Ha kicsit lejjebb szállsz ki a liftből, akkor ott is át lehetne menni, de van egy kapu, ami útban van. Ahhoz a kapuhoz a kulcsot nehéz megszerezni? Ahhoz a kulcshoz be kell járni az ufós részeket?
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.29. 20:02:03
Igen. Rá tapintottál a lényegre. Pont az a lényege hogy így nem kell a minden ajtót kinyitni... Egy csomó kimarad. 3 egyszerűen megszerezhető kulcsal kész is van... Legözelebb végig videózom a palota részt.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.29. 20:51:28
így nem kell a minden ajtót kinyitni... Egy csomó kimarad.
Így örökélet nélkül is lehetne teljesíteni a játékot? Ha viszünk magunkkal egy kalapot a csöpögő lé ellen és a hipernehéz expanderen egyből átjutunk, akkor ha máshol nincs életvesztés, talán sikerülhet, gondolom. De itt a póknál szerintem 2 életet is elveszt, és a cél előtt is szerintem mindenképpen elveszt egyet.
A videót felvehetnéd az EP128emuval is, az tud videót alapból is felvenni (File - Record video).
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.29. 21:11:59
https://youtu.be/am_alQJdGHc
Egyébként nem elegáns, ahogy a pók letöröl az expanderből, amikor belemegy. Volt máshol is ilyen, azt PGyuri javította.
Azon gondolkoztam, ez a játék miért verseny. Lehetne más kerettörténete és adventure játéknak is lazán elmenne. Gondolom, jött egy ötlet, hogy kukacversenyt kéne írni, és közben jött a többi ötlet, és egyre bonyolultabb lett a labirintus, amit terveztek, de már nem volt kedvük az alapfelállást megváltoztatni.

Amikor pár hete felmerült, hogy a DIE képernyő olyan, mint a fekete lyuk, ahonnan nem lehet kijönni, és hogy minél több cucc van egy képernyőben, annál lassabb a játék, eszembe jutott valami. A fekete lyuknak is az a lényege, hogy ott nagyon sok cucc van (nagyon tömör a fekete lyuk anyaga, vagyis nem tudjuk, hogy milyen, mert nem lehet megfigyelni közvetlenül, de az anyag iszonyatosan kicsire sűrűsödésével áll elő), és ott is lassabb minden. Külső szemlélőként úgy érzékeljük, a Wrigglerben minden lelassul, ha sok cucc van egy képernyőn, de a Wriggler pedig belső szemlélőként minket érzékelne úgy, hogy itt felgyorsul minden. Úgy tudom, a fekete lyukaknál is pont ez van. Igaz, kukacot senki nem küld fekete lyukba, de csak azért, mert messze van. :D A Wrigglerben a sok tárgy a képernyőn, a fekete lyukaknál pedig a sok anyag az oka ennek a lassulásnak. A Wrigglerben ennek az oka a számítógép véges teljesítménye. Így az univerzumot is fel lehetne fogni egy szoftvernek, ami egy nagyon nagy teljesítményű számítógépen fut, és ennek a teljesítménynek csak a fekete lyuk fekszi meg a gyomrát, ahol annyi anyagot már nem tud a szokott idő alatt "megjeleníteni". Ennyit a filozofálgatásról.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.29. 23:31:59
https://youtu.be/am_alQJdGHc
A Wriggler térképén (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Pic/Map/Map_Wriggler.jpg) nem is jelölik ezt az átjárót:

[attachimg=1]
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.30. 01:06:35
Igen így végig lehetett játszani. Nekünk nem volt külső joyunk sem. A szüleink sokszor végigjátszották 3 élettel. Illetve plusz egyet felvettek a földalatt ha jól emlékszem. Az sem volt mindegy hová mit tesz a gép. Sapka élelem stb... Többször direkt nekimentünk a bogaraknak csak hogy újjra kezdjük a játékot hogy végre jó helyre jó dolog kerüljön. A pókos dolog nem hiszem hogy tervezett átjáró. Mi mindenhová bepasziroztuk szegény kukacot(virágok mellé, pókok mellé stb) így keresve hogy lehet bejutni a diebe. Persze azért hogy ne menjünk arra többé. Talán így találtuk ki ezt a rövidítést is, vagy csak egyszerűen megfigyeltük hogy pont a pók felett van egy lyuk.... Már nem emlékszem.
Title: Re: Wriggler
Post by: ilozikatap on 2020.December.30. 01:12:12
Ja! Az emulátoros videókészítést kipróbálom majd. Köszi!
Title: Re: Wriggler
Post by: Zozosoft on 2020.December.30. 09:20:33
Azon gondolkoztam, ez a játék miért verseny.
Nahát, ez az! Miután rájöttem, hogy lehetetlen versenyezni, ott hagytam abba ezt a játékot.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.30. 11:20:13
Igen így végig lehetett játszani.
Szívesen megnéznék egy teljes végigjátszás videót 3 élettel. Ha tudod, azt felvehetnéd.
Title: Re: Wriggler
Post by: szipucsu on 2020.December.30. 17:40:59
Többször direkt nekimentünk a bogaraknak csak hogy újjra kezdjük a játékot
A STOP-pal is vissza lehet lépni a menübe. De nem tudom, így is újragenerálja-e a tárgyak kiosztását, szerintem igen.
A STOP azért veszélyes, mert a HOLD mellett van, és előfordulhat, hogy a HOLD-dal együtt véletlen azt is megnyomjuk. De én nem emlékszem ilyenre.