Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: Zozosoft on 2012.February.15. 22:49:02

Title: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.15. 22:49:02
Na jó, a nagy érdeklõdésre való tekintettel :-)
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.15. 23:33:53
[attachthumb=1]
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.15. 23:40:25
Ez már érdekesebbnek tûnik!
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.15. 23:51:32
Ez már érdekesebbnek tûnik!
Már rég fel van téve, arra vár, hogy letöltse valaki :-)
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.16. 07:38:04
Már rég fel van téve, arra vár, hogy letöltse valaki :-)

Öööö, hol is van?  :oops:
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.16. 08:06:35
Öööö, hol is van?  :oops:
Használd a Page Down billentyût (http://enterpriseforever.com/jatekok/r2d2-t649.0.html;msg25167#msg25167)  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.16. 14:44:39
De ha nem akarsz TAPozni, akkor itt az elsõ "meghámozott" verzió, még nem EXOS kompatibilis, és a pályaszerkesztõ SAVE/LOAD se mûködik még.

Viccesek a fiúk :-)
[attachthumb=1]
Akkor én most star vagyok?  :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.16. 18:57:05
De ha nem akarsz TAPozni, akkor itt az elsõ "meghámozott" verzió,

Ez egész kellemes játék! Meglepõ, hogy eddig nem ismertük.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.16. 19:04:44
Ez egész kellemes játék! Meglepõ, hogy eddig nem ismertük.
Neked sikerült már egy pályát megcsinálni?  :oops:

A másolásvédelem, úgy tûnik bevált. Nem túl sok példányban árulhatták, és ezek szerint egy profibb EP-shez se jutott el.
Az érdekes, hogy semelyik katalógusban se emlegették.
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.16. 19:08:09
Neked sikerült már egy pályát megcsinálni?  :oops:

Az elsõ kettõt sikerült...
Title: Re: R2D2
Post by: endi on 2012.February.16. 20:39:19
ja tényleg, csak a tapot vettem észre

hát ez nem semmi :)
bár a tronos az béna, de az r2d2 az állat
persze az is primitív, de az ilyet is meg kell becsülni manapság :) eredeti ep kezdõkép, 16 színû graf, nagy sprite-ok, JÓ ZENE!!!, néhány effekt

lehet hogy ez egy teljesen eredeti ep program??? (a tron is lehet hogy az de az túl egyszerû hogy e tekintetben számba vegyük)

hát ez tök állat, nem hittem hogy ilyen lesz még az életben :)
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.16. 20:48:20
lehet hogy ez egy teljesen eredeti ep program???
Igen, egyértelmûen az. A zene az mondjuk Atariról van (ahogy kb minden 'a' Studio játékban :-) ), de az csak a kotta, a hangszer a Dave, és zenész azaz a lejátszó is eredeti.
Title: Re: R2D2
Post by: szipucsu on 2012.February.16. 21:09:58
A zene az mondjuk Atariról van
Nem tudom, ki hogy van vele, végülis jó, hogy háromcsatornás a zene és jó effekteket használ, de maga a dallam olyan, hogy semmi nem maradt meg belõle. A Mr.Alex-nek karakteresebb a zenéje. A jó dallamot egybõl megjegyzi az ember.

A Wave 8 munkatársait nem lehet valahol utolérni, hátha van még náluk néhány, eddig ismeretlen játék?
Title: Re: R2D2
Post by: endi on 2012.February.16. 23:44:02
ja igen, elírtam, nem jó zenét akartam írni, csak zenét :)

amúgy a programba belenézve mintha editor is lenne benne, erre utaló szövegeket találtam
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.17. 07:19:57
Már a hatodik szinten vagyok, rengeteg mentéssel... Elképzelni sem tudom, hogy lehet megcsinálni a hatodikat.
Nagyon nehéz játék, különösen idegesítõ, amikor a pálya szélérõl visszapattan a robot, mint egy labda (egyenesen a szakadékba...)
Igen hasznos cheat lenne, ha fele olyan gyorsan fogyna az idõ.
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.17. 07:21:24
Viccesek a fiúk :-)

És tönkre ment a számítógép?  :ds_icon_cheesygrin:
Ezen a "programvédelem tönkreteszi a számítógépet" c. történeten már akkoriban is jókat szórakoztam.
Title: Re: R2D2
Post by: szipucsu on 2012.February.17. 11:14:59
És tönkre ment a számítógép?  :ds_icon_cheesygrin:
Itt csak az emulátor tud "tönkremenni", de azt akkor újra lehet telepíteni. :D

Igen hasznos cheat lenne, ha fele olyan gyorsan fogyna az idõ.
Az a baj, a cheatek világában teljesen elkényelmesedik a játékos. Normális játékot anélkül is meg lehet csinálni, pont ez benne a kihívás.
Nekem amúgy már nem volt türelmem a második szintet végigvinni, jó neked! :D

Amúgy magával a játékokkal kapcsolatos hozzászólásokat nem lenne érdemesebb valami más topikba tenni? Külön topikok magunknak a játékoknak?
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.19. 11:12:26
amúgy a programba belenézve mintha editor is lenne benne, erre utaló szövegeket találtam
Induláskor ki is írja, hogy ESC az editor  :oops:

Viszont valami baj van még a pályafájllal, úgy tûnik kb 9.-tõl hibás  :(
Az a béna Spectrumos formátum, sokkal-sokkal kevésbé hibatürõ mint az EP-s  :evil:
Meg kell próbálni újra meg újra bedigitalizálni.
Mondjuk, ha valaki tudna egy mûködõ TZX konvertert, ez se lenne rossz. A MakeTZX az nem az. (Windows 7-en csak törli a WAV fájlt...)
Title: Re: R2D2
Post by: endi on 2012.February.19. 11:32:30
tényel, esc az editor :)
hát ez állat
totál egyszerû és hatékony editor, ilyeneket csináltam én is

történelmi idõket élünk meg, lehet hogy ezek már tényleg az utolsó régészeti leletek! becsüljétek meg :)
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.19. 11:52:15
Viszont valami baj van még a pályafájllal, úgy tûnik kb 9.-tõl hibás  :(

Igen, ezt mostanra sajnos meg tudom erõsíteni. A 9 szint alján zöld függõleges csíkok jelennek meg és lefagy a program.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.19. 12:22:54
Pályabetöltésnél kimaradt egy JR NC, azaz nincs hibaellenõrzés, ezért nem tûnt fel egybõl  :( a többi fájlnál van.
Title: Re: R2D2
Post by: Ep128 on 2012.February.19. 16:54:44
De vajon mennyi lehet még a 9. után...?
(... és vajon hogy lehetne "visszahozni"...?)
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.19. 17:00:16
De vajon mennyi lehet még a 9. után...?

Az editorban 22-ig tudtam léptetni, mielõtt végleg kiakadt volna a program. Feltételezem, 25 vagy 30 szint lehet összesen.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.20. 19:37:32
Itt a hibátlan pálya fájl, 30 pálya van összesen.

2 külön példány digitalizálásából játszottam el, hogy sztereó wav, csak jobb oldal, csak bal oldal, mire sikerült összehozni.

Most akkor már lehet az EXOS kompatibilis betöltõre gyúrni :-)
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.20. 21:11:57
Itt a hibátlan pálya fájl, 30 pálya van összesen.

TAP-ot nem csinálsz belõle?
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.20. 21:40:52
TAP-ot nem csinálsz belõle?
Próbálkozok, most van mûködõ WAV, de a Tapeconv után LOAD ERROR-os lesz  :evil:
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.20. 21:56:29
Próbálkozok, most van mûködõ WAV, de a Tapeconv után LOAD ERROR-os lesz  :evil:
Próbáltad sima hangszerkesztõvel 1 bites digit konvertálni belõle?
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.20. 22:07:07
Próbáltad sima hangszerkesztõvel 1 bites digit konvertálni belõle?
Melyik tud 1 bitet?
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.20. 22:08:03
Lehet próbálkozni :-)
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.20. 23:31:34
Melyik tud 1 bitet?

 :ds_icon_frown: Ez most így hirtelen jó kérdés, az újakban nincsen...
Title: Re: R2D2
Post by: IstvanV on 2012.February.21. 00:16:54
A tapeconv egyszerű módosításával elérhető, hogy az emulátor WAV file bemenetével azonos TAP file legyen az eredmény. De ez sem működik teljesen megbízhatóan, az EXOS nem mindog találja meg a betöltő fejlécét. A legjobb lenne dekódolni az audio file-t, és TZX-et készíteni, ami egyben a legkisebb méretű is lenne.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.21. 07:47:41
Azt próbáltam, hogy a Spectrum-os részbõl Spectrumos programmal csináltam TZX-et (a meglévõ bináris fájlok belerakásával), de nem tetszett neki. Az a gyanúm, hogy az EP-s verzió talán kicsit más sebességû.
Próbáltam azt is, hogy zx128emu-ban a Zotyocopy-ba betölteni az eredeti WAV-ból, szépen fel is ismeri, méretek stimmelnek, azonban csupa 0 bájtot tölt be belõle.

Következõ ötlet az, hogy a pályaszerkesztõbõl kiszedni a SAVE rutint, és abba beleküldeni a programfájlokat, és rögzíteni. Így elvileg kapnánk tökéletes minõségû WAV-ot a védett részrõl. A betöltõ az sima ügy, tapeedittel simán megvan.
Title: Re: R2D2
Post by: varrogy on 2012.February.21. 09:49:13
Próbáltam azt is, hogy zx128emu-ban a Zotyocopy-ba betölteni az eredeti WAV-ból, szépen fel is ismeri, méretek stimmelnek, azonban csupa 0 bájtot tölt be belõle.

Lehet, hogy nagy őrület amit írok, meg nem is annyira értek az ep128 lelkivlágához
 de ugye a program loadere betölti valahova az adatokat a védett részről és esetleg ezt a debugger segítségével (esetleg valami scripttel) nem megoldható az adatfolyam úgymond dumppolása? Amiből utána lehetne kreálni hangfilet.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.21. 10:32:56
Az adatok megvannak, a hanggá visszaalakításra írtam ezt a SAVE rutinos ötletet, magyarán megpróbáljuk lemásolni, hogy anno az 'a' Studióban hogyan állították elõ a kazettára a másolásvédett tartalmat. Ha bejön az ötlet, akkor az a többi ilyen program reprodukálásánál is jól fog jönni.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.21. 13:37:17
SAVE rutin trükk bejött :-)
Csináltam egy kis programot amivel a kiválasztott fájlt lehet beleküldeni a programból kiszedett SAVE rutinba. A hangot az ep128emu record audio funkciójával felvettem WAV-ba. Az elejére oda küldtem a betöltõt sima COPY TAPE-vel. Így elõállt egy ideális jelet tartalmazó WAV fájl, amit már sikerült tapeconv-olni. Elõtte hangszerkesztõvel még kiszedtem a felesleges szüneteket.
Title: Re: R2D2
Post by: IstvanV on 2012.February.21. 14:30:56
 :mrgreen:
r6.tzx
Title: Re: R2D2
Post by: nyuzga on 2012.February.21. 14:45:37
(http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROuTb5LTqr4B__F7BrGacHSx7FxhG9ORppL35n4uNp-W86Kc5X8w)
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.21. 14:47:59
:mrgreen:
r6.tzx
Ezt hogyan sikerült?
Title: Re: R2D2
Post by: IstvanV on 2012.February.21. 15:05:32
Ezt hogyan sikerült?

Saját fejlesztésű, meglehetősen kezdetleges és nem felhasználóbarát PC-s programokkal :) Először kiírtam egy file-ba az impulzus hosszúságokat (a pozitív->negatív nulla átmenetek közötti hangminták számát) a 176.4 kHz mintavételezési frekvenciára konvertált r6-8bit.wav-ból, és megkerestem az alábbiak hosszát (az EXOS formátumnál természetesen már adottak):
  - bevezetőjel
  - szinkron bit
  - 0 bit
  - 1 bit
A hosszúságok ugyan nem egészen pontosak, de a TZX file működik. A dekódolásnál nem foglalkoztam a blokk adatok tartalmával (file név, CRC, stb.), elég volt egyszerűen megkeresni a bevezetőjelet, a szinkron bitet, és az azt követő byte sorozatot, illetve a szünetek hosszát. A TZX "turbós" blokkhoz az alábbi fejlécet kell kiírni a file-ba:
  0x00    -    WORD    Length of PILOT pulse
  0x02    -    WORD    Length of SYNC first pulse
  0x04    -    WORD    Length of SYNC second pulse
  0x06    -    WORD    Length of ZERO bit pulse
  0x08    -    WORD    Length of ONE bit pulse
  0x0A    -    WORD    Length of PILOT tone (number of pulses)
  0x0C    -    BYTE    Used bits in the last byte (other bits should be 0) {8}
(e.g. if this is 6, then the bits used (x) in the last byte are: xxxxxx00, where MSb is the leftmost bit, LSb is the rightmost bit)
  0x0D    -    WORD    Pause after this block (ms.)
  0x0F    N    BYTE[3]    Length of data that follow
Ez megfelel az EXOS formátumhoz is, csak a byte-okon belül a bitek sorrendje fordított lesz. A blokk fejlécet követően kiírtam az összes dekódolt adat byte-ot.
Title: Re: R2D2
Post by: IstvanV on 2012.February.21. 15:35:13
Kisebb módosítás: az előző verzióban a bevezetőjelek hosszúsága csak a fele volt az eredetinek (de így is működött, és gyorsult a betöltés). Ez pontosabb, de lassabb:
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.21. 15:50:00
Saját fejlesztésû, meglehetõsen kezdetleges és nem felhasználóbarát PC-s programokkal :)
Sejtettem, hogy valami trükk van a dologban :-)
A Laser-t nem próbálod meg? Abban picit eltérõ kódolás lehet, a SAVE-s módszer sem jött be ott.
Title: Re: R2D2
Post by: IstvanV on 2012.February.21. 19:15:28
Konvertáltam a Laser-t is, közben találtam egy hibát az r2d2.tzx-ben :oops: Az utolsó néhány byte hiányzott a végéről, meglepő, hogy ennek ellenére nem állt le "load error" hibával.
[attachurl=#]
[attachurl=#]
Title: Re: R2D2
Post by: szipucsu on 2012.February.21. 20:53:48
Ha belépünk a pályaszerkesztõbe (ESC) és az F2-vel tovább lépünk egészen a 30. szintig és azt akarjuk az F6-tal tesztelni, lefagy a program. Szerintem a pályákkal van valami gond. Vagy ez eddig is volt? Nyuzga örökéletesített verziójával próbáltam és ez lett az eredménye.
Title: Re: R2D2
Post by: nyuzga on 2012.February.21. 21:18:30
Ha belépünk a pályaszerkesztõbe (ESC) és az F2-vel tovább lépünk egészen a 30. szintig és azt akarjuk az F6-tal tesztelni, lefagy a program. Szerintem a pályákkal van valami gond. Vagy ez eddig is volt? Nyuzga örökéletesített verziójával próbáltam és ez lett az eredménye.

Próbáld most. István új tzx-ét örökéletesitettem és így már jó.

Amúgy jó pár "bytecsuszás" volt.
[attachthumb=2]
Title: Re: R2D2
Post by: IstvanV on 2012.February.21. 23:15:34
Amúgy jó pár "bytecsuszás" volt.

Ami a screenshoton látható eltérés, az csak a bevezetőjelek hossza ("0x0A - WORD Length of PILOT tone (number of pulses)"). Az adathiba a file végén volt, ahol néhány byte lemaradt.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.21. 23:30:22
Az adathiba a file végén volt, ahol néhány byte lemaradt.
Mármint az egésznek a legvégén? Az a pályafájl, és ott nincs hibaellenõrzés a betöltés után. (Ezért nem tûnt fel a legelsõ digitalizálásnál, hogy hibás :-( )
Title: Re: R2D2
Post by: szipucsu on 2012.February.21. 23:35:57
Most már mûködik!
Bár az utolsó pálya eléggé értelmetlen. Nem tudom, direkt csinálták-e így.
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.27. 13:47:20
Itt az EXOS kompatibilis változat, mûködik a pályaszerkesztõben a LOAD/SAVE, resetnél menti a high score-t (a mellékelt fájlban nulláztam az értékeket, hogy a saját rekordokat lehessen menteni). Reset után bent marad a játék karakterkészlete, ezt javítsam, vagy érdekességnek maradhat? :-)
F9-FF szegmenseket használja, így futtatáshoz 128-as gép kell, EP64 tulajok majd a Light/Laser-t várhatják  :ds_icon_cheesygrin:
A program tömörítve lett, a kicsomagolás keretcsíkozós, hogy pár másodpercben utaljon az eredeti betöltésre.
Title: Re: R2D2
Post by: geco on 2012.February.27. 14:51:42
Itt az EXOS kompatibilis változat, mûködik a pályaszerkesztõben a LOAD/SAVE, resetnél menti a high score-t (a mellékelt fájlban nulláztam az értékeket, hogy a saját rekordokat lehessen menteni). Reset után bent marad a játék karakterkészlete, ezt javítsam, vagy érdekességnek maradhat? :-)
F9-FF szegmenseket használja, így futtatáshoz 128-as gép kell, EP64 tulajok majd a Light/Laser-t várhatják  :ds_icon_cheesygrin:
A program tömörítve lett, a kicsomagolás keretcsíkozós, hogy pár másodpercben utaljon az eredeti betöltésre.
Maradjonra szavazok. :)
Title: Re: R2D2
Post by: Lacika on 2012.February.27. 14:52:11
Reset után bent marad a játék karakterkészlete, ezt javítsam, vagy érdekességnek maradhat? :-)

Szerintem maradjon. Jó poén!
Title: Re: R2D2
Post by: Zozosoft on 2012.February.27. 15:01:06
Szerintem maradjon. Jó poén!
Ok, én is így gondoltam :-)
Title: Re: R2D2
Post by: szipucsu on 2012.February.27. 20:08:40
Szerintem maradjon. Jó poén!
Szerintem is!
(Esetleg jelenjen meg resetnél egy menü, amiben választani lehet, hogy az eredeti EP-s vagy az R2D2-s karakterkészlet legyen-e, esetleg még választani lehessen 5 másik karakterkészletbõl is. :D )
Title: Re: R2D2
Post by: szipucsu on 2022.May.15. 17:56:47
Az érdekes, hogy semelyik katalógusban se emlegették.
A TVC-s Facebook csoportba ma töltöttek fel egy oldalt a Mikrovilág 1989. július 19-ei számából, ahol említik a programot. Akkor már létezett a program, vagy tervben volt, de 2012-ig (amikor előkerült valahonnan) senki nem hallott róla.
[attach=1]