Az utóbbi napokban egyre többet játszok a Renegade 1 játékkal.
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Renegade.rarNekem régen a Spectrum 48K verzió volt meg, ezért most is ezzel játszok.
Egy youtube videonak köszönhetőe jöttem rá, hogy milyen lehetőségek vannak a szokásos felugró rugáson (jump kick) kívül:
hátrafelé + tűz = hátrafelé rugás. Ez mindig talál. Először csak megbénítja az ellenfelet, másodjára földre kerül
Ha megbénítottuk az ellenfelet, akkor közelebb lehet lépni, és a tűzgombra néhányszor arcba térdeli az ellenfelet, amíg az a földre nem esik.
Fekvő ellenfél felett digaonálisan le = az ellenfél fölé hajol, majd a a tűzgombot megnyomva, ütni kezdi az ellenfelet a földön. Csak "fáradt" ellenfelek esetén működik, különben lerúgnak minket magukról.
Sajnos a karakter mindig arrafelé néz, amerre az ellenfelek vannak. Ha többen van akkor néha ide-oda néz. A hátrafelés rugást az ellenfelek nem tudják kivédeni, ezért jó volna használni, de nem tudunk megfordulni. Erre a megoldás az, hogy rúgunk a levegőbe (a kívánt irányba) így leérkezve úgy maradunk. Nem szabad megmozduli, meg kell várni míg az ellenfél odamegy.
Sokat kell a játékban mászkálni hogy elkerüljük az ellenség találatát. Amikor bekerítenek akkor felfelé vagy lefelé ki kell onnan menni. A másik dolog, hogy ha közeledünk valaki felé, ő elkezd hátrálni. Akkor is, ha nem vagyunk vele egy vonalban. Sokszor a falig lehet vezetni az ellenfelet, aki aztán nem tud mozogni, és átmegy rajtunk keresztül a másik oldalunkra. Ekkor jöhet egy hátra rúgás kétszer. Aztán a földön még lehet üti, ha a többiek messze vannak.
Ha a pálya szélén vagyunk, akkor egy repülő rugással le lehet lökni az ellenfelet.
Elvileg ha megtérdeljük az ellenfelet, majd hátra rúgást csinálunk, akkor ledobja az ellenfelet a szintről. Láttam a youtubon, hogy lehetséges, de nem tudtam reprodukálni. Kíáncsi lennék, hogy ez a spectrum konverzió hibája vagy pedig én vagyok a béna.
Slashnet te mit tudsz erről az eldobásról mondani?