Enterprise Forever
:HUN => Játékok => Topic started by: Tuby128 on 2021.December.06. 16:50:24
-
Ocean fejlesztése az Rainbow Island játék.
https://spectrumcomputing.co.uk/entry/724/ZX-Spectrum/Rainbow_Islands
Van-e Enterprise-ra ez a játék, és ha nincs akkor lehetséges lenne-e átírni?
-
Úgy emléxem, hogy láttam, és mintha Lacikánál is láttam volna kint, de úgy fest, hogy hibát találhatott benne, mert most nem látom :D :D
-
Spectrum emulátorod nem viszi?
-
Valódi gépem van kazettás magnóval. Nincs emu.
-
Ergognomik a softveres speccy emura gondolt, nem tudom, hogy a Rainbow Island tap-ot vinne-e.
-
Láttam már szoftveres emulátort. Azt hiszem a Samantha Fox vetkőzős póker volt ilyen, meg egyszer kaptam valami vámpíros játékot. Hú jó rég volt.
-
na ez nem olyan, azok a Speccy programok ala pakolt modositott romok voltak, itt a SpEmu48-ra gondoltunk, a Speccy programok kb 80%-a fut rajta.
-
Úgy emléxem, hogy láttam, és mintha Lacikánál is láttam volna kint, de úgy fest, hogy hibát találhatott benne, mert most nem látom :D :D
Szerintem rosszul emlékszel, én semmilyen verziót nem találok ebből. (Amúgy a Spectrumos sincs kint Lacikánál.)
-
Akkor lehet a spectrumos verziót láttam többször.
-
Aki esetleg jobban benne van az emulátor témában esetleg leelenőrizhetné hogy megy-e a játék.
Aztán pedig beszéljük meg hogyan lehet futtatni.
-
Aki esetleg jobban benne van az emulátor témában esetleg leelenőrizhetné hogy megy-e a játék.
Aztán pedig beszéljük meg hogyan lehet futtatni.
A szoftveres SPEMU-ban nem megy... :-(
Elég "érdekes" a betöltője...
A betöltő képernyőn a szokásos 0x4000 cím helyett 0x8000-re tölti, majd bepókol egy másoló rutint, ami átmásolja a VRAM területére a képet. Lásd az alábbi BASIC sort.
20 LOAD "" CODE VAL "32768": FOR a= VAL "30000" TO VAL "30012": READ x: POKE a,x: NEXT a: RANDOMIZE USR VAL "30000"
A DATA sorokban ez van:
*7530 F3 DI
7531 21 00 80 LD HL, 8000
7534 11 00 40 LD DE, 4000
7537 01 00 1B LD BC, 1B00
753A ED B0 LDIR
753C C9 RET
A program file-t az 0xa37a címre tölti, és innét indul maga a játék. Az SPEMU már nem jut el idáig, vagyis a 0xa37a címre nem ugrik már rá...
-
ami érdekes, h miután betöltötte a 3. file-t, utána még BASIC-ből bele POKE-ol:
LOAD "" CODE VAL "41850": POKE 46905, BIN : POKE 46906, BIN : POKE 47815, BIN : POKE 47816, BIN : POKE 46897,5: POKE 47807,5: POKE 47031,205: POKE 47032,98: POKE 47033,5: POKE 47034,201: POKE L,K: PAUSE PI - PI : PAUSE VAL "60": RANDOMIZE USR VAL "41850"
Most jelenleg ott tartok, hogy a progi hív egy ROM hívást, a 0x0562 címen, ez a LOAD közepe, ez töltené be a következő file-t, de nem tudom, hova. Ami még érdekes, hogy ez a "CALL 0562H" utasítás a BASIC-ből lett bePOKE-olva...
POKE 47031,205 ; CALL opcode
POKE 47032,98
POKE 47033,5 ; CALL 0x0562 (LOAD ROM subroutine)
POKE 47034,201 ; RET opcode
-
az nem lehet, hogy pont ennel a callnal hasal el a spemu?
mert ugy emlexem, hogy a spectrum rom loadert patcheltem at exos hivasokra, es par altalanos hivasi cimet figyelembe vettem a kialakitasanal, de lehet ez nem volt kozottuk, egyebkent ha jol emlexem, akkor az ix adja meg a toltendo file cimet, nezd meg, hogy call 0562h-nal az ix-ben mi van.
-
az nem lehet, hogy pont ennel a callnal hasal el a spemu?
Nem, már az a37a címre se ugrik, vagy amikor odaér, akkor ott már nem a PRG van, hanem teljesen más...
-
Ez egy igazi szemét program, a betöltő látszólag szemétre ugrik, többször törli a memóriát önmagát hívó call-okkal, meg más meglepikkel, és futkározik a szemétbe eldugott értelmes utasításokon, mire eljut a betöltőig, ja, és a ROM elejébe is írogat, a képernyőt be is tölti, és működik a 0562h-s hívás, utána jön az A37A-ra töltés, és szerencsére a program 5d00h hosszan tölt, aminek az összege nagyobb, mint 0ffffh.
Ha lerövidítem a töltés hosszt 5c86-ra, akkor tovább tölt, de a végén úgyszint fagyizunk, mert akkor meg elcsúszik a töltés 7ah-val.
-
Úgy látom te az ERBE kiadását nézted, abban nem volt szemétben futkározás :D , és az másolja 8000h-ról a képet.
itt is a túltöltés a baj, hossz 5D00h cél cím A37Ah
-
az eredeti kiadásba bele se kezdtem, annyira kusza volt.
Jaja, az ERBE-set nézem, mert gondoltam, az már valami crakc-elt, de nem, csak egyszerűbb.
-
Oroszok csináltak TR-DOS verziót, az nem lenne egyszerűbb kiindulási alap?
-
Ez egy igazi szemét program, a betöltő látszólag szemétre ugrik, többször törli a memóriát önmagát hívó call-okkal, meg más meglepikkel, és futkározik a szemétbe eldugott értelmes utasításokon, mire eljut a betöltőig, ja, és a ROM elejébe is írogat, a képernyőt be is tölti, és működik a 0562h-s hívás, utána jön az A37A-ra töltés, és szerencsére a program 5d00h hosszan tölt, aminek az összege nagyobb, mint 0ffffh.
Ha lerövidítem a töltés hosszt 5c86-ra, akkor tovább tölt, de a végén úgyszint fagyizunk, mert akkor meg elcsúszik a töltés 7ah-val.
Látva, hogy milyen furcsán viselkedik a betöltő, olyat nem lehet csinálni, hogy PCs Spectrum Emulátoron eljutni a betölttött fájlokig, majd egy memoria copyval ellopni a memóriatartalmat, és azt betölteni az EP-be? Vagy ezután is sok a probléma a játékkal?
-
Látva, hogy milyen furcsán viselkedik a betöltő, olyat nem lehet csinálni, hogy PCs Spectrum Emulátoron eljutni a betölttött fájlokig, majd egy memoria copyval ellopni a memóriatartalmat, és azt betölteni az EP-be? Vagy ezután is sok a probléma a játékkal?
Ki lehet, nem tudom, mert utána már nem néztem.
-
Látva, hogy milyen furcsán viselkedik a betöltő, olyat nem lehet csinálni, hogy PCs Spectrum Emulátoron eljutni a betölttött fájlokig, majd egy memoria copyval ellopni a memóriatartalmat, és azt betölteni az EP-be? Vagy ezután is sok a probléma a játékkal?
Szerintem meg lehetne csinálni. Nézegettem korábban a Bubble Bobble-t is, az is hasonlóan nyakatekert, és ott is az általad vázolt módszerrel próbálkoztam. Sajnos mostanában nincs sok időm, de nem felejtettem el a rainbow islandot se. Persze átírhatja más is, ha akarja, nem kell rám várni. Csak írjon rám, hogy ne dolgozzunk ketten ugyanazon.
-
Cpc-s változat nem jó?
https://m.youtube.com/watch?v=7aUJ9zWBq9A&pp
-
Cpc-s változat nem jó?
Ez milyen szép!
Geco a nagymestere a cpc átiratoknak. A 16 színmód miatt a paletta szokott lenni az EP-n a szűk keresztmetszet.