Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler (Read 74715 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #30 on: 2008.August.01. 17:31:02 »
Vagy lehetne az Airwolfhoz hasonló "falonátmenõs" változat, csak akkor meg könnyen végveszélybe lehetne kerülni.
Ill. a föld alatt is lehetne mindig menni felfele is - vajon a lift utolérne? :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Wriggler
« Reply #31 on: 2008.August.01. 18:07:08 »
Engem egy Wriggler sérthetetlenség poke érdekelne. Pontosabban még jobb lenne, ha a gép nem az általunk irányított, hanem az "automata" kukacot mutatná, merre megy, hova jut...

A CPC-ről átírt verzióban a 94b8h címre kell 0-t írni futás közben (emulátoron) a sebezhetetlenséghez.

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1847
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #32 on: 2008.August.01. 18:18:17 »
Engem is mindig érdekelt, vajon hova a manóba megy az automata kukac és hogyan... Vajon egyáltalán "benne van a játékban" végig, hogy a másik kukac mit csinál? Tényleg tök jó volna 1x végig követni azt is...

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #33 on: 2008.August.01. 21:48:55 »
A sérthetetlenséges változatban kétszer is nekivágtam a versenyzõtárs követésének. Mindkét alkalommal egy bizonyos helyig sikerült követni, ott jött a döbbenet - hát igen, a versenyzõtársnak úgy látszik, mindent lehet...
Lehet, próbálkozom tovább is, meg akinek kedve van, szintén megteheti. Úgy tûnik, ha különbözõ utakon is, de végsõ soron a "döbbenetes" képernyõn is áthalad fajtársunk, így azt is meg lehet csinálni, hogy még õelõtte odamegyünk. Ha szerencsénk van, a kertben tesz egy kis kitérõt, mialatt mi egérutat (Qkacutat) nyerhetünk, és mire odaér a "döbbenetes" képernyõre, addigra mi már a képernyõ másik részébõl mutathatunk neki szamárfület (Qkacfület). Ezzel a módszerrel elõbb-utóbb ki lehet deríteni, merre megy a kolléga.

Érdemes még megfigyelni: régebben valaki (talán Zozo) említette, hogy a pálya azért változhat meg, mert az egyik képernyõn egy pók kimegy a játéktérbõl (a föld alatt) és ez szemetelhet bele a memóriába. Ez tökéletesen megfigyelhetõ a két mellékelt demót összehasonlítva. A "pókkimenõs" képernyõ után következõ képernyõ a 2. demo fájlban másképp néz ki, és utána szinte az összes képernyõ. Persze versenyzõtársunkat ez nem zavarja, simán átmegy a páfrányon...

Plusz érdekesség, hogy a "pókkimenõs" (2-es számú demo fájl) esetében az egyik pályán egy "spare" felirat is megjelenik, amivel azt hiszem, eddig nem találkoztunk. Lehet, hogy a játék fejlesztésekor ilyet is akartak volna a programozók, majd meggondolták magukat, de a kódban bennemaradt?

Tipp: ha a Machine/Speed-et nagyobbra állítjátok, nem kell annyit várni a demóban, mire odaér.
« Last Edit: 2008.August.01. 22:03:25 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #34 on: 2008.August.02. 00:25:43 »
Megpróbáltam a játék betöltõjébõl kideríteni, melyik fájlban és hol kellene átírni a 94b8-as címet a sérthetetlenséghez, hogy betöltés után ne kelljen külön átállítani. Nem találtam EXOS 01 utasítások után fájlok kezdõcímét és hosszát. Ha nem így, akkor hogyan lehet kideríteni, hogy melyik fájlt milyen címre tölti be?
(Igazából nem probléma, mert snapshotból is vissza lehet tölteni a sérthetetlen változatot, de érdekelne a válasz.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Wriggler
« Reply #35 on: 2008.August.02. 00:45:00 »
Megpróbáltam a játék betöltõjébõl kideríteni, melyik fájlban és hol kellene átírni a 94b8-as címet a sérthetetlenséghez, hogy betöltés után ne kelljen külön átállítani. Nem találtam EXOS 01 utasítások után fájlok kezdõcímét és hosszát. Ha nem így, akkor hogyan lehet kideríteni, hogy melyik fájlt milyen címre tölti be?
(Igazából nem probléma, mert snapshotból is vissza lehet tölteni a sérthetetlen változatot, de érdekelne a válasz.)
Szerintem a legegyszerűbb megoldás megkeresni azt a byte sorozatot a file-okban, ami a módosítandó résznél van (35 3A 23 B0 A7), és a 35 helyére 00-t írni. Ezzel a módszerrel megtaláltam az utolsó file-ban a 14B8 címnél.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #36 on: 2008.August.02. 12:45:18 »
Szerintem a legegyszerûbb megoldás megkeresni azt a byte sorozatot a file-okban, ami a módosítandó résznél van (35 3A 23 B0 A7), és a 35 helyére 00-t írni. Ezzel a módszerrel megtaláltam az utolsó file-ban a 14B8 címnél.
Köszi! Hát igen, most már van emulátor, így könnyû. :)

Egyébként ha nem az örökéletes változatot tesszük sérthetetlenné, így is visszakerülhetünk a menübe, mert kimúltunk. Rájön valaki, hogy hogyan, vagy eláruljam? :)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler térkép
« Reply #37 on: 2008.August.03. 23:05:18 »
Egyszer, ha majd nagyon ráérek, talán megcsinálom a föld alatti részt is. Esztétikai szempontból emezen még lehetne javítani. Egyébként, ha jól számoltam, 94 képernyõbõl áll a labirintus, mielõtt a föld alá lemennénk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1847
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #38 on: 2008.August.03. 23:43:33 »
Ez így is nem semmi meló lehetett, köszi! :-)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Wriggler
« Reply #39 on: 2008.August.04. 16:03:43 »
Szép munka.
Kerestem a Neten Wriggler térképet, de nem találtam.
Valamelyik Spectrum világban viszont van hozzá térkép.
Spectrumon 3 gépi kukac van és csak akkor tudnék a 4. helynél jobban végezni, ha a 3 ellenkukacot lelőhetném a startpisztollyal. :lol:
« Last Edit: 2008.August.04. 17:59:59 by nyuzga »

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #40 on: 2008.August.04. 18:03:13 »
WoS-ra épp a napokban rakott fel valaki Wriggler tértéket, persze az nem ilyen profi screenshotos, csak sematikus.
Mindig érdemes nézni a WoS-nak a What's New részét, sokszor vannak térképek. :) Nosztalgiaaaaaaa! :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #41 on: 2008.August.15. 22:41:43 »
na most van kint egy screenshtos map a WoS-on:
ftp://ftp.worldofspectrum.org/pub/sinclair/games-maps/w/Wriggler.png
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler
« Reply #42 on: 2008.August.15. 22:51:12 »
wow nem is emlékeztem az ûrhajós részre, de most beugrott :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14710
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler
« Reply #43 on: 2008.August.15. 22:52:04 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9888
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler
« Reply #44 on: 2008.August.16. 01:33:40 »
na most van kint egy screenshtos map a WoS-on:
Nem gyenge.
Logikus, hogy jelöli, hol lehet átmenni, ezt én nem jelöltem a térképen. (Viszont az enyém ezért "ominózusabb" látvány, hogy összefüggõ.)

Egyelõre hozzá sem merek állni a földalatti részhez. :D Azokon a vonalakon aztán kiigazodni... Ha belevágok, sztem a Spectrum Világ térképét fogom alapul venni (vonalak helyett számok).

Ahogy elnézem, nem kell feltétlen a Skeleton key, hanem a kastélyban lévõ kulcsokat megfelelõen kombinálva elõbb-utóbb át lehet vergõdni a cél elõtti ajtón is. Szerintem az EP verzióban is ez lehet, mert ahol a skeleton key van, onnan nem lehet 3 élettel kijönni. (De azt hiszem, a lift elõtti pár képernyõn is mindenképpen elveszik pár élet, esetleg akkor nem, ha kalapot használunk a vízcseppek ellen.)

Volt egy sejtésem, hogy (az Airwolfhoz hasonlóan) azért nem csinálták meg szépen a játék végét, mert 3 élettel úgyse jut el senki oda. De kalappal még lehet esélyünk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos