Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51932 times)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Wriggler javítása
« Reply #165 on: 2011.September.26. 16:54:17 »
Itt a frissített verzió, remélhetõleg több hiba már nincs.

Én nem találtam hibát.  :)
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #166 on: 2011.September.27. 15:51:14 »
Bonusz pirospontért találós kérdések:
- miért nem mûködik az áthelyezett status sorban a kijelzõ?
- hogyan lehet megoldani, hogy mûködjön?
- melyik programban mûködik?
Azóta sem jöttem rá a válaszra. Annyi segítséget lehet kérni, hogy gyári programban mûködik-e?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Wriggler javítása
« Reply #167 on: 2011.October.04. 10:29:15 »
Azóta sem jöttem rá a válaszra. Annyi segítséget lehet kérni, hogy gyári programban mûködik-e?
Nem a státusz sor palettaszínei miatt? (az a színpár, ami a kijelzőre van definiálva fekete)

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler javítása
« Reply #168 on: 2011.October.06. 12:20:42 »
Üdv,

Szépen készül a háttérben egy Wriggler változat, amely számos újabb talált hiba kijavításán túl még pár meglepetést is tartalmazni fog. Kis türelem és meglesz ... bár gondolkodom azon, hogy a skeleton key-t kiveszem :)

Komolyra fordítva a szót, azóta is számos új érdekességre derült fény a kedves-drága-jó kukacról, amelyről így már minimum 1 napig tudnék beszélni :)  Év végén lesz a Speccyalista nap, ha gondoljátok, felkészülhetek egy kis "show"-ra a Wriggler belső titkairól. Alaphelyzetben gondoltam arra, hogy picit beszélek róla, de igazából ez eléggé EP specifikus és inkább nektek jelenthet valamit.

Pgyuri

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler javítása
« Reply #169 on: 2011.October.06. 23:18:37 »
Kíváncsian várjuk, mit molyoltál még a játékkal!  ;-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #170 on: 2011.October.07. 08:58:30 »
Kíváncsian várjuk, mit molyoltál még a játékkal!  ;-)
Én hallottam már részleteket, de nem árulom el  :twisted:
Majd Gyuri beírja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #171 on: 2011.October.07. 10:02:46 »
Én hallottam már részleteket, de nem árulom el  :twisted:
Úgy jó, ha hirtelen meglepetés lesz. :D
Mondjuk gyanúsak vagytok, hogy esetleg egy digger is ott fogja ásni a járatokat a föld alatt... Wrdigger
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Wriggler javítása
« Reply #172 on: 2011.October.07. 10:17:04 »
esetleg ha kigyûjtenétek a wriggler összes sprite-ját (pályaelemek, minden) akkor lehet hogy foglalkoznék velük :) csinálnék szép színes, nagyfelbontású verziót, amibõl majd vissza lehetne konvertálni ep-re a ranszerenkénti színpaletta módszerrel

nem ígérem, idõt fõleg nem, de csinálgatnám
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Wriggler javítása
« Reply #173 on: 2011.October.07. 11:04:07 »
esetleg ha kigyûjtenétek a wriggler összes sprite-ját (pályaelemek, minden) akkor lehet hogy foglalkoznék velük :) csinálnék szép színes, nagyfelbontású verziót, amibõl majd vissza lehetne konvertálni ep-re a ranszerenkénti színpaletta módszerrel

nem ígérem, idõt fõleg nem, de csinálgatnám

Itt van néhány sprite, nem az összes, de a többit sem nehéz megtalálni. A képek csak nagyítva jelennek meg helyesen, ez valószínűleg a fórum hibája.
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
  [ Guests cannot view attachments ]
Ezeknek egy része 2 színű, így az arányok nem mindig jók, erre figyelni kell a szerkesztésnél (a 2 színűeknél 1x2 pixel, a 4 színűeknél pedig 2x2 pixel egy hardware pixel mérete). Ezt a scriptet használtam a CPC változaton a sprite-ok kereséséhez: [ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #174 on: 2011.October.07. 11:21:59 »
Itt van néhány sprite

Fanatikusoknak lehetne ezekbõl Windows egérkurzort csinálni. Pl. az araszoló giliszta lenne a homokóra helyett.
Esetleg ide a fórumra belépve véletlenszerûen beállítana a gép egy egérkurzort, amit a játékok sprite-jaiból választana ki.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #175 on: 2011.October.07. 11:32:15 »
Esetleg itt a fórumon a fenti animációt is lehetne bõvíteni pár átcsoszogó kukaccal :-)

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler javítása
« Reply #176 on: 2011.October.14. 13:18:26 »
Üdv Mindenkinek,

Még két utolsó, talán ide illő szösszenet és utána már a többi a Wriggler-Ex témában olvasható:

Egy kicsit a liftezésről:

A kukac a liftet úgy irányítja, hogy belemegy, majd a fel/le gombokkal tudja elindítani a megfelelő irányba és a lift magától megy a következő kijáratig. Miközben a lift halad, lehet szépen járkálni benne.

Ez volt a terv. Nézzük, mit csináltak belőle:

1; A kukac a lift nem minden pontján állva tudja elindítani a liftet, a bal és jobb széle rosszul van meghatározva.
2; Ha a kukac jobbról érkezik a liftbe a lefelé irány használatával, akkor azonnal átpottyan a liften egy hosszú zuhanásra.
3; Ha túléli és újra csak a lefele irányt választja, újra átesik és újra és újra.
4; Ha felfelé halad a lifttel és a képernyőváltáskor van olyan bátor, hogy a lefelé gombot nyomja meg, akkor szintén több emeletnyi zuhanás vár rá.
5; Ha a kukac képes belezuhanni a liftaknába, akkor repülés közben is irányíthatja a felette maradt liftet.
6; Ha a mozgó liftből menet közben kiszáll - amire van lehetősége a folyósóknál - akkor van egy ajtó, amin kulcs nélkül is át tud menni, de vissza már nem.
7; A liftben le lehet tenni tárgyakat, amelyek lebegve ott maradnak, de ott marad a játékos sírköve is.

Jó sok hiba. Elég lehangoló :(


És az utolsó:

Alaptézis
----------
Valamiért pár felirat (lásd Congratulation) lemaradt a képernyőről, amely javítható volt a helyes képernyő pozíció megadásával.

Probléma-felvetés:
-------------------
Hümm, találtam egy feliratot, amely hiányzik, de láthatóan egyértelműen ott kellene lennie, ahol lenne (viszonyítási alap a CPC változat).

Szembeötlő tény
----------------
Egyértelmű nyomok alapján látható, hogy a képernyőt leíró táblázatot tévesen építették fel. Ha jól lenne megadva, minden azonnal a helyén lenne.

Rejtély
--------
Tévedés lenne azt hinni, hogy a játék programozói nem értettek volna az Enterprise képernyő programozásához. Akkor mi történhetett ?

Válasz
-------
Egyértelműen bizonyítható, hogy szépen kifutottak a memóriából. Helyet kellett találniuk. Mit csináltak ?  Látszólag felesleges képernyő-memóriákat szabadítottak fel - területeket nem használtnak minősítettek az LPT táblában - így az ott nyert helyet adatok tárolására használták. Csak épp eközben azt felejtették el, hogy néhány esetben oda, azokra a sorokra értelmes szöveget írtak volna ki.

Megállapítás
-------------
Hanyag, trehány programozók dolgoztak ezen az átíráson és még csak nem is foglalkoztak a játék minimális tesztelésével se. Figyelmetlen, kapkodó munka.


Van egy olyan érzésem, hogy többet foglalkoztam ezzel a programmal, mint maguk a készítői :)

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #177 on: 2011.October.14. 13:26:08 »
Van egy olyan érzésem, hogy többet foglalkoztam ezzel a programmal, mint maguk a készítõi :)
Erre én is mernék fogadni! Köszönjük!!!

Amúgy az érdekes, hogy a Romantic Robot csak ezt az egyetlen játékot adta ki, pedig ez egy jól sikerült*, népszerû darab lett, az ember azt várná, hogy ezen felbuzdulva, csak úgy ontották magukból a jobbnál-jobb újabb játékokat.

* leszámítva az EP verzió hibáit, de azt ha jól sejtem nem az eredeti programozók követték el.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Re: Wriggler javítása
« Reply #178 on: 2011.October.17. 17:56:37 »
Pgyuri

Szia

Azt szeretném kérni, hogy ha van egy kis időd és türelmed, akkor nézz bele az Airwolf játékbe, mert az is hibás.

Köszi. :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Wriggler javítása
« Reply #179 on: 2011.October.18. 14:45:28 »
Igen, poénból benne hagytam a színváltós kukacot :-)

Az megoldható lenne, hogy az átszínezésre csak a kitömörítés után kerüljön sor ?

Quote
Ez valójában már a töltés után van, ekkor zajlik a programkód kitömörítése.

Ez egyébként gyorsabb lehetne, ha a kód nem a video RAM-ban futna (FD00H-FD8EH), hanem pl. a 60H-EEH területen. De ennek csak kis jelentősége van.