Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Renegade 1 (Read 26424 times)

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1485
  • Country: hu
Renegade 1
« on: 2024.September.28. 00:08:12 »
Az utóbbi napokban egyre többet játszok a Renegade 1 játékkal.
http://www.ep128.hu/Ep_Games/Prg/Renegade.rar

Nekem régen a Spectrum 48K verzió volt meg, ezért most is ezzel játszok.
Egy youtube videonak köszönhetőe jöttem rá, hogy milyen lehetőségek vannak a szokásos felugró rugáson (jump kick) kívül:

hátrafelé + tűz = hátrafelé rugás. Ez mindig talál. Először csak megbénítja az ellenfelet, másodjára földre kerül
Ha megbénítottuk az ellenfelet, akkor közelebb lehet lépni, és a tűzgombra néhányszor arcba térdeli az ellenfelet, amíg az a földre nem esik.

Fekvő ellenfél felett digaonálisan le = az ellenfél fölé hajol, majd a a tűzgombot megnyomva, ütni kezdi az ellenfelet a földön. Csak "fáradt" ellenfelek esetén működik, különben lerúgnak minket magukról.

Sajnos a karakter mindig arrafelé néz, amerre az ellenfelek vannak. Ha többen van akkor néha ide-oda néz. A hátrafelés rugást az ellenfelek nem tudják kivédeni, ezért jó volna használni, de nem tudunk megfordulni. Erre a megoldás az, hogy rúgunk a levegőbe (a kívánt irányba) így leérkezve úgy maradunk. Nem szabad megmozduli, meg kell várni míg az ellenfél odamegy.

 Sokat kell a játékban mászkálni hogy elkerüljük az ellenség találatát. Amikor bekerítenek akkor felfelé vagy lefelé ki kell onnan menni. A másik dolog, hogy ha közeledünk valaki felé, ő elkezd hátrálni. Akkor is, ha nem vagyunk vele egy vonalban. Sokszor a falig lehet vezetni az ellenfelet, aki aztán nem tud mozogni, és átmegy rajtunk keresztül a másik oldalunkra. Ekkor jöhet egy hátra rúgás kétszer. Aztán a földön még lehet üti, ha a többiek messze vannak.

 Ha a pálya szélén vagyunk, akkor egy repülő rugással le lehet lökni az ellenfelet.

Elvileg ha megtérdeljük az ellenfelet, majd hátra rúgást csinálunk, akkor ledobja az ellenfelet a szintről. Láttam a youtubon, hogy lehetséges, de nem tudtam reprodukálni. Kíáncsi lennék, hogy ez a spectrum konverzió hibája vagy pedig én vagyok a béna.
 Slashnet te mit tudsz erről az eldobásról mondani?

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1350
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: Renegade 1
« Reply #1 on: 2024.September.28. 10:07:09 »
Slashnet te mit tudsz erről az eldobásról mondani?

I know only about this move: https://youtu.be/JZxuIMhj6c4

Don't know how to make this, but it only at 128k ZX version.

Quote
First, you must grab the enemy - press forward while punching. If the enemy is weakened, he may die from the blows before you can grab him. Once the enemy is grabbed, a simple kick is a knee strike, and a kick+back is just a throw. Not the most responsive controls and enemies constantly trying to stab you in the back hinder the implementation of this technique.
« Last Edit: 2024.September.28. 10:11:44 by SlashNet »

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1485
  • Country: hu
Re: Renegade 1
« Reply #2 on: 2024.September.28. 12:51:31 »
Ahh, thank you for the explanation. Now I understand. I am going to try it.
Is it possible to disable the background music in the 128k version?

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1485
  • Country: hu
Re: Renegade 1
« Reply #3 on: 2024.September.28. 18:53:07 »
Kipróbáltam a 128k verziót a fenti archivban. Igaz, hogy el lehet dobni az ellenfelet, de bug-os az irányítás. Sok ugró rugást és hátrafelé rugást nem ismer fel, emiatt meghalok. A 48k verziónak sokkal jobb az irányítása.
 Lehet hogy a háttérzene miatt van, ami CPU időt vesz el?
 
I tried out the 128k version fron the archive Above. Yes, i can throw enemy , but it has sometimes a control bug. Lot of jump kick and back kick is not recognised, and that's why i died. In thr 48k version the control is better.
 Maybe this is because the background music, which takes CPU time?