Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: Z80System on 2015.September.26. 19:46:40

Title: Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.26. 19:46:40
Érdekes élményem van a Sir Fred -del kapcsolatban ...

(Ami az image -en sirdred -ként van, egyszer ki kéne javítani ...)

Ez a játék annó nekem nagyon betalált, a kalandozó vonalával, és azzal, hogy olyan konkrét a dolog, mindent animál, mindent mutat, lehet benne úszni, indákon mászni, köteleken hintázni, követ dobálni, íjjal lőni és még kardozni is, és mindenhez egy saját game mechanika van kidolgozva, miközben egy korrekt mászkálós kalandjáték ...

Egyszóval az átlag, egy mechanikás (futunk, ugrunk, talán lövünk is) kalandozásokhoz képest kifejezetten gazdagnak és változatosnak, létező világúnak éreztem ...


Viszont eszetlen mód, irgalmatlanul nehéz volt. Nekem is, de mindenkinek aki csak látta, vagy próbálta. A tipikus olyan játék, ami először annyira nehéz, hogy nem tudsz kijutni az első képernyőről. És persze van benne pár idegesítő nehezítés is, de többnyire nem azért nehéz mert szemétkednek, hanem mert először az ember még nem tanulta meg a dolgokat. És ha végre kijutottál az első képernyőről, akkor a következő, vagy a harmadik negyedik sem lesz könnyebb.

Kontrasztba tudnám állítani pld. a Dizzy (főleg a későbbi részek, de azért a koraiak is sokkal könnyebbek ilyen értelemben) megfelelő epizódjaival, ahol a game mechanika, az "ügyességi rész" szinte teljesen hangsúlytalan, kvázi "logikai játék" szintre van súlyozva, amivel úgy "lépsz", hogy mászkálsz egy tojással.

Na a Sir Fred az nem ilyen, ott az ügyesség is hangsúlyos maradt, vagy azon van a fő hangsúly, miközben egy szép keretet és célokat ad a dolognak a kalandozós körítés.


Na és itt érnék a lényeghez: lehetséges hogy az ember ahogy öregszik, úgy ügyesebb/okosabb lesz ilyen játékokban is ? Nem azt mondom hogy most nem nehéz a Sir Fred, de még az is érdekes és szórakoztató hogy az ember rájöjjön a game mechanikák működésére, valahogy régen mintha inkább lett volna ez a rész idegesítő és random, mint megtanulható és érdekes ...

Persze lehetséges van köze ennek a szuperfasza és percíz kontrollereknek is, hisz régen vagy a (már kissé meggyakott) belső joy -jal tolta az ember, vagy a már alig működő meg minden irányba húzó nyamvadt quickshot -jával, vagy pedig a billentyűvel, de sztm. ebben a Sir Fred -ben a billentyűzet kezelést valahogy elronthatták, vagy esetleg az átírás miatt lehet kehes, mert marha érzéketlen valahogy a billentyűzetről irányítva, a külső joy -hoz képest ...


Összefoglalva a dolgot: valahogy a Sir Fred kevésbé tűnik frusztrálónak most, mint annó ... pedig hát az igényszintek nyilván messze túlhaladták mostanra ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: endi on 2015.September.26. 20:08:52
én pl a manic minert pár éve kb meghalás nélkül végigtoltam 20 perc alatt.
szerintem az agyunkban "ülepednek" ezek a játékok, kiforrnak azok a mechanikák amik annak idején újak voltak az agyunknak.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Zozosoft on 2015.September.26. 20:16:53
Engem az ilyen pixel pontosan kell ugrani stílusú játékok 1000x jobban idegesítenek mint 25 éve, és 100x rosszabbul is mennek :oops: Valószínűleg azért mert már trotyos vénember lettem :(
Title: Re:Sir Fred
Post by: endi on 2015.September.26. 20:49:49
Engem az ilyen pixel pontosan kell ugrani stílusú játékok 1000x jobban idegesítenek mint 25 éve, és 100x rosszabbul is mennek :oops: Valószínűleg azért mert már trotyos vénember lettem :(

na mondjuk egy manic miner ezerszer emberbarátabb játék mint egy sirfred...
sőt a manic miner olyan szinten jó hogy a mai világban is megállja a helyét simán, akár a legdivatosabb játékok között is
de a dizzy is
Title: Re:Sir Fred
Post by: endi on 2015.September.26. 21:07:23
jobban belegondolva, a belső vagy bármilyen joy totálgáz szerintem játékra
pc-s nyilak, WASD, OPQA - na ezekkel lehet jól
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.27. 11:22:52
Most nézem, a Sir Fred csak specy,cpc,msx háromszögben volt jelen  ... :)
Felteszem csak a Z80 világban ...

Volt ugyan amigán is ilyen nevű cucc, ami mellesleg tematikájában is ugyanaz, egyértelmű az örökség, de egy teljesen más játék mechanikájában és stílusában is.

Vagyis C64 -en nincs is Sir Fred ... :twisted: :)

(Mondjuk az érdekelne, hogy vajon azért nincs mert bármimásért, vagy pedig nem volt elég sikeres a Sir Fred üzletileg a C64 porthoz ?)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.27. 11:28:14
A Sir Fred átirata pedig valóban simán lehet hogy hibás ...

Pld. a robbanás ilyen spectrumon:
https://youtu.be/IvThwEHbzQ4?t=207

EP -n ez egy síma fehér attributum paca ami a képen is marad ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: endi on 2015.September.27. 12:29:23
A Sir Fred átirata pedig valóban simán lehet hogy hibás ...

szerintem a legtöbb átiratban vannak ilyen hibák. az átírók nem játszák végig a játékokat, de nem hogy végig, hanem sokat se játszanak velük. bár a játékosok se, úgyhogy valszeg szinte senki se találkozik a hibákkal :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.September.28. 21:10:49
A Sir Fred átirata pedig valóban simán lehet hogy hibás ...

Pld. a robbanás ilyen spectrumon:
https://youtu.be/IvThwEHbzQ4?t=207

EP -n ez egy síma fehér attributum paca ami a képen is marad ...
Nem tudom, milyen átirattal van ez.
Én is átírtam valaha, mert borzasztó színhibás volt az az átirat, amit nem én csináltam. Ha jól emlékszem BAM mű volt az a rettenet.
Ennek ellenére előfordulhat az enyémben is színhiba, hisz én képtelen voltam játszani vele, nekem olyan nehéz volt.
Az exolon átiratomba is becsúszott egy, a lézer sávnál, hisz addig nem jutottam el, és csalást én nem alkalmaztam akkortájt még teszt céljára sem. Az is 47 hexa volt, zöld kocka alapon fehér a 0F, azaz fényes fehér helyett.
De azt hiszem, ez a kis színhiba nem oly vészes gond.
Én már nem szándékozom kijavítani, kissé vénnek érzem már magam ehhez a 63 évemmel.
Esetleg geco.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 21:14:01
Quote
Ha jól emlékszem BAM mű volt az a rettenet.

Aha, BAM verzióval tolom ... az van az image -en ...

Hol a tied ? :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 21:18:11
Már csak azért is érdekelne ha van +1 átirat is a BAM -on kívül,
mert akkor a billentyű inputot is össze tudnám vetni vele ... hogy BAM -ék nyultak mellé, vagy eredetileg is ilyen volt ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.September.28. 21:18:52
Ott kell lenie az átirataim között, amiket egykoron feltöltöttem.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.September.28. 21:25:36
A dtf lemezek valamelyikén van a sirfred.dtf. Meg a puredtf -ek közt is ott van.
Utánanéztem, a 15.img -n van!
Az összes dtf: https://enterpriseforever.com/downloads?dir=Attus_programjai/&?dir=Attus_programjai%2F&download=puredtf.rar
A lemez imágóim: https://enterpriseforever.com/downloads?dir=Attus_programjai/&?dir=Attus_programjai%2F&download=Attus_lemezei.rar
Csatolom a lemezeim tartalomjegyzékét.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 21:38:03
Azt mondja a TC a puredtf.rar -ban lévő ZYTHUM.DTF -re, hogy "Error in packed files" ... a többit kitömte.

(Ez mind a te átiratod ?)

(Még rá kell jönnöm mi ez a DTF ... Eddig még megkímélt tőle a sors ... :))
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.September.28. 21:41:18
Nekem sem sikerült kibontani a zythum -ot.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.September.28. 21:42:51
Azt mondja a TC a puredtf.rar -ban lévő ZYTHUM.DTF -re, hogy "Error in packed files" ... a többit kitömte.

(Ez mind a te átiratod ?)

(Még rá kell jönnöm mi ez a DTF ... Eddig még megkímélt tőle a sors ... :))
Persze, hogy mind az enyém.
A lemezképásokkal jobban jársz, mert azokon ott a töltő is.
Remélem, a zythum is jó azok valamelyikén.
A 15. imágón van a zythum, meg a sirfred is.
A loader meg az attus elnevezésű progi, mely be tudja tölteni a dtf tömörítményeket. Mindegyik az én kreálmányom.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 22:35:44
Na, ez jó vegyes élmény volt ... :)

Először is nem hallgattam rád az image -ekkel, hanem a puredtf -et használtam egy mappában, ahogy van.

Mellé dobtam a DTF&TOM -ot az Utils programcsokorból, aztan :FILE -lal rácsaptam a DTF&TOM start -jára,
mely fél napig dir -elt (tényleg az EXDOS dir is miért olyan lassú SD -ről is ? Kéne egy gyorsabb video driver EXOS alá vagy mi ? :)),
és itt olyan hosszú a lista hogy elkezdi elfelejteni a lista elejét ... kimegy a pufferből ... :)

Na aztán töltöm Sir Fred -et (hálisten az S betű az ábécé vége fele van, így nem futott ki a listából :)), hát ez a DTF egy kicsit belassít manapság ... kicsit magnó fíling ... :)
De legalább van idő élvezni a screenshot -ot, mert ebben a Sir Fred verzióban olyan is van, nemúgy mint a BAM -ban ... :)
Aztán főmenü, mintha autentikusabb lenne a karakterkészlet, de a BAM -os sem ronda ... viszont nem megy a menü, csak indítani lehet, nem lehet választani a kontrollok közül ... :)
Viszont mikor elindul meglepődve tapasztaljuk, hogy minden input eszkozzel működik egyszerre ... sőt, mintha kicsit jobb is lenne, kicsit (mondjuk egy -ket frame -nyit max, vagy ilyesmi) kevesebb a lag, könnyedebben mozog a karakter, kevésbé "akadós" ...
Viszont a főképernyőn mindjárt egy hatalmas nagy kék attribútumhibás kukac ... direkt megnéztem a specy verzióban sem kék a színe ... :)

De végül odaértem a robbanáshoz ... és színes ! Juhú! :)

(Thanx Attus ! :))
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 22:38:56
Ja, és mintha az "RND" -je is más lenne, mert sokkal változatosabban adja a pálya tárgy variációkat mint a BAM.

A BAM -nál legtöbbször ugyanaz, csak néha különbözik, itt meg szinte mindig vált a leosztás.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 22:51:15
Mondjuk a DTF betöltő csíkozása az jó effekt ... :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Zozosoft on 2015.September.28. 23:05:12
hát ez a DTF egy kicsit belassít manapság ... kicsit magnó fíling ... :)
Ez már a floppy korszakban így volt :oops: (Ezért lett AD meg DL...)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.28. 23:17:43
DL2.COM -nál van gyorsabb ? Ennél:

https://enterpriseforever.com/programozas/fajltomorites-enterprise-on/msg31914/#msg31914

Mondjuk ennek a menüje legalább már a FILE -nál megszokott, rángatja a 235 file -os mappát mint floki a rongyot,
de betölteni még mindíg 8 másodperc neki a Sir Fred -et ... :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.September.29. 12:55:18
Na aztán töltöm Sir Fred -et (hálisten az S betű az ábécé vége fele van, így nem futott ki a listából :)), hát ez a DTF egy kicsit belassít manapság ... kicsit magnó fíling ... :)
De legalább van idő élvezni a screenshot -ot, mert ebben a Sir Fred verzióban olyan is van, nemúgy mint a BAM -ban ... :)
Én mindent DTF -el használtam akkoron.
Nem baj, hogy van idő megszemlélni a betöltési képernyőt, hisz nem véletlenelül alkották meg a grafikusok!
Aztán főmenü, mintha autentikusabb lenne a karakterkészlet, de a BAM -os sem ronda ... viszont nem megy a menü, csak indítani lehet, nem lehet választani a kontrollok közül ... :)
Viszont mikor elindul meglepődve tapasztaljuk, hogy minden input eszkozzel működik egyszerre ... sőt, mintha kicsit jobb is lenne, kicsit (mondjuk egy -ket frame -nyit max, vagy ilyesmi) kevesebb a lag, könnyedebben mozog a karakter, kevésbé "akadós" ...
Minek választani egyes irányítások közt? Működjön mindennel!
Kotrok az emlékeimben..
Ennek egyébként az az oka, hogy a BAM verzió nem is "valódi" átirat.
A teljes Spectrum ROM -ot betöltik a ROM hívások miatt, mely egyes helyeken módosítva van. Az SirFred programban az  irányítási szubrutinok is Spectrum ROM hívásokkat alkalmaznak. Ezeket a szubrutinokat nem írták át Enterprise portkezelésre, mint egy rendes átiratnál illik, hanem a Spectrum ROM megfelelő belépési pontjainál van a változtatás náluk, mely egy univerzális Spectrum/Enterprise billentyűzet átalakító rutinnak adja át a vezérlést.
Ezért is akadozhat a BAM féle az irányításnál, a nyakatekert, de univerzális mód miatt.
Hasonló univerzálisat én is alkalmaztam a próba átirataimnál  billentyűzet és képkonverziókra, de véglegesnél szinte soha,mivelezek mindig lassítják a programot.
Spectrum ROM -ot egyik átiratom sem tölt be.

Viszont a főképernyőn mindjárt egy hatalmas nagy kék attribútumhibás kukac ... direkt megnéztem a specy verzióban sem kék a színe ... :)
Ejnye! Én nemláttam akkoron Spectrum eredetiben soha.
:oops:
KI lehetne javítani, nem lehet túl nagy ügy.
:idea:  geco ?
De végül odaértem a robbanáshoz ... és színes ! Juhú! :)

(Thanx Attus ! :))

Nincs mit, rég volt, de örülök, hogy tudsz vele játszani!
:)
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.September.30. 15:05:25
KI lehetne javítani, nem lehet túl nagy ügy.
:idea:  geco ?
Megnézhetem, gondolom fent van az EP128.hu-n , manapság sokkal könnyebb dolgunk van, mint anno nektek, az EP128emu debuggerével szinte mindent meg lehet találni :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.September.30. 16:13:21
Megnézhetem, gondolom fent van az EP128.hu-n , manapság sokkal könnyebb dolgunk van, mint anno nektek, az EP128emu debuggerével szinte mindent meg lehet találni :)
Megvan:
Code: [Select]
 6CBC  E6 07        AND   07
  6CBE  77           LD    (HL), A
  6CBF  1A           LD    A, (DE)
  6CC0  E6 F8       AND   F8
helyett a következő kell
Code: [Select]
 6CBC  E6 0F        AND   0F
  6CBE  77           LD    (HL), A
  6CBF  1A           LD    A, (DE)
  6CC0  E6 F0        AND   F0

Ha igény van rá, akkor megcsinálom a DTF file módosítását is.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.30. 19:05:08
Nem biztos hogy értettem ... most milyen file -t módosítottál ? Csak az Attus féle (DTF -es) verzió volt kékkukacos, a BAM -os (nem DTF) verzió az helyeskukacos volt ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.30. 19:06:03
Maga a hiba egyébként több helyen is kihathat, vagy csak a kékkukacot javítja ?
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.September.30. 20:12:46
Maga a hiba egyébként több helyen is kihathat, vagy csak a kékkukacot javítja ?
Azt nem néztem, előfordulhat máshol is ahol ezt a rutint hívják meg.
Az Attus által konvertált programot néztem, most próbálom visszacsomagolni, de nem sikerül úgy, hogy az eredeti betöltő be is töltse.
DTF -cp SIR_FRED.DTF fájlok

paranccsal próbálkoztam, a betöltőkép még jó, a következő fájl beleszöszmötöl a képbe, aztán a program töltése közben lefagy.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.30. 20:18:58
Nekem éppen nem kell hogy DTF legyen (hacsak vissza nem kerül valami közös csomagba), a nem DTF még jobb is ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.September.30. 21:14:43
Csomagolás teljes kudarc, itt a javított csomagolatlan verzió.
Title: Re:Sir Fred
Post by: IstvanV on 2015.September.30. 21:29:48
DTF -cp SIR_FRED.DTF fájlok

DTF -cp -idp SIR_FRED.DTF SIR_FRED.PRG
DTF -cl SIR_FRED.COM SIR_FRED.DTF

vagy

DTF -cp -lz -idp SIR_FRED.DTF SIR_FRED.PRG
DTF -cl -lz SIR_FRED.COM SIR_FRED.DTF


vagy

DTF -cp -lz2 -9 -idp SIR_FRED.DTF SIR_FRED.PRG
DTF -cl -lz2 SIR_FRED.COM SIR_FRED.DTF

Az "-lz" mód nem működik, talán a játék felülírja a betöltőjét.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.September.30. 21:40:31
Hát ez színügyileg már jobb, de nem tökéletes, mert a bombás pályán az egéren is van attributum hiba,
igaz nem kék, hanem sárga, ami ott jobban passzol (mert pont egy világosabb sárga szalmarakás előtt szaladgál), de attól még hiba ... :)

Ráadásul már az eredeti (Attus) verzióban is volt egy olyan szokása (a BAM -os hoz képest, csak ezt tegnap elfelejtettem említeni) hogy meghaláskor nem jön fel a sírkő,
hanem "kimerevedik" és csak lövésre adja a sírkövet, ami most valahogy még jobban elromlott, van hogy egyáltalán nem adja a sírkövet,
hanem egyből elölről kezdi, aztán meg az energia csík kezd el színesről->sárgára átmenet helyett sárgáról->színesre "fogyva" működni ...

Szal kicsit zanzás ez a dolog ... :)

Ezt a Sir Fred -et úgy látom elég nehéz volt (lett volna) átirni fullba ... :)

Lehet hogy még senkinek nem is sikerült ? Nincs is EP -n 100% -os Sir Fred ? :)

Lehet hogy a többi átiratok is mind hibásak ? :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.01. 08:41:35
DTF -cp -idp SIR_FRED.DTF SIR_FRED.PRG
DTF -cl SIR_FRED.COM SIR_FRED.DTF

vagy

DTF -cp -lz -idp SIR_FRED.DTF SIR_FRED.PRG
DTF -cl -lz SIR_FRED.COM SIR_FRED.DTF


vagy

DTF -cp -lz2 -9 -idp SIR_FRED.DTF SIR_FRED.PRG
DTF -cl -lz2 SIR_FRED.COM SIR_FRED.DTF

Az "-lz" mód nem működik, talán a játék felülírja a betöltőjét.
Az elsőt is próbáltam, lehet elszúrtam valamit, nem működött, vagy lehet nem is csináltam ennél loadert, csak az ATTUS loaderrel próbáltam betölteni, a másodiknál nekem is úgy tűnt, hogy felülíródik valami, a harmadikat nem próbáltam :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.01. 08:42:31
Hát ez színügyileg már jobb, de nem tökéletes, mert a bombás pályán az egéren is van attributum hiba,
igaz nem kék, hanem sárga, ami ott jobban passzol (mert pont egy világosabb sárga szalmarakás előtt szaladgál), de attól még hiba ... :)

Ráadásul már az eredeti (Attus) verzióban is volt egy olyan szokása (a BAM -os hoz képest, csak ezt tegnap elfelejtettem említeni) hogy meghaláskor nem jön fel a sírkő,
hanem "kimerevedik" és csak lövésre adja a sírkövet, ami most valahogy még jobban elromlott, van hogy egyáltalán nem adja a sírkövet,
hanem egyből elölről kezdi, aztán meg az energia csík kezd el színesről->sárgára átmenet helyett sárgáról->színesre "fogyva" működni ...

Szal kicsit zanzás ez a dolog ... :)

Ezt a Sir Fred -et úgy látom elég nehéz volt (lett volna) átirni fullba ... :)

Lehet hogy még senkinek nem is sikerült ? Nincs is EP -n 100% -os Sir Fred ? :)

Lehet hogy a többi átiratok is mind hibásak ? :)
Tegyél fel légyszíves snapshotokat, sajnos nem tudom hol leledzenek ezek a pályák.
Title: Re:Sir Fred
Post by: IstvanV on 2015.October.01. 09:29:37
Az elsőt is próbáltam, lehet elszúrtam valamit, nem működött, vagy lehet nem is csináltam ennél loadert, csak az ATTUS loaderrel próbáltam betölteni, a másodiknál nekem is úgy tűnt, hogy felülíródik valami, a harmadikat nem próbáltam :)

Az első és a harmadik működik DL2-vel és a dtf -cl által generált betöltővel. Az -lz-nél, ami használja a 8-2fh területet, ez lehet a probléma (utána még van néhány RST 28H hívás):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. .   32A8  3E C3        LD    A, C3
  2. .   32AA  21 F2 15     LD    HL, 15F2
  3. .   32AD  32 10 00     LD    (0010), A
  4. .   32B0  22 11 00     LD    (0011), HL
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.01. 10:02:44
Az első és a harmadik működik DL2-vel és a dtf -cl által generált betöltővel. Az -lz-nél, ami használja a 8-2fh területet, ez lehet a probléma (utána még van néhány RST 28H hívás):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1. .   32A8  3E C3        LD    A, C3
  2. .   32AA  21 F2 15     LD    HL, 15F2
  3. .   32AD  32 10 00     LD    (0010), A
  4. .   32B0  22 11 00     LD    (0011), HL
Ez a nyerő :) , utána még van 3 RST 28h.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Attus on 2015.October.01. 23:12:56
Köszönet az eddigiekért mindanyiótoknak!
:bow:
Az a fránya F8 !
;-)

Pedig ez már floppys átirat volt.
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.02. 13:49:28
Köszönet az eddigiekért mindanyiótoknak!
:bow:
Az a fránya F8 !
;-)

Pedig ez már floppys átirat volt.
Óóó, nálam így is előfordul, hogy marad hiba :oops:
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.02. 20:58:42
Na itt vannak a snapshotok.



sirfred_halal_utan_kifagyva.ep128s :

Mikor meghal a játékos a sírkőnek kéne megjelennie. Ebben az Attus féle verzioban legtöbbször így kifagy mint itt, es csak space -re jön a sírkő.



sirfred_halal_utan_sargacsik.ep128s :

Legtöbbször halál után elromlanak a színműködések. Pld. az energiasáv nem színesből lesz sárga, hanem sárgából fogy színesre.



sirfred_halal_utan_szejjelborulva.ep128s :

De olyan is van, mikor így simán szétesik.



sargaeger.ep128s :

És ez pedig a sárga attribútumhibás egér.

Title: Re:Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.03. 12:29:53
Na itt vannak a snapshotok....És ez pedig a sárga attribútumhibás egér.
És ez mióta off-topik?
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.03. 21:05:58
Egér javítva, elhalálozáskor nem fagyi volt, hanem csak egy extra billentyűre várás, ami az eredetiben az ellenkezője volt, várakozás, míg egy billentyű sincs lenyomva, javítva, az energia csík is javítva, ott meg az volt, hogy valójában itt csak egy élet van, de mivel ez a program is egy a ROM író programok közül, felülírta 00fah címen a visszatérési címet, és elhalálozáskor emiatt újraindult a játék.
A szétesés okát nem találtam, bízom benne, hogy azt is ROM terültre írás okozta.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.03. 22:22:15
Alakul, de sajnos most meg az a baj, hogy mindíg ugyanazzal a tárgyleosztással indul. Valószínűleg a halálkor nem fut le a "leosztásválasztó" rutin ... :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.03. 22:30:16
Ja, és ki ne felejtsem ... mivel az Attus verzióban nem működik a control selection, hanem minden inputot figyel egyszerre,
ennek megvalósítása valószínűleg kimaradhatott/elromolhatott most a hekkelésnél a halálnál, mert a halálnál (sírkő) csak a space -re idít új játékot.
Title: Re:Sir Fred
Post by: IstvanV on 2015.October.04. 09:06:27
* Sir Fred.zip (33.52 kB - downloaded 2 times.)

Ez a 'dtf' verzió (https://enterpriseforever.com/programozas/fajltomorites-enterprise-on/msg31914/#msg31914) valamivel újabb, és jobban optimalizált betöltőt készít. :)

A dtf -lz-hez itt egy módosított betöltő, ami nem használja a 8-17h területet:
[attachurl=1]
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 12:28:04
Ez a 'dtf' verzió (https://enterpriseforever.com/programozas/fajltomorites-enterprise-on/msg31914/#msg31914) valamivel újabb, és jobban optimalizált betöltőt készít. :)

A dtf -lz-hez itt egy módosított betöltő, ami nem használja a 8-17h területet:
(Attachment Link)
Köszi, az EPcompressből a legfrissebb volt meg, a DTF-nél úgy fest lemaradtam egy kicsit :oops:
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 16:26:23
Ja, és ki ne felejtsem ... mivel az Attus verzióban nem működik a control selection, hanem minden inputot figyel egyszerre,
ennek megvalósítása valószínűleg kimaradhatott/elromolhatott most a hekkelésnél a halálnál, mert a halálnál (sírkő) csak a space -re idít új játékot.
Figyelt minden billentyűt, kivéve a külső joyt, betettem a külső joy figyelést is, elméletileg változik a tárgyleosztás is, és EXOS kompatibilis, annyi megkötéssel, hogy FC, FD szegmensnek szabadnak kell lennie, egyébként kilép a betöltő.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 16:29:00
Quote
elméletileg változik a tárgyleosztás is

Ennek mi volt a baja ?
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 16:33:23
Ennek mi volt a baja ?
Az a tippem, hogy ROM különböző területéről olvasott bájtokat, ami EP-n nagy valószínűséggel volt 0, változott a tárgyleosztás régebben is, csak mintha ritkábban történt volna meg.
Feltöltöttem a 0-ás lapot "véletlen" számokkal.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 16:51:13
Hmmm ... valóban, most minden jónak tűnik ...

Kúlság! Az irányítás (finomsága) szupi, színhibákat sem látok (per pill. ... :)), leosztás is változik, meghalás is műxik ...

Már csak egy snapshot hardware -t ha össze tudnál dobni ... :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 16:59:08
De ha azt nem is, akkor pld. cheat -eket ? :) Örök energia, végtelen kő ha már felvetted, végtelen nyíl ha már felvetted ?

Nem kell menü meg minden kúlság amit szoktál, hanem csak valami billentyűket lenyomva tartok töltésnél, vagy akármi,
és minden billentyű egy -egy cheat ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 17:02:15
Már csak egy snapshot hardware -t ha össze tudnál dobni ... :)
Látom ez nagy álmod :)
Hardware-hez totál hülye vagyok, programozáshoz csak egy kicsit :)
Egyébként egy software-es snapshotmentért talán meg lehet valósítani, megszakításból billentyűnyomásra lemásolni a 48K-t üres memóriába, és egy másik bill nyomásra meg vissza, csak ehhez nem elég 128K. :(
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 17:47:39
Töltés végén bármely funkció billentyű lenyomva bekapcsolja a cheat-et (érdemes végig nyomva tartani, mert a file vége után egyből ellenőriz), végtelen energia, végtelen kő, és íj, viszont a hold gomb nem cheat módban nem Pause, hanem játék újraindítása.
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 18:00:23
A többi kúlság, főleg a restart funkció (így gyorsan lehet leosztást skip -elni),

viszont a cheat -ek külön funkció billentyűn kéne legyenek, ahogy írtam is ... vagy minimálisan az örök energia külön billentyűn az összes többitől.

Mert egész más végtelen energiával, és egész más végtelen fegyverekkel játszani ...
Title: Re:Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 18:02:18
Bár én a restart funkciót is inkább a STOP billentyűre tenném ... :)
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 18:10:18
Bár én a restart funkciót is inkább a STOP billentyűre tenném ... :)
A HOLD billentyű adott.
Title: Re:Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.04. 18:31:41
viszont a cheat -ek külön funkció billentyűn kéne legyenek, ahogy írtam is ... vagy minimálisan az örök energia külön billentyűn az összes többitől.
Páratlan funkcióbillentyűk örök kő, és nyíl, párosak örök energia, egyszerre nyomva páros és páratlan bekapcsolja mind a kettőt.
Title: Re: Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 19:53:49
Ottvan a szeren ! :)
Title: Re: Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.04. 23:00:41
Ez a Sir Fred még örökélettel is marha nehéz ...

Kíváncsi vagyok mikor fogom tudni végigjátszani hivatalos módon ... :)
Title: Re: Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.05. 10:05:06
Ez a Sir Fred még örökélettel is marha nehéz ...

Kíváncsi vagyok mikor fogom tudni végigjátszani hivatalos módon ... :)
Na igen, emléxem a BAM-os örökéletes verziónak anno nekiálltam, de nem sokáig jutottam vele :D
Title: Re: Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.05. 12:55:58
Ez a Sir Fred még örökélettel is marha nehéz ...
Ugyan! Youtube végigjátszás videóban elég gyorsan végigvitték, és a pályának csak kis részét járták be, úgy láttam.
Title: Re: Sir Fred
Post by: nyuzga on 2015.October.05. 14:11:10
Ez a Sir Fred még örökélettel is marha nehéz ...

Kíváncsi vagyok mikor fogom tudni végigjátszani hivatalos módon ... :)


EZ a pár tipp talán segít. (http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?name=Sir%20Fred)
Title: Re: Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.05. 15:26:17
EZ a pár tipp talán segít. (http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?name=Sir%20Fred)
Vagy ez: ep128.hu (http://www.ep128.hu/Games/Sir_Fred.htm)
Title: Re: Sir Fred
Post by: nyuzga on 2015.October.07. 14:51:51
Sir Fred kardos verzió vége. Itt az örökéket miatt az íjászt is belevettük az ölelésbe. :D
Title: Re: Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.07. 18:21:21
Sir Fred kardos verzió vége. Itt az örökéket miatt az íjászt is belevettük az ölelésbe. :D
A menüben még sinclair, kempston, cursor joystick feliratok vannak? Nem lehet azokat kijavítani?
Lehet, már volt szó róla, de nem lehet irányítást választani.
Title: Re: Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.08. 08:44:35
A menüben még sinclair, kempston, cursor joystick feliratok vannak? Nem lehet azokat kijavítani?
Lehet, már volt szó róla, de nem lehet irányítást választani.
Volt, azért nem lehet, mert mindennel lehet irányítani alapból :)
Title: Re: Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.08. 14:05:38
Volt, azért nem lehet, mert mindennel lehet irányítani alapból :)
Akkor nem lehetne a feliratok helyett beírni mást? Pl. You can use both internal and external joystick. Keyboard is also active. Have fun!
Nem találtam, melyik billentyűvel lehet tárgyat felvenni és használni, esetleg erről is lehetne ott információ az irányításválasztó menü helyett.
Title: Re: Sir Fred
Post by: Lacika on 2015.October.08. 18:29:44
Akkor nem lehetne a feliratok helyett beírni mást?

Tőlem ennyi (http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Sir_Fred.rar) telik... :oops:
Title: Re: Sir Fred
Post by: geco on 2015.October.08. 20:54:23
Ez milyen?
Title: Re: Sir Fred
Post by: Lacika on 2015.October.08. 21:00:12
Ez milyen?

Teljesen jó. Kicseréltem
Title: Re: Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.08. 21:14:13
Ez milyen?
:smt041
Title: Re: Sir Fred
Post by: Attus on 2015.October.09. 20:36:34
A menüben még sinclair, kempston, cursor joystick feliratok vannak? Nem lehet azokat kijavítani?
Lehetett volna természetesen, de ez már nem átírási kategória szerintem, hanem átalakítási.
Felfogásom szerint nem volt baj, hogy látszik az eredeti menü. Az elbújó színhibák már sokkal inkább!
:cool:
A működés amúgy sem lehet eredeti, hisz Kempston Joystick az Enterprise gépen nem létezik, tehát az eredti irányítási módok választása amúgy sem megvalósítható.
Átírásnál a célom mindig az volt, hogy az eredeti program az Enterprise gépen minél valósághűbben fusson.

Egy pár kivétel erősíti csak ezt az általam követetett szabályt a négyszínű grafikákra átalakított játék "átirataim" -nál. ;-)
Meg egy pár örökéletesítés, de ez is csak a betöltőben aktivizálható egyes átirataimnál. A HoH esetében még arra sem volt szükségem a végigjátszáshoz...
Title: Re: Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.09. 23:04:04
Quote
Teljesen jó. Kicseréltem

Mit és hol ?
Title: Re: Sir Fred
Post by: Lacika on 2015.October.09. 23:37:50
Mit és hol ?

Letölthető Sir Fred verziót, ep128.hu-n
Title: Re: Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.09. 23:44:32
Image -ben is, please !

Annyira nem szeretem a mostani

sirdred

mappanevet ...

És akkor lenne rendes mappanév + jobb fred is ...

Nem kell feltétlen most, csak mikor legközelebb az image -hez nyúlsz ...
Title: Re: Sir Fred
Post by: Z80System on 2015.October.09. 23:47:04
Vagy még jobb lenne, ha csak kijavítanád a sirdred -et,

és ezt csak mellétennéd mondjuk sirfreda(TTUS) néven ... :)

(Mert mégiscsak a BAM -os az gyorsan tölt meg másik ...)
Title: Re: Sir Fred
Post by: szipucsu on 2015.October.10. 13:17:00
Lehetett volna természetesen, de ez már nem átírási kategória szerintem, hanem átalakítási.
Felfogásom szerint nem volt baj, hogy látszik az eredeti menü. Az elbújó színhibák már sokkal inkább!
Hát, én mindig agybajt kaptam, amikor betöltöttem egy új játékot és sinclair, kempston stb. volt benne. Lehetett tippelni. Indítás után vagy működött, vagy nem. Még jobb volt, ha vissza se lehetett lépni a menübe, hanem csak a reset segíthetett. Ehhez képest tök mindegy volt, voltak-e színhibák vagy nem, ha az első képernyőn sem lehetett emiatt túlmenni. :D
Title: Re: Sir Fred
Post by: Attus on 2015.October.10. 18:33:39
Hát, én mindig agybajt kaptam, amikor betöltöttem egy új játékot és sinclair, kempston stb. volt benne. Lehetett tippelni. Indítás után vagy működött, vagy nem. Még jobb volt, ha vissza se lehetett lépni a menübe, hanem csak a reset segíthetett. Ehhez képest tök mindegy volt, voltak-e színhibák vagy nem, ha az első képernyőn sem lehetett emiatt túlmenni. :D
Ebben igazad van, ha nem működött az irányítás. A Sir Fred átiratomban minden irányítási mód működik. Ha nem így csináltam volna, akkor kényszerültem volna csak az internal/external/keyboard satöbbi megjelölésre, hogy ne kapjon senki agybajt.
Az átirataimban erre nagyon kényes voltam, csakúgy, mint a színhibákra.
Sok ilyen BAM, Mastersoft által összegányolt "átirat" került a kezem ügyébe, tele színhibákkal, ezért én rendesen átírtam őket újra.
Tehát, ha nálam is megvan az illető progi, szinte biztos, hogy az enyém minőségibb.