Enterprise Forever
:HUN => Játékok => Topic started by: szipucsu on 2008.April.02. 00:31:14
-
A youtube-on rajta van a CPC-s Sorcery végigjátszása 3 videóban. (Szerintem kivágtak belõle részeket, hogy rövidebb legyen.)
1. rész (http://uk.youtube.com/watch?v=aBBrKcBfmkk)
2. rész (http://uk.youtube.com/watch?v=Id-dbGkvjxQ)
3. rész (http://uk.youtube.com/watch?v=WQz6NoSY1VM)
Itt a játék teljesítése után újabb pálya jön, más szörnyekkel, tárgyakkal és térképpel. Lehet, hogy CPC-n eredetileg is ilyen volt ez a játék, vagy ezért Sorcery plus a címe?
Figyelemreméltó, hogy ennek a változatnak nincs zenéje, de az EP változatnak van! :smt020
Spectrum változat nem létezik, esetleg más címmel?
-
AZ AMIGA változat olyan mint a videón végigjátszottam. :)
A SPECTRUM teljesen más végignyomtam. :)
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0004650
A C64 más és hibás. Nem találtam jó verziót. :oops:
-
Ha tudsz, készíts nekem egy snap-ot a Sorcery-röl.
Nekem sehogy sem sikerül betölteni az EP128-ba.
Próbáltad már Laci oldaláról a disk image fájllal (játékok) (http://www.ep128.hu/Emu/Disks_Games.rar) megkínálni az emulátort?
Az EP128emu nekem sem veszi be, file: eszközrõl legalábbis. A betöltõben nem találtam TAPE: szöveget hex editorral, nem tudom, mi lehet. Még próbálkozom...
-
Megpróbálnék örök időt és energiát beletenni. Az EP32-ben nincs Disassembler. Ok. Sikerült. :)
-
Megpróbálnék örök időt és energiát beletenni. Az EP32-ben nincs Disassembler. Ok. Sikerült. :)
de az irányitás nem jó. :shock:
-
A Sorcery eredeti verziója "nem szereti" az EXDOS-t, ezért magnóról kell betölteni, bővítő ROM-ok nélkül (tehát lehetőleg csak EXOS 2.1 és esetleg epfileio.rom és/vagy BASIC).
-
Az EP32-ben nincs Disassembler.
Feltételezem, hogy az ep128emu debuggere valamilyen okból nem alkalmas erre a célra ? :)
-
Feltételezem, hogy az ep128emu debuggere valamilyen okból nem alkalmas erre a célra ? :)
Az ep128emu debuggere nagyszerüen müködik, itt lehet megkeresni
a csökkentö utasitást.Jelen esetben két 3d (dec a) kellett c9 (ret) cserélni.
Kívülről is be tudom írni magamnak a módosításokat csak úgy az örökdolgok nem, maradnak benne. :)
Így már működik jó az irányítás is.
-
Az EP128emu nekem sem veszi be, file: eszközrõl legalábbis.
Nekem sikerült betölteni. Melyik változat az, amelyik nem működik ?
-
Nekem sikerült betölteni. Melyik változat az, amelyik nem mûködik ?
Amelyik Laci oldaláról (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Sorcery.rar)tölthetõ le. Van másik változat is?
-
Át kellett nevezni a fileokat:
character_set
general_data
LOCATION_data
SPRITE_data
kharacter_data
és így már lehetett tape filet késziteni. :)
-
A Sorcery eredeti verziója "nem szereti" az EXDOS-t, ezért magnóról kell betölteni, bõvítõ ROM-ok nélkül (tehát lehetõleg csak EXOS 2.1 és esetleg epfileio.rom és/vagy BASIC).
Van olyan változat, ami EXDOS mellett is megfelelõen mûködik?
Meg a hosszú file nevek magnóról floppyra ide-oda másolásnál használhatatlanná válnak. A betöltõt is jó lenne átírni, hogy az összes file neve max. 8 karakter legyen.
Én így is tudom használni, nem gond, csak az EP programok rendbetétele címszó alatt talán ezt is érdemes lenne megejteni (EXDOS összeférhetõség, file nevek lerövidítése a betöltõben).
Szerintem egyébként a Cauldronnak van nagyon hasonló betöltõje, meg resetnél az is csak újraindul.
Egyébként az EXDOS összeférhetetlenséget az okozhatja, hogy meleg resetre a játék indul újra, és ehhez olyan dolgokat ír át a memóriában, amik a hardverrel szorosabban összefüggenek? Viszont a Cauldron gond nélkül megy floppyról...
-
Tegnap kicseréltem a letölthető Sorcery-t egy másik változatra. Próbáljátok ki ezt, ahogy eddig elnéztem, bármilyen konfigurációban működik
-
Nekem a 2 sorcerym van de az 1é3 résszel csak most találkoztam és meglepödtem !
EZ KELL!
Reblade
-
AMIGA verzió. Ballra van még egy ajtó, ahol a 8 varázsló megmentése után tovább lehet majd menni.
[attachthumb=#]
-
AMIGA verzió. Ballra van még egy ajtó, ahol a 8 varázsló megmentése után tovább lehet majd menni.
Azt kell, hogy mondjam, az EP verzió szebb. :ds_icon_cheesygrin:
Lehet a Sorcery+ CPC-n is rendelkezik ezzel a folytatással :)
-
Azt kell, hogy mondjam, az EP verzió szebb. :ds_icon_cheesygrin:
Lehet a Sorcery+ CPC-n is rendelkezik ezzel a folytatással :)
Igen.
Igen. :lol:
-
Lehet a Sorcery+ CPC-n is rendelkezik ezzel a folytatással :)
Újabb CPC átirat :?: :)
-
Újabb CPC átirat :?: :)
Megérné megcsinálni.
(Ha valaki nagyon ráérne..)
-
[attachthumb=1]
Ide kell elhozni 4 szívet!
[attachthumb=2]
ÉS! :lol:
[attachthumb=3]
-
Sorcery+ CPC
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
-
Azért egy kicsit csaltam. :lol:
-
Azért egy kicsit csaltam. :lol:
Nem kicsit, nagyon. :D
Ezt hogyan csináltad? Ja, debuggerrel minden lehet. :D
Mondjuk azok a disznófejek elég rondán néztek ki a varázslovak helyén. :ds_icon_cheesygrin:
-
Nem kicsit, nagyon. :D
Ezt hogyan csináltad? Ja, debuggerrel minden lehet. :D
Mondjuk azok a disznófejek elég rondán néztek ki a varázslovak helyén. :ds_icon_cheesygrin:
Tegnap végigjátszottam Amigán de most nem volt kedvem hozzá.
Megkerestem, hol tárolja a kimentett varázslókat és bevarázsoltam nyolcat.
Amiből öt disznóvá változott, mint az Odüsszeiában. :lol:
-
MSX
[attachthumb=1]
[attachthumb=2]
-
MSX
Hát ez meg mi?
Nincs amúgy kedved végigjátszani a Sorcery-t egy videóba/demóba? Fel lehetne tenni az EP TV-be. Ez a játék is megérdemelné (EP színvonal).
-
Hát ez meg mi?
Microsoft szabványú Z80-as gépek a 80-as évekbõl, sokféle gyártó készített ilyet.
Érdekes gondolat lenne ilyen programokat átírni, alapjában képes lenne rá az EP, de van egy nagy bökkenõ: ezekben van hw sprite :(
-
Microsoft szabványú Z80-as gépek a 80-as évekbõl, sokféle gyártó készített ilyet.
Érdekes gondolat lenne ilyen programokat átírni, alapjában képes lenne rá az EP, de van egy nagy bökkenõ: ezekben van hw sprite :(
Esetleg olyanokat lehetne megpróbálni, amiben nincs túl sok sprite... gondolom én...
-
Nincs amúgy kedved végigjátszani a Sorcery-t egy videóba/demóba? Fel lehetne tenni az EP TV-be. Ez a játék is megérdemelné (EP színvonal).
Ez talán nem lett túl jó, de azért teljes végigjátszás:
[attachurl=#]
A végén van egy rész (58 idő után) ami tulajdonképpen nem kell, mert már mindegyik varázsló megvan, itt csak az esetleg még kimaradt szobák bejárása és szörnyvadászat történik :)
UI: a demót ep128emu 2.0.7 verzióval lehet lejátszani
-
Ez talán nem lett túl jó, de azért teljes végigjátszás:
(Attachment Link)
A végén van egy rész (58 idő után) ami tulajdonképpen nem kell, mert már mindegyik varázsló megvan, itt csak az esetleg még kimaradt szobák bejárása és szörnyvadászat történik :)
UI: a demót ep128emu 2.0.7 verzióval lehet lejátszani
Fasza! Látszik, hogy játszottál már egy párszor a játékkal. :lol:
Így már videóra is fel lehet venni az emuval.
-
Így már videóra is fel lehet venni az emuval.
Valamint DVD MPEG formátumra konvertálva DVD-re írni. A borítója is kész ! (http://enterpriseforever.com/off-topic/humor/msg16511/#msg16511) :ds_icon_cheesygrin:
-
Valamint DVD MPEG formátumra konvertálva DVD-re írni. A borítója is kész ! (http://enterpriseforever.com/offtopic/humor-t159.0.html;msg16515;topicseen#msg16515) :ds_icon_cheesygrin:
Zsiványok persze biztos legrabbelik a DVD-rõl és felteszik torrentre divx-ben... :D
Remélem, mozikban is leadják majd, már alig várom, hogy a plakátokon láthassam! :smt043
Amúgy nem is hülyeség, lehetne DVD minõségû végigjátszásokat és demókat DVD-re felvenni és házimozi rendszeren (már akinek van) nézegetni.
Akár videókazetta borítókat is lehet lassan tervezni, bár oda nem tudom, hogyan lehetne felvenni jó minõségben. :D
-
Ez talán nem lett túl jó, de azért teljes végigjátszás:
Ez nagyon jó! :smt041
Beteszitek majd ezt is az EP TV-be? A végén a névbeírás után mehetne még talán a zene is egy darabig.
-
[attachimg=3]
-
[attachthumb=#]
14 másodperc Sorcery GIF formátumban :) Kár, hogy kb. 1 MB méretű lett :ds_icon_frown:
A készítéséhez az MPlayer-t használtam:
mplayer -nosound -sws 5 -vf scale=384:288,crop=320:144:32:40 -vo gif89a:fps=25:output=sorcery.gif sorcery.avi
Ezt azonban még GIMP-ben betöltöttem és újra elmentettem, mert így valamivel kisebb méretű lett a file, mint az MPlayer eredeti kimenete. A sorcery.avi az emulátorral felvett 768x576 felbontású RLE8 videó 50 fps sebességgel, a lényegtelen részeket kivágva.
-
Gratula! Az elejét úgy kellett volna kezdeni, hogy már onnan felvenni amikor nyílik az ajtó és bejön, úgy a folytonosság jobb lenne.
Így a vége után majdnem középen jelenik meg a boszorkány újra.
-
István játékának a vége. :cool: :)
[attachimg=#]
-
mar csak a sorcery a fagyos. abbol nincs winyo barat verzio ?
Vinyótól függetlenül 128K kell neki. (nem ártana az ep128.hu-n az ilyen infókat is feltüntetni :oops: )
-
Van egyébként egy másik verzió, ez nem kényes a RAM mennyiségre (megy EP64-en is!), viszont nem bírja a sok ROM-ot, így az IDE-t sem :-(
A kettõbõl kéne gyúrni egy tökéletes verziót.
-
SORCERY+ END DEMO :lol:
[attachthumb=#]
-
pedig tok ugy emlekszek hogy probaltam mar butitott geppel is ... de ha csak siman ramot torlok, kakor tenyleg megy. de pld. a sorcery nekem mindig is erzekeny volt pld a cartridge- ra, az pedig rom ... de mindegy most ugye minden jobb oldalon van, lehet az nem baja, csak a bal oldal ...
-
Lacika írta nekem:
Amit Sorcery verziót egyszer belinkeltél, hogy megy EP64-en is, sajnos nem tökéletes, az egyik szobában lefagy.
Erre most elõszedtem a gyári kazettát, itt van tap fájlban, ennek mûködni kéne :-)
-
Azt honnan lehet tudni hogy a sorcery cpc átirat és nem csak arról van szó hogy lefordították enterprisera is?
-
Sziasztok! Itt egy térkép az EP verzióhoz! :)
-
Kösz, ki is raktam!
-
Sziasztok! Itt egy térkép az EP verzióhoz! :)
Üdv a fórumon!
Első, és egyben igen tartalmas hozzászólás. Most látom csak igazán, hogy vannak ajtók, amin ha egyik irányból megyünk be, nem tudunk ugyanoda visszamenni. Ezt pl. a munkahelyi bejárati ajtóval lenne jó megcsinálni, hogy ha kilépek rajta, akkor az itthoni bejárati ajtón léphessek be, de ha azon lépek ki, akkor ne a munkahelyre jussak.
-
hát ez meg?
http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0010484
-
Jobban hasonlít a Sorcery-re, mint a Speccy-s Sorcery :D
-
kipróbáltam. tök jó! minden pályán betűket kell sorrendben felszedni, hogy kijöjjön egy szó, ami utal a pályára (pl boil esetén egy forró üst van a pályán). ekkor megjelenik egy kulcs, azt felvéve kinyílik a köv. pálya.
a mozgás karakteres, de a grafika jó. az tuti hogy sorcery ihlette meg őket :)
-
sorcery plus végigjátszás, illetve... :)
az van itt hogy kezdődik egy új játék! én is most látom először!
lépjetek az oszlopra, várjátok meg míg újra megkapjátok az irányítást és... :)
(a könyv lefogyása az örök idő miatt sokáig tart, emu gyorsítás ajánlott olyankor)
-
huh ez durva! új pályák, új grafika, új ellenfelek, új tárgyak!!!
-
most játszok, egypár tipp az új részekhez:
-a 4-es ajtó random van nyitva
-néha a föld beomlik, vagy ott elhasználtam egy tárgyat, passz, de ugyanaz mint a régiben a csapóajtó
-a régiben oszlopokon át lehetett menni bizonyos helyeken, itt már több ilyen van
-épp ezért néha könnyű a vízbe esni is...
-
na itt a vége, csak a sziveket kell átvinni a jobbra lévő szobába, és ott használni (space)
tök jó volt, tisztára olyan élmény volt mint a régi időkben játszani :)
-
tök jó volt, tisztára olyan élmény volt mint a régi időkben játszani :)
Az tök jó, nekem már ével óta nem volt ilyen fílingem
-
Az tök jó, nekem már ével óta nem volt ilyen fílingem
ja látom a leírásnál ott is van az amit felfedeztem, még jó hogy nem olvastam el előre
(csak amikor elakadtam. azt a figurát a vízbe kellett dobni, na erre sose jöttem volna rá)
-
Engem meglep, hogy ezt bárki végig tudja játszani leírás nélkül :oops:
-
Engem meglep, hogy ezt bárki végig tudja játszani leírás nélkül :oops:
hát elég primitív játék valójában, és fejlesztési szempontból is úgy van kitalálva, hogy minél egyszerűbb legyen kifejleszteni (a gameplay-t). random tárgyak, sok logika nincs benne hogy mit hol használsz. minden tárgyból sok van, csak ritkán van hogy 1 bizonyos tárgyat 1 bizonyos helyen kell használni. tehát lényegében végigpróbálgatás az egész...
de tök jó repkedni, jó, ahogy az ajtók nyílódnak-csukódnak, és hát mindenek felett: hangulatos az egész, és szép a grafika. szinte már a wriggler hangulati minőségét hozza számomra
-
ez hihetetlen, megint egy sorcery verzió :)
https://www.youtube.com/watch?v=bjkyNnzzZHo
-
ez hihetetlen, megint egy sorcery verzió :)
Megint? Azért egy 2017-es játékban (ha az) nem illene ilyen attribútum hibáknak lennie. Az EP-s Sorcery után ez nagyon primitívnek tűnik.
-
érdekes lenne scrollosra megcsinálni a sorcery-t, egy egyszerű ötlettel: loresre állítjuk a grafikát, és a függőleges felbontást és felezzük (hogy ne lapuljon el a kép), és így megoldható lenne hogy a pálya scrollozzon :)
-
érdekes lenne scrollosra megcsinálni a sorcery-t, egy egyszerű ötlettel: loresre állítjuk a grafikát, és a függőleges felbontást és felezzük (hogy ne lapuljon el a kép), és így megoldható lenne hogy a pálya scrollozzon :)
na persze ezt el lehet játszani más, c16 módban futó játékkal is ami "pályaváltós", pl a get dexter.
vagy c4 módban futók, pl batman. látványosan lennének ezek scrollosan, mégha a felbontás nagy téglás is lenne.
-
érdekes lenne scrollosra megcsinálni a sorcery-t
Ehhez azért nagyon bele kéne nyúlni a programba, nem csak a grafikába. Azt kéne megcsinálni, hogy ne csak egy részét olvassa ki a pályának és rakja ki a képernyőre egyszerre, hanem folyamatosan olvassa a pályát a memóriából és pakolja ki.
Vagy nem úgy értetted, hogy már látjuk azt is, ami az ajtón túl van?
-
Ehhez azért nagyon bele kéne nyúlni a programba, nem csak a grafikába. Azt kéne megcsinálni, hogy ne csak egy részét olvassa ki a pályának és rakja ki a képernyőre egyszerre, hanem folyamatosan olvassa a pályát a memóriából és pakolja ki.
Vagy nem úgy értetted, hogy már látjuk azt is, ami az ajtón túl van?
nem, az úgy már sok munka lenne.
csak a pályát amin épp vagyunk loresben jelenítenénk meg, úgy scrollozva hogy a játékos legyen a fókuszban. ez elvileg nem túl nagy munka, feltéve ha nem exos képernyőn fut...
-
csak a pályát amin épp vagyunk loresben jelenítenénk meg, úgy scrollozva hogy a játékos legyen a fókuszban
A poén kedvéért meg lehetne csinálni, de nem lenne sok értelme, mert nem látszódna pl. a képernyő másik felében a szörny, így kikerülni is nehezebb lenne.
-
A poén kedvéért meg lehetne csinálni, de nem lenne sok értelme, mert nem látszódna pl. a képernyő másik felében a szörny, így kikerülni is nehezebb lenne.
hát, most ebből a szempontból szerintem túl könnyű a játék, úgyhogy ez csak segítene, izgalmasabbá tenné a játékot :)