Enterprise Forever
:HUN => Játékok => Topic started by: geco on 2013.November.08. 10:49:32
-
Eddig erre jutottam, most jönne a körítés (hi score tábla, zene, pontszámítás, megjelenítés, következő szint), hiba van még benne, de kíváncsi vagyok, miket vesztek még észre, miken kéne változtatni. A lehetőség benne van a programban, hogy több szinten mozoghasson, ez is tervbe van véve.
-
Eddig erre jutottam, most jönne a körítés (hi score tábla, zene, pontszámítás, megjelenítés, következő szint), hiba van még benne, de kíváncsi vagyok, miket vesztek még észre, miken kéne változtatni. A lehetőség benne van a programban, hogy több szinten mozoghasson, ez is tervbe van véve.
aha tök jó
de most rácsodálkoztam arra hogy ilyen sok szín van
-
Nincs sok szín, egyszerre a karakteres képernyőn csak 6 :), még azon gondolkozom, hogy árnyalatossá teszem a pályát.
A legfelső két sorban, ahol az életek száma van. több lesz, az attributum mód, és a legalsó egy sor (ott lesz a pontszám), az is attributum mód.
-
Nincs sok szín, egyszerre a karakteres képernyőn csak 6 :), még azon gondolkozom, hogy árnyalatossá teszem a pályát.
A legfelső két sorban, ahol az életek száma van. több lesz, az attributum mód, és a legalsó egy sor (ott lesz a pontszám), az is attributum mód.
hm úgy emlékeztem 4 szín lehet csak ilyen módban
hogy mik vannak :)
ja, raszterszínezés mindenképp kell!
de igazából sok karakter animmal lehetne feldobni nagyon
-
hm úgy emlékeztem 4 szín lehet csak ilyen módban
hogy mik vannak :)
ja, raszterszínezés mindenképp kell!
de igazából sok karakter animmal lehetne feldobni nagyon
jaja, 4 pár, a játékteret adó karakterek háttere fekete, a többié pedig sötét piros.
Oké, de csak karakteres lesz ám, remélem találok 11 jó színt úgy, hogy a közepe ne legyen túl világos :)
Mit lehetne még animálni? A szellemek szemére gondoltam még, meg esetleg a recéket mozgóvá tenni.
-
Eszembe jutott egy lehetőség, nem tudom működik-e, ha igen, akkor karakteres módban lehetne pixelsoronkénti raszterszínezést elérni, és csak az LPT mérete növekedne meg.
Ötlet:
1-8 pixelsor LPB+6,7 ugyanarra a címre mutat a charactermap memóriában, és az LPB+8,9 értékét növelem mindig eggyel, így mindig a character definíciók következő sorára fog mutatni.
Vélemény?
-
mindent animálni kell, még a falakat is :)
jaja, rasztersoros lpt kell ide is, úgy lehet szépen színezni!
-
szerintem még azt kéne, hogy jó nagy pálya legyen, az egész képernyő legyen a pálya!
-
szerintem még azt kéne, hogy jó nagy pálya legyen, az egész képernyő legyen a pálya!
Hát ezt nem ígérem meg, de megnézem, hogy mekkorát tudok növelni, max 6 karaktersort lehetne növelni vízszintesen. és 6-ot függőelgesen, de akkor már kéne egy 5. szellem is, nem?
-
Eddig erre jutottam
Ez nagyon király!
-
ha soronkénti lpt lesz akkor sokféle effekt is lehetne
pl amikor a szellemgyilkos powerupot felvesszük akkor lehetne egy színes rasztercsík a főhősön, ami abban a sorban minden szellemet kinyír (tudom, ez másféle gameplay, de miért ne?)
vagy ilyen hullámzások vagy hasonlók:
-
Egylőre úgy néz ki,mégsem lesz soronkénti raster, nagyon sok időt elvinne a szellemek villogtatása :(, majd a végén megnézem, mennyi idő marad.
-
Egylőre úgy néz ki,mégsem lesz soronkénti raster, nagyon sok időt elvinne a szellemek villogtatása :(, majd a végén megnézem, mennyi idő marad.
esetleg játék közben ez ami most van, de pl pálya induláskor másik lpt, rajta látványos effekt...
-
Ilyenre sikeredett az 50 fps-es Pac Man, hibák lehetnek benne, úgyhogy várom a listát :)
Ha a hibák javításra kerülnek, akkor tömörítés, és végleges verzió.
-
Nagyon jól néz ki!!!!!
Egy apró grafikai dolog, nem tudom, hogy megoldható-e: amikor fel/le megy, akkor a száját jó lenne irányba fordítani.
Az irányítás zavar legjobban: amikor a kanyar előtt nyomom az új irányt, akkor megáll. Más pacmanokban ilyenkor megy tovább, aztán amikor lehet akkor fordul.
Névbeírásnál nagyon érzékeny, egy csomót kell játszani mire a kívánt betűt eltalálom. Meg egy picit nehezen kivehető melyik az éppen kiválasztott betű, talán a betűk alá kéne egy nyíl vagy valami ami rá mutat.
-
Nagyon jól néz ki!!!!!
Egy apró grafikai dolog, nem tudom, hogy megoldható-e: amikor fel/le megy, akkor a száját jó lenne irányba fordítani.
Az irányítás zavar legjobban: amikor a kanyar előtt nyomom az új irányt, akkor megáll. Más pacmanokban ilyenkor megy tovább, aztán amikor lehet akkor fordul.
Névbeírásnál nagyon érzékeny, egy csomót kell játszani mire a kívánt betűt eltalálom. Meg egy picit nehezen kivehető melyik az éppen kiválasztott betű, talán a betűk alá kéne egy nyíl vagy valami ami rá mutat.
Föl/le néző szájra gondoltál? Azt direkt hagytam ki, így "félreálló" szájjal szimpatikusabb volt. :D
Az irányítás tényleg idegesítő, amikor hamarabb nyomja meg az ember az új irányt, akkor el lehet vele játszani, mire sikerül befordulni :D Megpróbálom megoldani, hogy akkor változtasson irányt, amikor lehet.
Itt jön elő, hogy csak emulátoron próbáltam, ott egész könnyen rá lehet pozicionálni a betűre, egy frame-et lassítok rajta, és a középső karakter kap egy kis jelet.
-
Tényleg jó! A zene nagyon jó választás!!
Még néhány észrevétel: A PRESS FIRE üzenetre megnyomom az EXT1 tűzgombot, de a játék már csak belső botkormánnyal irányítható. A futó pöttyökből szerintem sok van. A háttérben jól néz ki, de a játéktér megüresedett mezőire nem kellene.
A szellemek miért akkor villognak, amikor bántanak? Fordítva kellene, akkor villogjanak szerintem, amikor felvettük az energiatablettát (esetleg a színük is megváltozhatna ilyenkor).
A pontszámkijelző sor alja egyáltalán nem látszik.
És egy apróság: egy eredeti Ep-programba legalább egy rasztercsíkot kellene valahova rakni... :ds_icon_cheesygrin:
-
Tényleg, és ha felfelé úgysem fordul Pac Man, szemeket kaphatna. Szorosabb kapcsolatot lehetne vele kialakítani, ha lenne szemkontaktus. :ds_icon_cheesygrin:
-
Tényleg jó! A zene nagyon jó választás!!
Még néhány észrevétel: A PRESS FIRE üzenetre megnyomom az EXT1 tűzgombot, de a játék már csak belső botkormánnyal irányítható. A futó pöttyökből szerintem sok van. A háttérben jól néz ki, de a játéktér megüresedett mezőire nem kellene.
A szellemek miért akkor villognak, amikor bántanak? Fordítva kellene, akkor villogjanak szerintem, amikor felvettük az energiatablettát (esetleg a színük is megváltozhatna ilyenkor).
A pontszámkijelző sor alja egyáltalán nem látszik.
És egy apróság: egy eredeti Ep-programba legalább egy rasztercsíkot kellene valahova rakni... :ds_icon_cheesygrin:
Akkor valamit elszúrtam a joynál, EXT1/2-nek működnie kéne, és a qaop Space-nek is.
Futó pöttyök a 4. pályától kezdve nincsenek a keretben, a pálya kitölti az egész képernyőt, ott nem mozogna akkor semmi :(
Villogó szellem jobban néz ki, azért tettem a bántásos részre, esetleg az lenne a legjobb megoldás, ha nem bántanak, akkor más színben villognak :D
A pontszámkijelző sor hiányáról tudnál képet feltenni? Mert emulátoron minden sora látszik a pálya és a Panic Man felirat között.
Raszter rendel, már ki is találtam hová :D
-
Tényleg, és ha felfelé úgysem fordul Pac Man, szemeket kaphatna. Szorosabb kapcsolatot lehetne vele kialakítani, ha lenne szemkontaktus. :ds_icon_cheesygrin:
Rendben :lol:
Szemezgethetsz vele :D
-
A pontszámkijelző sor hiányáról tudnál képet feltenni?
-
Futó pöttyök a 4. pályától kezdve nincsenek a keretben, a pálya kitölti az egész képernyőt, ott nem mozogna akkor semmi :(
Ezt annyira nem bánnám... A sok futó pötty és villogó szellem - főleg együtt - szerintem sok.
Esetleg kikapcsolhatóvá tenni a pályán a pöttyöket?
-
Az a hiba, HFONT hiba. (Az tolja le a karaktereket, ezért is nem szeretem :oops: )
-
Ezt annyira nem bánnám... A sok futó pötty és villogó szellem - főleg együtt - szerintem sok.
Esetleg kikapcsolhatóvá tenni a pályán a pöttyöket?
Az sztem simán megoldható, csak kikapcsolni a mozgást, vagy a pontokat is eltűntetni?
Köszi szépen a képet. :)
A pontszám levágás érdekes, mert ott nem is azzal a karakterkészlettel kéne megjelennie a dolgoknak, hanem az EP karakterkészletével, ez mindig így van? Én még nem vettem észre ezt az érdekességet, ha nincs mindig így, mi után lett ilyen?
Ennek kéne lennie mindig:
-
A sok futó pötty és villogó szellem - főleg együtt - szerintem sok.
Nekem tetszik :-)
-
A pontszám levágás érdekes, mert ott nem is azzal a karakterkészlettel kéne megjelennie a dolgoknak, hanem az EP karakterkészletével, ez mindig így van?
Írtam, HFONT probléma. Egy CLEAR FONT kell induláskor.
-
Ilyenre sikeredett az 50 fps-es Pac Man, hibák lehetnek benne, úgyhogy várom a listát :)
Ez nagyon jó! Bár zene helyett lehetnének inkább hangeffektek, és közben max. egyszólamú zene.
Ami probléma, nagy hiba, hogy azok a szellemek mindig nekem jönnek, nem tudnak vigyázni.
-
Az a hiba, HFONT hiba. (Az tolja le a karaktereket, ezért is nem szeretem :oops: )
Azt hogy? Az általam használt karakterkészlet jelenik meg a kijelzőn, csak nem akkor, amikor kéne (legalábbis úgy látom), és az EP karakterkészletet nem írom felül, sőt most jut eszembe, hogy a kép azon része attributum módú, és az FF szegmens karaktercíméről veszem a karaktereket, a másik karakterkészlet meg a lefoglalt videomemóriában van eltárolva.
Oké, egyszer már úgyis kellett a clear fontot használni, kipróbálom :)
-
Megérdemel saját témát :-)
-
Írtam, HFONT probléma. Egy CLEAR FONT kell induláskor.
Bocsi, már írtam, és nem néztem vissza a hozzászólásokat, csak az irományom elküldése után :lol:
-
az FF szegmens karaktercíméről veszem a karaktereket
Akkor ott a HFONT van, ha olyan a konfig.
-
Ez nagyon jó! Bár zene helyett lehetnének inkább hangeffektek, és közben max. egyszólamú zene.
Ami probléma, nagy hiba, hogy azok a szellemek mindig nekem jönnek, nem tudnak vigyázni.
Hát ezt utálom én is :lol:
Effektekhez marha béna vagyok, a zenéhez is, azért is nyúltam bele a készbe :lol:
-
Akkor ott a HFONT van, ha olyan a konfig.
CLEAR FONT...
-
Akkor ott a HFONT van, ha olyan a konfig.
És tényleg, nem is az általam használt karakterkészlet jelenik meg, észre se vettem volna :lol:
Gyarapodik a lista :D
Köfi a segítséget, bekerül a Clear font is
-
Az sztem simán megoldható, csak kikapcsolni a mozgást, vagy a pontokat is eltűntetni?
Opcionálisan eltüntetésre szavazok.
-
EP64-en elindul, de hmmm... :oops:
-
Ennek kéne lennie mindig:
Öööö, hát tárgyilagosan nézve, a te képeden az alja és a teteje is hiányzik a karaktereknek... :oops:
-
A zene jó! Így legalább nem "szabvány" Pacman, amiből 17624 verzió van.
-
CLEAR FONT...
Vagy a legcélszerűbb lenne kimenteni azt a karakterkészletet egy CHR (vagy FON?) fájlba, amit használsz, és azt tölteni be. Így mindegy lenne, hogy eredetileg milyen konfig van a gépben, brd, hfont vagy egyéb.
Lehet sokmindent variálni, ha a hangokról van szó. Pl. zene szólna, de úgy, hogy ha a tablettákat felvesszük, azaz minden tabletta felvételénél szólna 1-2 újabb taktus, tehát folyamatos zene csak akkor lenne, ha folyamatosan eszed a tablettákat.
A szín effektek a pályán látványosak, de ezeket inkább valamihez kötni kéne, hogy ne véletlenszerűen jöjjenek. Pl. varázstabletta felvételekor lehetne ilyen színeződés a pályán, és elhalálozáskor.
-
Itt jön elő, hogy csak emulátoron próbáltam, ott egész könnyen rá lehet pozicionálni a betűre, egy frame-et lassítok rajta, és a középső karakter kap egy kis jelet.
Itt gyanítom az alkalmazott PC billentyűzetétől is függ a dolog (Ezért is utálom a PC billentyűzet megoldást, mivel nem lehet tudni, hogy egy adott pillanatban mi van lenyomva. Igaz nem is játékra találták ki, hanem a távíróktól ered, hogy szép lassan küldje el a betűket, ahogy Gizike pötyög...), én is emulátoron próbálom, de kb 2 perc mire sikerül beírni, hogy Zozo :oops:
A pontos kanyarodást is igen nehéz eltalálnom ezen a gépen.
-
Öööö, hát tárgyilagosan nézve, a te képeden az alja és a teteje is hiányzik a karaktereknek... :oops:
Ott vannak azok, remélem nem csak én látom :D
-
EP64-en elindul, de hmmm... :oops:
Hmmm, úgy látom a karaktermemória címének lekérdezése nem a fix cím alapján történt :oops: A gyorsulást egyelőre nem értem, de majd megfejtem :D
-
Itt gyanítom az alkalmazott PC billentyűzetétől is függ a dolog (Ezért is utálom a PC billentyűzet megoldást, mivel nem lehet tudni, hogy egy adott pillanatban mi van lenyomva. Igaz nem is játékra találták ki, hanem a távíróktól ered, hogy szép lassan küldje el a betűket, ahogy Gizike pötyög...), én is emulátoron próbálom, de kb 2 perc mire sikerül beírni, hogy Zozo :oops:
A pontos kanyarodást is igen nehéz eltalálnom ezen a gépen.
Lehet, a kanyarodás nekem is nehézkes, ha nem sikerül egyből, szerencsére ez nem olyan gyakori, ezt megpróbálom leegyszerűsíteni, ne legyen akkora szívás, a névbeírás elméletileg megvan, a jelölés is.
-
Még valami jó betöltő képet kéne csinálni hozzá :-)
-
Még valami jó betöltő képet kéne csinálni hozzá :-)
Oké, keresek valamit :)
-
A pirulák hatása kicsit tarthatna tovább.
-
A pirulák hatása kicsit tarthatna tovább.
Én jobban örülnék, ha el se múlna. Hülye szörnyek mindig nekem jönnek. Legalább valami vadászpuskával jól szitává lehetne lőni őket... :smt067
-
A pirulák hatása kicsit tarthatna tovább.
Már egy picivel, 0,3 mp-vel tovább tartanak :D
Mennyivel legyen hosszabb? Eredetileg 5 mp volt.
-
Szemvariációk, szerintem a szemtelen verzió néz ki a legjobban, a szemesekből pedig a 4.
-
Nekem a harmadik tetszik.
-
Szerintem lehetne a 4. szemes. Amikor meg tart a varázstabletta hatása, arra az időre lehetne a 1.
Elhalálozáskor meg "szemtelenné" válhatna.
Ha olyan varázstablci is felbukkanna spontán a képernyőn, amitől a szörnyek megállnak és azt felvesszük, arra az időre meg lehetne a 3.
-
Itt az újabb verzió javításokkal, ha minden rendben, akkor egy betöltőképet faragok elé, becsomagolás, és kész.
A funkció billentyűkkel lehet szórakozni :D Az F5-F7-et érdemesebb a high score közben nyomogatni, játék közben a hatása csak később érvényesül a játéktéren.
-
Itt az újabb verzió javításokkal, ha minden rendben, akkor egy betöltőképet faragok elé, becsomagolás, és kész.
Mielőtt letöltöm, azért megkérdezem: késő szólni, hogy a 3. (szép nagy szemekre) szavazok? :oops:
-
Nagyon szép!
A pöttyöket minden szinten újra ki kell kapcsolni.
Én a nagy szemeket kérném alapértelmezettnek. :oops:
-
Jó lett az irányítás, már sikerült megcsinálni egy pályát :-)
Második próbálkozásnál viszont kiakadt :oops:
-
Én a nagy szemeket kérném alapértelmezettnek. :oops:
Én is :-)
-
jó lett!!! :-)
a mozgó háttér elég idegesítő szerintem... ;-)
-
Ötlet még: a megevett szellemek maradjanak nyugton, amíg még tart a tabletta hatása. Esetleg járhatna valami nagyobb plusz pont ha sikerül egyszerre mindet visszaküldeni a karámba.
-
a mozgó háttér elég idegesítő szerintem... ;-)
F4-el kikapcsolható. (F3-al vissza)
-
közben én is találtam két hibát, a kiakadás, és a nagyszemek beállítása közben, új pálya visszaállítja a 3 életet, és nagyon ritkán előfordul, hogy szemét marad pacman után.
A szellemek nyugton maradását nem ígérem, de megpróbálom, a bonust meg egyelőre nem tudom hogyan lehetne kivitelezni, majd meglátjuk.
Addig itt a módosulat, hátha találtok még hibát benne.
-
Most jutott eszembe, hogy lehet a várakoztatással, és a bónusszal kevesebb pontot lehet összegyűjteni, mint mostani verzióban 6 másodpercre megnövelt tabletta hatással, mert így egy csomó szellemet lehet elfogyasztani, úgy meg levadászni mind a 4 szellemet kicsit nehézkes.
-
A szellemek nyugton maradását nem ígérem, de megpróbálom, a bonust meg egyelőre nem tudom hogyan lehetne kivitelezni, majd meglátjuk.
Én úgy képzelném el, hogy minden szellemnek lenne egy "nyugi bitje", amit a megevés beállít, a tabletta elfogyása meg töröl. És a nyugi biteket lehetne nézni, hogy ha mind be van állítva egyszerre akkor jöhet a bónusz.
És kell egy bónusz bit is, hogy amikor megkaptuk, akkor a következő megszakításban ne adja meg újra :-) . Ezt is törli a tabletta elfogyás.
De lehetne úgyis, hogy nincs bónusz bit, hanem minden megszakításban ad valamennyi pontot, így attól függne az összbónusz nagysága, hogy milyen hamar sikerült elkapni a szellemeket.
-
Ez a nyugi bites dolog jutott nekem is eszembe, viszont az összes szellem elindulna, amikor a tabletta hatása elfogyott, így nehéz lenne levadászni a vadászatból kimaradtakat.
-
Kelllemes játék, el lehet vele játszani. Szinte kicsit logikai jellege is van.
Huncut, hogy ismétlődnek a pályák. :D
Kicsit furcsák azok a szín effektek játék közben. Talán pontszám miatt jönnek elő? Vagy plusz élet?
Hasznosabb lenne, ha addig lennének szín effektek, amíg a varázstabci hatása tart. A szörnyek villogásából kb. kivehető, meddig tart a hatása, de az a baj, akkor is villognak, amikor tart, és akkor is, amikor nem tart. Esetleg halványodó színeffektek utalhatnának arra, hogy már nincs sok hátra a hatásból.
Minden pályán talán 3 élettel indulunk, talán valami plusz élet is jön. Kicsit fura, hogy nem mindig a "szélső" életszimbólum tűnik el, hanem középről egy.
Egyszer varázstabletta hatása alatt bementem a "karámba", ahonnan előjönnek a szörnyek, és sarokba szorítottam az egyiket. Úgy megszeppent, hogy ottmaradt a sarokban utána. :D Hát hiába, ahol én megjelenek, ott a szörnyeknek annyi!
-
Jól néz ki a játék. :)
[attachthumb=1]
-
Kelllemes játék, el lehet vele játszani. Szinte kicsit logikai jellege is van.
Huncut, hogy ismétlődnek a pályák. :D
Kicsit furcsák azok a szín effektek játék közben. Talán pontszám miatt jönnek elő? Vagy plusz élet?
Hasznosabb lenne, ha addig lennének szín effektek, amíg a varázstabci hatása tart. A szörnyek villogásából kb. kivehető, meddig tart a hatása, de az a baj, akkor is villognak, amikor tart, és akkor is, amikor nem tart. Esetleg halványodó színeffektek utalhatnának arra, hogy már nincs sok hátra a hatásból.
Minden pályán talán 3 élettel indulunk, talán valami plusz élet is jön. Kicsit fura, hogy nem mindig a "szélső" életszimbólum tűnik el, hanem középről egy.
Egyszer varázstabletta hatása alatt bementem a "karámba", ahonnan előjönnek a szörnyek, és sarokba szorítottam az egyiket. Úgy megszeppent, hogy ottmaradt a sarokban utána. :D Hát hiába, ahol én megjelenek, ott a szörnyeknek annyi!
Ennyi pályát sikerült összedobnom, a megszerkesztés kicsit erős kifejezés lenne, mindegyik készítés közben alakult :D, kivéve az első, ha valanek van kedve összedobni párat, akkor beleteszem.
A szín effektek az idő múlásával változnak, már nem emléxem hány másodpercenként változik a paletta.
Szerintem jól kivehető a más színű villogásból, hogy mikor tart a tabletta hatása, a vége nem, azon lehet megpróbálok változtatni.
A minden pályán 3 élettel indulás egy hiba volt, azt kijavítottam, a széléről tűnik el az élet nem? Csak a bal szélső mindig.
Igen , ez velem is előfordult, volt, hogy kettőt is odaenyveztem :D , úgy rémlik már ez se fordul elő, de le kell tesztelnem, mert mókoltam keveset a programon, legfőképp az elkapásérzékelésen.
-
Szerintem jól kivehető a más színű villogásból, hogy mikor tart a tabletta hatása
Szerintem nagyon külön oda kell figyelni erre, zavaró, hogy így is villog, meg úgy is. Lehetne feltűnően más színű a villogás.
A pályák szerintem egészen jók. Akartam is kérdezni, honnan vannak.
De ha létezne valami külön pályaszerkesztő, akkor lehet, elszórakoznék vele.
Még egy javaslat: Lehetne több zene is benne egymás után, végülis a fájlba belefér. Esetleg minden új játéknál változna a zene.
Ja, igen, és néha "szemetet" hagy maga után a panic man, amikor varázstabi hatása alatt átmegy egy szörnyön.
Az kifejezetten jó lenne, ha másmilyen lenne a panicman szeme, amíg tart a varázstabi hatása, vagy ha varázstabi hatása alatt lennének azok a szín effektek inkább.
-
Szerintem nagyon külön oda kell figyelni erre, zavaró, hogy így is villog, meg úgy is. Lehetne feltűnően más színű a villogás.
A pályák szerintem egészen jók. Akartam is kérdezni, honnan vannak.
De ha létezne valami külön pályaszerkesztő, akkor lehet, elszórakoznék vele.
Még egy javaslat: Lehetne több zene is benne egymás után, végülis a fájlba belefér. Esetleg minden új játéknál változna a zene.
Van pályaszerkesztő, notepad++-t használtam hozzá :D , attacholom a txt fájlt, hátha kedvet kapsz hozzá :)
Nemtom, zöld-sárga átmenet, és kék-rózsaszínes átmenet van a villogásban, sztem inkább az a gond, hogy nem lehet tudni, mikor lesz a tabletta hatás vége, azt jelzem valahogy.
Az a baj a zenével, hogy a 16 Kb-ból majd a felét az viszi el, eredetileg egy szegmenst terveztem az egész programra, de a pályák miatt átcsúsztam 2-re.
-
Húha, ez a notepad-os megoldás hirtelen eléggé ijesztő, eléggé hieroglifáknak tűnnek. :D Nekem csak sima Notepad van. Egyébként miért vannak vesszők és pontok benne egymás után?
Szerintem mindegy, milyen hosszú maga a programfájl, lehet akár 100 Kb is. Mai világban 16 Kb vagy 100, vagy 2000, teljesen mindegy már. :) De lehet külön fájlokban is a zene akár, a mai világban, már azzal sincs gond, bár magnós gépnél fura, de hol van az már... :D
-
Egyébként miért vannak vesszők és pontok benne egymás után?
Azok a karakterek vannak átdefiniálva.
-
Húha, ez a notepad-os megoldás hirtelen eléggé ijesztő, eléggé hieroglifáknak tűnnek. :D Nekem csak sima Notepad van. Egyébként miért vannak vesszők és pontok benne egymás után?
Szerintem mindegy, milyen hosszú maga a programfájl, lehet akár 100 Kb is. Mai világban 16 Kb vagy 100, vagy 2000, teljesen mindegy már. :) De lehet külön fájlokban is a zene akár, a mai világban, már azzal sincs gond, bár magnós gépnél fura, de hol van az már... :D
Igen, úgy ahogy Zozó mondta :), próbáltam olyan karaktereket választani, amiből látszik is valamennyire milyen lesz a pálya, aztán ráengedtem a karakterkonverziós programot, és máris használatra kész a pálya :D
No de egy ilyen egyszerű Pacman??? 16Kb-nak mindenre elégnek kell lennie, tudom, valaki mondott hasonlót, csak 640-re :D
-
No de egy ilyen egyszerű Pacman??? 16Kb-nak mindenre elégnek kell lennie, tudom, valaki mondott hasonlót, csak 640-re :D
Legyen 64, pontosabban ha EP64-be befér EXOS felülírása nélkül.
-
Legyen 64, pontosabban ha EP64-be befér EXOS felülírása nélkül.
Még 16kb használatlan a 3 szegmensen, amibekb 54 pálya férne bele, vagy 2 zene, így az FF szegmens totál érintetlen marad.
-
Ha EP64-en a játék betöltése előtt leveszem a töltőképernyőt, akkor még eltűntethetem a töltőkép majdnem 4 Kb-s LPT-jét, akkor kb 66 pályát, vagy 3 zenét lehetne betenni.
EP64-en sajnos a képernyő tetején villog a falánk fej az első két pályán, mert annak kirajzolása belecsúszik az LPT azon részébe, a 3-dikon már csak nagyon ritkán, onnantól már nincs a képernyő alján lévő mozgás.
Egyelőre ilyen:
-
Egyelőre ilyen:
Szerintem teljesen jó. 2-3 pályát játszottam vele.
Jobb most a villogás, jobban észrevehető, amikor tart a varázstabci hatása.
Hát igen, mondjuk az EP64 kompatibilitás sem egy utolsó dolog.
Mitől lett ennyivel nagyobb a fájlméret? A betöltőkép miatt?
Szerintem akármekkora lehet a fájl, senki nem fogja nézni, hogy ejnyebejnye, ez nagyobb, mint 16 vagy 32 vagy akármennyi KB. :D És persze lehet több pálya, több zene, ha belefér. Esetleg lehetne külön 128K-s verzió, amiben még több pálya és zene lenne. :D Persze ezeket meg is kéne tervezni...
-
Szerintem teljesen jó. 2-3 pályát játszottam vele.
Jobb most a villogás, jobban észrevehető, amikor tart a varázstabci hatása.
Hát igen, mondjuk az EP64 kompatibilitás sem egy utolsó dolog.
Mitől lett ennyivel nagyobb a fájlméret? A betöltőkép miatt?
Szerintem akármekkora lehet a fájl, senki nem fogja nézni, hogy ejnyebejnye, ez nagyobb, mint 16 vagy 32 vagy akármennyi KB. :D És persze lehet több pálya, több zene, ha belefér. Esetleg lehetne külön 128K-s verzió, amiben még több pálya és zene lenne. :D Persze ezeket meg is kéne tervezni...
Hát igen, megnézem mi történik akkor, ha előrébb teszem a megszakítás bájtot az lpt-ben, de az is lehet ki kell kapcsolni a kép alján lévő animot, majd kiderül.
Igen a betöltőkép tömörítve nagyobb, mint a program maga tömörítve, eddig csak a programot tettem fel, azt is tömörítetlenül.
Hát igen, akérmekkora lehet a játék maga, de utántöltőset nem akarok, és eredetileg 16K-sat szerettem volna :lol:
Igen, a pályák számával az a gond, hogy azt meg kell "tervezni", amúgy se vagyok az a nagy tervezgetős, eddig úgy készültek, hogy nekiálltam, volt egy halvány kép a fejemben, és minden a pálya készítése közben alakult :lol:
A zenékkel kevesebb a gond, mert van 14 zeném már kinyerve, amiből eddig 3-at használtam fel korábban :D , ha nem lenne, az több időt elvinne, mint egy-egy pálya elkészítése :D
Már összeállt a fejemben a kép a végleges verzióval kapcsolatban, még 8 pálya, és pár zene, így kb 48 Kb-t fog használni a program a képernyővel, és az LPT-vel együtt, a rendszerszegmens érintetlen marad még EP64-en is.
-
Már összeállt a fejemben a kép a végleges verzióval kapcsolatban, még 8 pálya, és pár zene, így kb 48 Kb-t fog használni a program a képernyővel, és az LPT-vel együtt, a rendszerszegmens érintetlen marad még EP64-en is.
:smt041
Nagy meló lenne valami "barátságosabb" pályatervezőt csinálni? Bár ha meg tudod te is tervezni a pályákat, akkor jó, csak szórakoztató lenne a pályán száguldozni a kurzorral. De nem létfontosságú.
Egyébként pl. a Dot Collectroból vagy más pacman játékokból is lehet pályaötleteket lopkodni. Nem pont akkora a pálya mérete, de ötletnek elmehet.
-
Már összeállt a fejemben a kép a végleges verzióval kapcsolatban, még 8 pálya
Amikor valaki végigjátssza az összeset, akkor lesz valami bónusz, vagy gratuláció?
Mindig ez volt a bánatom, hogy amikor nagy nehezen a végére jutok, akkor a legtöbb játékban semmi, még egy jó szó se, csak visszadob az elejére :-(
-
Amikor valaki végigjátssza az összeset, akkor lesz valami bónusz, vagy gratuláció?
Mindig ez volt a bánatom, hogy amikor nagy nehezen a végére jutok, akkor a legtöbb játékban semmi, még egy jó szó se, csak visszadob az elejére :-(
Hát ezt nem terveztem, pont én is újrakezdősre gondoltam :lol: ,de akkor beteszek a végére valamit.
-
Panic Man (http://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=10021)
5 zenét sikerült belesuvasztani, még 8 pályát, a játék gratulál a végén, igaz a maga módján :D , a szellemek mozgását változtattam, eddig csak akkor váltottak irányt, ha ütközés történt, most már válthat irányt akkor is, ha elágazáshoz ér. (mozgásirányával ellentétes irányra csak akkor válthat, ha ütközött)
Talán ennyi.
-
Néha a szellemek kék villogásban ragadnak, és nem múlik el a tabletta hatása!
Ha jól sejtem, ez akkor történik, amikor úgy van vége egy pályának, hogy még tart a tabletta hatása.
-
Néha a szellemek kék villogásban ragadnak, és nem múlik el a tabletta hatása!
Ha jól sejtem, ez akkor történik, amikor úgy van vége egy pályának, hogy még tart a tabletta hatása.
De a következő pályán elmúlik, nem?
Ezt direkt hagytam meg, igaz, ha jól emléxem, akkor új játéknál is megmarad a védelem hátralevő ideje.
Kivegyem belőle?
-
Kivegyem belőle?
Szerintem maradjon, végre egy rendes program :-)
Ha egymás után több tablettát eszünk, akkor összeadódik?
-
Szerintem maradjon, végre egy rendes program :-)
Ha egymás után több tablettát eszünk, akkor összeadódik?
Nem, fix 96h-val töltöm fel, ami minden 2. frame-ben csökken, így jön ki a 6 mp.
Legyen hozzáadós?
-
Legyen hozzáadós?
Legyen!
-
Kész, és ha már ott jártam, akkor a game overnél nullázódik a pirula, pályák között marad, annyi a limit, hogy a pirulaidő maximális ideje 10 másodperc lehet, túlcsordulás esetén ez az érték töltődik a tabletta számlálóba.
Linkeket frissítettem.
-
De a következő pályán elmúlik, nem?
Nem...
-
Nem...
Nem nyomtad meg az F8-at? :D
Mert a varázshatást csökkentő DEC A NOP-ra van lecserélve a játékban.
F8-ra a sérthetetlenséget állítottam be, 1-re állítja tabletta idejét, és törli a csökkentést, egészen addig piros átmenetben villognak a sprite-ok ,míg fel nem veszel egy tablettát, onnantól kéken, addig, amíg meg nem nyomod az F8-at.
Ha egyszer meg lett nyomva az F8, többet nem lehet inaktiválni a sérthetetlenséget, csak a program újratöltésével :D
-
Ha egyszer meg lett nyomva az F8, többet nem lehet inaktiválni a sérthetetlenséget, csak a program újratöltésével :D
Végigpróbáltam a funkcióbillentyűket.
Szerény véleményem szerint nincs feleslegesebb dolog a világon, mint egy Pac Man játékba örökélet... :oops:
-
Végigpróbáltam a funkcióbillentyűket.
Szerény véleményem szerint nincs feleslegesebb dolog a világon, mint egy Pac Man játékba örökélet... :oops:
Helyes, azért nem is írtam le mire jók :), próbálgatás után úgyis kiderül. :D
Nekem kellett :lol: , jól jött a teszteléshez is, meg hátha jól jön még rajtam kívül is másnak, az csak megnyomja az f8-at :)
-
Arra meddig kell várni, hogy a szörnyikék kifáradjanak a jobb alsó sarokból? :D Percekig volt maximális sebességen az emulátor, de akkor is ott ugrálnak a végtelenségig. Így nem lehet a szintet befejezni, csak életveszteséggel.
-
Arra meddig kell várni, hogy a szörnyikék kifáradjanak a jobb alsó sarokból? :D Percekig volt maximális sebességen az emulátor, de akkor is ott ugrálnak a végtelenségig. Így nem lehet a szintet befejezni, csak életveszteséggel.
Igen, ez nálam is volt.
-
Amúgy jók lettek az új pályák!
-
Egy javaslat: azt kéne megpróbálni megcsinálni, hogy a szörnyek nem nézik azt, hogy a másik szörny ott van-e, hanem átmennek egymáson. Így kicsit talán a játék is nehezebb lenne. Probléma lehet, hogy két szörny "összeakadhat", de majd elválnak. Majd elválik, hogy elválnak-e. :D
-
szép játék lett! :-)
-
szép játék lett! :-)
Igen. Szépek a színek, jó a játékmenet. Ezzel elleszek egy darabig én is. :D
-
a zenék SID-ek?
-
Arra meddig kell várni, hogy a szörnyikék kifáradjanak a jobb alsó sarokból? :D Percekig volt maximális sebességen az emulátor, de akkor is ott ugrálnak a végtelenségig. Így nem lehet a szintet befejezni, csak életveszteséggel.
Igen, ezt én is láttam, ezért is jött az ötlet, hogy módosítom az irányváltást nem csak ütközésre, de sokat nem javított a helyzeten. Az R regiszter alsó két bitje adja meg az irányt, ha fal, akkor elkezdi nézni a többi irányt.
-
Egy javaslat: azt kéne megpróbálni megcsinálni, hogy a szörnyek nem nézik azt, hogy a másik szörny ott van-e, hanem átmennek egymáson. Így kicsit talán a játék is nehezebb lenne. Probléma lehet, hogy két szörny "összeakadhat", de majd elválnak. Majd elválik, hogy elválnak-e. :D
Nem akadnának össze, csak csúnya, amikor találkoznak, és átmennek egymáson, mondjuk a főhős és szellem találkozása se igazán szép.
-
a zenék SID-ek?
Igen, mind a Last Ninja II-ből van :)
Vagyis SID-ek voltak, a lejátszás közben lementett Dave regiszterek értékét játsza le.
-
Egyébként melyik lehetett a legutolsó eredeti EP-s gépi kódú játék a Panic Man előtt?
-
Egyébként melyik lehetett a legutolsó eredeti EP-s gépi kódú játék a Panic Man előtt?
Sztem az Atomix :)
-
Igen, mind a Last Ninja II-ből van :)
Vagyis SID-ek voltak, a lejátszás közben lementett Dave regiszterek értékét játsza le.
Ez a módszer érdekelne... (beszéltünk is róla Budafokon)
Vagyis, hogy hogyan lehet kinyerni a lejátszóból, aztán pedig milyen rutin kell a lejátszáshoz...
Nem akarsz róla egy rövid cikket írni? Szerintem mást is érdekelne (persze csak ha van időd, nekem általában a dokumentáláshoz szokott a legkevésbé kedvem lenni...)
Így nem lenne többé néma az Atomix sem :-)
-
Ez a módszer érdekelne... (beszéltünk is róla Budafokon)
Vagyis, hogy hogyan lehet kinyerni a lejátszóból, aztán pedig milyen rutin kell a lejátszáshoz...
Nem akarsz róla egy rövid cikket írni? Szerintem mást is érdekelne (persze csak ha van időd, nekem általában a dokumentáláshoz szokott a legkevésbé kedvem lenni...)
Így nem lenne többé néma az Atomix sem :-)
A kinyeréssel nincs semmi probléma, van egy olyan verzió, a SIDPlayerből, ami ezt megteszi, utána jön a gond, félmanuálisan tömörítem össze az adatokat, hogy ne legyen 100k-s a fájl a lejátszómhoz, úgyhogy ez a rész egyelőre emiatt ugrott :lol: , de ha kiválasztod azt a SID-et, amit szeretnél, megcsinálom, vagy beszéltünk esetleg a MOD-ról, sztem az is belefér a játékba.
-
Kipróbáltam igazi gépen. Valódi belső joyjal első próbálkozásra sikerült 25 ezer pontot csinálni :-)
-
Valódi belső joyjal első próbálkozásra sikerült 25 ezer pontot csinálni :-)
Majd rendelünk neked sok billentyűzetfóliát! :D
-
Majd rendelünk neked sok billentyűzetfóliát! :D
Én játékkal egyet se tettem tönkre.
-
Kipróbáltam igazi gépen. Valódi belső joyjal első próbálkozásra sikerült 25 ezer pontot csinálni :-)
Az szép :) , hanyadik pályáig jutottál? Nekem a 10ezer se sikerült örök élet nélkül :lol:
-
Negyedik. Az első kettő meg volt életvesztés nélkül, csak aztán nagyon a szellem kergetésre koncentráltam, és amikor lejárt a tabletta hatás, akkor jól meg ettek :-)
-
Én játékkal egyet se tettem tönkre.
Ezt nem is feltételeztem. :D Csak tudom, mennyire strapabíró a fólia.
-
innen lehet pályákat szemezgetni
http://worldsbiggestpacman.com
-
http://worldsbiggestpacman.com
Nüansznyi hiba ezen az oldalon, hogy a fal majdnem ugyanolyan színű, mint a háttér, így vagy látja az ember a falat, vagy nem. Semmi sem lehet tökéletes. :D