Enterprise Forever

:HUN => Játékok => Topic started by: szipucsu on 2008.January.28. 21:57:22

Title: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2008.January.28. 21:57:22
Érdekes dolgokat találtam a neten. Az Odin Computer Graphics  (http://www.odincomputergraphics.com/) honlapján belepillanthatunk a Nodes of Yesod mobiltelefonos változatába. Érdekes, hogy ennek a cégnek még honlapja is van, bár a demón kívül nem tudom, van-e rajta más is.
A wikipédián  (http://en.wikipedia.org/wiki/Nodes_of_Yesod)is van már ennek a játéknak szócikke. Úgy látszik, a számítógépes játékokról is irogatnak a Wikipédiába, igaz, még csak angolul.

Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2008.January.29. 22:27:27
A neten egy térképen (http://maps.speccy.cz/map.php?id=NodesofYesod&sort=0&part=5&ath=) azt írják, hogy nem is lehet akármilyen alchiemeket összegyûjteni, hanem elõbb meg kell keresni a "mester-alchiemet", ami egyszínû (valamelyik monolith feletti pályán helyezkedik el), és ilyet kell gyûjteni, majd visszamenni a "mester alchiemhez". Ezt ti tudtátok? Én nem. :D
[attachimg=1]
Sosem értettem eddig, miért van néha a monolith felett ott az a felvehetetlen alchiem. Ezek szerint nem is lehet akármilyen alchiemet gyûjtögetve végigjátszani a játékot? Mert akkor nekem kb. 20 éve nagy mázlim volt, amikor iskolából hazajövet nekivágtam az örökéletes változatnak, és pár röpke óra alatt a végére is értem.
Még Zöldalma küldött egyszer egy snapshotot a játék végérõl. Kiváncsi lennék, õ tudta-e ezt, mert ha nem, akkor lehet, hogy az Enterprise változatra ez nem is igaz.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Lacika on 2008.January.30. 09:12:12
Hmmm... Érdekes.... Ezt eddig észre sem venntem a térképen! A WOW-on olvasható doksiban erről nem is esik szó. Komplikálja a "problémát", hogy négy ilyen szoba is van! Vajon mind a négy felet ugyanolyan "mester" alchiem van?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Lacika on 2008.January.30. 09:26:58
A vicc az, hogy rengeteg tértkép van a játékhoz a neten, de ezek között nincs két egyforma!  :smt017
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2008.January.30. 13:06:30
A vicc az, hogy rengeteg tértkép van a játékhoz a neten, de ezek között nincs két egyforma!  :smt017
Szerintem a térképek lényegében csak azért különböznek, mert máshol határozzák meg a szélét (az önmagába záródó pálya miatt).

Van még valaki, aki végigvitte egyszer a játékot? Nem volt olyan gond, hogy kiderült, nem is olyan alchiemeket kellett volna gyûjteni, mint amilyeneket gyûjtött?

Bírnám egyébként, ha lenne a játéknak egy "falonátmenõs" változata (mint az Airwolfnak), azzal talán hamarabb ki lehetne ezt deríteni.

Ja, meg még érdekesség: egyszer sikerült valahogy véletlenül beállítani az ûrhajóst, hogy szembe nézzen (ne oldalra), és úgy is maradjon. Annyi volt csak akkor, hogy az ENTER-rel nem lehetett leülni.

Másik érdekesség, hogy a wikipédiás leírásban Charie-nak nevezik az ûrhajóst, a játék címében meg Yesod szerepel. Azt hittem, Yesod a neve. Talán a kazettaborítóba tettek anno egy "ismertetõt", amiben Yesod üzenetének ferdítették a címet. Szerintem a Node(s) semmiképpen nem jelent üzenetet...
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2008.January.30. 13:50:28
Van még valaki, aki végigvitte egyszer a játékot?
Mi végigvittük, de van annak már vagy 16 éve :-)
Nem volt olyan gond, hogy kiderült, nem is olyan alchiemeket kellett volna gyûjteni, mint amilyeneket gyûjtött?
Arra határozottan emlékszem, hogy menetközben többször is változtattunk azon, hogy melyik színt gyûjtjük.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2009.September.15. 19:44:56
Lehet, hogy valaki már említette egyszer (nem emléxem...), hogy a játék alaptörténete a 2001: Ûrodüsszeia címû regényt (http://hu.wikipedia.org/wiki/2001:_%C5%B0rod%C3%BCsszeia_%28reg%C3%A9ny%29) ill. a hasonló címû filmet (http://hu.wikipedia.org/wiki/2001:_%C5%B0rod%C3%BCsszeia) veszi alapul:

Quote
Amerikai tudósok galaktikus méretû intelligencia nyomára bukkannak a Holdon, több méterrel a felszín alatt, egy betemetett kráter mélyén. A felszínre hozott monolit a napfény hatására jelzést küld az ûrbe, a Jupiter irányába és Dr. Dave Bowman két társával és három hibernált tudóssal elindul egy hosszú útra, hogy megtudják, kinek/minek küldött üzenetet az évmilliók óta eltemetett fekete tömb. Útja során a HAL 9000 számítógép meghibásodása következtében sorra elveszíti társait és végül egyedül érkezik meg a Japetuson található hatalmas csillagkapuhoz, melyen átlépve õ is egy lesz a világegyetemben az életet elhintõ és azt óvó és megfigyelõ lények közül.

Ezek szerint a monolit felszínre hozása csak egy apróság az egész történetben, a folytatás az Arc of Yesodban (http://www.ep128.hu/Games/Arc_of_Yesod.htm) vár ránk. (Nincs kedve véletlenül valakinek ezt is átírni? :D ) Amúgy az ep128.hu-n az Arc of Yesodban írtak elsõ olvasásra nem esnek egybe a fentiekkel. Szerintem az sem zárható ki, hogy annak a forrása hitelesebb. (Ott Jupiter helyett Ariat van.)

A film plakátja (az angol Wikipédiáról (http://en.wikipedia.org/wiki/2001:_A_Space_Odyssey_%28film%29)) picit emlékeztet a kazettaborítóra (mondjuk az ûrhajósokat a Holdon nem is lehet olyan nagyon sokféleképpen ábrázolni):

[attachimg=#]
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Lacika on 2009.September.16. 09:47:35
Az eredeti "storyboard" Ariat-ot említ.
Szerintem a hasonlóság csak véletlen, hisz mindkettő a Holdon játszódik, és a bonyodalom valamiféle titokzatos idegen civilizáció körül zajlik (mint általában a sci-fi-k). De pl. "űrvakond sincs a filmben (a könyvet nem olvastam).
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: nyuzga on 2009.October.09. 11:07:07
[attachimg=#]
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2009.October.09. 12:14:30
Jók ezek a GIF-ek. Találtál valami jó kis GIF készítõ programot?
Mondjuk a magyarított Nodes-ben borzalmas az az értelmetlen felirat a végén... Ha legalább kínaiul lenne, nem lenne annyira zavaró.

Következõ "feladat" lehetne mindegyik játékból GIF-et készíteni és beletenni a leírásokba. :D

Kár, hogy hang nincs hozzá, az a visszafele lejátszásnál lehetne mókás. :D
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: nyuzga on 2009.October.09. 13:01:32
Kár, hogy hang nincs hozzá, az a visszafele lejátszásnál lehetne mókás. :D

Figyeled a Nodes és a Wriggler, Michael Jackson-os tánc effektjeit ?  :lol:
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.January.19. 00:11:32
NODES END DEMO

Nem volt egyszerû megkeresni, hogy hol tárolja a program a gyémántok helyét. :lol:

Ha ezt megtaláltad a programban, nem lehetne megállapítani, hogy adott játékban teljesen mindegy-e, hogy melyik monolitot szerezzük meg? Korábban említettük, elvileg nem mindegy, melyik monolithoz gyûjtjük az alchiemeket, de lehet, hogy ez az EP verzióra nem igaz. Elméletileg elõször meg kéne keresni a mester alchiemet a monolit feletti pályán és utána azt gyûjteni.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.August.13. 13:48:22
Meglepetés! (http://nodesofyesodgame.blogspot.com/p/nodes-of-yesod-flash.html)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Attus on 2011.August.13. 15:42:20
Meglepetés! (http://nodesofyesodgame.blogspot.com/p/nodes-of-yesod-flash.html)

Pestiesen szólva nem semmi!
 :shock:
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Mayer Gábor on 2011.August.14. 10:17:22
Jaj ha beragadok ide a halhoz akkor nincs menekülés?

http://kepfeltoltes.hu/view/110814/nodes_of_yesod_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Enhanced módban ua a játék csak a grafika jobb?
Cheat van hozzá?
Classic módban játszottam, sajnos teleportálás után eltünik a szobák alját kirajzoló minta, így az onnantól kezdve nem látszik. :(
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.August.14. 11:15:21
Jaj ha beragadok ide a halhoz akkor nincs menekülés?
Tehát itt?
[attachimg=#]
Nem tom, snapshot kéne, amit itt nem lehet. Emun hogy néz ez ki?

Szerintem egyforma lehet a normal és az enhanced páyája, de a játékmenet más, mert utóbbiban valami fegyvert is meg kéne keresni, amivel bizonyos ellenséget lehet kinyiffantani. Alchiemet sem tudtam még felvenni, valami bugyor is kell biztos, amibe bele lehet rámolni a szajrét. Fegyvert nem találtam eddig, jól eldugta valaki.
Viszont a nagy akna után nem sokkal, lenne egy bontható fal, azt nem sikerült kibontani a normal módban, pedig többször próbálkoztam, de lehet, hogy csak én voltam béna.
Mondjuk azt a néhány plusz hangeffektet az EP verzióba is beletehették volna (ugrás, vakond kimászik a kráterbõl, stb.), de a "falbontás" hangja EP-n lett jobb. Sok EP játékban nagyon spórolósak voltak a hangeffektekkel (pl. Cauldron), hiába 3 csatorna, szûrõk meg minden.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Mayer Gábor on 2011.August.14. 21:18:07
Cheat van a flasheshez?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: nyuzga on 2011.August.15. 17:34:05
Cheat van a flasheshez?

Nekem van. :)
[attachthumb=1]

Fekete villogó kockával jelöli a következő feladatokat.
Megtaláltam a pisztolyt, utána megöltem a wormot. Így már fellehet venni a gyémántokat. Most oda kellene mennem az N betű alatti fekete kockához, de már unom mert nincs mentés.

[attachthumb=2]

Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Mayer Gábor on 2011.August.15. 22:24:38
Az alchiem és monolith csak a játékban kitalált valami vagy scifikben is léteznek, mik ezek? Olyan térképet keresek amin ezeket is jelölik.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: nyuzga on 2011.August.15. 22:37:06
Olyan térképet keresek amin ezeket is jelölik.

Maps (http://www.the-tipshop.co.uk/cgi-bin/info.pl?name=Nodes%20Of%20Yesod)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Mayer Gábor on 2011.August.16. 04:04:14
Befejeztem a flashes verzióval mert hibás.

Milyen sorrendbe kell felvenni az alchiemeket?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: nyuzga on 2011.August.16. 12:31:10
Nodes of Yesod walkthrough  (http://www.rzxarchive.co.uk/videos/nodesofyesod.php)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.August.16. 15:08:59
Az alchiem és monolith csak a játékban kitalált valami vagy scifikben is léteznek, mik ezek? Olyan térképet keresek amin ezeket is jelölik.
A monolith (http://en.wikipedia.org/wiki/monolith) egy földrajzi formáció, egyetlen nagy kõdarabból álló képzõdmény, pl. hegy. De általában az egyetlen kõdarabból álló dolgokat is szokták így nevezni (pl. monolitikus szerkezetû akármi). A görög monosz (egy) és lithosz (kõ) szavakból tevõdik össze. (Innen származik a litoszféra (http://hu.wikipedia.org/wiki/Litoszf%C3%A9ra) elnevezés is, a Föld zetburka, legfelsõ rétege.)
Érdekesség, hogy a szó szó szerinti német fordítása úgy szól, hogy Ein-Stein (egy-kõ), vagyis Einstein (a tudós) neve.
A monosz szóból származik a monó szó is, egyetlen csatorna, szemben a sztereóval vagy a Dolby DTS-sel.

(Régebben nem írtam le ezt itt a fórumon?)

Az alchiem szóról sajnos semmit nem találtam, pedig biztos olvastam róla régebben valahol.

Lehet, nem pont ezekre voltál kíváncsi, de mindegy. :D
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.August.16. 15:38:58
Nodes of Yesod walkthrough  (http://www.rzxarchive.co.uk/videos/nodesofyesod.php)
Õ is "csak" 89%-osra teljesítette.
Érdekes, egyetlen gravitációs pálcát nem használt el abból, amik a plusz élethez (bukósisak) járnak. Bár nem néztem végig, egy óra unalmas lett volna.
Bug Spectrumon is, hogy a képernyõ szélén lévõ ellenséget nem tudja a vakond levadászni.
Spectrumon a játék közbeni zenében megcsinálták, hogy ha ugyanaz a hang szól egyszerre több csatornán, akkor szép legyen.

Egyébként energiát lehet valahogy tölteni? Régebbrõl emlékszem, amikor az a "felhõ" leültette az ûrhajóst és ülés közben nekiment valami ellenség, nõtt az energiája, de talán nem mindegy, milyen ellenség.
A flashes verzióban attól is csökken az energia, ha a vakondot nem visszavisszük az ûrhajóshoz, hanem space-szel visszajuttatjuk. Nem tom, EP-n is így van-e, mert furán jelzi ki az energiát.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Mayer Gábor on 2011.August.16. 15:59:25
Na ebből én nem jöttem rá hogy mi a szabály a sorrendre.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.August.16. 16:27:57
Na ebbõl én nem jöttem rá hogy mi a szabály a sorrendre.
Hát az egyformákat kell összegyûjteni! Vagy nem erre érted? A másikkal a fegyvert sem találtam még meg.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Mayer Gábor on 2011.August.17. 01:48:02
Na jó csak nem tudom melyikből van 8 féle. Meg van amelyik olyan hogy felveszed és le is tesz valamit... Sajnos az ep verziónál is fogy az energia ha a space-el robbantod szét a vakondot. Szóval valószínüleg ez mindenhol ilyen...
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.August.17. 10:10:01
Na jó csak nem tudom melyikbõl van 8 féle. Meg van amelyik olyan hogy felveszed és le is tesz valamit...
Még korábban írtunk róla, hogy elvileg mindegy, hogy melyiket gyûjtjük. Én is úgy játszottam végig egyszer, hogy amibõl a legtöbb összegyûlt, azzal játszottam végig, és Zozo is azt írta itt régebben, hogy õk is többször változtattak azon, hogy milyet gyûjtsenek. Bizonyos leírások szerint nem mindegy, mit gyûjtünk, de eddig ez nem okozott problémát.
Akkor tesz le alchiemet az ûrhajós, ha már annyi van nála, hogy többet nem tud felvenni.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zoldalma on 2011.September.11. 17:01:09
Miután az iddqd-n feltűnt, nekiálltam megint, most ep128emu-val. A helyes megoldás az, hogy először az ember megkeresi, melyik helyen van a felvehetetlen, egyszínű alchiem a négy lehetségesből, és utána abból a színből gyűjti össze a 8-at. A térképen a 4 üres kocka feletti helyeket kell végignézni.

Egyéb észrevételek:
- a piros űrhajós mindig a sorban a legelső alchiemet veszi el (amit legutoljára vettünk fel), de az nem vész el véglegesen, hanem ismét visszakerül az eredeti helyére
- emiatt, ha már van 8 alchiem, csak még nem mind egyszínű, érdemes egy feleslegest tartani az első helyen
- nem mindegyik  térképen van jelölve az a 2 hely, ahol át lehet esni a padlón
- van egy "monolith" (oszlop a szoba közepén) a játékban, térképen jól látható, de a játékmenet szempontjából nincs szerepe, van ott egy alchiem, és ennyi
- a felvett alchiemek helyére mintha bizonyos idő után extra élet termelődne, legalábbis másodszori bejárásnál gyanúsan sokat találtam
- a flash-verzióban nincs benne az egyik textúra (a lila padló), illetve hiányzik belőle a zuhanás közben a platform szélén megcsusszanás
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: varrogy on 2011.December.04. 02:18:38
Érdekes dolgot találtam, alább a link

http://nodesofyesodgame.blogspot.com/p/nodes-of-yesod-iphone.html
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.December.04. 09:24:20
Érdekes dolgot találtam, alább a link

Volt, amikor vonattal utaztam és a vonat valami hiba miatt 1-2 órát álldogált. Na, ilyenkor jöhet jól I-phone-ra ez a játék. (Persze ha van I-phone is.)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Ferro73 on 2011.December.04. 17:03:48
http://games.mochiads.com/c/g/nodes-of-yesod/Nodes.swf
ez valami hasonló lehet
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Ep128 on 2011.December.04. 22:19:30
Volt, amikor vonattal utaztam és a vonat valami hiba miatt 1-2 órát álldogált. Na, ilyenkor jöhet jól I-phone-ra ez a játék. (Persze ha van I-phone is.)

Ezt tuti leszedem! :-)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2011.December.05. 12:22:17
Ezt tuti leszedem! :-)
Nem is lenne furcsa, ha egy ácsorgó vonaton egyszer csak felkiált valaki: "Már megint itt van a pirosruhás!". Még azt hiszik, a télapó jár arra.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Ep128 on 2011.December.05. 19:48:20
Nem is lenne furcsa, ha egy ácsorgó vonaton egyszer csak felkiált valaki: "Már megint itt van a pirosruhás!". Még azt hiszik, a télapó jár arra.

 :lol:
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.February.05. 10:08:01
Arra gondoltam, minimális munkával egy pár szobás Nodes játékot lehetne rittyenteni. Vagyis az eredeti játékból csak néhány szoba lenne meg, azok is átrendezve kicsit. Talán túl sok értelme nem lenne, csak érdekes lenne, hogy ezt is meg lehet csinálni. Lehetne több szint is egymás után, és ha az egyiket teljesítettük, a következõben egyre több logika kéne ahhoz, hogyan lehet elugrálni a célpontig. Pl. 6 alchiem alapból meglenne, kettõt kéne pár szobában összeszedni, utána becsobbanni a monolith-hoz.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: endi on 2012.February.05. 15:05:46
Okos dolog amit írsz, és egyben a mai "casual" játékok egyik fõ jellemzõje. Azaz hogy rövid, kis pályás feladatok vannak és ezekbõl sok. Sok mai divatos játék (pl iPhone-on) ilyen, legismertebb példa talán az Angry Birds és társai. Van egy pályaválasztó képernyõ és ott tudsz elõrehaladni ahogy megoldod a pályákat.

Sok régi Specy játékot meg lehetne újítani ilyen módon.

Na persze akkoriban is voltak ilyenek, Manic Miner stb. Azaz egy-egy pálya rövid volt, hamar megoldható, és léphettél tovább a következõre. Persze ha meghalsz, elõrõl kezdheted, ez ma már nem divat, mentés van.

Másik okos dolog hogy 1-3 csillagot kapsz a pályára. Egy csillagra könnyen tudod teljesíteni, így az átlag gamernek sikerélménye van. Aki meg nehezebbre vágyik, 3 csillagra teljesíti vagy több pontra.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.February.05. 15:27:14
Sok mai divatos játék (pl iPhone-on) ilyen
Szerintem egy Enterpress cikk terjedelmébe is beleférne egy basic program, allocate és code, data utasításokkal, ami az eredeti játékot betölti és kiment egy "lebutított" pár szobás ügyességi játékot, persze kezdetnek csak egyetlen szinttel. :D
A startpozíciót kéne valahol a földalattira megváltoztatni meg az addig összegyûjtött alchiemek számát, a pályáról pár tereptárgyat letörölni vagy hozzátenni (szerintem 1-1 hexa szám átírása lenne ez) és a falakat lezárni, hogy a pár szobából ne lehessen kijutni, ill a monolith pozícióját az alsó képernyõk valamelyike alá tenni. Esetleg a piros ûrhajóst is ki kéne kapcsolni... A startpozíció és az összegyûjtött alchiemek tárolási helyét talán nem lehet nehéz megtalálni, a térképet tartalmazó részt megtalálni és abba belenyúlni már bonyolultabb lehet. A pirosruhás ûrhajós kikapcsolása sem lehet nehéz. Kár, hogy lövésem sincs a gépi kódhoz.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.March.22. 14:32:37
Észrevettétek, hogy a menüben lent scrollozó szövegben egy vers van?

catch a mole
find a hole
jump right down and start to roll
boogie down and find a clue
it’s red magenta green or blue
don’t get too far behind the times
just try to find the right alchiems
the task is plain with eight the same
the monolith is yours to claim

A google translate beszélõkéjével felolvastattam a szöveget: [attachurl=#]
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.March.22. 15:11:27
Észrevettétek, hogy a menüben lent scrollozó szövegben egy vers van?
Eddig nem  :oops:
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Z80System on 2012.March.22. 15:45:44
beszaras ! :) ( felolvasaser kulon plusszpont ! )

Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: endi on 2012.March.22. 19:12:42
én észrevettem

természetesen
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.May.04. 22:46:07
Nincs kedve valakinek innen végigjátszani? Lenne akkor egy végigjátszás videó, örökélet nélkül. 4 egyforma kék alchiem megvan, már csak 3 kéne.
Demót nem rögzítettem, hanem videót. (http://www.youtube.com/watch?v=ATkbBd-skug&feature=youtu.be)

És természetesen snapshotot: [attachurl=#]

Nyuzga, vagy valaki vállalkozó szellemû?

Nem tudom igazából, hogy lehet eljutni innen a labirintus többi részébe. Gondolom, vissza kéne menni, ahonnan jöttünk, de nem sikerült. Legalább 10 éve nem játszottam vele, most is emlékezetbõl próbáltam, azért tévedtem el, nem néztem a térképet sem. Csak egy rövidke videót akartam összedobni a youtube-ra a játékról, aztán elmélyedtem a játékban végül.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: nyuzga on 2012.May.05. 01:09:42
4 egyforma kék alchiem megvan, már csak 3 kéne.

Az nem biztos. :) Megnézted a monolitok bejáratánál, hogy tényleg kéket kell e gyűjteni? Mert ha nem, akkor lehet kezdeni, szinte elölről az egészet.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.May.05. 13:26:44
Megnézted a monolitok bejáratánál, hogy tényleg kéket kell e gyûjteni? Mert ha nem, akkor lehet kezdeni, szinte elölrõl az egészet.
Még kb. 20 éve egymástól függetlenül én is, Zozóék is végigjátszottuk a játékot, és találomra gyûjtöttünk olyat, ami szimpatikus. Vagy akkor mindkettõnknek hatalmas nagy szerencséje lett volna? Ennek aránylag kicsi a valószínûsége, de nem lehetetlen persze.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.November.02. 21:33:44
A Nodes érdekes darab, 1985-ös tehát az 1986-os Spectrum 128 verzió előtt jelent meg.
A zene az nem 48-as "beeper"-es, hanem 128-as AY zenére hasonlít, de véleményem szerint itt tisztességes Dave hangszerelésről van szó. Majd Szipucsu megmondja, de én úgy hallom vannak furcsa szűrős vagy gyűrűmodulált, vagy mitomén milyen hangok :-)
De játék közben zene nincs, lehet, hogy még meg se írták ekkor?
A hangeffektek is Dave-esek, de a digi hangokból csak játék eleji van meg, ami játék vége után újrakezdéskor újra meghallgatható (STOP gombos újrakezdéskor nem, Sp128-as verzióban ekkor is szól).
A menüben lévő száguldó csillageffektet se kaptuk meg, lehet, hogy még ez se volt kész?

Nekem az a gyanúm, hogy Sp48-EP-Sp128 volt a fejlesztési sorrend.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Lacika on 2012.November.02. 21:37:30
Quote
De játék közben zene nincs, lehet, hogy még meg se írták ekkor?
Ez a logikus magyarázat, valóban Sp48-EP-Sp128 volt a fejlesztési sorrend az évszámok alapján.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Lacika on 2012.November.02. 21:43:56
Jól emlékszem, hogy a betöltőkép is utólag lett pótolva?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.November.02. 21:46:34
Quote
Jól emlékszem, hogy a betöltőkép is utólag lett pótolva?
Igen, azt Geco szedte ki a Sp128-as verzióból.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.November.02. 22:00:36
Quote
Majd Szipucsu megmondja, de én úgy hallom vannak furcsa szűrős vagy gyűrűmodulált, vagy mitomén milyen hangok :-)
Ezen már én is gondolkoztam. Nem tudnám megmondani, hogy a főszólam a menüben miből áll, de biztosan két csatorna szól egyszerre, de hogy mi szól rajtuk és hogyan lehetnek összekötve, azt nem tudom. A basszus egyértelműen közepes torzítással szól. (Vagy erős torzítás, nem tudom, pedig egyértelmű. :D )
A főszólamban lehet, hogy valami szűrő van. Nem lehet az ezért felelős kódot visszafejteni? Kíváncsi lennék...
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.November.02. 23:20:30
Van némi káosz Nodes verziók terén, összesen 8 különbözőt fájlt találtam!
1)42961 bájtos, nekünk ez volt meg mint alap Nodes
2)ugyanilyen hosszú TRN, amit mi csináltunk 1989-ben (beleírtuk a scrollba). Ekkor még floppynk nem volt, gyári Nodes kazettánk viszont igen, ezért erősen feltételezem, az előbbi 1-es verzió a gyári kazettáról van.
A fejléchossz A7C0h, azaz 42944+16=42960 a valódi hasznos fájlméret.

3)45056 bájtos, ez van fent most az ep128.hu-s csomagban is (mint PRG, mert elé lett téve a betöltőkép). Ez van fent Gafz honlapján is. Azt nem tudom, hogy eredetileg Gafz vagy Lacika tette fel a netre :oops:
A fejlécméret, és így a valódi hasznos fájlméret azonos az előbbivel. A méreteltérésre magyarázat lehet, hogy esetleg anno az őskorban, amikor az ASMON-nal ment a fájlmásolás, valaki nem jegyezte meg a pontos végcímet, hanem 1000-BFFF-ig mentett.

De van egy nagyon-nagyon furcsa dolog!!! A mi "eredetinkben" kétszer 4+1 bájt ki van nullázva ehhez a verzióhoz képest! Ez most akkor hogy van?!
Majd előszedek pár gyári Nodes kazettát, és megnézem mi van rajtuk...

4)szintén 45056, NODES.576, asszem talán Hollandiából kaptam? Egy LD A,0FBh lett LD A,0EFh-ra javítva. Voltak kint olyan gépek, amibe 512K bővítést raktak, 10-1F,E0-EF szegmensekre, ehhez módosíthatták.
A nagy kérdés: mit csinál a NODES ezzel a plusz szegmenssel? Hiszen fut EP64-n is...

5)ep128-as csomagban van egy 43265 bájtos .TRN, a hasznos hossza ennek is ugyanaz mint az eddigieknek. Az életek száma lett 3-ról 255-re átírva, valamint a scroll szöveget magyarította valaki.

6)Zemen féle csomagból van egy 42960 bájtos verzió, ez megegyezik a 3 pontban lévővel, de csak a hasznos bájtokat tartalmazza.
7)az elöbbinek a TRN változata, nagyjából ugyanazt nullázták ki, mint mi is.
8)45072 bájtos verzió, amit a végére írt szöveg szerint egy bizonyos Pisti csinált, két dolgot művelt: átírta a fejléchosszt a 45056 bájtos verzión, hogy a fölösleges szemét bájtok is a modul része legyenek. Valamint a program elejére betett egy ugrást egy OUT-ra, majd vissza a program elejére. OUT 24,0-val lekapcsolja a floppy LED-et. Mindezt általa 00-nak nézett helyre írta, valószínűleg ettől tud így megbolondulni a program:
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.November.02. 23:30:28
Quote
De van egy nagyon-nagyon furcsa dolog!!! A mi "eredetinkben" kétszer 4+1 bájt ki van nullázva ehhez a verzióhoz képest! Ez most akkor hogy van?!
...
Mindezt általa 00-nak nézett helyre írta, valószínűleg ettől tud így megbolondulni a program:
Pgyuri, úgy veszem észre, nagyon vágja a turkálást a gépi kódú játékokban, ő talán ki tudná deríteni, hogy mi az, amiért az a 4+1 bájt felelős lenne.

Tényleg megbolondul a program, ráérő űrhajósok eldobálták a holdfelszínen az űrsisakjukat és gyűrűjüket. Én úgy tudtam, Neil Armstrong amerikai zászlót hagyott ott a felszínen, de lehet, hirtelen örömében az űrsisakját kezdte dobálni, ami aztán a kisebb gravitáció miatt magasra repült, és később leesett a felszínre, amit a távoli jövőben majd Yesod fog megtalálni egy későbbi expedíció keretében.

Meg van/volt olyan örökéletes/255 életes verzió is, ahol a legalsó szintről leeshettünk a holdfelszín fölé, a földgolyó mellé. Ekkor vártam a néha ott elsuhanó űrsiklót, mi lesz, ha átmegy főhősünkön, de addigra az már visszatérhetett a Földre.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: GUS on 2012.November.03. 07:38:36
Íme egy végigjátszás.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.November.03. 11:42:07
Sajnos a meghackelt verzió végigjátszásakor eléggé értelmezhetetlen üzenet jelenik meg a játék végén:

[attachimg=1]
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.November.03. 18:55:40
Ez csak egy kicsit beteg. (http://www.youtube.com/watch?v=W6yp4z8oJ_I)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Pgyuri on 2012.November.05. 09:10:10
Üdv,

Igazából az a baj ezzel a játékkal, hogy semmi olyan nincs benne, ami ismeretlen lenne és érdemes lenne azért elkészíteni a teljes visszafejtését. A feladat ott kezdődik, amikor valami kiszámíthatatlan, ismeretlen módon működik és láthatóan nem a véletlen vezérli. No akkor jön az izgalmas visszafejtési csata és az eredmény mindig kárpótolja a sok befektetett munkát.

Az említett byte-okat szívesen megnézem, de szerintem Zozo is megfejti 5 perc alatt :)

Pgyuri
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.November.05. 09:36:00
Quote
Igazából az a baj ezzel a játékkal, hogy semmi olyan nincs benne, ami ismeretlen lenne és érdemes lenne azért elkészíteni a teljes visszafejtését.
De, meg kell fejteni mitől lett EP-s az EP verzió, összehasonlítani a 48-as és 128-as Spectrum verziókkal.
Utána meg ugyanezt meg csinálni az Arc of Yesod-dal, amire már 25 éve vágyunk! :-)

Eddig amit belenéztem, ez tényleg forrásszövegből készült alapos EP-sítés volt, úgy tűnik az egész kód a 0-ás lapon fut, az 1-esen van a képernyő ami ugyan Spectrumos, de ott van mellett az LPT is. 8000h-tól vannak az adatok.

Így akkor már érthető miért szenvedtünk hiába Spectrumos örökélet poke-k felhasználásával ez esetben :-)
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.November.06. 13:46:12
Na megnéztem gyári kazettákon mi van:
Az angol, nagy tokos verzión a 45056 bájtos verzió van (hasznos méret 42960), "NODES" fájlnévvel, fájlvége nélkül!
Mivel pont 11 "PAUSE" hosszú, így kéne a végére egy 0 bájtos lezáró sípolás, de ez hiányzik. Nem tudom, hogy ez véletlen, vagy esetleg szándékos, mint egy primitív másolásvédelmi próbálkozás: LOADING-on marad a gép, várja a többit. Ez betöltéskor nem okoz gondot, mert a fejlécben rövidebb hossz van.

A magyar kiadású normál tokos kazettán a helyes 42960 hosszú van, fájlnév nélkül.

Már csak az a kérdés, hogy honnan lett nekünk a 42961 hosszú, amiben az a bizonyos 2x(4+1) bájt nullázva van?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Pgyuri on 2012.November.06. 14:23:18
Üdv,

Legalább mutasd meg azt a kinullázott 2*(4+1) byte-ot, hogy milyen utasításokról lenne szó :)  Vagy küld el az eredetit, hogy megnézzem.

Pgyuri
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zozosoft on 2012.November.06. 14:42:47
Quote from: Pgyuri
Üdv,

Legalább mutasd meg azt a kinullázott 2*(4+1) byte-ot, hogy milyen utasításokról lenne szó :)  Vagy küld el az eredetit, hogy megnézzem.


Itt van, a NODES.COM-ban van nullázva, futásí cím szerint:
0438  DD 4E 01     LD    C, (IX+01)
043B  B9           CP    C

046B  C6 0E        ADD   A, 0E ;itt a 0E lett 00

E338  CC DD 91 32
E36C  66

Amin gondolkodok, hogy volt itt már téma, hogy kell-e figyelni arra, hogy milyen színt gyűjtünk? Én határozottan emlékszem arra, hogy nem figyeltünk rá, menet közben változtattunk is, mikor melyik színből látszott több elérhetőnek. Aztán lehet, hogy véletlenül pont mázlink lett a végére?
Esetleg ezek a bájtok okozták ezt?
Netán tényleg nincs benne az EP verzióban ez a kikötés?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2012.November.06. 17:42:49
Quote from: Zozosoft
kell-e figyelni arra, hogy milyen színt gyűjtünk? Én határozottan emlékszem arra, hogy nem figyeltünk rá, menet közben változtattunk is, mikor melyik színből látszott több elérhetőnek. Aztán lehet, hogy véletlenül pont mázlink lett a végére?
Esetleg ezek a bájtok okozták ezt?
Netán tényleg nincs benne az EP verzióban ez a kikötés?
Mint írtam régebben, én is találomra gyűjtöttem egyszer az alchiemeket, és bejött. 4:1 a valószínűsége ennek, tehát csak 25%, hogy találomra bejöjjön, és ha kétszer bejött, az már gyanús, hogy legalább a feltört változatban már nincs meg ez a kikötés (természetesen én is az örökéletest toltam végig, szóval az eredetiben attól még lehet, csak bizonyos színűvel lehet végigjátszani).
Bár Nyuzga írta itt egyszer, hogy nem addig a', de azt nem tudom, neki milyen tapasztalatai vannak e téren.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zoldalma on 2021.November.07. 12:05:05
Előszedtem megint, némi odafigyeléssel mégsem reménytelen örökélettel örökélet nélkül végigjátszani. Viszont a 100% nem akar összejönni, azt gondoltam, hogy a meglátogatott képernyők vagy felvett alchiemek számítanak, de ha a mellékelt snapshotban rögtön befejezzük, akkor kapunk 98%-ot, ha pedig bóklászok még egy kicsit, felveszek egy plusz életet (három képernyőt balra + egyet le), majd el is veszítek egyet, akkor meg 97%.

Lehet, hogy erről már volt szó, de a ködszerű ellenség, amitől leülünk pihenni, egy kevés energiát visszatölt, ha pedig a vakondot tűzgombbal hívjuk vissza, az csökkenti.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: C5484 on 2021.November.07. 13:31:05
Erdekes,

Hogy pont most jonnek meg fel hozzaszolasok a Nodeshoz. Mivel ez volt annak idejen az egyik kedvenc, igy most eppen at/megirom TVC-re.
Alacsony prios project, igy majdmeglatjukmikor keszul el. Gecko segit a zenevel :D
Amugy csak a grafika lesz felhasznalva az eredetibol, atrajzolva, szinesitve kicsit.
A zene a c64-es verziobol jon majd.

[attachimg=1]
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2021.November.07. 14:03:24
Gecko segit a zenevel :D
A zene a c64-es verziobol jon majd.
Nem gyenge projektbe vágtál bele.
Az EP-s verzió zenéje megvan midi formátumban is, István kiszedte egyszer. Abból szerény feltételezésem szerint gyerekjáték újra előállítani a gépen lejátszható zenét. De lehet, ezzel nem mondok újat. Basic programba pl. gyerekjáték TVC-re egyszólamú zenét midiből konvertálni, gépi kód azért egy kicsit más lehet.
A C64-es zene a CoVid (Commodore-Videoton) SID zenekonverterrel elég vagány lehetne.

...a 100% nem akar összejönni...
a ködszerű ellenség, amitől leülünk pihenni, egy kevés energiát visszatölt, ha pedig a vakondot tűzgombbal hívjuk vissza, az csökkenti.
Érdekes lenne megfejteni (a kódban turkálással), mi növeli és mi csökkenti pontosan a százalékot.
Úgy rémlik, ha leültet a ködszerű ellenség és ülve nekünk jön egy csavaros testű mügyüzge, akkor növekszik az energia.

Egyszer sikerült véletlenül úgy beállítani az űrhajóst, hogy ne oldalra nézzen, hanem szembe. Akkor nem tudott az ENTER-rel leülni. Ez több mint 20 éve lehetett, nem sikerült újra produkálni a jelenséget.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: C5484 on 2021.November.07. 14:27:33
Megprobalok egy videot berakni
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: szipucsu on 2021.November.07. 14:31:48
Megprobalok egy videot berakni
Nem rossz, főleg TVC-n eléggé ütős ez a hangzás!
Lehet, nem vagyok egy nagy SID rajongó, nekem a főcímzenének az EP-s változata jobban tetszik. A játék közbeni zenéhez viszont határozottan illik ez a SID hangzás. Játék közben elbírná a TVC ezt a zenét?
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: C5484 on 2021.November.07. 14:36:07
Bocsika, elfelejtettem irni hogy ez egy hangkartyaval szol igy :D, remenyeim szerint majd gyartok belole tobbet, es meg lesz csinalva a jatek ket verzioban.
Van olyan verzionk ami a TVC PCM-el jatsza le, de ott jatek mar nem menne melle, se hely, se proci teljesitmeny ra...
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zoldalma on 2022.January.01. 19:54:13
Demó a teljes végigjátszásról (kb. egy óra), a végén 93% eredménnyel, bár szerintem minden képernyő és alchiem benne volt.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: SlashNet on 2022.January.02. 12:11:42
Nice walkthrough!
Can I use it for а video?

Nagyszerű végigjátszás!
Használható videóhoz?

Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zoldalma on 2022.January.02. 18:23:42
Sure. I can also provide a few timecodes for interesting spots.

Persze. Akár meg is adhatok pár időpontot az érdekesebb történésekhez.
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: Zoldalma on 2022.January.04. 11:19:23
game timestamps, add +1:29 for demo/video timestamp. "4" and "9" are easy to mix in this font.
00:46 mole seen
01:17 mole caught
02:28 descent in low gravity room
04:16 teleport
04:56 final alchiem room, option 1
05:50 teleport back (jump is needed to avoid death on the other side)
06:11 extra life
08:48 central screen, useful as a navigation point for learning the map
09:03 final alchiem room, option 2
09:40 final alchiem room, option 3 - active one in this playthrough
10:30 teleport
10:55 first alchiem swap - useful to keep an off-color alchiem in the first slot
13:39 extra life (note how it also recharges current energy)
15:30 how to waste a life trying to get a new one
17:38 death
18:48 teleport
20:42 final alchiem room, option 4
24:01 death
26:01 death
29:05 accidental use of gravity stick + stealer (stick expires just before contact)
31:44 glitch (jump up through platform)
32:32 ascend in low gravity room
39:40 probably the hardest platformer part in the game
41:00 back to surface
43:40 low gravity room, other entrance
44:30 fall-through floor explored
45:59 one-way jump spot (not used)
47:50 last alchiem
49:15 fall-through floor used
49:30 stealer, defeated with gravity stick
51:35 fall-through floor 2
52:45 ending
Title: Re: Nodes of Yesod
Post by: SlashNet on 2022.January.04. 12:33:30
Recalculated timecodes added in comments: https://www.youtube.com/watch?v=v9Po7Fg_wnM
Thanks!
Your jumping skills very cool!