Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51951 times)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler javítása
« Reply #120 on: 2011.September.12. 17:21:37 »
Egyik oldalról nagyon-nagyon köszönjük!!!  :)
Másik oldalról ez "így" azért mégsem egészen gömbölyû az "egységsugarú" (és lusta  :lol: ) felhasználó számára.  :oops:
A "kész javítás" mégis inkább az volna, ha itt rá tudnánk klikkelni egy letölthetõ (mind ezt tartalmazó, "kész") verzióra.
Ellenben érdekes volt olvasni, (ezt is köszi!) hogy melyik hiba miért nem javítható.
(Azok közül, amelyek nem javíthatóak.)
Egészen más "így", hogy az ember tudja az okokat...

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #121 on: 2011.September.12. 18:01:11 »
Másik oldalról ez "így" azért mégsem egészen gömbölyû az "egységsugarú" (és lusta  :lol: ) felhasználó számára.  :oops:
A "kész javítás" mégis inkább az volna, ha itt rá tudnánk klikkelni egy letölthetõ (mind ezt tartalmazó, "kész") verzióra.
Csinálok javított betöltõt (ami pl 128-as gépen nem teszi tönkre a rendszerszegmenst) és akkor lesz lustáknak való letölthetõ verzió :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #122 on: 2011.September.12. 18:05:11 »
Szép munka!
Az "álló platform hiba" mit takar?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Re: Wriggler javítása
« Reply #123 on: 2011.September.12. 23:04:42 »
Köszönjük!
 :bow:

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler javítása
« Reply #124 on: 2011.September.13. 19:27:23 »
Csinálok javított betöltõt (ami pl 128-as gépen nem teszi tönkre a rendszerszegmenst) és akkor lesz lustáknak való letölthetõ verzió :-)

 :bow: :smt041

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler javítása
« Reply #125 on: 2011.September.14. 11:23:42 »
Üdv,

Bekukacosodtam. Ezt írtam az elmúlt este.

Kukac ellenfél GPS navigátora:
==============================

1; Kövesse a megadott útirányt.

2; Ha "FE" jelű táblát lát, akkor véletlenszerűen kanyarodjon az 1-es vagy 5-ös útra (értsd: ha a megadott útvonal végét jelző érték FE, akkor egy véletlen számtól függően válassza az egyik vagy másik új útirányt).

3; Ha "FD" jelű táblát lát, akkor véletlenszerűen kanyarodjon a 2-es vagy 20-as útra.

4; Ha "FC" jelű táblát lát, akkor véletlenszerűen kanyarodjon a 19-es vagy 3-as útra.

5; Ha "FB" jelű táblát lát, akkor kövesse 4-es utat.

6; Ha "FA" jelű táblát lát, akkor véletlenszerűen kanyarodjon a 17-es vagy a 8-as útra.

7; Ha "F9" jelű táblát lát, akkor kövesse a 18-as utat.

8; Ha "F8" jelű táblát lát, akkor kövesse a 9-es utat.

9; Ha "FC" jelű táblát lát, akkor véletlenszerűen kanyarodjon a 6-os vagy 7-es útra.

10; Ha "F6" jelű táblához ért és látja ellenfelét, menjen előre a 10-es úton a kompig, várja meg az érkező kompot, hajtson rá, majd a túloldalt folytassa útját (értsd: ha a játékos egy megadott teremben van, akkor el kell mennie mellette, meg kell várnia egy mozgó járdát, hogy átmehessen rajta).

11; Ha "F5" jelű táblához ért és látja ellenfelét, menjen előre a 11-es úton a liftig, várja meg, hajtson rá, majd a felérkezést követően a túloldalt folytassa útját.

12; Ha "F4" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 14-es úton (értsd: ha a játékos egy megadott teremben van, akkor egy idő után menjen el mellette).

13; Ha "F0" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 13-as úton.

14; Ha "F1" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 12-es úton.

15; Ha "F3" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 15-ös úton.

16; Ha "F2" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 16-os úton.

17; Ha "EE" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 21-es úton.

18; Ha "EF" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 22-es úton.

19; Ha "ED" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 23-as úton.

20; Ha "EC" jelű táblához ért és látja ellenfelét, várjon egy picit, majd száguldjon el mellette a 24-es úton.


Kövesse az útirányt, tartsa be a megengedett sebességet és rövidesen eléri célját (értsd: leketyeg egy számláló és akkor a játékos előtt beértnek számít).

Beért a célba, Ön nyert, köszönjük, hogy a WrigGeo-t választotta!

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #126 on: 2011.September.14. 11:33:59 »
Kukac ellenfél GPS navigátora:
:smt038 :smt038 :smt038

Quote
leketyeg egy számláló és akkor a játékos elõtt beértnek számít
Esetleg ezt a számlálót nem lehetne megpókolni, hogy legyen esélye a játékosnak is?

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Re: Wriggler javítása
« Reply #127 on: 2011.September.14. 19:37:06 »
Esetleg ezt a számlálót nem lehetne megpókolni, hogy legyen esélye a játékosnak is?

Igen, ez így izgalmasabbnak hangzik!  :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #128 on: 2011.September.15. 09:58:46 »
Egyébként melyek azok a bizonyos szobák, ahol számít, hogy az "ellenfél" is ott tobzódik-e a képernyõn? Megnézném "élõben", ha nem túl bonyolult.
A számlálóleketyegõs módszer azt jelenti, hogy ha pl. a rajt után a cél elõtti képernyõre teleportálnánk és ott várnánk, akkor se látnánk a kollégát bemenni a célba, viszont ha mi mennénk be pl. 1 óra eltelte után, akkor csak másodikok lennénk?

Egyébként annyira irreális ez a verseny, hogy a másik kukacot és a versenyt indító robotot akár teljesen ki is lehetne szedni. Mondjuk az elsõ javításban azért maradjon benne. De akkor lenne értelme, ha nem kéne kulcsokat felvennünk, vagy ha az ellenfélnek is fel kéne vennie a kulcso(ka)t. Ehhez mindegyik kulcsból kettõ kéne, hogy legyen.
Pl. lehetne az inkább a cél akkor, hogy a másik kukac dutyija lenne ott, ahol a cél van, és ki kéne szabadítani. :D
« Last Edit: 2011.September.15. 10:04:33 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler javítása
« Reply #129 on: 2011.September.15. 12:26:12 »
Üdv,

Zozo:
======

A számlálót "megpiszkálni" meglehet, de szintén csak a forrás átírásával, így megint csak nincs értelme. Kikötni egyszerű, de akkor mindig mi leszünk az elsők (>BC70  00).

Amúgy pedig valóban a számláló csak elvi megoldás, a célvonal előtti csücsülés örök időre szól. Látható, hogy a verseny és maga a gépi "intelligencia" elnagyolt. Pár trükkel tették olyanná, hogy a játékos érdeklődését fenntartsa és be kell vallani, elég jól is sikerült, hiszen még 27 évvel a játék megjelenése után is misztikusnak tűnt.

szipucsu:
============

A kukac a fenti zöld mezőn szép útvonalakat követ (ott választgat találomra útvonalakat), a föld alatt már viszont határozott irányba kell mennie.

Kidolgoztam egy megoldást, hogy láthasd az elviharzó kukacot, bár a véletlenszám miatt előfordulhat, hogy hiába várakozol. Csináltam egy kis segítséget.

Ha beírod  >BC7A  A9 8C   akkor a TIME mögött látni fogod, ha beért az ellenfeled, mert 00:pp:mm-ről 10:pp:mm-re ugrik a kijelző.

Aztán játék indítása és a startpisztoly dörrenése után írd be   >829F  4B    majd menj ki egyenesen jobbra és közvetlenül a lényeges terembe jutsz (ezt minden start után meg kell csinálnod).

Nem is ez a kulcsterem igazából, hanem ez ettől balra lévő, de itt is ráérsz várakozni. 7-15 perc elteltével meg fog érkezni ellenfeled, akit csak bírj követni.  Itt van egy érdekes különbség az EP-ZX változatok között, mert míg ZX-en csak pár képernyőt megy előre a kukac és tűnik el, addig EP-n egész sokáig terelték. Majd meglátod.

Mindenesetre a kulcsterem és azt követő 10 teremre érvényes a "ha látja ellenfelét...." mondat.

*****

A további ötletek pedig már a Wriggler 2 részei lehetnek ... de témanyitáshoz még korai :)

Pgyuri

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #130 on: 2011.September.15. 13:19:08 »
Köszi ezt a sok információt!
Még egy apróság, talán nem életbevágó, de néhány helyen azt lehet látni, hogy a versenytárs "kiharap a falból egy részt" irányváltoztatásnál, az nem túl elegáns, elõbb kéne irányt váltania. Neki megennie a falat, nem egy nagy falat. :D

Egyébként az jutott eszembe, hogy a versenyindító robotra "rámászás" problémája kiküszöbölhetõ lehetne, ha a robot nem ott lenne, hanem a falon kívül, pl. jobb oldalon valamelyik virág mellett, a kerítés mögött.
« Last Edit: 2011.September.15. 13:40:12 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #131 on: 2011.September.15. 18:31:11 »
A további ötletek pedig már a Wriggler 2 részei lehetnek ...
Olyan ellenkukacot lehetne majd kérni, ami egyrészt bejárja ugyanazt a távot amit a játékosnak is kell, plusz RND rutinnal rontva lenne a teljesítménye (tévedjen néha el), hogy legyen a játékosnak is esélye? Ha esetleg sikerülne több ellenkukacot is indítani, azok lehetnének különféle ügyességgel, így mondjuk harmadiknak beérkezéshez elég lenne úgy-ahogy végigjutni a pályán, az elsõ helyhez meg már profin kéne tudni a pályát.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #132 on: 2011.September.15. 18:51:17 »
rajtakaphatjuk, hogy a levegõben mászik?
Rajtakaptam a kis csalót. Simán araszol a levegõben, ahol messze nincs alatta az expander. Ekkora zsiványt!
A mellékelt demóban kb. 8:30 után pár másodperccel van a jelenség, addig érdemes CTRL+W-vel max. sebességre kapcsolni.
[ Guests cannot view attachments ]

Egyébként az is megfigyelhetõ a demóban, hogy az ellenkukac többször is "beleharapott" a falba útközben. Nem semmi fogai lehetnek, nem szívesen találkoznék egy ilyen kukaccal.

UI: Ha jól sejtem, nem idéznem, hanem módosítanom sikerült most egy hozzászólásomat, de annyi baj legyen.
« Last Edit: 2011.September.15. 22:08:46 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Wriggler javítása
« Reply #133 on: 2011.September.16. 12:28:22 »
Üdv,

Hát kicsit meg kell, hogy védjem az ellenkukacot.  Ő türelmesen vár, míg az "expander" odaér elé és csak akkor indul, amikor ráléphet, de te ugye kimentél balra, majd vissza .... amitől az "expander" újra középről indul, mert ha a játékos belép a terembe, akkor mindig alaphelyzetbe áll. Erről aztán már végleg nem tehet a szegény ellenfél (akire nem érvényes semmilyen mozgási szabály, azon megy át, amin akar, a levegőben is haladhat).

Miután végre helyes módon bekapcsoltam egy rakás POKE segítségével a másik két ellenfelet is, nagyon klassz lett a "verseny". A zöld mezőn istenien bóklásztak, simán lehetett találkozni másik versenyzővel, ráadásul mindenfelé szétmentek, ahogy kellett. Jó látvány volt, de pár helyen nagyon belassult a játék (amiért kikötötték a többieket. Ez már bizonyított, mert minden szükséges adatuk megvan, működésük biztosítva, csak annyit hagytak el sajnos, hogy nem állítják be kezdőértékeiket helyes adatokkal. Kár, mert akkor visszakötni egy pillanat műve lenne, így sok-sok POKE).

A ZX-en két fázisra bontották az KI-t (Kukac Intelligencia), de EP-n szépen végigprogramozták. Ha szipucsu tovább követi a kukacot, akkor szinte a kulcs felszedegetős részig mehet utána, ami előtt persze már el fog tűnni (az eltűnés pontos helye a DIE képernyő feletti terem. Ott vagy átjut vagy beesik a DIE-ba, de neki mindegy, mert onnan már a számlálója ketyeg).

Zozo:
=========
A kukac eszét csak türelemmel kell programozni. Egy rakás elágazás, feltétel és vizsgálat kell, mintha te játszanál. Unalmas megcsinálni. A zöld mezős rész azért "szenzációs" programozásilag, mert mindegyik út ugyanoda vezet, de több elágazást tettek bele, így lehet olyan kukac, aki több kört is megy, mielőtt letalál a föld alá.

A "falharapás"-t pedig tekintsük energia-bevitelnek...neki is kell bőven :)

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #134 on: 2011.September.16. 13:02:01 »
Miután végre helyes módon bekapcsoltam egy rakás POKE segítségével a másik két ellenfelet is, nagyon klassz lett a "verseny".
Ez a rakás poke-t el lehetne kérni?

Quote
Jó látvány volt, de pár helyen nagyon belassult a játék
Van turbós EP is  :ds_icon_cheesygrin: