Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: lgb on 2015.January.10. 20:07:18

Title: Scumm
Post by: lgb on 2015.January.10. 20:07:18
Nem tudom, vki hallott-e errol a game engine-rol, en tok veletlenul akadtam bele epp ma (amugy nem vagyok jatekos tipus, mint parszor mar emlitettem). Konkretan a Day of tentacle kapcsan (amit ismerek, mert gyakran neztem, hogy unokatesoim mivel jatszogatnak, meg ha en nem is jatszottam) olvastam ma, hogy a scumm nevu game engine alatt fut, ami vegulis egy virtual gep (scummvm), annyia, hogy ha vki implemental (van ilyen, a nyilt forraskodu scummvm project) egy ilyet, akkor a scumm-ra irt jatekok file-aival elindul akar teljesen mas gepen is, amin az eredeti jatek nem is lenne kepes futni, akar teljesen mas processzoron i (mivel a scumm egy real-time interpreter vegulis).

Hogy jon ez ide? Ugy, hogy a scumm-nak sok verzioja van ugy tunik, am az elsot meg C64-re irtak (nyilvan a day of tentacle nem futna azert mert az scumm 6 mar, es nem 0 ... a hw kepessegekrol nem is beszelve). Mivel platformfuggetlennek szantak, erdekes kerdes, hogy legalabb pl scumm0 nem lenne-e EP-hez irhato, igy - elvileg - az az ala irt jatekok elindulnanak EP-n. Szamomra az is ujdonsag (talan mert nem igazan erdekelnek a jatekok, es mas tudta?), hogy mar a regi idokben is igen nagy divat volt a game engine, nem csak a scumm, ugy tunik, nyilvan volt sok hasonlo.

Ha nem volt ujdonsag amit irtam, akkor bocs, nekem az volt :oops:
Title: Re: Scumm
Post by: Povi on 2015.January.10. 21:14:42
Érdekes, nem hallottam még róla. A wiki szerint a "Zak McKracken and the Alien Mindbenders" ugyan már scumm 1-en íródott, de C64-re és PC-re is! Akkor ezek szerint ugyanaz a kódjuk? (mármint a scumm scriptnyelvben írt rész). Csak egy scumm értelmezőt kéne írni EP-re, és hipp-hopp, már futna is a játék?
Title: Re: Scumm
Post by: lgb on 2015.January.10. 22:11:28
Nem akarok hulyeseget mondani, de ugy tunik igen ... Sot, akkor a scumm1-es (ezek szerint) jatekok EP-n is mennenek (a 0-as nem tudom ott irjak hogy az meg elegge C64 only volt, utana nyomultak talan csak a multiplatform fele jobban), meg csak "atirni" sem kene (mint amikor speccy vagy cpc jatekok EP-re atirasarol van szo), ui a jatek maga nem gepi kodban van csak a scumm ertelmezo benne ...

http://wiki.scummvm.org/index.php/Engines (http://wiki.scummvm.org/index.php/Engines)

A scummvm oldalan van par engine meg es jateknev :) Koztuk persze maga a scumm is.

http://wiki.scummvm.org/index.php/SCUMM (http://wiki.scummvm.org/index.php/SCUMM)

Ami nekem nem tiszta, hogy pl scumm0 es scumm1 konkretan milyen jatekokat takar, ha eleg sokat, akkor komolyabban is erdekes lehet :)

Raadasul egy scumm implementacio EP-re esetleg lehetove tenne, hogy egyszerubben lehessen uj jatekokat irni, ami akkor esetleg nem csak EP-n futna onnantol, hanem mas gepen is, amire van scumm.

Amugy most esett le, hogy amirol irtam regebben masik topic-ban (CHIP8) az is egy virtualis gep, es sokkal regebbi is, szoval nem uj az otlet :)
Title: Re: Scumm
Post by: gflorez on 2015.January.11. 07:02:22
You must see this MSX thread:

http://www.msx.org/news/en/secret-monkey-island-development-msx2

There  are some SymbOS developments that can some day come to the EP port of that OS....
Title: Re: Scumm
Post by: Povi on 2015.January.11. 13:34:36
it's funny: Scumm Bar on the first screenshot :-)
Title: Re: Scumm
Post by: lgb on 2015.January.11. 20:10:13
it's funny: Scumm Bar on the first screenshot :-)

Yes, it is even mentioned here: http://en.wikipedia.org/wiki/SCUMM#References_and_in-jokes (http://en.wikipedia.org/wiki/SCUMM#References_and_in-jokes)