Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51922 times)

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #30 on: 2011.July.28. 13:54:37 »
és lássatok csodát ....
Hoppá!!!  :smt038

Online MrPrise

  • Administrator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 2754
  • Country: hu
    • Enterprise Forever
Wriggler javítása
« Reply #31 on: 2011.July.28. 14:23:55 »
Várjuk a multiplayeres Wriggler-t :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #32 on: 2011.July.28. 14:44:40 »
és lássatok csodát
Hát ez meggondolta magát a rajt után és elsüllyedt szégyenében...de hova kerülhetett utána... :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #33 on: 2011.July.28. 15:21:36 »
Üdv,

No, megvan az első sikerélményem EP-n :)  Megvan a 64 és 128 közötti különbség okozója.

Elsősorban Zozo kedvéért, de másoknak is tetszhet:

>831F C6 04

És akkor már érthető is, hogy mitől "másznak" el kukacaink :)

Pgyuri

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Wriggler javítása
« Reply #34 on: 2011.July.28. 15:56:53 »
Üdv, olvasom én is ezt a topicot nagy szorgalommal :)

>831F C6 04        add    a,04h ?

Ez EP64-en növel valamilyen számlálót 4-gyel?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #35 on: 2011.July.28. 16:08:35 »
>831F C6 04
Wriggler turbo edition :D Ezt majd be lehetne tenni cheat-nek, játék közben egy gombbal lehetne ki-be kapcsolni.
Nagyon kis cseles ez a játék,mert levágtam az utat, de a hosszabb úton mégis elém vágott a piszok. Illetve összetalálkoztunk ott a kert végén. Pedig elméletileg lassabb is volt.
A föld alatt az egyik mozgó járda meg úgy begyorsul, hogy még így gyorsabb tempóban is kimegy alólunk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #36 on: 2011.July.28. 16:43:49 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #37 on: 2011.July.28. 17:57:41 »
Az ep128.hu leírása alapján: DOOR KEY - Beetetés! Pár ajtót ugyan kinyit a kastélyban, de pont a "lényeges" ajtókat nem nyitja ki...
Ezen most pontosítanék. Most próbáltam ki, és végül el lehet jutni addig a kulcsig, amely a "lényeges" ajtót nyitja ki. Mindegyik DOOR KEY nyit egy ajtót, és végül megszerezhetõ az is, amivel a célhoz vezetõ ajtó nyitható. Majd talán teszek fel demót.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #38 on: 2011.July.28. 18:54:27 »
Térkép átnézése elsõ körben elkészült. Alapul Pavero térképét vettem, ami tényleg alapnak volt jó. Minden átjárást ellenõriztem egyesével (256 terem * 4 irány = 1024 hex. szám), így kiderült, hogy a térkép 3 helyen is nagy, terem-elcsúszásos, kimaradós, ismétlõdõs módon eltér a ténylegestõl, néhány átjáró meg nincs jelölve. Megírom az öreg harcosnak, hogy miket javítson, de biztos jó sok idejébe fog kerülni. Addig magam se tudom ellenõrizni, de eddig semmi titkos bejárat.

Az ep128.hu-ról letölthetõ spectrumos térképbe belenéztem. A kicsit elõbb belinkelt youtube-végigjátszás alapján egy skeleton key van ott, ahol a térképen csak egy corn flakes. (Az EP-s játékban sincs azon a bizonyos helyen kulcs.) De az is lehet, hogy a spectrumos játékból több verzió van, vagy esetleg valami mástól függ, hogy azon a bizonyos helyen van-e skeleton key vagy nincs. EP-n eddig nem volt, amikor odatévedtem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #39 on: 2011.July.28. 20:22:17 »
>831F C6 04
:ds_icon_cheesygrin:
Wriggler 2-be kéne valami sebességváltó tárgyakat rakni :-)

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #40 on: 2011.July.28. 21:49:31 »
Üdv,

Hamarosan ki lesz moderálva ez a kukac-téma, ennyit írni róla naponta :)

A ZX és EP verzió megegyezik a tárgyak elhelyezésének módjában. Minden induláskor véletlenszerűen sorsolja ki, hol milyen tárgy van, de ebből kivétel a DOOR és a SKELETON KEY. Azok mindig ugyanott maradnak, azokat nem adhatja be. Minden DOOR KEY-nek egyedi száma van, a program belül ellenőrzi, hogy melyik ajtóhoz jó és azt nyitja csak ki.

Látom, azért van lelkesedés a Wiggler 2 irányába és ötlet is. Eddigiek:

1; A hangyairtó többször is használható legyen.
2; Speed tabletta :)
3; Több és okosabb ellenkukuc.
4; Kalap értelmes helyen legyen.

Majd meglátjuk, mi sül ki ebből az egészből...


De most egy pillantra kiugranék még a programozási odalára is. Azt hiszem ennél a játéknál érezhető a különbség a grafikai oldalon. Mivel az EP z80-as processzora éppen csak gyorsabb a ZX-énél és hardver se segíti a sprite-ok kezelését, így egy kényes pont van:

A processzor azonos mennyiségű adatot képes átvinni adott idő alatt. A kisebb színfelbontás mellett több mozgó sprite-ot tud megjeleníteni, míg nagyobb felbontás esetén több a kiírandó adat, ami kevesebb, de szebb sprite-okat nyújt.

Egyértelműen látszik a programkódból, hogy a kukacok számát csökkentették, mert olyan nagyon lassult volna a mozgás, ha mindhárman megmaradnak. Vagyis a szebb, 4 színű grafika ennél a játéknál hátrányt is adott. No most akkor melyik a jobb választás....

ZX átirat több kukaccal, zenével  vagy CPC átirat szebb grafikával, de kevesebb versenytárssal ?

Pgyuri

Offline vizor

  • EP fan
  • *
  • Posts: 238
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #41 on: 2011.July.28. 22:32:10 »
Üdv Mindenki!

Nekem nem írja ki hanyadik lettem csak annyit:
"Well done you finished in
Press space bar to countinue"
Lásd: mellékelt kép... a TRN-es verzióval mentem, ep128emu2.0.9.1. alatt.

Wriggler 2 ötlet, ezt már 20 éve is hiányoltam az eredeti játéknál: 2 tárgy egyszerre hurcolászása. Szívesen vittem volna magammal az álkulcsot (skeleton key) meg pl. egy kalapot.  :) A készítõk eszement nehéz pályákat alkottak, szinte süt belõle, hogy teljesen lehetetlenné akarták tenni. Például amikor egymás után 3 csepp esik és a középsõ kétszer olyan gyorsan. A legtöbb helyen a TRN verzióban meg kell halni, hogy a kikerülõ sírkõ felére lassítson minden mozgást és át lehessen menni.

Viszont nem tudok dönteni, szeretném a szép grafikát is, de jó lenne több kukuc ellen is küzdeni  :) :lol:

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #42 on: 2011.July.28. 23:23:02 »
Üdv,

Hamarosan ki lesz moderálva ez a kukac-téma, ennyit írni róla naponta :)
Ezért van saját topicja, itt annyit írhatunk róla amennyit akarunk  :ds_icon_cheesygrin:


Quote
Látom, azért van lelkesedés a Wiggler 2 irányába és ötlet is. Eddigiek:
Az ellenségek általi energia vesztést is egy barátságosabb szintre kéne belõni, hogy ne csak örökélettel legyen esély végig játszani.


Quote
Mivel az EP z80-as processzora éppen csak gyorsabb a ZX-énél és hardver se segíti a sprite-ok kezelését, így egy kényes pont van:
Az a kis elõny se nagyon érvényesül, mivel a memória várakozások nincsenek letiltva.
Betöltés elõtt beírt OUT 191,12-vel ezt meg lehet tenni, kérdés, hogy van-e bármi érezhetõ hatása, vagy a fõ szûk keresztmetszet a videómemória írása, ami mindenképpen lassú.

Quote
Egyértelmûen látszik a programkódból, hogy a kukacok számát csökkentették, mert olyan nagyon lassult volna a mozgás, ha mindhárman megmaradnak. Vagyis a szebb, 4 színû grafika ennél a játéknál hátrányt is adott. No most akkor melyik a jobb választás....
Akkor jól tippeltem az elveszett kukacok okára  :)

Quote
ZX átirat több kukaccal, zenével  vagy CPC átirat szebb grafikával, de kevesebb versenytárssal ?
Van még egy harmadik lehetõség is, igaz komolyabb munkával járna.
Marad a Spectrumos attribútum grafika, de EP módon elõadva:
-nem Spectrumos, hanem a játékhoz passzoló 16 szín használata, amelyek változhatnak is a különbözõ típusú pályarészeken, ahogy most is történik 4 színû CPC/EP verzióban. Ez még viszonylag könnyen megvalósítható.
-lehetõség van a 16-ból 8 színt minden pixel sorban szabadon megválasztani. Így pl egy adott képernyõn többször elõforduló virág alul lehet kék, középen sárga, felül piros színben látható, stb De akár egy tócsára is lehet szép színátmenetes kékséget varázsolni.
Ide tartozik még, hogy nem muszáj a Spectrumos 8 sor magas attribútumokhoz ragaszkodni, lehet akár 1 sor magas is, ez további lehetõséget ad az alakzatok színesítésére.
Mindehhez már komolyabb grafikai tervezõ munka szükségeltetik.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Wriggler javítása
« Reply #43 on: 2011.July.28. 23:43:57 »
ZX átirat több kukaccal, zenével  vagy CPC átirat szebb grafikával, de kevesebb versenytárssal ?

Szia!
Én a CPC-s verzióra szavazok, ez nagyon összenõtt az Ep-vel.  :oops:

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Wriggler javítása
« Reply #44 on: 2011.July.28. 23:45:43 »
:ds_icon_cheesygrin:
Wriggler 2-be kéne valami sebességváltó tárgyakat rakni :-)

Van a játékban olyan ehetõ készítmény, hogy BOTTLE. Ennek lehetne adni ezt a funkciót.