Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51926 times)

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #15 on: 2011.July.26. 16:52:39 »
Üdv,

Köszönet Zozo-nak, meg is érkezett a kívánt dump, így már el is kezdtem szépen kukucskálni. Ami látszik egyből, hogy csak 1 kukac van :)

A térkép szerintem teljesen egyezik, ugyanis 256 szoba van benne, ami maximumig ki van használva. Néhány szobában láttam eltérést, de nem az úton, hanem pl. ahol 5 koponya mozog fel-le, ott ZX-en csak 4 van.

Viszont egy nagy baj lett....megnéztem a térképet, átszámoltam, de csak 254 szobát mutat...viszont megnéztem a táblázatot, egyértelműen 256 szobát látok adattal. No, vajon melyikben nem járt a készítő vagy csak én nem tudok számolni (nincs kizárva!).... és hogy fogom megtalálni ?

Pgyuri

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #16 on: 2011.July.26. 23:09:58 »
Jelen esetben az is megteszi. Amúgy meg Load configuration-nal egy EP64-es betölteni.
Az egyszerû, memóriaátállítós módszerrel eléggé lelassult. Már az elején is egybõl gyorsabban mentem, mint a versenyzõtárs, egybõl elhúztam mellette, és az ellenségek is lassabbak. De maga a kukac mozgása ugyanolyan gyors, mint a 128-as beállítással.
Egyébként a TRN változatot próbáltam, amivel nem fogy az energia.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #17 on: 2011.July.27. 10:41:48 »
Az egyszerû, memóriaátállítós módszerrel eléggé lelassult. Már az elején is egybõl gyorsabban mentem, mint a versenyzõtárs, egybõl elhúztam mellette, és az ellenségek is lassabbak. De maga a kukac mozgása ugyanolyan gyors, mint a 128-as beállítással.
Egyébként a TRN változatot próbáltam, amivel nem fogy az energia.
Hmmm! Ez érdekes kérdést vet fel! Könnyen lehet, hogy a Tombs of Doom-hoz hasonlóan ezt is EP64-re fejlesztették, és így akkor már nem is annyira csal a gépi kukac, hisz így van esélyünk lehagyni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #18 on: 2011.July.27. 11:42:43 »
Hmmm! Ez érdekes kérdést vet fel! Könnyen lehet, hogy a Tombs of Doom-hoz hasonlóan ezt is EP64-re fejlesztették, és így akkor már nem is annyira csal a gépi kukac, hisz így van esélyünk lehagyni.
Ez jó kérdés. A CPC-s változatban viszont egyforma gyors a két kukac. Lehet, hogy ez is egy újítás akart lenni?
Jellemzõ, hogy 128-as beállításokkal az ellenséges kukac kicsit gyorsabb, ez képernyõváltásoknál figyelhetõ meg, amikor egymás mellett haladunk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #19 on: 2011.July.27. 13:26:15 »
Üdv,

Térkép átnézése első körben elkészült. Alapul Pavero térképét vettem, ami tényleg alapnak volt jó. Minden átjárást ellenőriztem egyesével (256 terem * 4 irány = 1024 hex. szám), így kiderült, hogy a térkép 3 helyen is nagy, terem-elcsúszásos, kimaradós, ismétlődős módon eltér a ténylegestől, néhány átjáró meg nincs jelölve. Megírom az öreg harcosnak, hogy miket javítson, de biztos jó sok idejébe fog kerülni. Addig magam se tudom ellenőrizni, de eddig semmi titkos bejárat.

A kukac sebesség elcsúszásához:

Bár még az EP-s kódot nem néztem, de a sebességkülönbség oka valószínűleg csak egyszerű programozói dolog. Valamilyen hardver értékhez köt egy várakozó ciklust, amelyben a másik kukac közben mozoghat. ZX-en egy hardver megszakítást figyel ahhoz, hogy időzítsen, valószínűleg ugyanez EP-n valami máshoz kötődik. Mindenesetre izgalmas feladat meghatározni, melyik gépre íródott eredetileg. Nem ártana kipróbálni "eredeti" gépeken is.

Zozo: tetszik, hogy még mindig reménykedsz abban, hogy lehagyhatod a kukacot :)  de hidd el, a kulcsokkal ő már nem variál. Még ha a legjobban is jön ki a véletlen és legtovább eltalál a föld alatt, akkor is eltűnik egy adott ponton és utána már az időzítő dolgozik benne, ami ugye ha 0, akkor beérkezettnek számít.

Pgyuri

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #20 on: 2011.July.27. 13:31:04 »
Az egyszerû, memóriaátállítós módszerrel eléggé lelassult. Már az elején is egybõl gyorsabban mentem, mint a versenyzõtárs, egybõl elhúztam mellette, és az ellenségek is lassabbak. De maga a kukac mozgása ugyanolyan gyors, mint a 128-as beállítással.
Egyébként a TRN változatot próbáltam, amivel nem fogy az energia.
Nyilván te nem a videómemóriában mozogsz 128 -as változatban, az ellenfelek meg a videó memória területen. A program "enterprájzosítói" nem vették figyelembe, hogy a videómemóriához a processzor lasabban tud hozzáférni.
Spectrumnál meg ez nem számít, cépécénél nem tudom, hogy van.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #21 on: 2011.July.27. 14:58:35 »
Nyilván te nem a videómemóriában mozogsz 128 -as változatban, az ellenfelek meg a videó memória területen. A program "enterprájzosítói" nem vették figyelembe, hogy a videómemóriához a processzor lasabban tud hozzáférni.
Spectrumnál meg ez nem számít, cépécénél nem tudom, hogy van.
64-esen az egész program a videómemóriában fut, 128-ason meg nem. A játékos kukaca valószínûleg a videómegszakításhoz van szinkronizálva (helyesen), ezért nem változik a tempója. A gépi kukac meg valószínûleg valami sima várakozási ciklust használ, annak lefutási ideje pedig változika memória sebesség változásával.
Ennek fordítottja tapasztalható a Race Ace-ban, ahol a gépi autók a videómegszakításhoz vannak kötve, így turbós gépen se változik a sebességük, míg a játékos autója egyenes arányban gyorsul a gép órajelével, 7.12 Mhz-en gond nélkül lehet pole poziciót szerezni az idõmérõn, és aztán már csak a startnál a visszapillantóban látjuk az ellenfeleket  :ds_icon_cheesygrin:

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #22 on: 2011.July.27. 15:23:19 »
Zozo: tetszik, hogy még mindig reménykedsz abban, hogy lehagyhatod a kukacot :) 
Naná, ha egyszer Kukac Maraton  :ds_icon_cheesygrin:

Offline Attus

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1225
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #23 on: 2011.July.27. 20:29:06 »
64-esen az egész program a videómemóriában fut, 128-ason meg nem. A játékos kukaca valószínûleg a videómegszakításhoz van szinkronizálva (helyesen), ezért nem változik a tempója. A gépi kukac meg valószínûleg valami sima várakozási ciklust használ, annak lefutási ideje pedig változika memória sebesség változásával.
Ja.
 :)

Offline Ep128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1849
  • Country: hu
    • Honlapom
Wriggler javítása
« Reply #24 on: 2011.July.27. 21:57:47 »
Zozo: tetszik, hogy még mindig reménykedsz abban, hogy lehagyhatod a kukacot :)  de hidd el, a kulcsokkal õ már nem variál. Még ha a legjobban is jön ki a véletlen és legtovább eltalál a föld alatt, akkor is eltûnik egy adott ponton és utána már az idõzítõ dolgozik benne, ami ugye ha 0, akkor beérkezettnek számít.

De vajon miért nem úgy csinálták meg a játékot, hogy a konkurens kukacnak (avagy kukacoknak) is végig kelljen menni a pályán? :-)
Nagyobb lenne a csáberõ, meg érdekesség, hogy követni próbáljuk.  :lol:
(Anno, kezdetben én mindenképp utána akartam menni minél tovább követni, stb.)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Wriggler javítása
« Reply #25 on: 2011.July.27. 22:54:46 »
De vajon miért nem úgy csinálták meg a játékot, hogy a konkurens kukacnak (avagy kukacoknak) is végig kelljen menni a pályán? :-)
Ez jó kérdés! Gyuri! Azt írtad a ZX verzióban cseles intelligenciájuk van, ez mit jelent? Ott végig mennek rendesen a pályán?

Quote
(Anno, kezdetben én mindenképp utána akartam menni minél tovább követni, stb.)
Én is!  :lol:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Wriggler javítása
« Reply #26 on: 2011.July.28. 11:02:04 »
Ez jó kérdés! Gyuri! Azt írtad a ZX verzióban cseles intelligenciájuk van, ez mit jelent? Ott végig mennek rendesen a pályán?

A ZX verzióban is sérthetetlenek a gépi kukacok, és a sebességük megegyezik a játékoséval, tehát "rendes" versenyre nincs lehetőség ott se. Ahhoz valószínűleg túl bonyolult mesterséges intelligencia kellett volna, hogy el tudják kerülni a különböző veszélyes akadályokat.

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2280
  • Country: hu
Wriggler javítása
« Reply #27 on: 2011.July.28. 12:25:23 »
A ZX verzióban is sérthetetlenek a gépi kukacok, és a sebességük megegyezik a játékoséval, tehát "rendes" versenyre nincs lehetőség ott se. Ahhoz valószínűleg túl bonyolult mesterséges intelligencia kellett volna, hogy el tudják kerülni a különböző veszélyes akadályokat.

Ráadásul nem kell elmenniük a Skeleton key-ért. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Wriggler javítása
« Reply #28 on: 2011.July.28. 13:03:07 »
Olyan poke-ot nem lehet a játékhoz csinálni, hogy a föld alatt nem zuhan a kukac, hanem ott is lehet fel-le mászkálni? Érdekes lenne így kicsit bejárni a terepet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Wriggler javítása
« Reply #29 on: 2011.July.28. 13:46:12 »
Üdv,

Kezd igazolódni minden feltételezés :)

Próbáljátok ki ezt (ep128emu debugger Page 2 oldalán a bal felső ablakba kell begépelni így):

>8296 12
>8299 80
>BA46 C9
>BA50 1

és lássatok csodát .... persze ne várjatok tőle semmit, elég kajla lesz, de megéri megnézni. Majd utána írunk még róla...

Pgyuri