Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51945 times)

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Wriggler javítása
« Reply #45 on: 2011.July.28. 23:49:20 »
Egyértelmûen látszik a programkódból, hogy a kukacok számát csökkentették, mert olyan nagyon lassult volna a mozgás, ha mindhárman megmaradnak. Vagyis a szebb, 4 színû grafika ennél a játéknál hátrányt is adott. No most akkor melyik a jobb választás....

 :cry:
Három kukacot még nem bírna el a gép? Abban a rövid idõben, amíg egy képernyõn van a 3 kukac nem látszik lassulás...

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Wriggler javítása
« Reply #46 on: 2011.July.28. 23:51:00 »
A készítõk eszement nehéz pályákat alkottak, szinte süt belõle, hogy teljesen lehetetlenné akarták tenni.

Igen, esetleg a "javított" Wrigglerben pár ellenséget ki lehetne szedni, néhány abszurd helyrõl? A föld alatti járatokban ki sem lehet kerülni a hangyákat...

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #47 on: 2011.July.29. 00:03:07 »
A legtöbb helyen a TRN verzióban meg kell halni, hogy a kikerülõ sírkõ felére lassítson minden mozgást és át lehessen menni.
Trükként pont az használható, hogy a nálunk lévõ kulcsot lerakjuk-felvesszük egymás után gyorsan többször. Lehet, direkt úgy tervezték, hogy így lehessen túlélni. Mondjuk inkább hibának számít, hogy ha több objektum is van a képernyõn, akkor az ilyen számottevõen kihat a játékmenetre. Erre szokták mondani, hogy ez nem bug, hanem feature. :D

Én is a jól megszokott, "kétkukacos" (CPC-s) változatra szavazok. A Zozo által említett színátmenetes dolgokat is nagyon jó lenne megcsinálni...

Gyuri írja, a kulcsok mindig ugyanoda kerülnek. Viszont akkor nem értem, a youtube-os végigjátszásban hogyan kerül arra a furcsa helyre a skeleton key...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #48 on: 2011.July.29. 00:12:52 »
Igen, esetleg a "javított" Wrigglerben pár ellenséget ki lehetne szedni, néhány abszurd helyrõl? A föld alatti járatokban ki sem lehet kerülni a hangyákat...
Van, amelyiket ki lehet, azzal a trükkel, hogy amíg a hangya a szomszéd képernyõben masírozik, addig a képernyõ legszélére állunk, és amikor a hangya belép ott, ahol állunk, gyorsan átlépünk a szomszéd képernyõre, így minimális energiaveszteséggel megúszhatjuk. De tényleg nincs ez mindenhol így, azt hiszem.
Egyébként egyetértek, tényleg ritkítani kéne a hangyákat a föld alatt.
Meg a mozgó járdákkal is lehetne talán csinálni valamit. Pl. a lift elõttin nagyon nehéz átmenni. De lehet, hogy van valami trükk, csak még nem jöttem rá. Meg az is zavaró néhány helyen, hogy a mozgó járda mellett "leszakad" alattunk a vékony fal, ha a legszélére megyünk, bár van benne logika - igaz, a kukac nem lehet olyan nehéz. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #49 on: 2011.July.29. 07:51:06 »
A legtöbb helyen a TRN verzióban meg kell halni, hogy a kikerülõ sírkõ felére lassítson minden mozgást és át lehessen menni.
Ez nem csak a TRN verzióra igaz.
Az éles verzióban ugye nem dobjulk el oly könnyen az életet, hisz korlátozott a lehetõségek száma, es az a cél, hogy csalás nélkül is végigjátszható legyen.
Nem kell meghalni,  elég, ha cipelsz magaddal valahonnan egy sírkövet és belépve az óriáspókos helyiségbe rögtön lerakod, visszaiszkolsz az elõzõre, iszol egyet, hogy a felzabált energiádat pótold. Ha van még valami lerakható felesleges tárgy (kalap, ejtõernyõ, vagy hasonló) a közelben, azzal belépsz pókunk szobájába, ledobod, ezzel tovább lassítod õkelmét, és a két tárgyat váltogatva már ki lehet kerülni a dögöt. Sajnos ez a barlangfolyosókon lévõ hangyákra és tüskékre már kevésbbé hatásos, hisz õket lehetetlen kikerülni.
Inkább több energiaitalt kellene szétszórni a helyiségekben, hogy legyen esély nem csak TRN módban túljutni a férgeken, meg a tüskéken.
Vagy "gyorsító" italt kitalálni, hogy kevesebb legyen az energiaveszteség, míg áthaladunk rajtuk.

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #50 on: 2011.July.29. 09:02:13 »
Üdv,

A ZX átirat kontra CPC verzió kérdése csak költői volt :)  Egyértelmű, hogy marad a meglévő változat. Zozo grafikai elve nem valósítható meg sajnos, de nem is baj. Az eredeti hangulathoz nem nyúlnék egy kicsit se, de most hosszú munka (csend) fog következni.

Első lépésben teljesen visszafejtem és felkommentezem az EP programkódot, hogy

* kijavítsam a jelzett hibákat
* találjak helyet a memóriában a fejlesztések részére (nem szeretem csak úgy ukmukfuk benyomni valahova).

Utána következik az extrák beépítése és a meglévő ellenséges ésszerű csökkentése, amelyhet alapul a ZX verziót veszem.

Végül, ha minden kész, újrafordítjuk a programot és valaki készít egy kazettás, betölthető változatot. És előtte persze egy hozzá illő bejelentkező kép is készülhetne... ha mindezt sorba veszem, el se tudom képzelni, milyen határidőt vállaljak, de igyekszem, hogy ne kapjak citrom-díjat.

Pgyuri

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Wriggler javítása
« Reply #51 on: 2011.July.29. 09:05:03 »
A föld alatti helyiségekben a hangyák, meg a darazsak még túlélhetők 1-2 életvesztés árán, az UFO-kkal nem sikerült soha megbírkóznom, még örökélettel is nehéz átjutni némelyiken, olyan böszme helyen van :D
A sprite kirakás kódján nem lehet gyorsítani, egyszerűsíteni?Ezzel is lehetne időt spórolni a 3. ,vagy éppen a 4. kukacnak.

A Zozo által felvetett ötlet nagyon jó, nekem tetszik, talán egy hátránya van, hogy EP64-es verzió bukott ebben az esetben, viszont sokkal szebb lehetne, mint a mostani 4színű verzió, és a Spectrum verzió sebességével vetekedhetne :)

Most jutott eszembe, ha LZ-vel tömörítve lennének a grafikai adatok, amik a pályához kellenek, lehet hogy még az EP64-es verzió is megvalósítható, természetesen 4 kukaccal :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Wriggler javítása
« Reply #52 on: 2011.July.29. 09:08:29 »
Végül, ha minden kész, újrafordítjuk a programot és valaki készít egy kazettás, betölthető változatot. És előtte persze egy hozzá illő bejelentkező kép is készülhetne... ha mindezt sorba veszem, el se tudom képzelni, milyen határidőt vállaljak, de igyekszem, hogy ne kapjak citrom-díjat.

Nem kell határidőt vállalni :), abból nem lesz baj, szerintem mindenki örül a kukacok upgrade-elt verziójának :)
A betöltőt szerintem bárki bevállalja, a betöltőképet meg az epimgconvval kéne megcsinálni, méghozzá a kazettaborító képével.
Vélemény?

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #53 on: 2011.July.29. 09:33:10 »
Nem fogy az energia.

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #54 on: 2011.July.29. 11:31:01 »
Üdv,

vizor:   Kiírja, hogy hányadik lettél, csak sajnos épp fekete területre fekete tintával :)  Ha szeretnéd látni a helyezésed, akkor

>8C11 5C
>8BEA 0E 0A

Igaz, picit átrendeztem a szöveget, de így is szép lesz. Viszont ha már belenéztem, téves megállapítás, hogy EP-n lehetne 4.-nek lenni. Ugyanazzal a módszerrel kezeli a helyezést, vagyis ha beér az ellenkukac, akkor 2. leszel, ha nem, akkor 1.

Érdekes nézni a forrásban, hogy az EP-s kukac más AI-t (hú, ez kicsit erős) kapott, mint ZX-es barátai. Sokkal több szobában van egyedileg kezelve, más útvonalakat is bejár, de tényleg csal...hat :)  Majd tökéletesítjük még.

Szépen alakul a forráskód, voltak olyan kedvesek a programozók és nem tértek el az alaptól (ZX). Ha valakit érdekelne és szeretné látni, hogyan készül, szívesen élőben is megmutatom, bár szerintem vannak itt bőven okosabb, ügyesebb programozók, mint én :)  Mindenesetre a grafikai résznél kelleni fog segítség.

A remény adott, lesz ebből Wriggler 2 :)

Pgyuri


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #55 on: 2011.July.29. 11:49:06 »
Újabban nekem sem írja ki a helyezésem, de régebbrõl tutira emlékszem 4. helyre. Nem értem, mikor, mit és miért írt ki.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #56 on: 2011.July.29. 12:41:20 »
CPC END.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #57 on: 2011.July.29. 13:11:17 »
CPC END.
Látom, a sérthetetlenséget itt is simán elintézted. CPC-n hogyan lehet bevinni?

Mondjuk emuból demót is vehettél volna fel videó helyett, bár az a kisméretû videó is nagyon jó.

Mondjuk az az ejtõernyõ oda a lift elé nagyon kell. Ki az az agyament, aki a liftaknában ejtõernyõzik... egy kukacnak több esze van.

Tényleg CPC-n is át lehet esni a liften, ha lefelé nyomjuk a gombot?

Ja, és mehet a CPC-s végigjátszás a youtube-ra. A CPC-sek nem tettek még fel, csak a spectrumosok.
« Last Edit: 2011.July.29. 13:24:53 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #58 on: 2011.July.29. 13:28:55 »
Látom, a sérthetetlenséget itt is simán elintézted. CPC-n hogyan lehet bevinni?
Mondjuk emuból demót is vehettél volna fel videó helyett, bár az a kisméretû videó is nagyon jó.
Mondjuk az az ejtõernyõ oda a lift elé nagyon kell. Ki az az agyament, aki a l.


úgy látszik olvasunk egymás gondolataiban. :)

CPC Wriggler. Nem fogy az energia, de ha beakadunk, akkor oda egy élet.

WinApe-én kifagy, de az EP emu cool!

Készíts végigjátszást és tedd fel youtube-ra, ezzel is népszerűsítheted a ep128emu-t.
« Last Edit: 2011.July.29. 13:39:29 by nyuzga »

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #59 on: 2011.July.29. 13:50:35 »
Üdv,

Egy meglepetés minden kedves EP rajongónak, amit nekünk adtak a programozók:

Tessék lenyomni egyszerre a (emulátorban a jobb oldali ALT-ot kell)

TAB-ALT-INS-P   (előreugrik egy teremmel számozás szerint)
TAB-ALT-INS-B   (visszalép egy teremmel számozás szerint)

de a leghasznosabb a TAB-ALT-INS-L, ami 3 életre állít vissza :)   és valószínűleg ebből adódik a legendás - külső joystickkal örökélet is, mert ha olyan kódot ad vissza, amit megesz az ellenőrző rész, akkor bizony marad mindig 3 élet.

Pgyuri