Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler (Read 74717 times)

Offline varrogy

  • User
  • *
  • Posts: 76
Re: Wriggler
« Reply #60 on: 2009.September.14. 23:21:47 »
hogy kell lejátszani?
sajnos opera alatt minden attachment html kiterjesztéssel mentõdik, úgyhogy még a kiterjesztést se tudom...

.swf az eredeti kiterjesztése és nálam window$ alatt dupla kattintással megnyílik a flashplayerben.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #61 on: 2009.September.15. 19:49:08 »
Az Opera lejátsza az SWF fájlokat,
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #62 on: 2010.March.05. 18:17:46 »
Itt talán várható egy Remake. Demo már van letölthetõ, lehet tesztelni.

Már el is készült a remake. (Java, böngészõvel játszható)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #63 on: 2010.March.05. 22:38:38 »
Hát... a jobbfajta átiratok közé tartozik, de sajnos egyáltalán nem hozza az eredeti hangulatot...
Egyrészt a zenék nagyon hiányoznak, másrészt a tempó... a Wrigglerben pont az volt a jó hogy szép komótos tempóban zajlott, élvezet volt nézni a szép animot stb... itt meg? Az anim és mozgás felgyorsítva...
Ja és a hangok... azok is nagyon sokat dobtak rajta... szinte azok is kis zenék voltak...
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #64 on: 2010.March.05. 23:50:42 »
Ja és a hangok... azok is nagyon sokat dobtak rajta... szinte azok is kis zenék voltak...
Igen, a pókok mozgása zenei hangokból állt, lelassítva egész pontosan lehetett hallani, talán moll hármashangzatok voltak eredetileg. Itt meg semmilyen hangeffekt nincs, nemhogy sztereó hangok, mint az eredetiben.
A többi tekintetben meg sok minden megváltozott, pl. valamelyik tárgytól nem az energia töltõdik fel, hanem gyorsabban mozog a kukac. Szóval a játékmenetet átdolgozták.
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2010.March.06. 00:05:41 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #65 on: 2010.March.06. 22:17:14 »
Ja azt észrevettem hogy a kávétól felgyorsulok. Ezek mondjuk jó ötletek.
Igen, a nagy pók hang pl. nagyon jó volt, de a többi is. Mestermunka ez a játék.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #66 on: 2010.March.06. 22:43:29 »
Már korábban is említettük valahol, hogy ahogy egyre nagyobb teljesítményû számítógépek vannak, egyre kevésbé figyelnek oda a programozók az apró részletekre. Ez úgy nagy általánosságban elmondható. Azt hiszik, hangeffektek helyett betesznek valami zenét, amirõl talán meg se mondanánk, hogy számítógépes zene, annyira "tökéletes", és ezzel a hang el is van intézve.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #67 on: 2010.March.07. 10:36:08 »
Jól sikerült remake. Remélem, elkészíti a fölalatti részt is, mert nekem az a kedvencem. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #68 on: 2010.March.07. 10:43:42 »
Jól sikerült remake. Remélem, elkészíti a fölalatti részt is, mert nekem az a kedvencem. :)
Remélem, lehet majd a föld alatt vakondot is találni, amely fejt nekünk egy rövidebb utat.
Bár egyelõre úgy áll a dolog, hogy nem akar földalatti remakét csinálni a szerzõ és Varrogy segítségébõl sem kért.

A fórumukban valami pályaszerkesztõrõl is írtak, hogy megvalósítható lenne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Mentrid

  • Beginner
  • *
  • Posts: 37
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #69 on: 2011.March.31. 10:44:14 »
:D

A játékot és ezt a film részletet mindig összekötöm az agyamba.:)))

http://www.youtube.com/watch?v=XoS_9QXtVPs


Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler
« Reply #70 on: 2011.July.25. 10:03:34 »
Üdv,

Bocsánat azoktól, akik máshol is olvasták ezzel a játékkal kapcsolatos gondolataim, de ide is nagyon kívánkozik.

Levél #1:

Böngésztem egy jóízűt az Enterprise fórumon. Végigolvastam több klassz témát és sokminden tetszett. Aztán előkerült ez a Wriggler nevű játék.

Ez az, amivel Spectrumon olyan jókat játszottam és amelyben mindenki nagyon kíváncsi volt, hogy a kukacversenyben az ellenfél kukacok mit csinálnak, merre kódorognak. Mivel itt sokat olvastam róla, megvolt a lelkesítés, gőzerővel elkezdtem visszafejtenia spectrumos változatot. Bátran állíthatom, rengeteg hasznos POKE-t és egyebet sikerült kitúrnom és mind emellett a többi kukacka taktikáját is sikerült megfejteni a játék teljes működése mellett. Itt áll előttem gatyára vetkőztetve :)

Erről már írni is érdemes, ezért össze is hoztam egy rövidke leírást, hogy publikáljam az EP-s fórumon. De mielőtt ezt megtehettem volna (szerencsére), sikerült életet lehelni az Enterprise emulátoromba és be is tölteni az ottani Wriggler változatot. Ekkor jött a döbbenet.

A Romantics Robot által kiadott EP-s mű sokkal, de sokkal gyengébbre sikerült a Spectrum változatnál. Hihetetlen volt látni, hogy ebből a csodálatos gépből csak ezt voltak képesek kihozni. Példákat hozzak?

Hát a Spectrum voltozatban 3 kukac az ellenfél, az EP-sben csak 1 maradt....csak viccből, de a játék végén, ha eljutunk oda, a gratulációban közli a gép, hányadik helyezést értük el... Spectrumon még hagyján a 4., de EP-n is? Kettőből?

Aztán az ellenségek, tárgyak sem ugyanúgy kerültek át, de miért is rosszabbul, szinte ?gyötrelmessé? téve ezt a szép játékot.  A pálya meg - amennyire én eljutottam benne - szinte teljesen ugyanaz, kicsit szebb grafikával a színek miatt.

Jöhetett ezután a debug Enterprise emulátorban, mert a spectrumos forrás annyira belém égett, hogy gondoltam, a Z80 ott se lehet más. És nem is tévedtem. Szépen ráismertem az eredeti programszervezési struktúrára, vagyis a programozók nem sokat teketóriáztak, töprengtek, csak áttették a kódjukat....DE AKKOR miért hagyták ki a jórészét és miért nem figyeltek a finomságokra a játékban?  Ennyire szűk volt a határidejük?  Az a pár zenei szösszenet mellett juthatott volna idő bőven a tuningra... csak újabb példaként, de a spectrumos változatban 1, azaz egy POKE-val DUPLÁJÁRA lehet gyorsítani a játékmenetet! Ennyi tartalék volt ebben a kódban, játékban.

Ha most Zozo-val összeülnénk, kb. 2 nap alatt elkészülne az átirat a ZX változatból, tuningolva.

Levél #2:

Hiába, nem szabadulok tőle, még este is e körül forogtak gondolataim. Felállítottam egy saját koncepciót (nincs kedvem a neten keresgélni).

Szerintem a Wriggler elsőként Spectrumra készült el. Ebben a változatban dolgoztak ki mindent szépen. Mire alapozom?

1; A Spectrum változatban 3 gépi kukac indul a versenyen, nehezebb lett volna beletenni utólag, mint kivenni a többi gépre készült változatból.
2; A Spectrum változatban nincs HAT (kalap) nevű tárgy, amely feladata, hogy a csöpögő sav ellen védelmet nyújtson. Szintén miért hagyták volna ki, ha a Spectrum készül el később ?
3; A Spectrum változatban a programozás-technika nagyon a géphez van igazítva, a többi változaton is ugyanez a struktúra látható, de ott felesleges lett volna így szervezni bizonyos részeket.

Tehát első a Spectrum változat volt, utána Endi-re támaszkodva a CPC változat következett és utána a nagy hiba. Eldöntötték, hogy lesz Enterprise változat és alapnak inkább a CPC-t választották a Spectrum helyett. Szerintem kár, bár ez csak egy magánvélemény.

Eddig felfedezett, nem gép-képességből adódó különbségek a Spectrum és EP változat között:

1; 3 (ZX) helyett csak 1 (EP) kukac versenyez
2; A versenytárs kukac szó szerint csal (EP), míg 3 verziósban cseles intelligenciát kaptak (ZX).
3; Sokkal több hangyát és egyéb ellent tettek a játékba (EP).
4; Új tárgy jelent meg kalap képében (EP)
5; Nem animálnak a tárgyak (EP), míg a másikon (ZX) két fázisuk is lehet.
6; Nagyon sok a hiba (EP)

Nyuzga írta, hogy a spectrumos változatban a második menetben eltévedtek a kukacok. Eddig ezzel még nem találkoztam, de nagyon jó lenne javítani. Ha esetleg tudsz több konkrétumot a körülményekről....szívesen utánajárnék. Folytatom a forrás kommentezését, bár sajnos nem rejt se "Easter Egg"-et, se finom csalás lehetőséget...pedig igazán belefért volna egy kis ravasz átjáró, trükkös fal, stb. vagy csak egy kis Beatles felirat :)

Szívesen foglalkozom az EP-s változattal is, ha valaki segít kinyerni a forrást TXT-be, mert a beépített debugger nem épp nekem való. Az EP-s örökéletet a Spectrum forrás alapján hamar sikerült megtalálni, de felülírni még nem jöttem rá, hogyan kell.

Pgyuri

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Wriggler
« Reply #71 on: 2011.July.25. 10:47:10 »
A Romantics Robot által kiadott EP-s mű sokkal, de sokkal gyengébbre sikerült a Spectrum változatnál. Hihetetlen volt látni, hogy ebből a csodálatos gépből csak ezt voltak képesek kihozni. Példákat hozzak?

Az EP-s Wriggler valójában nem a Spectrum, hanem a CPC verzió átirata, amelyen (grafikailag) javítottak is egy keveset, igaz, néhány hiba is került az átiratba.

Quote
Hát a Spectrum voltozatban 3 kukac az ellenfél, az EP-sben csak 1 maradt....csak viccből, de a játék végén, ha eljutunk oda, a gratulációban közli a gép, hányadik helyezést értük el... Spectrumon még hagyján a 4., de EP-n is? Kettőből?

Ha a Spectrum verzióban hasonló módon működnek a "gépi" kukacok mint a CPC és EP változatban, akkor ennek nem sok jelentősége van, mert a játékosnak egyébként sincs esélye ellenük csalás nélkül :) Minden ellenségen és ártalmas akadályon egyszerűen sértetlenül áthaladnak. EP-n legalább a 4. helyett a 2. helyen lehet célba érni :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Wriggler
« Reply #72 on: 2011.July.25. 11:03:39 »
Szívesen foglalkozom az EP-s változattal is, ha valaki segít kinyerni a forrást TXT-be, mert a beépített debugger nem épp nekem való.

A file-ba listázáshoz a D "" KEZDŐCÍM VÉGCÍM, vagy a teljes Z80 által látott 64K memóriához a D "" 0 FFFF monitor parancs használható. A file nevét egy file választó ablakban lehet megadni. De ilyen célra talán célszerűbb olyan disassembler programot használni, ami pl. meg tudja találni a kód által hivatkozott címeket és ez alapján címkéket generál.

Quote
Az EP-s örökéletet a Spectrum forrás alapján hamar sikerült megtalálni, de felülírni még nem jöttem rá, hogyan kell.

ep128emu monitorban >CÍM ÉRTÉK parancsot kell használni. A cím és az érték alapértelmezés szerint hexadecimális, de decimális is lehet a számokat L karakterrel kiegészítve (pl. az FF és a 255L ugyanaz). Egynél több byte írásához több érték is megadható szóközzel elválasztva.

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler
« Reply #73 on: 2011.July.25. 11:24:54 »
Üdv,

Köszönöm, kipróbálom az örökélet bevitelét.

A kukacokról mozgásáról (ZX változatban, mert az EP-s tényleg csalt, amikor figyeltem):

Adott 3 kukac. Mindegyik kap egy indulási útvonalat, amelyen halad. Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy figyel arra, hogy falon ne menjen át, hanem fixen meg van neki adva, mennyit lépjen merre. Ha a megadott útvonaluk végére érnek, akkor véletlen alapján választanak 2 lehetséges folytatásból, ezért tűnhet úgy a játékosnak, hogy a kukacok mindig más felé igyekeznek. Ezek az elágazások szintén meghatározott utat járnak be, gondosan figyelve, hogy falon ne menjenek át.

Az útjuk legvégén (speciálisan megjelölve), egyszerűen eltűnnek, de ez olyan helyre van téve, ahol a játékos nem tudja egyértelműen, hogy eltűntek vagy csak átléptek más szobába, így ahogy keresgéli őket, végül megnyugszik, hogy lehagyták, pedig a valóságban "csapó" és kész, eltűnnek. 3 ilyen pont van meghatározva.

Itt jön egy kis finom csel. Hogy az eltűnt kukacok előkerüljenek, a program figyeli, hogy a játékos melyik teremben van és a megjelölt teremben kellő ideig időzik, akkor elviharzik mellette egy korábban eltűntnek nyilvánított kukac, mint aki épp akkor ért oda és bőszen száguld is előre, mint aki pontosan tudja, hova siet. Ezek a megjelölt termek a föld alatti részben vannak, amely végén újra csak eltűnik a kukac.

Jöjjön a végső részlet, a helyezés. Ha egy kukac eltűnik, akkor elindul benne egy számláló. Tulajdonképpen ez az időt adja meg a játékosnak, ami alatt ha beér, akkor megelőzi a kukacot, ha viszont ez a számláló eléri a 0-t, akkor beértnek minősül a kukac. Így tehát lehet a játékos 1-4 helyezett, csak épp nagyon kell sietnie. Mivel a kukacok különböző időkben tűnnek el, így természetesen a "beérkezésük" is egymást követő.

Az EP-s kukac teljesen másképp mozgott, mint a ZX-s és hát bizony szinte egyből csalt is, amikor követtem, vagyis elég hamar végleg eltűnt, majd újra előugrott néhány terem múlva (bár lehet, hogy ő a ZX-s kettes vagy hármas indulója volt, még ez is lehet).

Az, hogy láttátok a kukacot átmenni falakon vagy virágokon, annak csak az lehet az oka, hogy a meghatározott útvonal felülírásra került a memóriában érvénytelen értékekkel. A ZX változatban az útvonalak nagyon közel vannak a STACK-hoz, így ha az átírásnál nem figyeltek erre, akkor könnyen megtörténhet a felülírás.

Egy biztos, az EP-s változatba szívesen betenném a másik két kukacot :)

Pgyuri

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1847
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #74 on: 2011.July.25. 11:46:08 »
Hajrá, én nagyon drukkolok Neked, hogy a grafikai elõny megtartása mellett a Spectrum változat összes elõnyét belegyúrd az Ep -s változatba!  :)
Szerintem István, Zozo segítenek, ahol tudnak, szóval kérdezd õket nyugodtan!
Óriási lenne egy minden szempontból "ellenséges csalás" és hibamentes Wriggler!  :)