Apropó, Rebelstar:
Egyszer megnéztem Asmonnal, aztán készítettem hozzá egy pályaszerkesztõt basicben, Zzzippel lefordítva. A 80-as szöveges képernyõt használja. Sajnos messze nincs is annyi karakter, ahány cucc van a játékban, így kevésbé élethû, csak azt látni, van-e ott valami vagy nincs, tehát a fal és a nem fal látszik. De ha rámegyünk a kurzorral, kiírja, mi van ott és beállíthatjuk, hogy mit tegyünk oda. Használata macerás, mert Asmonnal be kell tölteni a játék prg fájljának elsõ felét, utána a kimentett pályát, utána a prg pálya utáni kódját. Szóval 3 fájlba kell szétszedni a harmadik fájlt. De hát basicben hogyan lehetne másképp megcsinálni? Meg amúgy is?
Azzal szórakoztam, hogy ott is bejáratokat rajzoltam, ahol nem lehetett bemenni eredetileg.
El lehet szórakozni egyes játékoknál a pálya átrajzolásával. A Dot collectornál is megcsináltam egyszer, de az egyszerûbb volt, mert olyan rövid a program, hogy basic program be tudta olvasni az egészet és a módosított pályával ki is tudta menteni. És még élethû is a pályaszerkesztõ, mert csak pár karaktert kellett átdefiniálni, hogy szépen megjelenjenek a falak.
Meg a Heavy on the magickhez is összedobtam egyszer egy olyan basic programot, amivel a kimentett játékállásba lehet belepiszkálni, sõt még azt is át lehet írni, hogy melyik szobában legyünk. Így sikerült bejutni egy "nemlétezõ" szobába, amirõl a Spectrum Világban is írtak.
Szerintem azoknál a játékoknál, ahol ki lehet menteni a játékállást, a játékállásba bele lehet piszkálni. Kivéve az Unicum (bár itt csak a pályát lehet kimenteni, amit egyébként is lehet szerkeszteni), mert ez nálam valami saját formában menti ki fejléc nélkül a pályát, amit semmi nem tud beolvasni a játékon kívül.
Érdemes lenne azokat a játékokat összegyûjteni, melyekben könnyû a pályát módosítani, és új pályákat ill. pályatervezõt írni hozzá. Ez azoknál a játékoknál könnyû, ahol nem spéci grafikus megjelenítés van, hanem a karakteres képernyõhöz hasonló (l. Rebelstar, Dot collector, mert csak meg kell keresni a kódban azt a részt, ahol ugyanolyan rendszerességgel követik egymást a számok, ahogy a pályán vannak a cuccok egymás mellett.)
Apropó, játékból kimentett pályák: Nincsenek valakinek saját tervezésû Penetrator pályái, Unicum pályái meg egyebek? Érdemes lenne ilyeneket is összegyûjteni. Nincs valakinek kedve a Rebelstar pályáját átrajzolni? Meg talán még a Lode Runnerhez van pályaszerksztõ. Van még ilyen játék?