Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51929 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #60 on: 2011.July.29. 14:00:31 »
Egy meglepetés minden kedves EP rajongónak, amit nekünk adtak a programozók:
Azt a mindenit!!!! :smt038 :smt041
Hogy mik derülnek ki több mint 20 év után... erre az EP-s idõkben biztos nem jött rá senki.

Így a DIE képernyõkbõl is ki lehet kerülni.
« Last Edit: 2011.July.29. 14:06:49 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #61 on: 2011.July.29. 16:00:39 »
Egy kis bemutató, hogyan lehet a skeleton key nélkül, a door key-k felhasználásával jutni el a célig, na persze sérthetetlenséggel. [ Guests cannot view attachments ] (Ep128Emu 2.0.9.1)
Igaz, csak második helyezés, de még az is bõven dobogós. :D

Valamivel könnyebbnek tûnik szerintem, mint a skeleton key megszerzését túlélni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #62 on: 2011.July.29. 16:40:01 »
Tessék lenyomni egyszerre a (emulátorban a jobb oldali ALT-ot kell)

TAB-ALT-INS-P   (előreugrik egy teremmel számozás szerint)
TAB-ALT-INS-B   (visszalép egy teremmel számozás szerint)

de a leghasznosabb a TAB-ALT-INS-L, ami 3 életre állít vissza :) 

 :smt038

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #63 on: 2011.July.29. 16:41:10 »
Egy kis bemutató, hogyan lehet a skeleton key nélkül,

Ügyes, nagyon ügyes. :lol:

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #64 on: 2011.July.29. 16:56:05 »
vizor:   Kiírja, hogy hányadik lettél, csak sajnos épp fekete területre fekete tintával :) 

A CPC verzió kiírja, hogy "CONGLATUlATION!". a borderre. Valószínű, hogy ez sem lett rendesen átkódolva.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #65 on: 2011.July.31. 20:18:24 »
Egy meglepetés minden kedves EP rajongónak, amit nekünk adtak a programozók:
:smt041 :smt041 :smt041

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #66 on: 2011.August.02. 12:50:40 »
A CPC verzió kiírja, hogy "CONGLATUlATION!". a borderre. Valószínû, hogy ez sem lett rendesen átkódolva.

Ez hol látható? Mert a korábbi aviban csak a játéktér van benne :-(

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #67 on: 2011.August.02. 13:46:22 »
Ez hol látható? Mert a korábbi aviban csak a játéktér van benne :-(

Íme:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2011.August.02. 13:59:00 by nyuzga »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #68 on: 2011.August.02. 14:06:20 »
Íme:
Köszi! Ha jól nézem a szöveg az EP-sben is benne van...

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #69 on: 2011.August.02. 14:32:31 »
Üdv,

Halad a forrás estéről-estére. Visszanéztem a hibalistát, amelyből többre is megvan a magyarázat:

- DIE képernyõbe kerülve gyakran lefagy a gép.
- Néha ott is nyitva vannak a falak, ahol nincs is út, és DIE képernyõbe kerülünk; máskor meg az egyetlen járható utat falak állják el.
- Ha a föld alatt a bal oldali jártból lent jövünk, akkor egy pók kimegy a játékképernyõbõl és letörli az esetleges energiacsíkokat és a nálunk lévõ tárgy nevét (CPC verzióban ez nincs).

Úgy tűnik, egyelőre ez minden baj okozója. A DIE képernyőre tettek 4 pókot, amelyből az egyik pozíciója rossz, beletöröl a pályába, agyonszemetelve a memóriát, felülírva sok hasznos byte-ot. Ez okozza a pályák átrendeződését. Maga az, hogy egy nemlétező helyen kimegyünk a pályáról és a DIE-ra kerülünk, nem hiba, hanem alapbeállításból adódik. A pók hibáját azért nem láthatjuk, mert a pókok mozognak attól függetlenül is, hogy épp nem láthatók, így mire beesünk oda, addigra már a "helyére" kerül, de előtte sok kárt okoz.

- Ha egy tárgy ott van a képernyõn, lassítja az ellenfeleket, ami persze ki is használható, hogy kevesebb energiát veszítsünk. Különösen a csöpögõ vízcseppnél figyelhetõ meg a lassulás.

Igen, ez sajnos már gépteljesítménybeli és programozási baj. A probléma az, hogy ha egy tárgy a játékossal egy képernyőn van, akkor azt minden pillanatban újra kell rajzolnia, mert különben a rajta áthaladó mozgó lények kitörölnék. Ez viszont nagy processzor-terheléssel jár, hiszen minden ciklusban egy teljes sprite kiírásra kerül. Ez duplázódik, ha 2 tárgy kerül egy képernyőre lerakásra, sőt ha valaki olyan fanatikus, hogy 5-6 tárgyat behord, akkor már szinte le is áll a játék. Ezen segíteni nemigen lehet, hacsak úgy nem, hogy nem lehet a felvett tárgyat lerakni, csak elhasználni. És képzeljük el, van 56 tárgy a játékban........

- Az óriás skorpió és a méhecske vibrál, és amikor tökfejes rúdon "liftezik" a Wriggler, akkor a Wriggler is vibrál. A kastélyban lévõ liftnél ugyanez.

Az előzőhöz hasonló ok okozza, túl van terhelve a processzor, mivel túl sok kiírandó mozgó tárgya van. Ráadásul ezeket próbálja összehangolni a program, ami abban nyilvánul meg, hogy a játékostól független szinkronizálást figyel, ami eredménye a kukac-sebesség elmászása is 64/128 gépen.

A többivel egyelőre nem foglalkoztam.

ui: A CONGRATULATION feliratot kiírja a program, csak a szín nem jó azon a sávon, ezért nem látszik. Javítása:

>8BC2 10   (így feljebb kerül)

Pgyuri
   

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #70 on: 2011.August.02. 14:40:18 »
.... és akkor rá is térnék egy fő kérdésre:

A nagyobb színfelbontásból adódóan a sprite-ok több memóriát foglalnak, így amit az EP megnyer a ZX-hez képest az első 16K használatával, azt elveszíti a nagyobb memóriafoglalással és nagyobb képernyő-memóriával.

Már egyértelműen látom, hogy a memória szinte dugig van tömve, hasonlóan a ZX változathoz,így  sok "feature"-nek nemigen lesz hely. Hogyan legyen tovább kezelve ezek után a Wriggler 2 kérdése ? :) Érdemes-e még dolgoznom vagy lépjünk vissza oda, hogy elég csak, ha a hibák javítása elkészül ?

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #71 on: 2011.August.02. 14:57:12 »
Már egyértelmûen látom, hogy a memória szinte dugig van tömve, hasonlóan a ZX változathoz,így  sok "feature"-nek nemigen lesz hely. Hogyan legyen tovább kezelve ezek után a Wriggler 2 kérdése ? :) Érdemes-e még dolgoznom vagy lépjünk vissza oda, hogy elég csak, ha a hibák javítása elkészül ?
Én azt mondanám, hogy ami hibát lehet, azt javítsunk ki az 1-ben, a 2 pedig úgyis újrafordított kóddal készülne, ott semmi akadályát nem látom, hogy több, akár 128K-t használjunk! (Az angol EP64 tulajok már úgyis vettek EP128-at Magyarországról, csak én 3 embernek küldtem  :ds_icon_cheesygrin: )
Az említett sprite villogási problémára is megoldás lehet a dupla videómemória használata, az éppen nem használtba történhet a rajzolás.
(Persze ha programkód optimalizálással megoldható egyszerûbben, akár az 1-be berakhatóan, annak örülni fogunk!)
« Last Edit: 2011.August.02. 16:06:09 by Zozosoft »

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Wriggler javítása
« Reply #72 on: 2011.August.02. 17:38:42 »
Egyetértek!
Az egyes a hibajavításról szóljon, (esetleg több memóriát is használva) a nagyobb változásokat hagyjuk a kettesre! :)
(Tehát válasszuk ketté két project -re és elsõ nekifutásra minél több hibát próbáljunk kiküszöbölni.)

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #73 on: 2011.August.02. 19:25:37 »

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #74 on: 2011.August.02. 19:41:17 »
WRIGGLER Amstrad CPC walkthrough (ep128emu)  :lol:
Jól nézem, hogy ott végig ugyanazt a 4 színt használják?

(Ezt valami külön progival vetted fel? Van az ep128emuban beépített videófelvevõ is!)