Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Nodes of Yesod (Read 34033 times)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nodes of Yesod
« Reply #45 on: 2012.November.02. 21:33:44 »
A Nodes érdekes darab, 1985-ös tehát az 1986-os Spectrum 128 verzió előtt jelent meg.
A zene az nem 48-as "beeper"-es, hanem 128-as AY zenére hasonlít, de véleményem szerint itt tisztességes Dave hangszerelésről van szó. Majd Szipucsu megmondja, de én úgy hallom vannak furcsa szűrős vagy gyűrűmodulált, vagy mitomén milyen hangok :-)
De játék közben zene nincs, lehet, hogy még meg se írták ekkor?
A hangeffektek is Dave-esek, de a digi hangokból csak játék eleji van meg, ami játék vége után újrakezdéskor újra meghallgatható (STOP gombos újrakezdéskor nem, Sp128-as verzióban ekkor is szól).
A menüben lévő száguldó csillageffektet se kaptuk meg, lehet, hogy még ez se volt kész?

Nekem az a gyanúm, hogy Sp48-EP-Sp128 volt a fejlesztési sorrend.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nodes of Yesod
« Reply #46 on: 2012.November.02. 21:37:30 »
Quote
De játék közben zene nincs, lehet, hogy még meg se írták ekkor?
Ez a logikus magyarázat, valóban Sp48-EP-Sp128 volt a fejlesztési sorrend az évszámok alapján.

Offline Lacika

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3191
  • Country: hu
    • http://www.ep128.hu
Re: Nodes of Yesod
« Reply #47 on: 2012.November.02. 21:43:56 »
Jól emlékszem, hogy a betöltőkép is utólag lett pótolva?

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nodes of Yesod
« Reply #48 on: 2012.November.02. 21:46:34 »
Quote
Jól emlékszem, hogy a betöltőkép is utólag lett pótolva?
Igen, azt Geco szedte ki a Sp128-as verzióból.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Nodes of Yesod
« Reply #49 on: 2012.November.02. 22:00:36 »
Quote
Majd Szipucsu megmondja, de én úgy hallom vannak furcsa szűrős vagy gyűrűmodulált, vagy mitomén milyen hangok :-)
Ezen már én is gondolkoztam. Nem tudnám megmondani, hogy a főszólam a menüben miből áll, de biztosan két csatorna szól egyszerre, de hogy mi szól rajtuk és hogyan lehetnek összekötve, azt nem tudom. A basszus egyértelműen közepes torzítással szól. (Vagy erős torzítás, nem tudom, pedig egyértelmű. :D )
A főszólamban lehet, hogy valami szűrő van. Nem lehet az ezért felelős kódot visszafejteni? Kíváncsi lennék...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nodes of Yesod
« Reply #50 on: 2012.November.02. 23:20:30 »
Van némi káosz Nodes verziók terén, összesen 8 különbözőt fájlt találtam!
1)42961 bájtos, nekünk ez volt meg mint alap Nodes
2)ugyanilyen hosszú TRN, amit mi csináltunk 1989-ben (beleírtuk a scrollba). Ekkor még floppynk nem volt, gyári Nodes kazettánk viszont igen, ezért erősen feltételezem, az előbbi 1-es verzió a gyári kazettáról van.
A fejléchossz A7C0h, azaz 42944+16=42960 a valódi hasznos fájlméret.

3)45056 bájtos, ez van fent most az ep128.hu-s csomagban is (mint PRG, mert elé lett téve a betöltőkép). Ez van fent Gafz honlapján is. Azt nem tudom, hogy eredetileg Gafz vagy Lacika tette fel a netre :oops:
A fejlécméret, és így a valódi hasznos fájlméret azonos az előbbivel. A méreteltérésre magyarázat lehet, hogy esetleg anno az őskorban, amikor az ASMON-nal ment a fájlmásolás, valaki nem jegyezte meg a pontos végcímet, hanem 1000-BFFF-ig mentett.

De van egy nagyon-nagyon furcsa dolog!!! A mi "eredetinkben" kétszer 4+1 bájt ki van nullázva ehhez a verzióhoz képest! Ez most akkor hogy van?!
Majd előszedek pár gyári Nodes kazettát, és megnézem mi van rajtuk...

4)szintén 45056, NODES.576, asszem talán Hollandiából kaptam? Egy LD A,0FBh lett LD A,0EFh-ra javítva. Voltak kint olyan gépek, amibe 512K bővítést raktak, 10-1F,E0-EF szegmensekre, ehhez módosíthatták.
A nagy kérdés: mit csinál a NODES ezzel a plusz szegmenssel? Hiszen fut EP64-n is...

5)ep128-as csomagban van egy 43265 bájtos .TRN, a hasznos hossza ennek is ugyanaz mint az eddigieknek. Az életek száma lett 3-ról 255-re átírva, valamint a scroll szöveget magyarította valaki.

6)Zemen féle csomagból van egy 42960 bájtos verzió, ez megegyezik a 3 pontban lévővel, de csak a hasznos bájtokat tartalmazza.
7)az elöbbinek a TRN változata, nagyjából ugyanazt nullázták ki, mint mi is.
8)45072 bájtos verzió, amit a végére írt szöveg szerint egy bizonyos Pisti csinált, két dolgot művelt: átírta a fejléchosszt a 45056 bájtos verzión, hogy a fölösleges szemét bájtok is a modul része legyenek. Valamint a program elejére betett egy ugrást egy OUT-ra, majd vissza a program elejére. OUT 24,0-val lekapcsolja a floppy LED-et. Mindezt általa 00-nak nézett helyre írta, valószínűleg ettől tud így megbolondulni a program:

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Nodes of Yesod
« Reply #51 on: 2012.November.02. 23:30:28 »
Quote
De van egy nagyon-nagyon furcsa dolog!!! A mi "eredetinkben" kétszer 4+1 bájt ki van nullázva ehhez a verzióhoz képest! Ez most akkor hogy van?!
...
Mindezt általa 00-nak nézett helyre írta, valószínűleg ettől tud így megbolondulni a program:
Pgyuri, úgy veszem észre, nagyon vágja a turkálást a gépi kódú játékokban, ő talán ki tudná deríteni, hogy mi az, amiért az a 4+1 bájt felelős lenne.

Tényleg megbolondul a program, ráérő űrhajósok eldobálták a holdfelszínen az űrsisakjukat és gyűrűjüket. Én úgy tudtam, Neil Armstrong amerikai zászlót hagyott ott a felszínen, de lehet, hirtelen örömében az űrsisakját kezdte dobálni, ami aztán a kisebb gravitáció miatt magasra repült, és később leesett a felszínre, amit a távoli jövőben majd Yesod fog megtalálni egy későbbi expedíció keretében.

Meg van/volt olyan örökéletes/255 életes verzió is, ahol a legalsó szintről leeshettünk a holdfelszín fölé, a földgolyó mellé. Ekkor vártam a néha ott elsuhanó űrsiklót, mi lesz, ha átmegy főhősünkön, de addigra az már visszatérhetett a Földre.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline GUS

  • Newbie
  • Posts: 16
  • Country: hu
Re: Nodes of Yesod
« Reply #52 on: 2012.November.03. 07:38:36 »
Íme egy végigjátszás.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Nodes of Yesod
« Reply #53 on: 2012.November.03. 11:42:07 »
Sajnos a meghackelt verzió végigjátszásakor eléggé értelmezhetetlen üzenet jelenik meg a játék végén:

[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2012.November.03. 12:20:39 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Nodes of Yesod
« Reply #54 on: 2012.November.03. 18:55:40 »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Nodes of Yesod
« Reply #55 on: 2012.November.05. 09:10:10 »
Üdv,

Igazából az a baj ezzel a játékkal, hogy semmi olyan nincs benne, ami ismeretlen lenne és érdemes lenne azért elkészíteni a teljes visszafejtését. A feladat ott kezdődik, amikor valami kiszámíthatatlan, ismeretlen módon működik és láthatóan nem a véletlen vezérli. No akkor jön az izgalmas visszafejtési csata és az eredmény mindig kárpótolja a sok befektetett munkát.

Az említett byte-okat szívesen megnézem, de szerintem Zozo is megfejti 5 perc alatt :)

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nodes of Yesod
« Reply #56 on: 2012.November.05. 09:36:00 »
Quote
Igazából az a baj ezzel a játékkal, hogy semmi olyan nincs benne, ami ismeretlen lenne és érdemes lenne azért elkészíteni a teljes visszafejtését.
De, meg kell fejteni mitől lett EP-s az EP verzió, összehasonlítani a 48-as és 128-as Spectrum verziókkal.
Utána meg ugyanezt meg csinálni az Arc of Yesod-dal, amire már 25 éve vágyunk! :-)

Eddig amit belenéztem, ez tényleg forrásszövegből készült alapos EP-sítés volt, úgy tűnik az egész kód a 0-ás lapon fut, az 1-esen van a képernyő ami ugyan Spectrumos, de ott van mellett az LPT is. 8000h-tól vannak az adatok.

Így akkor már érthető miért szenvedtünk hiába Spectrumos örökélet poke-k felhasználásával ez esetben :-)

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nodes of Yesod
« Reply #57 on: 2012.November.06. 13:46:12 »
Na megnéztem gyári kazettákon mi van:
Az angol, nagy tokos verzión a 45056 bájtos verzió van (hasznos méret 42960), "NODES" fájlnévvel, fájlvége nélkül!
Mivel pont 11 "PAUSE" hosszú, így kéne a végére egy 0 bájtos lezáró sípolás, de ez hiányzik. Nem tudom, hogy ez véletlen, vagy esetleg szándékos, mint egy primitív másolásvédelmi próbálkozás: LOADING-on marad a gép, várja a többit. Ez betöltéskor nem okoz gondot, mert a fejlécben rövidebb hossz van.

A magyar kiadású normál tokos kazettán a helyes 42960 hosszú van, fájlnév nélkül.

Már csak az a kérdés, hogy honnan lett nekünk a 42961 hosszú, amiben az a bizonyos 2x(4+1) bájt nullázva van?

Offline Pgyuri

  • EP fan
  • *
  • Posts: 156
Re: Nodes of Yesod
« Reply #58 on: 2012.November.06. 14:23:18 »
Üdv,

Legalább mutasd meg azt a kinullázott 2*(4+1) byte-ot, hogy milyen utasításokról lenne szó :)  Vagy küld el az eredetit, hogy megnézzem.

Pgyuri

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14721
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Nodes of Yesod
« Reply #59 on: 2012.November.06. 14:42:47 »
Quote from: Pgyuri
Üdv,

Legalább mutasd meg azt a kinullázott 2*(4+1) byte-ot, hogy milyen utasításokról lenne szó :)  Vagy küld el az eredetit, hogy megnézzem.


Itt van, a NODES.COM-ban van nullázva, futásí cím szerint:
0438  DD 4E 01     LD    C, (IX+01)
043B  B9           CP    C

046B  C6 0E        ADD   A, 0E ;itt a 0E lett 00

E338  CC DD 91 32
E36C  66

Amin gondolkodok, hogy volt itt már téma, hogy kell-e figyelni arra, hogy milyen színt gyűjtünk? Én határozottan emlékszem arra, hogy nem figyeltünk rá, menet közben változtattunk is, mikor melyik színből látszott több elérhetőnek. Aztán lehet, hogy véletlenül pont mázlink lett a végére?
Esetleg ezek a bájtok okozták ezt?
Netán tényleg nincs benne az EP verzióban ez a kikötés?
« Last Edit: 2012.November.06. 14:51:39 by Zozosoft »