Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Wriggler javítása (Read 51958 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Wriggler javítása
« Reply #180 on: 2011.October.18. 15:27:50 »
Ez egyébként gyorsabb lehetne, ha a kód nem a video RAM-ban futna (FD00H-FD8EH), hanem pl. a 60H-EEH területen. De ennek csak kis jelentõsége van.
Azt a területet is felhasználta Gyuri a javított/bõvített kódhoz, ezért költözött a kicsomagoló a videó RAM-ba.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #181 on: 2011.October.20. 11:24:46 »
Lehetne esetleg olyan változatot is készíteni, amiben a föld alatt nincs esés, tehát bárhol lehet fel-le menni?
Érdekesen el lehetne benne mászkálni...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Wriggler javítása
« Reply #182 on: 2022.August.06. 16:29:29 »
Rájöttem egy apró bugra, ráadásul vicces módon pont a Sword of Ianna játék apropóján. Van az a képernyő, amit minden EP-s látott már, a DIE feliratú, ami önmagába záródik és nem lehet belőle kijutni. Itt egyfolytában esnénk lefele. A bug ott van, hogy ahol esünk lefele, ott nincs fű, tehát a föld alatt sötét a háttér. Tehát itt is feketének kéne lennie a háttérnek.
A játék során több paletta is váltja egymást, ezek közül az egyik a föld alatti színek, és ilyenkor a háttér nem zöld, hanem fekete. A DIE képernyőbe is ezt a palettát kellett volna tenni.
Ha jól emlékszem, a CPC-s verzióban csak egy paletta van végig. Átírásnál kerülhetett bele több paletta is, és arra nem figyeltek, hogy ebben a képernyőben is megfelelő legyen.



Van egyébként az a képernyő, ahol egy pók kiment a játéktérből és beleszemetelt a memóriába. Ez a hiba javítva lett azóta. Szerintem ezen a képernyőn a pókok adatai teljesen megegyeznek a DIE képernyőben lévő pókok pozícióival, tehát a két képernyő talán ugyanaz, csak kicsit toldoztak rajta. Ezért lehet az is, hogy amikor a DIE képernyőbe jutottunk, akkor fagyás is előfordult.
« Last Edit: 2022.August.06. 16:59:34 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos