Enterprise Forever
:HUN => Játékok => Topic started by: Kapitany on 2015.January.03. 12:40:11
-
Sziasztok!
Commando-hoz hasonló játékokat kerestem, ekkor láttam, hogy van Spectrumon is Ikari Warriors. Kedves munkatársam hosszú idő után most fedezi fel a családi Enterprise-t, és gondoltam küldök belőle neki egy általa is betölthető verziót hangvan, valami jó kis EPCOMPRESS-eset...
...és akkor szembesültem a dologgal, hogy nem hogy EPCOMP-os verzió nincsen...SEMMILYEN VERZIÓ SINCS!
Hogy lehetséges ez?! :)
Nincsen valami jó kis tutorial Spectrum játékok konvertálására? Egyszer már találtam egyet, de hátha van még szájbarágósabb... aki már csinált ilyet attól kérdezem, hogy mennyire nagy munka egy Speccys játékot átírni EP-re? Mennyi Z80-as kódot lehet egy az egyben átvenni? Van már bejáratott program keret pl. spektrum képernyő és környezet kialakítására? Mennyi időbe telik mondjuk egy Commando jellegű játék átírása?
Kapitány
-
Az Spectrum Világos cikksorozat. (http://gafz.enterpriseforever.com/Programozas/Spectrum_programok_atirasa/Spectrum_vilag_cikksorozat.htm)
Ezt meg én írtam jó pár éve. (http://gafz.enterpriseforever.com/Programozas/Spectrum_programok_atirasa/Zozosoft_instructioi.htm)
Ha nincsenek benne randa ROM hívások, akkor szerintem egy óra alatt el lehet jutni odáig, hogy a program fut. A legtöbb idő a szín attribútum bájtok megtalálása és módosítása.
-
Ebből van CPC varzió is...:oops:
-
Ebből van CPC varzió is...:oops:
Van, és úgy emléxem szebb is :D
Most benne vagyok jópár dologban, de lehet megnézem.
-
Remélem ez nem lesz nagy vitaindító, de ha valamiből elérhető Spectrum és CPC verzió is, szerintetek melyiket érdemesebb átírni? Melyiket gyorsabb, illetve saját preferencia szerint ki melyiket részesíti előnyben játékélmény terén (grafika, hangzás)?
-
szerintem cpc-t kell átírni minden esetben, még ha nem is jobb :)
hiszen specy átiratból van millió
-
szerintem cpc-t kell átírni minden esetben, még ha nem is jobb :)
hiszen specy átiratból van millió
Pedig szerintem sokszor a Speccy-s nagyobb felbontás szebb és részletgazdagabb, mint a sok rikító szín. :) Én is nagyon szeretem amúgy a szép, színes játékokat, és nagyon meglepődtem, amikor munkatársam majdnem minden esetben a spectrumos verziót részesítette előnyben olyan játékok esetén, amikor mindkét átiratot megmutattam neki.
-
szerintem cpc-t kell átírni minden esetben, még ha nem is jobb :)
hiszen specy átiratból van millió
Ezzel azért vitába szállnék: pár példa, amiből mindenképpen a Spectrum-osat választanám:
R-Type
Nodes od Yesod,
Wizard's Lair
Bruce Lee
Slightly Magic
Dizzy 1-6
Laser Squad
-
Ezzel azért vitába szállnék: pár példa, amiből mindenképpen a Spectrum-osat választanám:
R-Type
Nodes od Yesod,
Wizard's Lair
Bruce Lee
Slightly Magic
Dizzy 1-6
Laser Squad
Én az Exolont és Commandot mutattam, és mindkettő esetében a többség tetszését a Spectrumos változat nyerte el.
-
nekem is a specy tetszik jobban általában.
meg az is igaz, hogy játéktól is függ, de mág akkor is inkább a speccy
viszont specy átirat millió van. szerintem sokkal érdekesebb egy cpc átirat ezért
-
de igazából szerintem sokkal érdekesebb kérdés, milyen extrákat raktok egy átiratba. szerintem ettől lesz igazán érdekes
-
Pl ami új színeket szokott Geco berakni, az nagyon fel tudja dobni a programokat!
-
És ezek alapján a leírások alapján tényleg el lehet érdemben kezdeni átírni egy játékot, és átlagos assembler tudással és rendszer ismerettel sikerre vinni azt?
Nem lenne kedve valakinek egy friss kiegészítést készíteni ezekhez, leírva a ma már elérhető eszközök használatát, miként tudják azok megkönnyíteni/meggyorsítani a folyamatot? Pl. az emulátorok bizonyára segítenek, ellenben régebben azok még nem voltak.
-
én annó a specciben megjelent cikk alapján írtam át a Spectris-t, 2003-ban talán, de az is igaz, hogy könnyítésként meg volt a program forráskódja, és abba lehetett írni a módosításokat, nem kellett külön hegeszteni. A játék átírása közben tanultam meg a Z80 assembly-t. :-)
-
amúgy vannak pl 2014-es játékok is specire, elég sok igényes is van köztük, azok között is lehet válogatni
de lehet hogy cpc-re is, na rá is keresek :)
-
amúgy vannak pl 2014-es játékok is specire, elég sok igényes is van köztük, azok között is lehet válogatni
de lehet hogy cpc-re is, na rá is keresek :)
És nem kevés új játékhoz van forráskód is. Gondolom az is sokat segít (mondjuk nekem nem...) :oops:
-
nicsak még zx81 game is van 2014ből
http://www.bobs-stuff.co.uk/rebound.html
érdekes lenne karakteres ep képernyőn :)
edit: hú, a többi játéka is tök igényes
-
Ezzel azért vitába szállnék: pár példa, amiből mindenképpen a Spectrum-osat választanám:
R-Type
Nodes od Yesod,
Wizard's Lair
Bruce Lee
Slightly Magic
Dizzy 1-6
Laser Squad
Az R-Type-pal vitatkoznék, az új CPC-s R-Type már szebb, mint a Speccys, a régi természetesen felejtős, lehet lassabb is, ráadásul rondább is.
-
Pl ami új színeket szokott Geco berakni, az nagyon fel tudja dobni a programokat!
Igyekszik az ember :) , de a mono speccy játékokon ez nem dobna annyira :)
-
És ezek alapján a leírások alapján tényleg el lehet érdemben kezdeni átírni egy játékot, és átlagos assembler tudással és rendszer ismerettel sikerre vinni azt?
Természetesen, nekem minimális volt, amikor átírtam az Exolont CPC-ről, most sztem átlagos.
Sztem a legjobb a második kérdéseddel kapcs, amit töröltem már, ha kérdezel, úgy tényleg arra kapsz választ, ami érdekel :)
-
Sztem a legjobb a második kérdéseddel kapcs, amit töröltem már, ha kérdezel, úgy tényleg arra kapsz választ, ami érdekel :)
Ez mire vonatkozik? Hogy lehetne írni kiegészítést az up-to-date eszközökről, és inkább kérdezzek, mert akkor arra kapok választ ami konkrétan érdekel?
-
Nem lenne kedve valakinek egy friss kiegészítést készíteni ezekhez, leírva a ma már elérhető eszközök használatát, miként tudják azok megkönnyíteni/meggyorsítani a folyamatot? Pl. az emulátorok bizonyára segítenek, ellenben régebben azok még nem voltak.
Erre gondoltam :)
Amúgy én SJASM-ot használok, meg Notepad++-t, és az EP128emu debuggerét nyúzom rendesen.
-
EP128emu debuggerét nyúzom rendesen.
Ez a leglényegesebb! :-)
Spectrumhoz van egy István féle LUA script ami feljegyzeteli a Spectrumos történéseket, ami jó kiinduló alapot ad az átíráshoz.
A kiinduló kérdéshez: szerintem általában a CPC-s verzió a szebb, de van sok kivétel is.
És szerintem Spectrumos programot könnyebb átírni, a CPC-snél sokkal több olyan probléma akad ami miatt mélyen szét kell cincálni a programot.
-
És szerintem Spectrumos programot könnyebb átírni, a CPC-snél sokkal több olyan probléma akad ami miatt mélyen szét kell cincálni a programot.
Ez is változó, vannak nagyon egyszerű CPC-s programok, pl az Ikari Warriorst tegnap reggel kezdtem ,már működik, és színhelyesnek tűnik, pl speccys Chaos-szal megszenvedtem, de az attributumok miatt még ilyen egyszerű Speccys programmal nem találkoztam, mint az Ikari Warriors CPC-s verziója.
Azért még van ténykednivaló, meg akarom szüntetni a CPC-s címzést, a hanglejátszásban kis javítanivaló, külső joyok tesztelése, és a CPC leírás hozzáadása text 80-ban.
-
pl az Ikari Warriorst tegnap reggel kezdtem ,már működik,
Pedig gondoltam majd nekiállok az Ikari Warriorsnak valamikor ha lesz egy kis időm.. :( Már el is késtem... :(
Ha most állsz neki, nem akarsz valamiféle "átírási naplót" készíteni, hogy okulhassak belőle? Vagy ez megint felesleges lenne? :(
-
Pedig gondoltam majd nekiállok az Ikari Warriorsnak valamikor ha lesz egy kis időm.. :( Már el is késtem... :(
Ha most állsz neki, nem akarsz valamiféle "átírási naplót" készíteni, hogy okulhassak belőle? Vagy ez megint felesleges lenne? :(
A Speccysnek nekiállhatsz simán, lehet valakinek az tetszene jobban, ez a játék egy picit nehézkesnek tűnik (lassú mozgású a hősünk)
CPC átírásról csináltam anno egyet a Gunfrightről, meg is van a konvertálás topikban, István is tett fel konvertálás naplót, lehet nem is egyet a konvertálás topikba, az összes CPC-s, Speccyre lehet Zozo csinált egyet, de a Spectrum világ konvertálási útmutatója Zozó, és István kiegészítéseivel is fellelhető (http://ep128.hu/Ep_Konyv/Sp-Ep_konvertalas.htm)
-
És szerintem Spectrumos programot könnyebb átírni, a CPC-snél sokkal több olyan probléma akad ami miatt mélyen szét kell cincálni a programot.
Nem feltétlenül, mert CPC-n nincs attribútum konverzió. Ha a program nem használ 128K RAM-ot, ROM rutinokat, trükkös CRTC programozást, vagy a konvertálás (bias) szempontjából "problémás" palettát, akkor általában nem nehéz CPC-ről átírni, különösen a már meglevő betöltők, billentyűzet és AY emulátorok, stb. felhasználásával. A video RAM címzést és a 300 Hz-es megszakítást pedig nem feltétlenül kell átalakítani (én általában nem foglalkoztam vele az átirataimban), mert nem sok CPU időt takarít meg, és az EP letiltott várakozással egyébként is gyorsabb, mint a CPC. Ha fontos az optimalizálás, akkor az esetek többségében a sprite rajzoló és egyéb rutinokban erre jobb lehetőség van. :)
-
Ha a program nem használ 128K RAM-ot, ROM rutinokat, trükkös CRTC programozást, vagy a konvertálás (bias) szempontjából "problémás" palettát
Van ilyen? :oops:
-
Van ilyen? :oops:
Amiket én átírtam, azoknál általában csak a szín konverzió okozott több-kevesebb problémát, különösen ha a program nem fix palettát használt, meg néha az AY emuláció a DAVE-n nem megoldható effektusok miatt. A 64K-s és ROM rutionokat csak betöltésre használó CPC-s játékok viszont meglehetősen gyakoriak. 4 színű módban (pl. Freescape játékok) a paletta is egyszerűen konvertálható, de 16 színű programból lényegesen több van.
-
ja amúgy specy konverziónál, ha semmi extrát nem tesz bele az ember, legalább egy jobb paletta használata ajánlott
az alap specy palettája totál rideg, béna. vannak netek példák sokkal szebb palettára, specy emukban szokott ilyen funkció is lenni
-
És egy ilyen átíráshoz mennyire kell ismerni a Speccy-t/CPC-t? Például az ilyen ROM rutinok végett? Ott van valami hülye hívás, aztán hogy az mit csinál....
-
És egy ilyen átíráshoz mennyire kell ismerni a Speccy-t/CPC-t? Például az ilyen ROM rutinok végett? Ott van valami hülye hívás, aztán hogy az mit csinál....
Olyan programot keress elsőnek, ami szinte csak a töltést végzi ROM-ból, CPC-n még a paletta, keret, videómegszakításra várakozás jöhet simán, ezeket könnyű helyettesíteni, speccyn ritkább a ROM hívás, pl az Arc of Yesod 2 ROM hívást használt, az egyik grafikus cím számítás volt, mind a kettőt kiszedtem a ROM disassemblyből, és helyettesítettem.
-
A komplett speccy ROM disassembly fönt van a neten, kommentezve, szóval azt lehet használni.
-
Már van :D
-
Már van :D
:ds_icon_cheesygrin:
-
olyan kicsi a játék tér ebben a játékban, hogy lores 16-ban és függőlegesen 2x-ezve még beleférne az EP képbe, teljes képernyős játék lenne :)
oké, hatalmas pixelek, de látványos lenne :)
persze ennyi erővel hires256-ban is mehetne, persze gondolom ott még kevesebb lenne az fps
-
olyan kicsi a játék tér ebben a játékban, hogy lores 16-ban és függőlegesen 2x-ezve még beleférne az EP képbe, teljes képernyős játék lenne :)
oké, hatalmas pixelek, de látványos lenne :)
persze ennyi erővel hires256-ban is mehetne, persze gondolom ott még kevesebb lenne az fps
Épphogy nem :) szélességre mehetne a duplázás simán, magasságra 168-as a játéktér, amúgy a játék alapból egy full 16Kb-s szegmenst használ a grafika megjelenítésére 256 sor magasságban, onnan másolja a 168 magas játéktérre az épp látható részt.
-
Épphogy nem :) szélességre mehetne a duplázás simán, magasságra 168-as a játéktér, amúgy a játék alapból egy full 16Kb-s szegmenst használ a grafika megjelenítésére 256 sor magasságban, onnan másolja a 168 magas játéktérre az épp látható részt.
akkor függőleges 2x-ésnél néhány sort el kell csalni, és nem 2x-ezni :)
-
Victory Road néven van második rész is... :-)
-
Jól le is pontozták 1-esre a CPCGAMEREVIEWS.COM-on :D, az elődje 8-ast kapott. :)
-
Na, ezzel a játékkal nem jutottam messze. A csúnya bácsik nagyon lövöldöznek. Igaz, örökéletet sem állítottam be.
Viszont szép színes!