Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Rebelstar (Read 2899 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Rebelstar
« on: 2006.September.21. 19:07:16 »
Újabb lelet, de ez csak egy saját fejlesztésû valami, amit még tovább is lehetne fejleszteni...

Rebelstar térképszerkesztõ!

Hát, az elõbukkanó lelet kicsit meghaladta az energiámat. Kipróbáltam, látszólag mûködik, de nem értem, miért van benne külön a MAZIP.BAS és a MAKER.BAS file, mi a különbség a kettõ között.
Szóval maga a program (már ami kész van belõle, bár így is alkalmas új térképek készítésére) basicben íródott. Mivel magát a Rebelstar sok kilós prg fájlját képtelenség így betölteni, és ki is menteni a maga terjedelmében (legalábbis az én tudásomat meghaladja), elõször fel kell "darabolni" a játék prg fájlját 3 részre: a térkép elõtti részre (pr1 file a mellékletben), a térképet tartalmazó részre (orimap ill. map file) és a térkép utáni részre (pr2). A pályaszerkesztõvel természetesen a térkép részt (map vagy orimap a mellékletben) kell megkínálni, ezt módosítani, elmenteni, majd Asmonnal egyesíteni a 3 részt, azt elmenteni, s így áll elõ a használható, új térképpel rendelkezõ Rebelstar. Bonyi, ugye?

Amúgy a következõk vannak a csatolt zip fájlban:

Asmon (asszem, a szerkesztõbõl be lehet lépni az Asmonba, a szereksztés befejezése érdekében)

Loader1.bas (Hát, valamit biztos akartam anno kezdeni ezzel a fájllal, de hogy mit... Teljesen felesleges.)

Maker.bas, Mazip.bas - Na, ez maga a szerkesztõ, amit Zzippel lefordítva érdemes használni, úgy elviselhetõ a sebessége. Hogy melyik a jobb a kettõ közül, abba lusta voltam belemélyedni...

Map - valami térkép, talán már nem az eredeti, hanem egy "könnyített" változat. :)

Ori.prg - talán magának a játékprogramnak az eredeti prg fájlja.

Orimap - talán az eredeti  térkép

Pr1 - a prg fájlnak a térkép elõtti része

Pr2 - a prg fájlnak a térkép utáni része

R.prg - maga a prg része a játéknak. Mivel nekem eredetileg a magnóval mûködõ játék volt meg, azt kicsit átírtam, úgy, hogy a betöltõben a TAPE: szöveget átírtam r.prg szövegre (egyéb, bonyolultabb fájlnév lehetõsége meghaladja a képességemet, mert ennek hossza azonos a tape: szöveg hosszával), így lemezrõl is betölthetõ. Így a játék screenje lemaradt, azt a fájl egy az egyben kihagytam. Érdekes, hogy anélkül is betölti, a betöltõnek mindegy, mit töltünk be...

Rebelsta.com - magának a játéknak a betöltõje

Rfd.bas, rfd.prg - Magának a térképszerkesztõnek (maker.bas vagy mazip.bas) a Zzzippel lefordított változata, a Zzzip által generált betöltõ enyhén módosítva (írkálás a status sorba).

A mellékletben megtalálható r.prg természetesen már nem az eredeti program, hanem a "könnyített térképpel" rendelkezõ változat. Az eredeti talán maga az ori.prg. Szóval a játék elindítása után már a módosított változat töltõdik be.
Mint láthatjátok, nem csak a térképszerkesztõt magát tettem ide, mivel az a verzió a játékból, ami nekem van meg, lehet, hogy nem azonos az ep128.hu oldalon levõvel. Az Asmon jó, ha van, de esetleg lehetne írni valami egyesítõ és daraboló programot, persze basicben ennek sebessége távol marad a szuperszónikustól.

Magának a szerkesztõnek a használata nem túl bonyolult, 80-as képernyõmódban 2 képernyõbe fér bele a térkép (az alja valahogy lemaradt, nem tom, miért, ott így semmi sincs, a kráterek is törlõdtek), s a két képernyõ 2 külön videólapon van, amik között az ENTER-rel lehet váltogatni. A program indulása után autómatikusan betölti a darabolás eredményeként generált térkép-fájlt. Nos, maga a térkép nyomokban emlékeztet arra, amit a játékban láthatunk. Mivel nem képként tárolja a játék a térképet, hanem kvázi karakteres képernyõt használ, ezt olvassa ki a szerkesztõ. Természetesen különféle (talán 0-255-ig terjedõ) bájtok jelentik a különbözõ tereptárgyakat, amiket a szerkesztõben mindet ugyanazzal a karakterrel "ábrázolok", hiszen nincs is annyi karakter, ahány tereptárgy, így a karakterek átdefiniálásával nem is próbálkoztam. Ahol nincs semmi, ott szóköz látható a térképszerkesztõn, ahol meg van valami, ott egy négyszög. Persze ha a négyszöggel ábrázolt tereptárgyra rámegyünk a kurzorral, akkor információt kaphatunk arról, mi is az a tárgy pontosan, és be lehet állítani, hogy mit tegyünk oda. Kicsit persze körülményes, de jobbat nem tudtam kitalálni.

Maga a térképszerkesztõ program asszem, csak az Original EP with EXDOS konfiggal indul el, a Zozosoft-féle configgal nálam egy poke (a status sorba írás) hibát okozott.

Szerintem érdemes lenne ezt a térképszerkeszõt folytatni, nekem a képességeimbõl ennyi tellett.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Rebelstar
« Reply #1 on: 2012.March.02. 21:35:49 »
A Rebelstar mit használ hangeffektekhez? Digi hangokat? Vagy sima négyszögjelet? Nagyon furcsa... Négyszögjelekbõl szerintem ilyeneket nem lehet kihozni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Rebelstar
« Reply #2 on: 2012.March.02. 22:01:17 »
48-as Spectrumon 1 db hangbit van, és slussz, azt kell a megfelelõ ütemben billegtetni.
Némelyik programban kész csodákat bírtak kihozni ebbõl, pl Arkanoid ami eszembe jut.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Rebelstar
« Reply #3 on: 2012.March.02. 22:08:29 »
Akkor EP-bõl is elég vad dolgokat lehetne kihozni. Érdekes hangzásokkal zenét is lehetne írni. Hogy csak egy vagy több csatornásat-e így, azt nem tudom. Nem lehet erre az elvre valami zeneszerkesztõt vagy hasonlót írni?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tuby128

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1448
  • Country: hu
Re: Rebelstar
« Reply #4 on: 2012.March.04. 08:27:38 »
És írtak is. Nem? Példának okáért ott van mondjuk a CDplayer nevû hanglejátszó. Nagyon szerettem, jó zenék vannak benne. Azt megfigyeltem, hogy minden páros számú track igen jól sikerült. De aztán késõbb a páratlanok is megtettszettek. Fõleg az tetszett, hogy több csatornás, és gyakorlott füllel ki lehet hallani az egyes szólamokat (hangszereket).

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Rebelstar
« Reply #5 on: 2012.March.04. 09:20:37 »
A CDPlayer az AY zenéket játszik, az más technika.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Rebelstar
« Reply #6 on: 2012.March.04. 12:39:39 »
A Rebelstarban eléggé "vad" hangzások vannak. Mi meg csak a négyszögjellel és a digi hangokkal (DTM) próbálkoztunk. Kár, hogy ezzel - a jelek szerint - nem foglalkozott senki... Szerintem még a háromszögjelet igen jól megközelítõ hangzás is elõállítható lenne így.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos